Změna času, zrušit nebo ne?

Od: Datum: 29.03.14 08:41 odpovědí: 115 změna: 29.10.16 23:57
avatar

Tak se zase bude měnit letní a zimní čas.Jaký máte názor na význam tohoto opatření.Podle mě by se to mělo zrušit.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.03.14 08:43
avatar

Podle mého, je to k ničemu, zrušit.

Od: helena*
Datum: 27.09.15 17:20

Podle mého je změna času zcela zbytečná a jsem pro zrušení.

Datum: 29.03.14 08:53
avatar

ja mam zmenu casu rad, hlavne tuto :) a vubec zrusil bych uplne noc, pripadne spanek :) stejne spim kazdy den uplne jinak, treba ted jdu teprv spat :)

Datum: 29.03.14 08:55

Pro aktivni lidi je letni cas vyborna vec:)!

Od: martinxx1
Datum: 29.03.14 09:14

Zrušit zrušit zrušit,je to kravina v některých státech to taky nemají a v nějakých to dokonce tuším zrušily,je to k ničemu :)

Od: martinxx1
Datum: 29.03.14 09:15

ještě dodám,nechal bych "letní" čas :)

Od: bmbx®
Datum: 29.03.14 10:36

martinxx1:

vždyť je úplně jedno jaký čas je, každý si svůj časový režim může zařídit jak chce, jen by nám jej neměli 2x ročně rozhrabáva. A dělají to zcela zbytečně, doby kdy to mělo nějaký efekt jsou hodně dávno pryč, v dnešní době změna nebo "nezměna" času nemá žádný vliv na úsporu elektrické energie, spotřeba na svícení už dávno dělá jen malý zlomek toho co se spotřebuje nezávisle na denní době.

Datum: 29.03.14 10:46

zrušit

Od: stefan
Datum: 10.04.14 00:04

zrušit zimný.,ráno do práce 4.20 hod,=3.20hod.,je poriadna zima.,

Datum: 29.03.14 10:47

Arogantní politici nám ukazují, co všechno si můžou dovolit.

Od: bmbx®
Datum: 29.03.14 11:07

tohle není otázkou jejich arogance, ale bezmezné pohodlnosti a lenosti. Ale zase na druhou stranu, 3.14čoviny ty je baví řešit furt :-D

Od: k2
Datum: 29.03.14 11:09

Muzu se zeptat, co ma zmena casu spolecneho se soucasnymi politiky?

Od: bmbx®
Datum: 29.03.14 11:14

To, že oni jsou ti co to mohou zrušit, nebo snad máte tu pravomoc vy?

doplněno 29.03.14 11:18:

Navíc je to už plně v kompetenci EU, takže by s tím muselo příjít víc politiků, nejen od nás...

Od: k2
Datum: 29.03.14 11:32

Jak jste napsal - prave ze to neni tak uplne v jejich kompetenci. Obecne lze nasim politikum opravnene vycitat ledasco, ale zmenu casu bych do toho opravdu netahal...

Od: bmbx®
Datum: 29.03.14 12:17

A EU řídí snad řídí kdo? Instalatéři, řidiči, zámečníci? :-D Europoslanec je vlastně kdo?

Od: ppetrs
Datum: 20.05.16 22:30

Právě že tohle mají ve své kompetenci, víte? Více viz zde:

Tzv. "letní čas" a jeho nastavení (vl.nařízení č.222/2011Sb. o zavedení "letního času" v letech 2012 – 2016, podle § 1 zákona č.54/1946):

http://portal.gov.cz/app/zako…22~2F2011~20Sb.&rpp=15#parCnt

Zákon č .212/1946 Sb. o zimním čase, č.54/1946 Sb. o letním čase.

Ruská Federace nesmysl zrušila již v roce 2011 a nic se nestalo...

Od: ppetrs
Datum: 20.05.16 22:25

Aktivní jsou všichni lidé, ale 40 % jich má problémy při změnách dvakrát ročně, víte? O škodlivosti se toho již vyzkoumalo dosti, ale nikomu z mocných to nevadí. Jen ať se my "dole" hádáme, přeme. Nic tohle nepřináší a stále dokola od roku 1979 pootáčíme hodinami o hodinu. Cítíte ten paradox - ráno ve dve hodiny o hodinu vpřed. Kdo tohle neprovede, proviní se. S panem pekařem Peckou jsme žertovali, že jeden druhého udáme pro porušení vládníhop nařízení...

