Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dostal jsem tuto sazenic révy. Chci ji zasadit - teď, nebo nechat na jaro, jak zkrátit, moc otázek, jsem laik. Díky! Sebor
Zdravím, děkuji za odpověď. Náhodou nebyla zalitá. Prý se jedná o tmavě a sladké plody. Chtel bych ji zasadit na místo, kde mám nyní, asi 15 let, starý keř s malými, asi 1 cm velkými, sladkokys. plody, sama pecicka. Na místo dám starý kompost. Vše dělám jen tak, že mně to baví a zajímá, co z toho bude. Ještě nevím, jak moc to zkrátit. Sebor
zdravím , pokud mohu poradit ,tak letos nic nekrátit. Nechte ji jak je, jen stonky (réví) snad to píšu spravně ,které před zimou vyzraje (bude mít tmavě hnědou barvu stonku) bude mít šanci příští rok ,že budou růst.Jinak réva se stříhá ,až opadají listy, vinaři od unora do poloviny března . Ovšem jde o polohu kde jste já jsem v 457m.n.m. a i když jsem víno stříhal koncem dubna tak k žádnému slzení nedošlo. Letos bych je jen přihnojil tím to
a před zimou přihrnul ke stonku kompost co jste ji zasadil ,asi do výšky 15cm , a na jaře odhrnout. Co mě pomohlo je tento
pokud pochopíte princip ,tak vlastne skoro všecno příští rok ostříhate ,nechate dve očka, zapichnete k vínu prut -roxor. Co bych udělal už ted a k němu budete vyvazovat budoucí kmínek...
Zdravím,takto by to mělo vypadat.Uvidíme jak vyroste ,je vylamovat zálistky a zalevat případně přihnojit. Potom nafotit ,stačí v únoru , jak pokračovat.
Zdravím
Asi vás nepotěším, ale můj názor je ten , že sice réva roste ale ma přílíš slabý stonek . Je určité pravidlo za dostatečnou sílu stonku se považuje průměr tužky. Nemusíte se toho držet, ale něco na tom je , hlavně když nemáte pěstováni révy k obživě. Tak proč nepočkat na ten správný růst.
Pokud se vrátím k otázce: Ráva se stříhá ,až ji opadají listy ,nejlépe ovšem je po zimě ,ta vyselektuje která část stonku révy nevyzrála, únor -březen.(zdravá a živá část bude po střihu zelená)