Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Začínající plíseň na bramborách - sklizeň?

Od: postolka odpovědí: 4 změna:
Ahoj, prosím vás, mohli byste mi poradit? Hledala jsem na internetu, ale nenašla jsem dostatek info.Jsem začátečník v pěstování brambor. Pěstovala jsem je pouze jednou na horách a tam nebyl vůbec žádný problém.Objevila se mi plíseň na listech brambor, která je i na rajčatech (i když je mám v dostatečné vzdálenosti od brambor). List je suchý od konce a na každé rostlině jsou zatím jen jeden, dva listy se suchým ložiskem. Zbytek listů je ok. Na rajčatech to samé. Brambory mám polorané a pozdní, sadila jsem je pozdě, až v polovině května.Proto pochybuju, že by už nať schla. Nyní už odkvétají. Mohla bych je začít sklízet nebo raději počkat? Bude k něčemu, jestli suché listy otrhám? Mohla bych tak zastavit šíření plísně? Na postřik už bude pozdě, ale i tak, žádnou chemii nechci používat. Děkuji.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

liska5
hodnocení

0x

Já bych suché listy otrhala a spálila.

Pokud už brambory kvetly, tak jsem z nich postupně ubírala na okamžitou spotřebu. Prostě vyhrabat si na oběd. Aspoň uvidíte, jak na tom hlízy jsou. Asi bych začala u těch poloraných. Všechny naráz ven zatím ne.

hodnocení

0x

Jak daleko máte brambory od rajčat je jedno, protože spory roznáčí vítr. Nechcete použít chemii. Sledujte tedy porost a postup plísně. Na listech to zatím nevadí. Průšvih je, až plíseň napadne stonek a po něm se dostane do hlíz. Kdybyste tedy viděla plíseň i na stoncích, posekejte nať a brambory nechte v zemi dozrát. Otrhávání a likvidace napadených listů brambor je zbytečná práce. Zatím berte brambory na spotřebu. Jaké máte odrůdy? Že byste pěstovala pozdní se mi nezdá.

doplněno 20.07.20 08:04:

Začněte konzumovat Rosaru. Je velmi raná a má menší odolnost vůči plísni.

postolka
hodnocení

Dobře, začnu Rosaru pomalu vykopávat. Děkuji.

postolka
hodnocení