Datum: 29.03.14 11:37
avatar

Myslím si, že je to dokonce prodělečné. Toho času ztráveného přeštelováním hodin, těch naštvaných lidí při zpožděních na dráze, těch zaspání atd.

Datum: 21.05.16 00:47
avatar

Také si myslím, že posun času o 1 hodinu je bez přínosu, jenom působí malé i větší komplikace.

Od: pepr®
Datum: 29.03.14 12:47
avatar

A je to tu zas. Vděčné téma, dvakrát za rok, zaručeně bude mít minimálně 20 příspěvků, třeba to tentokrát vytáhneme na pade :-D

A jinak k tématu je mi to jedno. Změny času mi problémy nečiní. Zatím...

Od: bmbx®
Datum: 29.03.14 12:54

Mě změna času taky nedělá žádný problém, ale opravdu nesnáším dělat nesmyslné, zbytečné věci, to je užitečnější vrzat brankou. Nepočítám, že nikoho nezajímá, že v nepřetržitých provozech se buď zaplatí hodina navíc, nebo se pracuje hodinu zadarmo, podle toho jaký přechod času to je a jedno na koho to zrovna výjde :-D

Datum: 21.05.16 00:53
avatar

...nevím jak tomu je jinde , ale ČD tuto hodinu navíc vždy proplácely ( jak je to dnes, nevím, jsem již druhým rokem mimo pracovní proces ).

Datum: 29.03.14 12:59

Řídit se hodinami je proti přírodě.

Letní čas je jen pokusem přírodě se trochu přiblížit.

Od: ppetrs
Datum: 20.05.16 22:32

Jste vedle jak ta jedle. Tzv. "letní čas" zavinil, že v pravé poledne není, ano není stín nejkratší. Právě naopak, vzdaluje nás přírodě a jejímu běhu v souladu s Vesmírem.

Od: osel59
Datum: 29.03.14 13:29

Okamžitě zrušit, je to pro týrání lidí, zaměstnat je něčím, aby neřešili co vrchnost nechce. Sice si asi 3 týdnech zvyknu, ale je to k hovnu, elektriky propálím víc - ráno budu muset zas svítit a večer mám stejně zapnutý buď počítač, lampičku na čtení nebo zesilovač. A ty papaj elektriku stejně bez ohledu na čas.

Datum: 29.03.14 22:00
avatar

a kdyz zmenite zamestnani, kam budete muset vstavat na 7 misto dosavadnich 8mi, to je take tyrani? Sorry odpurci zmen, ale jste rozmazleni a i z male zmeny vam naskakuje vyrazka.

Datum: 30.03.14 13:52
avatar

Dovolím si tak trochu oponovan.

1. Tenhle příklad je tak trochu mimo mísu. Za prvé, jde o změnu dobrovolnou, respektive takovou, na kterou dotyčný vědomně přistoupil, i když vnější okolnosti mohou být takové, že řeči o absolutní dobrovolnosti mohou být trochu nadsazené. Za druhé, nejde výhradně o změnu režimu, ruku v ruce s tím půjdou další změny - vyšší nebo i nižší plat, dojíždění nebo naopak jeho absence a další možnosti; jde rostě o změnu komplexní a přímočaré srovnávání nejspíš bude kulhat. A za třetí a za hlavní, jde o změnu jednorázovou a o to tu jde, hlavní obecně prezentovaný argument je právě to opakování.

2. Je pravda, že ne každému to vadí, nicméně, stručně řečeno, mnoho seriózních studií ukazuje na to, že právě ta samotná změna je pro člověka škodlivá, a přitom mnoho uiných rozborů ukazuje na to, že ekonomický přínos takové změny je zanedbatelný.

3.>> odpurci zmen, ale jste rozmazleni

Datum: 05.04.14 00:50
avatar

Souhlas, Váš příspěvek jsem si přečetla až po vložení toho svého, reakce na příspěvek od "joudic" Jak trefné "Neuctivá věta" *palec*

Datum: 05.04.14 00:39
avatar

Zrušit! Sorry, rozmazlenost? *bzum* Ti co musí v nepřetržitých provozech pracovat 13hodin a započítává se jim 12hodin (asi ne všude) s odůvodněním, že se šetří. Sorry, ale to je k na.rání. No co, ti chudáci to udělají pro ty nahoře s radostí. *zed*

doplněno 05.04.14 00:41:

patřílo to o příspěvek výš, pro "joudic"

Datum: 29.03.14 13:34
avatar

Já osobně si myslím, že to opravdu je spíš negativum, hlavně ta změna, samotná druh času až tak úplně ne. Ale určité malé plus to přeci jen má. Náš pes vstává podle slunce, takže vlastně ta změna času srovná náš reřim podle psího a nebudí nás až tak brzy.

