Nejste přihlášen/a.
Vždyť je to v letáku jasně uvedeno, jestli se jedná o cenu za ks nebo o cenu za 1 kg. A je to tam napsané i na cenovce v obchodě. Že jsou lidi líní číst leták i cenovky, a pak se diví, to není můj problém, ani problém Lídlu.
@anzionka Je to problém Lidlu a docela vážný. Spotřebitelská smlouva nesmí obsahovat "překvapivé" ujednání. Jinak je neplatná. Ve všech obchodech se ananas prodává výhradně za cenu za kus. Jednotlivé plody mají visačky s čárovým kódem. Jen v Lidlu nejde načíst. Také jsem se s tím setkal. Zavolal jsem obsluhu a ananas vrátil. Jsou ale lidé, kteří používají obsluhované pokladny a na podraz příjdou až doma.
A co je překvapivé na tom, že je u toho ananasu cenovka, u které je uvedené, že cena je za 1 kg produktu? To samé je uvedené i v letáku. Překvapivé je spíše to, že lidé neumí nebo nechtějí číst cenovky a letáky.
Je to naprosto shodná situace, jako třeba když někdo napíše do smlouvy drobným písmem neobvyklý závazek nebo neobvyklou pokutu. Také už nelze oponovat tím, že si zákazník měl smlouvu dobře přečíst. Ananasy se obvykle prodávají za cenu za kus, což i tady zákazníkovi potvrzuje visačka s čárovým kódem. Zboží s čárovým kódem se nikde neprodává na váhu. Zákazník není povinen číst neobvyklé sdělení na cenovce.
Také se přikláním k tomu, aby byl ananas na váhu. I když v přepravce povětšinou bývají podobně velké kusy.
Ale cenovka by měla být jasná a zřetelná, velkými písmeny za 1 kg.
Dobrou politiku mají v Globusu, kde na ploše najdete automat, který ananas odřízne nahoře i dole, ořízne slupku, naporcuje na kolečka anebo kostičky, podle toho co si navolíte a nasype do velkého kelímku. Víčko si už dáváte sám.
A hlavní benefit je, že vidíte barvu (pěkná žlutá je dobrá) a tím pádem zralost.
A je to doma bez práce a nepořádku.
Cenově to vychází stejně, jak za kus tak do kelímku. Možná za 79 korun? Brala jsem ho na jaře, tak už nepamatuji přesně. Nyní je plno ovoce a zeleniny ze zahrádky, tak až zase okolo vánoc. Ale doporučuji.
Ano, dá se to.
U přístroje je stolek s drceným ledem a tam jsou někdy 2 - 3 kelímky připravené dopředu, pro toho, kdo to neumí obsluhovat, nebo nemá čas čekat. I když to je hotové za chvíli a ani obsluha není náročná. Anebo si můžete vybrat z přepravky svůj ananas a ten si pokrájet. A pokud vidíte, že je nezralý = světlá barva, skoro do bíla, tak se kelímek dá na led a neberete si ho. Není na tom nic jiného, než co by udělal zaměstnanec. V tom ledu je i napíchaná pomerančová šťáva v lahvičce, to je zase druhý automat, kam si dáte pomeranče, přístroj rozkrojí a vymačká. Ten jsem ještě neobsluhovala, ale jen se dívala. Lze v Praze v Čakovicích a na Černém Mostě.
Jednou jsem brala kelímek pro sebe a druhý pro známého, který nemůže chodit.
@tomkk - ovšem malými písmeny už je uvedeno "za kg"... změnit to bez upozornění mi přijde trošku sprosté.
Ale to není "vina" Lidlu, ten uvedením ceny za kg povinnost splnil a zákazník si ji má zkontrolovat, ne spoléhat na to, že když to bylo X let tak, bude to pořád stejně. Přijde mi to podobné jako když někdo jezdí trasu "po paměti", pak se změní dopravní značení a on se cítí být "neoprávněně pronásledován" za přestupek.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.