Nejste přihlášen/a.
Prosím o sdělení názoru odborníka na níže uvedenou věc.
Podotýkám, že nejsem začátečník, někdy jsem však v koncích. Mám na zahrádce též plochy s vřesovištními rostlinami, zasazenými v řádném rašelinovém substrátu (rašelina, substrát pro azalky a rododendrony, substrát pro borůvky a brusinky, místy s příměsí kyselého písku a zahradní mírně kyselé zeminy. Jde jednak o vřesoviště a jednak o plochu s azalkami a rododendrony. A nyní je problém, čím zalévat v podmínkách současného extrémního sucha. Odborník mi jistě řekne, že dešťovou vodou. To je pro mne však knížecí rada, neboť zásoby dešťové vody mi došly a dle předpovědi počasí jsou dešťové srážky v nedohlednu (žiji v Mladé Boleslavi, kde ve vegetačním období notoricky zásadně vůbec neprší). A teď je zde dilema, čím zalévat, abych natropil co nejméně škody (abych si tím např. nezdegradoval substrát atp.). Nyní tedy přichází v úvahu jen vodovodní voda, která je zde značně tvrdá, maximálně ji mohu nechat v kádi odstát, aby z ní vyprchal chlór. Lze ji přechodně použít třeba s příměsí okyselovače půdy? Předem děkuji za uvedení názoru odborníka.
Karel Voráček
No můžete si z vodovodní vody dělat vodu demineralizovanou pomocí reverzní osmózy - třeba mangala.cz/.... Za den získáte tak 180 l demineralizované vody pro vřesoviště + 500 l vody odpadní, kterou použijete na zalití kedluben a salátu.
A odhadem tak jednou za tři roky novou membránu za 400,-Kč
Pokud máte takovou plochu, že vám nebude vadit vyšší investice, řešila bych to filtrem. A ve snaze co nejvíce ušetřit vodu a méně zalévat pak kombinovat kapkovou závlahu a dostatečnou vrstvu mulče.
Ještě bych ale zmínila, že je důležité dbát na to, že při zálivce se z kyselých substrátů vyplavují živiny (to způsobuje minimum půdního humusu a kyselé pH). Je nutné pravidelně přihnojovat, ale v malých dávkách nebo dlouhodobým hnojivem s postupným uvolňováním.