Datum: 29.03.14 21:36
avatar

Mně to nijak nevadí, ale osobně bych brala celý rok letní čas, jsem spíš noční sova, než ranní ptáče, takže by mi více vyhovovalo, kdyby bylo celoročně více světla večer, než-li ráno. Ale změna jako takový mně, jak jsem již řekla, nevadí, naopak je to docela pěkné zpestření v jinak monotónním a nudném životě.

Datum: 29.03.14 21:58
avatar

Obrovsky souhlas s posledni vetou!

Datum: 29.03.14 21:41
avatar
Je mi jedno, že se čas dvakrát ročně mění a bylo by mi jedno kdyby to zrušili.
Od: hm®
Datum: 29.03.14 21:42
avatar

Zrušit (letní čas).

Od: buss®
Datum: 29.03.14 22:44

Pokud to chcete zrušit, tak pište našim najlepčím, poslancům, senátu., zorganizujte petici.

Od: ppetrs
Datum: 20.05.16 22:36

Je možné podepisovat:

PETICE:

http://www.foronlyonetime.eu/

Od: ivik®
Datum: 30.03.14 10:38
avatar

Pro joudic: Oni jsou i lidé,kteří ráno nevstávají na sedmou nebo osmou hodinu,ale i ve 4 hodiny,já vstávám v půl páté a to už pocítí asi každý.Máte trochu zkreslenou představu o pracujících lidech.Pokud termín pracující člověk není v dnešní době sprosté opovrhované slovo...

Petice prý už nějaká koluje po republice a je potřeba asi 1 milion podpisů,aby se tím mohl zabývat parlanet EU.Prostě dřív to bylo RVHP,SSSR, a teď EU...Ať žije naše národní svrchovanost!

Datum: 30.03.14 14:15
avatar

Ať se letní čas klidně zruší, mně je to jedno. Změnu na sobě nijak nepociťuji, stejně jako nepociťuji, když cestuji do časového pásma, které je "o hodinu" dál či blíž.

Některým lidem očividně činí tyto změny takové problémy, že kdyby mohli zadarmo cestovat do země s jiným časovým pásmem, tak odmítnou. Ne, teď vážně - myslím si, že je plno lidí, kteří kvůli tomu dělají zbytečný humbuk, protože pravidelně cestují po celém světě, ale to jim problémy nedělá... Za dva dny se vypořádají se šesti hodinami přesunu, ale jedna hodina v ČR jim dělá problémy měsíc? Ha ha ha.

Od: ivik®
Datum: 30.03.14 15:02
avatar

Ale přesun do jiného pásma je v mnoha případech dobrovolný(dovolená,prac.cesta apod.),kdežto tady je to vnucováno většině lidí.Dcera pracuje v MŠ a vidí,jak jsou malé děti obětí tohoto nesmyslu,jak je to vyhodí z jejich režimu a už od mala se v nich pěstuje nějaký potenciální základ k neuróza...

Datum: 30.03.14 15:38
avatar

Je mi to šumák. Žádný problém s tím nemám, naopak jsem i ráda, že když jedu na ranní, tak už za světla.

Podle mě je to zbytečně nafouknutá bublina.

doplněno 30.03.14 15:39:

A v MŠ pracuji také, žádného rozvoje neuróz jsem si nevšimla. Když se to dětem nepřipomíná a neřeší se to, berou to jako hotovku, ne jako problém.

doplněno 30.03.14 15:52:

Malé děti jsou více adaptabilní, než dospělí. Nebudu hledat zbytečné problémy tam, kde nejsou. Větší problém s tím budou mít jejich maminky, co jdou na ráno. To je jako s lidmi, co už týden dopředu vědí, že jim při úplňku bude zle a nebudou moct spát. Pak na to jednou zapomenou a ejhle, všechno v pořádku.

