Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jakou hrušeň

Od: ludva® odpovědí: 7 změna:

Koupili jsme zahradu a rádi bychom si pořídili hrušeň. Koukám po internetu, ale nejsem z toho moudrý. Hrušeň bude na volné zahradě, denně pod sluníčkem (pokud bude, sluníčko je tam celý den), ale nebude nějak krytá. Chtěli bychom hrušeň ne velkého vzrůstu. Dá se to ovlivnit stříháním? Můj táta pěstoval takovou se zelenými plody (byly šťavnaté, ale tvrdé, chřupavé), ale nevím co to bylo za odrůdu ( je to už přes 50 let). Nevíte o někon v okolí Čelákovic, kdo by poradil, kdo hrušně pěstuje? Jak je to s tou sprašností? Co to je? Jak vidíte, tak jsem absolutní laik v pěstování hrušek - poradíte?

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

floro*
hodnocení

1x

Odrůdu si najděte podle vlastností, ty jsou vyčerpávajícím způsobem na internetu popsány.

Důležitá je volba podnože. Ta ovlivňuje velikost stromu v dospělosti (ne odrůda). Píšete, že chcete nevelkého vzrůstu, proto si dejte na podnoži záležet. Pak nemusíte stříhat, nebudete trpět ani vy ani strom.

Podnož je označená na štítku, kterým musí být stromek opatřen - tam je uvedena odrůda, podnož a některé další informace. Hledejte stromky roubované na kdouli. Ta se používá pro čtvrtkmeny a zákrsky. Ne hrušňový semenáč, pak je hrušeň klasického velkého vzrůstu.

host
hodnocení

0x

Zkuste se poptat u sousedů, jaké odrůdy jim jdou a jaké s nimi mají zkušenosti. Odborníky najdete například v místní organizaci Zahrádkářů v Čelá/..., nebo i dalších městech v okolí. A také sadaře ,kteří prodávají ovoce, nebo zahradnicvtí, třeba v Přerově nad Labem, atd.