Nejste přihlášen/a.
Jaký je význam citátu ,, myslím, tedy jsem" nějak to nemůžu pochopit, co tím měl autor na mysli.
Jako že člověk, který dokáže myslet, tak existuje. Něco jako, kdyby člověk nemohl myslet, tak je to jako by neexistoval. Když dám hloupé přirovnání, tak něco jako postižení lidé. Mají svůj svět a nemohou se radovat ze života tak, jako zdravý člověk.
doplněno 05.03.13 20:08: dzordz: tak nějak jsem to měl na mysli, jen jsem se to snažil napsat méně "odborně", aby to pochpili i lidi jako jsem já, kterým se to musí vysvětlit polopatě. :D
Třeba východní nauky, jako Zen, říká:
zenové praxe prostě znamená návrat k mysli takové, jaká je ve své přirozenosti před myšlením...
Jestliže tedy chcete projít branou zenu, musíte úplně odetnout svou připoutanost k myšlení a vrátit se k mysli, která je před myšlením. Někdy nazýváme tento bod myslí nevím. Dosažení je velmi jednoduché a není daleko. Prostě se sami sebe do hloubky zeptejte: "Co jsem?"Jediné, co se objeví je pouze "Nevím..."to je již vaše pravá přirozenost.
"Co jsem?"Každý říká: "Já jsem."Descartes prohlásil: "Myslím, tedy jsem."Stále říkáme "já". Ale co je to "já"? Odkud se "já"vzalo? Kam půjde, až zemřete? To jsou nejdůležitější otázky, jaké si můžete položit. Jestliže dosáhnete "já", dosáhnete všeho. "Já"je částí universální podstaty. Vaše podstata, podstata tohoto stolu, této holi, podstata slunce, měsíce, hvězd - podstata všech věcí je stejná. Jestliže tedy chcete porozumět své pravé přirozenosti, musíte nejprve dosáhnout své původní podstaty. Znamená to dosáhnout universální podstaty a podstaty všech věcí.
Mno. Hahanaj má důvod a příčinu opačně, takhle bych s tím teda nesouhlasil
Citát "myslím, tedy jsem" bych nechápal pouze v rozmezí toho, co psal Repkin - to, že aktuálně myslím, je důkazem toho, že jsem. Povýšil bych to na "myslím, tedy naplňují podstatu svého bytí", případně: uvědomuju si sebe a okolí, ale zároveň "kriticky uvažuju a konstruktivně přemýšlím, tedy jsem" člověkem, což mě odlišuje od jiných bytostí.
Odpověď je jednoduchá.
Dokud funguje mozek, do té doby člověk žije. Dokud ze života neodejdou mé myšlenky, žiju.Pokud je někdo v bezvědomí, snaží se ho přivést k vědomí, aby žil. Pokud je někdo v bezvědomí nemyslí = nežije v pravém slova smyslu. Na ARU je spousta lidí, kteří žijí, ale "nejsou tady". Proto je k životu důležiteé myslet, abychom byli. Myslím, tedy jsem.
Když člověk nemiluje, tak není? Co když to neumí, tak ho to nedělá člověkem? Postižený člověk umí milovat třeba víc než člověk, který nemiluje, ale myslí mu to dobře. Je to bezcitný člověk bez lásky. Je ale možný, že člověk který nemiluje má narušený i to myšlení. Záleží na tom, co si kdo pod tím představí a z jakého úhlu na to nahlíží. Tak na Vaší teorii něco je pravdy.
Myslím, že ten Descartův výrok by měl znít ne: že myslím, tedy jsem (mysl a myšlení tu není myšleno v tom našem smyslu) ale jsem si vědom , tedy jsem - to asi lépe vystihuje, měl ny mysli ne proces myšlení jako biologické aktivity, ale toho co je za myslí, její zdroj a to je i dle východní filosofie to vědomí, zdroj mysli, ne?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.