Do práce děti taky budou muset chodit, co jim zbývá. Stejně jako spousta jiných věcí.

doplněno 30.03.14 16:02:

Ne, a až je tam budu mít, taktéž z toho nebudu dělat vědu. Možná se jim pár dní bude hůře vstávat, to ano, ale jak jsem psala, jsou velmi adaptabilní. A jedna hodina není zase tak zásadní doba, když vidím některé děti lítat venku ještě kolem desáté večer:).

Od: ivik®
Datum: 30.03.14 15:48
avatar

Co jim taky zbývá,že?

Od: ivik®
Datum: 30.03.14 15:56
avatar

Pravděpodobně svoje děti ještě nemáte,viďte?

Datum: 30.03.14 15:44
avatar

Nejde ani tak o to, jestli to někomu vadí nebo ne..

Daleko větší problém podle mne je to, že prakticky NIKDO dnes není schopen tuto změnu probíhající 2x ročně zdůvodnit.

A na druhé straně, NIKDO nemá sílu ji zrušit.

Trochu mi to připomíná ono denní svícení v ČR..V rakousku byla tato ptákovina zavedena zkušebně na rok, poté se její "přínos" objektivně vyhodnotil..a protože to bylo k ničemu, povinné svícení se v Rakousku zrušilo.

V ČR by to mohlo být obdobné, ale to by někdo musel přiznat, že udělal chybu..a to zde není v módě.

No a s tím letním a zimním časem je to naprosto stejné, jen v celosvětovém měřítku.

Datum: 30.03.14 16:07

Osobně se změnou času problém nemám, ale také nestávám ve čtyři ráno, blbost to ale dle mého názoru je.

Od: cas
Datum: 30.03.14 18:13

Pardon, už je tady jeden odkaz na článek.

Od: cas
Datum: 30.03.14 18:12

šlánek - Po zavedení letního času přibývá o čtvrtinu víc infarktů, zjistila studie

http://www.novinky.cz/zahrani…infarktu-zjistila-studie.html

Od: jendad
Datum: 30.03.14 19:31

Pro mě je letní čas parádní . Dnes zapadalo sluníčko až o 7 . Myslím že mnoha lidem vyhovuje delší doba světla navečer

Datum: 30.03.14 19:52

Proč je špatně vstávat v létě dřív? Dělalo se to tak statisíce let.

Od: hm®
Datum: 31.03.14 11:52
avatar

Nedělalo. Resp. ne takto. Máte dojem, že už statisíce let lidi vstávají "na budíka"? Že prostě statisíce let musejí vstát "teď hned" a basta? A že si během dne nemůžou zchrupnout? Ne. Je to výmysl poslední doby.

Datum: 31.03.14 11:55

Statisíce let se vstávalo podle Slunce. Letní čas je kostrbaté přiblížení. Pokud by se čas měnil každý týden, byly by s tím poněkud technické problémy.

Od: bmbx®
Datum: 01.04.14 08:37

ra252:

tak ať to dotahnou dokonce :-D

Znám mnoho lidí co dělají v nepřetržitém provozu, díky rospisu služeb na ně už několik let za sebou padla noční se změnou na zimní čas, musí dělat hodinu zadarmo, myslíš si že to je správné?

Datum: 01.04.14 08:40

To ovšem nesouvisí s letním časem, ale s tím, že nejsou placeni od hodiny, ale od směny.

Datum: 30.03.14 20:56
avatar

Zdravím,
letní čas by nebyl špatný, pokud by bylo večer déle světlo, ale člověk nemusel ráno vstávat tak brzo. Co je mi platný, že můžu dělat něco večer venku třeba do 21hod, když ráno do práce musím na 6 hod. a tedy musím normálně vstávat v 4.30, podle letního času dokonce v 3.30.
Jo, to pak letní čas paráda. ZRUŠIT!

Datum: 31.03.14 15:20
avatar

Tak dle očekávání dnes byli svišti naprosto oukej a změna času, o které vůbec neví a ani ji zatím moc nechápou, se jich nijak netkla:)

doplněno 31.03.14 15:26:

Kartaginec - i když trochu zbytečná reakce, máte pravdu, děkuji.

doplněno 31.03.14 15:41:

Chápu, že to někoho může třísknout mezi oči;), můžu se ale vymluvit na čtyři hodiny spánku a hlavně změnu času:-P.

