Jsem rád, že jste se obrátil na odborníky. Ruční vozík, neboli kára, je podle vyhlášky věc, k jejímuž řízení není potřeba řidičské oprávnění. Síla, potřebná k rozjetí, se dá matematicky vypočítat pomocí vektoru síly. Ten je závislý mimo jiné i na ploše přední části, která normálně při pohybu klade odpor, a na aerodynamickém tvaru. Aerodynamický tvar se dá vylepšit například použitím spoilerů, ovšem při dodatečné montáži se zhoršuje další parametr, kterým je hmotnost vozidla. Tipl bych si, že tedy záleží na tvaru vaší káry a na tvaru vaší postavy včetně hlavy. Jiná situace by byla, kdybyste byl například kůň, protože zde by záleželo i na použitém spojovacím zařízení, tedy postroji.
@liska5 No nejde o to Táhněte, to je k věci, ale proč ten povzdech. Vy byste ráda, abych mlčel?
vilik*
Milá paní Liško, obdivuji váš smysl pro zkratku a zároveň fakt, jak přesně dokážete definovat a vystihnout podstatu správného řešení. Správného řešení pro všechny zde. Gratuluji a děkuji.
bulík, jestli máte již káru naloženou, tak vyzkoušejte oba způsoby a pak nám dejte vědět, jak to šlo lépe. Také by mne to zajímalo.
bulik*
Na to přijdete sám, když si představíte, že jedete po trávě. A po tvrdém je to také podobně, to zase vynakládáte práci na ma čkání pneumatik. Po kolejích je to téměř jedno.
vzhledem k tomu, ze resime jen rovinu tak bych rekl, ze lepsi je tahnout. tak si muzes treba lano dat kolem pasu
ti strongmani, kteri tahnou letadlo, lokomotivu, nevo kamion tak je vyhradne tahnou a netlaci...pritom odpor proti zemi je stejny jak pri tazeni tak pri tlaceni
rozdil je v tom, ktere casti tela to cloveku zatezuje pri tlaceni a ktere pri tazeni.
Z kopce bych tu káru určitě tlačil před sebou a nikoliv tahal za sebou. Protože by se mohlo stát, že by nabrala rychlost a převálcovala by tazatele, který by před ní nestačil uskocit. Přišli bychom o autora zajímavých dotazů.
Zdravím. Díky odbornému výkladu pana Vilíka si troufnu na odpověď. Řekla bych, že pokud má náš milý @bulik nižší postavu, hlavu mírně vraženou mezi ramena a spíš hladkou, a k tomu hezky vyklenuté břicho, splňuje požadavek na aerodynamický tvar ze strany přední. Pak bych z logiky věci radila kárku táhnout za sebou, a může se bez obav dopustit i vyšší rychlosti, neb aerodynamika pracuje pro něj. Je-li to ovšem vysoký hubeňour s bujnou kšticí, který musí zvolit předklon, radila bych kárku tlačit před sebou. Ida
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.