Jak přesně funguje oběšení na klice?

Od: Datum: 16.07.14 22:26 odpovědí: 14 změna: 18.07.14 16:33

Předpokládám, že vzhledem k nulové výšce pádu nedojde ke zlomení krčních obratlů a narušení míchy, čili okamžitému usmrcení. Jak je možné, že sebevrah přemůže pud sebezáchovy? Je možné, že by přerušením proudění okysličené krve do mozku, dýchání a podráždění bloudivého nervu nastalo bezvědomí v relativně krátké době?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hop®
Datum: 16.07.14 22:30
avatar

Pád z velké výšky sice přeruší míchu, ale nijak rychle nezničí mozkou činnost, asi v mozku tenhle úraz ještě chvíli bolí.
Oběšení na klice pravděpodobně moc nebolí, mozek přestane pomalu "dýchat" a usne navždy...

Od: lmgify
Datum: 16.07.14 23:15

Taky jsem se divil jak to, ze sebevrah nepremuze pud sebezachovy. Sebevrazi si pry ve velke vetsine svuj cin tesne po vykonani rozmysli (rikaji ti, co pokus preziji).

Na druhou stranu na to, aby clovek ztratil po zastaveni privodu krve do mozku/hlavy vědomí opravdu staci jen par sekund (řádově tak 10-20). Takze staci, aby se na těch asi 15 sekund "překousl", vydržel to nebo se tak rychle nerozhodl, že se vlastně zabít nechce, a upadne do bezvědomí, ve kterém se pak už "doškrtí".

Je to ale jen můj laický názor. Třeba tomu někdo rozumí lépe.

Od: dusekj*
Datum: 16.07.14 23:27

Čili vlastně ti sebevrazi, kteří se chtějí pro sichr "zhoupnout" tak riskují možnost, že skončí na vozíku úplně zbytečně a nějaké oběšení na klice je co do utrpení paradoxně ještě šetrnější záležitost? Co se týče těch dvacet sekund, není to málo? Já osobně třeba vydržím nedýchat něco kolem minuty, když jsem se zkoušel jen tak potápět na přehradě.

Od: pepr®
Datum: 16.07.14 23:29
avatar

Zastavení přívodu krve do mozku není totéž co zastavení (zadržení) dechu.

Od: axus®
Datum: 16.07.14 23:43
avatar

Tak priste se zkus na te tve prehrade potopit vydechnuty. Po par vterinach budes mit mzitky pred ocima a budes mit plne kecky, aby si se vynoril driv, nez ztratis vedomi.

ps. Nezkousej to!

Od: dusekj*
Datum: 16.07.14 23:57

Ty mžitky jsem měl i když jsem nadechnutý měřil, kolik vydržím nedýchat :). Ale pořád mi nejde do hlavy jedna věc, proč se tolik rozcházejí verze o tom oběšení. Píše se jak o tom, že člověk prožívá jednotky, až desítky minut trvající agónii, pak jsem četl i případy, kdy to zafungovalo během pár sekund, člověk ztratil vědomí a byl jasný. Toto nepochopím, v čem je ten rozdíl. Neinformovanost těch lidí co na otázku odpovídají, rozdílá hmotnost oběšenců, síla lana?

Od: lmgify
Datum: 17.07.14 00:08

Co se týče těch dvacet sekund, není to málo?
Podivej se na nejaky zapas sportu, kde je dovoleno skrtit (UFC, judo/jiu-jitsu, ...). Kdyz ho chytne poradne a spravne mu podchyti tu krční tepnu, tak je to otazka par sekund, nez upadne do bezvedomi (pokud to neodplaca dříve - zapasnik uz podle priznaku pozna, jestli v pristich par sekundach ztrati vedomi nebo ne).

Od: dusekj*
Datum: 17.07.14 00:12

Jo, občas se dívám na wrestling, ale co vím, tam je to fakeované, podobné chvaty co vím jsou zakázané právě z toho důvodu. No, vzhledem k tomu co píšeš vážně nechápu ty legendy o tanci na laně v agonii trvajícím desítky minut, ani snahu sebevrahů skočit z určité výšky a přerušit si míchu.

Od: lmgify
Datum: 17.07.14 00:21

Myslim, ze rozdil bude v tom, ze pri obeseni ti ma lano zlomit vaz, ne ti zablokovat krcni tepnu. Takze kdyz ti to pri padu nezlomi vaz, tak si vlastne jen trosku priskrtis tepnu a proto bude trvat strasne dlouho, nez se uskrtis (bude ti proudit do hlavy mene a mene okyslicene krve).

Škrcení je bezna technika (stejne jako treba hody na zem, kopy, udery apod.) v tech sportech, ktere jsem napsal. To se s wrestlingem vubec neda porovnavat. Kdyz te souper v tech sportech skrti, tak te skrti proto, ze te opravdu chce uskrtit. Ne aby to dobre vypadalo v televizi a on u toho vypadal jako borec.

Od: dusekj*
Datum: 17.07.14 00:39

Jasně, primárním cílem je rozdrcení obratlů krční páteře a poškození míchy, to je ten ideální případ...i když mluvit v této souvislosti o ideálním je poměrně morbidní. Co se týče toho zamezení přívodu krve do mozku a zástavy dýchání, tam je poměrně diskutabilní, zda toto nastává již za bezvědomí, anebo si to dotyčný "vyžere" třeba těch několik minut. Tj. zda brzké bezvědomí je pravidlem, anebo spíše občasným jevem. Ostatní sporty jsem nesledoval, dívám se často na box, wrestling a další sporty tohoto druhu zahlédnu jen na olympiádě, jsem spíše na míčové sporty a motorsport .

Od: lmgify
Datum: 17.07.14 01:07

Tak se podivej, jak dlouho to opravdu trva napriklad v MMA nekoho uskrtit. Je to tak 5 sekund. Bud to souper odplaca nebo ztrati vedomi.


Od: dusekj*
Datum: 17.07.14 01:15

Hodně dobrý, některé z nich bych fakt nechtěl naštvat :-D. No, je to v podstatě hned, až jsem překvapený. Tady se fakt divím, že si někteří oběšenci chtějí lámat vaz, když se nabízí relativně komfortní způsob odchodu.

Datum: 18.07.14 16:33
avatar

Diskuze mě zaujala a zkusila jsem si pevně přidržet prsty na krčních tepnách. V podstatě během 5 sekund se mi neudělalo dobře - začala se mi točit hlava a brnět. Takže je to fakt hned.

Datum: 17.07.14 09:26
avatar

Při věšení na šibenici/popravě/trestu smrti oběšením musí mít kat správnou délku provazu v závislosti na váze odsouzeného (a správné uvázání atd), aby při tom krátkém pádu nabral správné zrychlení a zlomil si vaz a taky aby naopak nepadal až moc a nepřetrhnul provaz nebo krk.

Co se týče kliky, ať už jsou to vteřiny nebo minuty, jakmile se začnete dusit, tělo se automaticky snaží o přežití a zachování z toho zbytku kyslíku, co má, a přesune ho tam, kde je hlavně potřeba - do mozku. Ostatní věci jsou ignorovány, zejména tedy velké svaly. Ve chvíli, kdy se bude člověk fakt dusit a rozmyslí si to, už nebude vládnout nohama ani rukama, jak když jsou přeležené, zdřevěnělé, mravenčení, křeč atd. Na nohou se už nevzepře, takže stačí taková výška, aby nedosáhnul zadkem na zem a visel jím ve vzduchu.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.