Datum: 31.03.14 15:22
avatar

nevědí

doplněno 31.03.14 15:34:

Omlouvám se, vím, že je to zbytečná reakce a věršinou si ji odpustím, ale čas od času to prostě nevydržím. *zed*

Od: bmbx®
Datum: 01.04.14 08:46

Všichni co zde obhajujete změnu času s odůvodněním, že to je blíž k přirozenosti díky východu a západu sluníčka poněkud zapomínáte na to, že od dob co si člověk začal protahovat den jakýmkoliv způsobem svícení je to úplně jedno. A že mnohem lepší pro lidský organismus je dodržovat denní režim (vstávání, jídlo...) stabilně beze změn 2x do roka.

doplněno 01.04.14 08:51:

monika:

není to zbytečné jen z důvodů nepřetržitých provozů, ale hlkavně proto, že podíl energie spotřebované svícením, je v dnešních dobách zcela mizivý, na ostatní mnohonásobně větší spotřebovanou energii, nemá doba východu a zapadu sluníčka vliv :-D

Datum: 01.04.14 11:09

Dvě chyby v úvaze:
1. Za těch pár generací, kdy si lidé po večerech svítí, se homo sapiens nezměnil ani nepatrně.
2. Nejde o nějakou výraznou úsporu energie, ale proč si na venkovní aktivity svítit, když je možné využít sluníčka?

Datum: 01.04.14 08:42
avatar

Zrusit. "Zimni" cas je v poadku, tohle prehazovani na leto je k nicemu. Drive ano, setrilo se za energie, ale dnes jedou smeny , fabriky, 24hodin denne. Dnes uplne zbytecne a jen to cloveka rozhodi. Je to zbytecny system a zadna uspora uz stejne nevznika.

Od: lu*
Datum: 01.04.14 09:21

Měl by zůstat jen zimní čas,ten letní je na dvě věci. Nikdy si na to nezvyknu.

Datum: 01.04.14 18:47

Letní čas zrušit a denní svícení také ! Spravila by to jedna obrovská petice na obě tyto ptákoviny najednou :))

Datum: 02.09.14 14:56

Já si zase nemůžu zvyknout na ten zimní/SEČ. Na letní se těším, na ten zimní/středoevropský vůbec, z něj jsem zoufalý. Vždycky říkám, že mě na konci října jednu noc o hodinu prodlouží a celou zimu o hodinu zkrátí. Také bych byl radši, kdyby ten letní platil celoročně, v zimě by bylo vidět místo do 16.hod. až do 17.hod.. V Rusku si to takto zavedli, my holt jedeme podle EU. Až na konci října bude zase SEČ, tak budu mít depku ze tmy, budu muset svítit o hodinu dřív. Mám pocit, že ten SEČ je akorát naschvál, aby se propálilo víc elektřiny. Kdyby byl celoročně, tak by to byla tragédie - v létě by se rozednívalo už ve 3hodiny v noci, večer by byla tma před devátou. Nechápu ty lidi, co chtějí zrušit letní čas, proč se nezruší ten co je v zimě, to tolika lidem vyhovuje chodit z práce za tmy? Ráno jít do práce za tmy by mě tolik nevadilo, když bych mohl jít odpoledne z práce za světla *slunce*

Od: miri
Datum: 06.03.15 10:57
zrušit!
Mám silné vnitřní hodiny a vadí mi obě změny!
Datum: 06.03.15 11:04

Na dovolenou jezdíte nejdál na Šumavu, že?

Datum: 06.03.15 11:14

Já už se nemůžu od podzimního zavedení SEČ dočkat toho letního... Už teď mě budí předčasně ráno sluníčko, protože mám bohužel okna na východ. Už aby tu byl letní, nejlépe natrvalo

Od: kudykam
Datum: 06.03.15 13:59

Zrušit změnu. Je mi jedno kterej čas zůstane, ale ať s ním přestanou dvakrát do roka hejbat.

Od: kutululu
Datum: 06.03.15 14:03

V žádném případě neměnit. Už se nemůžu dočkat až bude letní čas. Chci si léto užít, světlo, sluníčko a né, že v 21h už bude tma jak v pytli a ráno v 6h mě bude budit světlo.

