Pití vody, proč dodržovat pitný režim?

Od: Datum: 29.05.14 21:24 odpovědí: 33 změna: 31.05.14 20:27

Chtěla bych vědět,proč se dnes každému vnucuje aby dodržoval pitný režim,Dříve se člověk i jako děcka jsme se napili ,jen při žízni. A žili jsme ,,není to byznys?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: richardzavodny*
Datum: 29.05.14 21:33

Ha dobrá otázka. To s tím byznysem mě to nenapadlo ale asi máš pravdu.

Datum: 29.05.14 21:33
avatar
Proč byznys? Pitný režim se doporučuje a to nejlépe vodu, takže jedině, že by se o to snažily vodárny, aby z kohoutku proteklo víc? :D
Ono je žízeň a žízeň.. Já ji skoro nemám, vyžiji i se sklenicí denně - někdo pije jen když má žízeň a vypije za den dva litry.
Špatný pitný režim neprospívá ledvinám a moč. ústrojí celkově a je to vidět i na pleti, na únavě - soudím dle sebe.
Možná se o tom víc mluví proto, že se spousta lidí snaží žít zdravě, drží diety a cvičí a tam obzvlášť je pitný režim důležitý.
Datum: 29.05.14 21:34
avatar

Tak to záleží na úhlu pohledu jestli je to byznys, já vypiju denně +3 litry tekutin a žiju. Znám lidi, co vypijou ani né 0,5 l a stačí jim to. Záleží na každém, co potřebuje. Teoreticky by se to dalo nazvat byznysem, ale přecejenom voda stojí 0,1 Kč :D a méně, tak nevím ...

Datum: 29.05.14 21:46
avatar

No ono to teoreticky staci. Ale lidskemu telu to pomalu bude chybet. Organy vodu potrebujou, plet je svezi a cista kdyz se pije dostatek tekutin. To ze nekdo malo pije jeste neznamena ze umre.

Datum: 30.05.14 10:34
avatar

Není třeba pít na pleť vždyť jsou všelijaké hydratující krémy jak do nás horem spodem cpou v reklamách,jedna pak ani neví zda-li vzít ten či onen,aby pleť byla svěží a pevná a nevím co ještě!

Datum: 29.05.14 21:46
avatar

Voda a vůbec nápoje, jsou obrovský byznys. Stačí se porozhlédnout v obchodech, jak se každý výrobce snaží dělat všechny možné i nemožné příchutě, jenom aby toho dostal na trh co nejvíc. Výrobci, kteří dříve dodávali jenom vodu perlivou nebo neperlivou, už dneska mají širokou škálu příchutí. Je to prostě boj o trh.

doplněno 30.05.14 17:14:

Já taky na otázku, která voda je v obchodě nejlepší, odpovídám že nevím, protože my máme doma vodovod. Ale máte někdo představu, kolik se té balené vody prodává?

Datum: 29.05.14 22:00
avatar
V mém pitném režimu je 99% obyčejné vody, pochybuji že tím podporuju něčí byznys :-D piju většinou docela dost, z pullitrove sklenice. Přes 2 litry dam v pohodě. Pokud se nehlidám bolí mě hlava...
Jsou i lidé, kteří téměř nepiji a pak v 50 jdou na operaci ledvinových kamenů, to je taky byznys, tak nevím. Raději podporim vodárny. ;)
Datum: 29.05.14 23:09
avatar
Velmi trefná odpověď! ;)
Od: buss®
Datum: 29.05.14 23:29

Business dělají kupci, kteří na něco naletí, na mě nevydělají, mě stačí normální voda, máme ji z hor, nebo studánková.

Datum: 29.05.14 23:19
avatar
Jak již bylo napsáno, jako dítě tě to trápit nemuselo, ale tělu to začne postupem času vadit. Sám jsem dříve nepil vůbec, maximálně skleničku denně, a nakonec jsem už několikrát skončil v nemocnici s ledvinami, naposledy na LERV právě kvůli kamenům. Takže radši pít ikdyž není žízeň :)
Datum: 29.05.14 23:20

Ahoj. Tak třeba já, podporuji Vodárny tím, že spláchnu. A to je víc vody, než denně vypiju. I ten bulík ve chlévě ví, kdy má dost a strčí držkou do kýble a končí. Nic by se proto nemělo přehánět. I lábání většího množství vody, může a většinou to i dělá, že to zatěžuje lidský organismus. Je ale pravda, že někteří lidé pijí minimalisticky a taky to není úplně správně. Tak, vše s mírou. U nás máme skvělou vodovodku.

Datum: 30.05.14 00:25

souhlas,,všeho s mírou,,,hodně tekutin zatěžuje ledviny,

Od: cuca®
Datum: 30.05.14 09:17
avatar

Proc dodržovat pitny režim?

Protoze naše tělo je tvořeno cca z 80% vody.

V zimě moc nepiji, v létě 2 litry snad ano.

A jak pisou ostatní, byznys není v pitnem režimu.

