Nejste přihlášen/a.
Ahoj všem, moc prosím o radu... už jsem přečetla snad tisíce různých internetových diskuzí, všude jsou různé rady, některé rady se shodují, jiné liší a já nevím co z toho vybrat... Mám vzrostlý benjamínek, který jsem zdědila na jaře. Celé jaro i léto v pohodě, teď mu rapidně žloutnou listy a opadávají. Dle rady již druhý týden nezalévám, ale listy žloutnou víc a víc. Mám ho v bytě u okna na jih, vím, nevhodné místo, bohužel není jiná možnost. Nyní zkouším teplou zálivku (prý má rád vodu o teplotě 35-40 stupňů) tak uvidím co to udělá. Poradil byste někdo něco zaručeného? Jsem laik v oblasti benjamínků a vlastně všechny kytičky mě tak nějak nemají rády... Předem moc díky M.
Ahoj, domnívám se, že je to s tou láskou naopak, teda pokud se nejedná z Tvé strany o SM...to, že u benji opadne pár lístků, tak 30% za zimu je jev v domácích podmínkách normální. Světla ubývá, také se poněkud drastičtěji větrá ( rozdíl tepla je velký ) také tepla bývá více a s oblibou lidé staví své velké rostliny do blízkosti topení aby jim ubližoval vycházející teplý vzduch. Takže pokud mohu : 1. zalévej podmokem ( do misky a nechávej tak 1-2 mm vody v misce, tu doporučuji co největší aby vzniknul dostatečně velký okruh vzdušné vlhkosti kolem stromku ) 2. vyvaruj se průvanu a i jiného ovívání ať již stud. nebo tepl. vzduchu, 3. neopužívej spreje - deodoranty, proti prachu + různé další, 4. můžeš klidně trošku hnojit doporučuji Kristalon, 5. pokus se snížit teplotu v místnosti na minimum co to je pro tebe únosné ( 15 - 20 ) chápu, tohle asi neprojde., a jestli tohle nepomůže, tak zbývá po 6. hezky na něj mluv, prý to pomáhá, to byla trošku legranda, ne, prostě benji nemá rád průvan, má rád poměrně vysokou vzdušnou vlhkost a rád se napije ( úměrně velikosti koruny a olistění ) pokud si něco z mé rady vemeš a pomůže Ti to, budu rád, pokud ne, tak je to jenom můj názor...