Datum: 06.03.15 14:14

Jo kdyby v 6...:( Kdyby byl SEČ trvale, tedy nebyl letní čas, jak to tady někteří chtějí, tak je v červnu a červenci světlo už od 3.hodin v noci! A večer by byla ve 21.hodin tma. Proto prosím jestli nechcete s tím časem pořád jebat tam a zpátky, tak nechte ten letní natrvalo, v zimě by nebylo špatný, kdyby byla na Vánoce tma až v 17.hod.-kdyby byl v zimě letní čas

Od: kutululu
Datum: 06.03.15 15:21

No vidíte, ještě horší by to bylo. Ale standardní čas je zimní ne? Takže kdyby se zrušil posun času, tak by zůstal zimní. Pokud rušit, tak tedy zimní a nechat letní navždy ;)

Datum: 06.03.15 17:31

Přesně tak, pokud rušit posun času, tak rozhodně nechat trvale ten letní

Datum: 06.03.15 17:08
avatar

to je furt dokola :) budte radi, ze se aspon neco deje

Datum: 06.03.15 18:00

Pevný čas je proti přírodě. Žádné zviřátko nevstává podle hodin, ale podle sluníčka. A člověk vstává podle hodin jen nějakých sto let.

Letní čas je návrat k normálu.

Od: hm®
Datum: 06.03.15 18:28
avatar

No, letní čas není návrat k normálu, protož poledne je pak ve 13 hodin (a půlnoc v 1 po půlnoci :-D ). A ani to vstávání tak úplně nesedí, protože to by se nesmělo vstávat za tmy. Kdyby se pracovalo třeba od 9, tak by asi nikdo změnu času neřešil.

doplněno 06.03.15 19:17:

Pro @ra252: Poledne má větší význam, než nějaké hodiny, poledne je tehdy, když je slunce nejvýš. A v tu dobu by mělo být 12 hodin (takto byly ty hodiny zavedeny), po dalších 12 hodinách je půlnoc. Kdyby se zaváděl SELČ pro vstávání podle sluníčka, musel by platit tak v květnu až červenci. Ale co kdyby někdo chtěl zavést čas podle chození spát podle sluníčka? Pak by se posouvalo na druhou stranu. Ne, platný čas je jen jeden (SEČ, ten "zimní"), jakékoliv šibování je blbost. Kdo chce, ať si vstává třeba ve 2 v noci, ale ať nehýbe s časem ostatním.

Datum: 06.03.15 19:02

Je to jednostupňový pokus o vstávání podle sluníčka. Poledne nemá význam. To je na hodinách.


doplněno 17.03.15 15:15:

Poledne bez dalších pomůcek nikdo nepozná a nemá na nikoho žádný vliv.

Mimochodem, i robota se řídila východem sluníčka a v létě byla mnohem delší ...

Datum: 25.03.16 20:25
A některá zvířátka cele dny až týdny a měsíce slunce nevidí. Třeba včely v úle. Na změny reagují plynule a nikoliv skokově jako si to,pro mne z nepochopitelných důvodů, děláme my změnou času. Letní čas nelze považovat za nějaké přiblížení přírodě. Je to jen zbytečný náhlý hodinový posun,který s námi ovšem musí strpět i třeba hospodářská zvířata. Krmení,dojení,všechno se skokem posune. Divoká zvířata,tedy ta která mají světlocitlivé orgány, reagují na sluneční svit velmi citlivě,avšak nejedná se o problém vstávání,nýbrž spíše o délku dne.(Schrupnou si kdy se jim zachce) Délka dne u nich spouští určité chování,které je zárukou optimální existence v určitém ročním období. Například včely se už od letního slunovratu začínají chystat na nadcházející zimu. Automaticky reagují na zkracování dne. My lidé v té době máme plnou hlavu nadcházejícího léta a dovolených. Stromy reagují na zkracování dne spuštěním fenofáze,jež ukončuje fotosyntezu a končí opadem listí. Dělají to proto,aby úplně zastavily traspiraci(odpar vody listovou plochou),takže může klidně voda v půdě zmrznout a oni přežijí do jara. S tím samozřejmě souvisí průměrná teplota ovzduší za rozhodující časový úsek. My lidé jsme ve svých myslích na hony vzdálení přírodě. Naše těla patří do přírody a take podle ní fachčí ať si to připustíme či nikoliv,ale naše hlava,duše,rozum,ten je od někud jinud. Proč si to ale koplikovat tou náhlou změnou času,nechápu.
Datum: 06.03.15 18:33
avatar

Změnu času ZRUŠÍÍÍÍÍÍT. A to hned. Nesnáším to, měsíc se dávám dohromady. Teď je to venku bezva. A na konci března, jako zázrakem, je zase brzy ráno tma a večer dlouho světlo. FUUUUJ.

