Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Hlíva ústřičná na lípě

Od: kum odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,
obracím se na Vás s prosbou o radu,jak postupovat při záchraně lípy (90 let), napadené hlívou ůstřičnou.
Několik let se snažíme lípu zbavovat plodnic hlívy hned jak se objeví a stále se objevují nové plodnice.
Výskyt začal asi před deseti lety od listopadu do ledna-podle počasí.
Děkuji za každou odpověď

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

figurek*
hodnocení

4x

jsem mykolog amatér a můžu vám připsat pouze to, co jsem viděl a co jsem si přečetl. Hlívy se obvykle nacházejí na trouchnivějících pařezech a nemocných stromech. Strom neslábne, protože ho napadne hlíva. Ono je to naopak. Hlíva vyrůstá na oslabeném stromě.

Mám obavy, že bude hůř. Hubením hlívy lípu nezachráníte.

A je to opravdu hlíva? Nikdy jsem hlívu na lípě neviděla, vlastně na žádném stojícím stromě, ale vždy na již neživém dřevě. V každém případě to už má lípa spočítané, ale ne kvůli houbě.

liska5

Chodím na hlívy, ale pokaždé jsou na ležících ztrouchnivělých větvích nebo zbytcích kořenů. Není to u kořenů lípy? .

cyklopoutnik*
hodnocení

3x

Lípu nezachráníte ale můžete zachránit hlívu. Až budete kácet lípu nekácejte u země ale nechte pařez asi tak metr vysoký, pokud možno i více. Hlíva ústřičná je cenná houba a tak buďte rádi že vám roste. Kilo hlívy v supermarketech prodávají za 100 Kč, akce na ni nebývají protože jde na odbyt.

liska5

To bude trvat ještě roky. Tak agresivní to podhoubí asi není. Aspoň máme jedlovec, tsugu, co má v úpatí po léta trsy václavek a pořád to zvládá bez nějakých známek strádání. Jestli to vydloubáváte, tak s tím očkujte nějaké ztrouchnivělé špalky nebo balíky slámy. Hlívu v zimě nevídám, jen na podzim, tak do prosince.

liska5

Jo, jo, už jsem si to přečetla v chytré knížce. Tak hlíva ústřičná roste i na živých kmenech, zvláště topolů a vrb, které poškozuje tzv. bílou hnilobou dřeva. No tak to má lípa spočtené.

111®
hodnocení

0x