Byznys z toho delaji vyrobci nápojů, holt když je poptávka, vzdycky se nabidka přizpůsobí, ikdyz nektere ty napoje uz jsou svou kombinací hrozný nesmysl.

Datum: 30.05.14 09:36
avatar

Pít je sice důležité ale i já nechápu, proč dnes děti pijí ve škole i v hodině, proč když jde vnučka ven i na půl hodiny, nese sebou nějakou tu lahev za 15Kč/půl litru. Nevzpomínám si, že bych sebou do školy nosila pití, nebyly žádné automaty, když byla žízeň tak sem se napila o přestávce z kohoutku vody a když jsem šla ven, brala jsem si kolo a určitě ne litr vody. Na jednu stranu se malým dětem stále nutí pití a nejlepší je samosebou to drahé z reklamy, na druhé straně já žasnu, když se dnes miminům mezi kojením nebo prostě jídlem, nevaří čajíček.

Datum: 30.05.14 10:42
avatar

To Lidus *palec*,jako kluci jsme se klidně napili i vody z potůčku kde byla vyústěna meliorace,a plavali tam pulci .ve škole? když byla žíža tak z kohoutku.Jojo dnes asi dítě co by se ve škole napilo z kohoutku,tak jeho rodiče škola asi zažaluje ,že se o dítě nestarají!

Datum: 30.05.14 09:53
avatar
Protože tělo je 70% z vody. Litr ztratíš ve spánku, 1.5 litru ztratíš dýcháním a zbytek ztratíš pocenim v létě, při práci, při sportu, takže musíš doplnit ztráty. Bez jídla člověk vydrží, bez vody ne, umře. Jestli se ti zdá, ze je to byznys, nemusíš ho podporovat, kup si fleka na hřbitově. Mně vyjde pití na cca desetikacku měsíčně 4-5 litrů denně. To je byznys!
Datum: 30.05.14 10:57

Tedy chudáci vaše ledviny ,,honíte je jako kozu ..Myslíte že je to OK? Jsem starší paní,,piji normálně vodu,ale nepřeháním to.Mi se zdá,že je to zase taková moda s pitím,jako jednou vidím v telce - že vejce nejsou zdravá ,,,pak že ano.A řady jiných výrobků.

Proč se cpe všude cukr ..když je to bílá smrt!? Proč se sladí takovým svinstvem vizAspartam? Tak kdybych tohle pila,tak ten flek na krchově už používám a ušetřím za pití a byt.

Ještě jsem neslyšela a neviděla ,že člověk,ktewrý je obsypaný ošpicemi to má, že málo pije. Kecy ,,to jsou jen výmluvy z neznalosti a nevědomosti na oblbování ..Mi se nejedná o peníze ,,ale o balamutění lidí.. Pochopitelně že člověk nevydrží bez tekutiny ,,ale ne aby mu málem praskly střeva z tolikopití.Vše z rozumem. .má řeč a na reklamy nedám..

Datum: 30.05.14 13:03
avatar

Proč ledviny? Drtivá většina vody se do ledvin ani nedostane, však jsem to psal výše - ztráty pocením, dýcháním. Těch 4-5litrů je můj takový průměr, není to vždy, můžou to být litry dva jindy třeba osm, protože jezdím na kole. Při vytrvalostní aktivitě jsou ztráty za normálních klimatických podmínek 0,5-1litr za hodinu, v letních měsících je to NĚKOLIKANÁSOBNĚ VÍCE! Spočítejte si to, kolik to dělá za 4-6 hodin v sedle. Problém je v tom, že se to nedá během tréninku dopít - horní hranice vstřebávání vody je necelý litr za hodinu, při intenzivní zátěži ještě daleko méně. Takže dopiju ani ne polovinu ztrát, zbytek musím dopít večer. Už při dvouprocentní ztrátě hydratace klesá výkon až o dvacet procent. Člověk je unavený, bolí ho hlava, houstne mu krev, což je další riziko, klesá zásobování buněk a mezibuněčného prostoru živinami,minerály, ztráta koncentrace atd atd..Neříkám, že dva litry jsou málo, je to normální pro normálního člověka bez fyzického zatížení.Takže ačkoli během tréninku vypiju třeba tři čtyři litry vody, nenutí mě to zastavovat u příkopy. Za normálních podmínek se voda po vypití dostane na povrch těla za deset minut, kde se odpaří, tělo se ochlazuje a vyplavuje škodliviny. Kdo nepije, zadržuje tyto škodliviny v těle, kdo se nepotí nebo nesportuje, měl by je vymočit.

