Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se dělá letadélko

Od: ben® odpovědí: 10 změna:
avatar ben

Dobrý den, možná to bude pro někoho zajímavé - podívat se, jak se dělá takové letadélko pro více osob. V podstatě je to normální skládačka a neudělat nikde chybu, aby to bylo kompletní a po startu se nezjistilo, že něco zůstalo ve fabrice. Video je spíše pro technické typy, ale má to spád. Tak, hezké pokoukání a zdravím!


 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Úžasné! A když se zamyslím, kolik lidí vymyslelo a vyrobilo a dopravilo všechno to, co montéři smontují do jediného stroje, to je neuvěřitelné. Úžasné!

ben®
hodnocení

Dobrý den, ano, je to úžasné. Ale, ta výrobní montáž už je jen taková "třešnička na dortu".

Zase je pro oko asi nejzajímavější. Zdravím!

majsterjoe*

Tak jen abyjste věděla, podobná továrna funguje kousek od Ostravy, v Mošnově.

tombrava

tak hodilo by se uvést realitu o tom Mošnově:

"...podobná továrna..." >>> tam není ani náhodou, je tam jen hangár ve kterém se provádí renovace povrchu letounů, takže asi něco jako ta poslední lakovací sekce BOEINGU

"...funguje...">>jestli by nepatřilo spíš potácí se těsně kolem insovence, těžce předlužený projekt na úvěr hledá nového "strategického" investora

tombrava:

přesně tak, je tam jen lakovna, i když byly pokusy tam dělat větší pravidelnou údržbu (generálky), tak letadlo snad hned prvního zákazníka po rozmontování nedokázali dát v rozumném čase zase dohromady :-D

 

repkin*
hodnocení

0x

Super jsou pořady typu "jak se to dělá, popř. jak to dělají" na Discovery. Škoda že už tam není nic nového a všechno je opakování. Byly to běžné, přesto hodně zajímavé věci o kterých kolikrát běžný "smrtelník" nemá ani ponětí.

ben®
hodnocení

Dobrý den, no, přiznám se, že jsem se svého času díval v ČT i na (snad) australský seriál pro děti a mládež, který se (tuším) jmenoval Věda je zábava. Takové jednoduché pokusy a jejich praktické i zábavné využití - také to bylo zajímavé. Zdravím!

 

junkers*
hodnocení

0x

Tak to nebyly ztracený 3 a půl minuty času. *smich*

 

humbucker*
hodnocení

0x

Ahoj. Rozhodně je to dobré a zajímavé téma. Taky mám rád tyhle pořady,, Jak se co dělá?,, . Asi před 30ti lety, jsem byl účasten zkoušek na lisovně , u výroby prototypu nové brzdy. Vývojáři z Autobrzd, vymýšleli nové řešení zadní čelisťové brzdy. Měla mít tři malá jednopístková prasátka a malé pakny. Nejspíš to byla nějaká slepá kolej ve vývoji brzd. Ale, co jsme se s těmi blbinami naseřizovali lisů. Jak byla nějaká pauza mezi výrobky-jejich operacemi, tak se to zkoušelo a laborovalo. Nakonec se spíš přešlo na diskovku i na zadní nápravě. Tenkrát se tam dělaly díly na Š 120M, Mikrobus 1203, Wartburg 353 a Tatra 813.

humbucker:

když jsme u těch brzd a letadel. Tak nádherné proudové letadlo Tu-104, s kterým Československé aerolinie jako první na světě zahájili pravidelnou proudovou dopravu po světě, mělo zajímavě řešené brzdy. Zjednodušeně - gumová duše v kulaté kleci a po obvodu spousta brzdových destiček a na tom brzdový buben. Dnešní letadla už mají jen brzdy kotoučové, ale těch kotoučů je na jednom kole několik a hydraulických pístků je taky kolem dokola několik.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]