Datum: 30.05.14 14:46

Nu tedy- já jsem obyčejná žena ,která nesportuje a nevydává jiné zátěžové reakce. Kdybych vypila tolik co vy ,,tak prasknu.Ale vy jezdíte na kole,vy tady píšete o sobě,,ale já obecně...Asi tak. Kdo-ví,jak to řeší lidi, v zemích,kde se jezdí stále na kole kamkoliv. Jestli mají s sebou láhev pití

Datum: 30.05.14 15:23
avatar
První příspěvek jsem přece uvedl obecně, jaké jsou ztráty při spánku, dýchání a taky jsem obecně uvedl, kolik me stojí voda měsíčně. Druhým jsem reagoval na vás. A nebojte, kdyz přidáte k těm litrum vody těch 150 km na kole, neprasknete, tělo se naopak bude hlásit žízní. Ono ta vypita voda neni v žaludku ani ve střevech... To si jen namlouváte.
Datum: 30.05.14 15:51

Takoví pivaři navštěvují často WC jak pijí.,Tak odkud tedy jim to teče? Když to nemají ve střevech.Je logické,že jak je příjem ..je i výdej,,,,,mějte se hezky a hodně ujetých kilometrů na kole.

Datum: 30.05.14 20:39
avatar

Taky se náramně bavím Vy vůbec nečtete nebo nechápete co píšu -) Pivař za hodinu vypije více než tělo dokáže vstřebat, tak to musí vychcat. Navíc u toho sedí, takže ztráty pocením a intenzivním dýcháním nejsou žádné. Chápeme nechápeme? Ostatní chápou Jo a mimo jiné, bývalý kolega pil po práci 16-20piv denně. Po několika letech přestal s pitím a skončil na aro - zadřely se mu ledviny, takže pít se musí

Datum: 30.05.14 17:29
avatar

Piju v létě průměr 4 litry denně a mé ledviny pracují skvěle, protože, jak je psáno výše, spousta vody vyjde ven pocením a dýcháním. Pijte si, kolik libo, ale nevím, proč vnucujete nám ostatním, že je to špatně a "chudáci vaše ledviny". Pitnému režimu se učí už ve škole, žízeň je signál těla, že mu chybí tekutiny, a to je pro něj ohrožující stav, i když jde o pár procent. Proč na tento stav čekat? Pití menších objemů je pro tělo lépe zpracovatelné, než do sebe žíznivý nalít půllitr.

A věřte nebo ne, i ve školce k nám děti chodí, že je bolí hlava - a vůbec je nenapadne, že by se měly napít, protože leckdy v zápalu hry a boje žízeň prostě nevnímají.

doplněno 30.05.14 17:31:

Jo a pokud zmiňujete pivaře, tak jste zřejmě nevzala v potaz fakt, v jakém časovém úseku vypije člověk třeba dva litry (u mě je to třeba celé dopoledne), a v jakém časovém úseku je do sebe nalije onen pivař, co za hodinu zvládne tři kousky. ;).

doplněno 01.06.14 12:45:

Zavinac, pokud jste to opravdu nepobrala, tak "chudaci vase ledviny" byly myšlené na reakci nahoře, co jste to psala jinému rádci, odtud pramení má reakce, podívejte se pozorně na vlákno. I na ten nesmysl se střevy na prasknutí.

To píšete jako fakt, takže to ostatním podsouváte jako pravdu. Ale jak vidno, argumenty nemáte, jen nějaké domněnky.

Datum: 30.05.14 20:33

martinna ,,já nikomu nic nevnucuji ,,vy jste si nevšimla? Je to jen můj názor a váš také,,tak je na snadě tohle skončit. Já jsem se o vašich ledvinách nezmiňovala. Tak mi to nepodsouvejte...Tím končím tuto debatu.

Datum: 30.05.14 18:40
Nezapomínejte na to, že při pití nejde jen o vodu samotnou, ale taky o látky v ní obsažené.
Datum: 30.05.14 19:35
avatar
Já se náramně bavím! :-D :-D :-D Děkuji tazatelce za zlepšení nálady při pátečním večeru! :-D
Datum: 30.05.14 20:26

Jen se bavte,,je to můj názor a vy máte svůj .Tak si ho nechte a neomílejte to pořád dokola.

Již se neptám,,tudíž není třeba odpovědi..Krásnou sobotu ..

Datum: 31.05.14 15:25
avatar

Zavináč: Ale ne, já to nemyslím nijak ve zlém. Jen mi rpostě přijde srandovní, jak se za debata rozvinula úplně jiným směrem a pobavilo mě, jak jste napsala, že kdybyste vypila to, co Štíreček, tak byste praskla :-D Máte pravdu, já bych také prasknul. Zkrátka Štírečkovi vypadlo, že k tomu ujede 150km na kole :-D Omlouvám se, jestli jsem Vás naštval, opravdu mi to přišlo vtipné celé :-D

Datum: 31.05.14 19:58

Okouzlující jsou dámy dodržující pitný režim v autobuse tím, že každých pět minut vytáhnou láhev, odšroubují víčko, polknou 10 mililitrů vody, zašroubují víčko, láhev nacpou zpátky do pinglu a zatváří se děsně zdravě.

 

Datum: 31.05.14 20:12
avatar

Pit by se melo po douscich po celem prubehu dne.

Datum: 31.05.14 20:18

A jíst taky. A hlavně by se v žádném případě nemělo pracovat.

Datum: 31.05.14 20:22
avatar

to rekni memu nadrizenemu :(

Datum: 31.05.14 20:27

A Vy mému o tom pití ...

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.