Od: rybana
Datum: 06.03.15 19:10

Už se těším na letní čas, stejně od 4hod. nespím.

Od: janop
Datum: 17.03.15 14:06

Zrušit. Zbytečné problémy s přechodem z jednoho času na druhý.

Od: alenasuisse
Datum: 29.03.15 08:29
Rozhodne zrusit
Od: kocour*
Datum: 23.10.15 11:55

v žádném případě nerušit !

vstávání za tmy nejde, a v létě světlo do 21.30 je super

Datum: 23.10.15 12:18
avatar

Rozhodně bych to zrušil. Nevím, který pitomec tohle zavedl v praxi. Argumenty, že se jednou dýl vyspim nebo že je dýl vidět neberu. Akorát pro zlost to je. Jak se může čas posunout zpět nebo dopředu? Čas jde snad pořád stejně.

Datum: 23.10.15 12:52

Čas jde stejně, jenom na hodinách se vypne nebo zapne příznak DST.

Žádný problém.

Datum: 23.10.15 12:52
avatar

A to je právě ta kravina.

Datum: 23.10.15 13:35

Proč? Je to pokus přiblížit se přírodě.


doplněno 23.10.15 18:18:

Zvířátka i človíčkové vždy vstávali podle sluníčka. Jen človíčkové nějakých posledních 150 let vstávají podle hodin. Posun v létě je přibližuje k tomu vstávání podle sluníčka. V létě vychází dřív, že ...

Mimochodem, i robota byla v létě o několik hodin delší.

Od: hm®
Datum: 23.10.15 16:17
avatar

Není. Pokus by to byl, kdyby se posunovalo na opačnou stranu, tzn. na léto dozadu.

Datum: 23.10.15 14:05
avatar

A to já bych zavedl ještě jarní čas a pak ještě podzimní aby těch změn nebylo málo!

Od: buss®
Datum: 23.10.15 14:14

Je to ale už několik staletí staré, €U nám na něj vydala směrnici, na Hitlera by si jistě nikdo nevyskočil, když to bylo za války u nás. Jinak u nás zavedeno zákonem v r. 1946! a zmocněna vláda. Asi pak jak která profese, ale využíván byl.
Takže jak zrušit? Ale začátek pracovní doby si stanoví zaměstnavatel, že?

Datum: 23.10.15 14:36
avatar

Osobně jsem s tím fyzicky nikdy neměl problém a zadaptuji se doslova ze dne na den. Znám ale spoustu lidí, kteří s tím problém mají a někteří dost velký. Každý na to reaguje jinak. Ale čím jsem starší, tím mi změna času přijde zbytečnější. Takže jsem pro zrušení.

Datum: 23.10.15 14:45

Docela by mne zajímalo, jestli ti chudáci, kterým to vadí, jezdí na dovolené a služební cesty výhradně ve směru poledníku.

Datum: 23.10.15 18:36

A komu to pomůže, že se to tady řeší?

Od: buss®
Datum: 24.10.15 19:17

Je to jak kecy u piva, uleví si, ale napsat třeba poslancům není odvaha. Mně to nevadí.

Od: krasula
Datum: 23.10.15 20:25

Zrušit. Plno lidí začalo brát v potaz orgánové hodiny. Při těch posunech je jim to nanic. Nebo spíš na škodu. Taky: Jak vysvětlíte maličkému děcku, že ho musíte vytáhnout z postýlky o hodinu dřív, za tmy. A pak , když ještě svítí slunko, musí jít spát... Nebo jak k tomu příjdou krávy v kravínech a jejich obsluha, že půl roku se dojí jindy.

Datum: 23.10.15 23:43
avatar
Proč to někomu vadí? Vše je OK. Jen mi to rozhodí denní rytmus, morče celý půlrok hvízdá už hodinu před reálným krmením, pes by nepochopil, že má čurat až o hodinu později, tak si stejně nepřispím, musím přeřídit hodiny, budík, mobil, dvoje hodinky, troubu, televizi, spínací hodiny u akvárka...a to nemám mikrovlnku - to samé ještě absolvuji u rodičů, protože k nim na víkend zrovna jedu a já to mám přece hned... *zed* Mona
doplněno 24.10.15 19:50: Nemá smysl sem motat posun díky časovým pásmům. To je úplně něco jiného.
doplněno 25.10.15 12:06: Je to úplně něco jiného. Pokud sedím doma na prdeli a někdo se rozhodne jen tak pro nic za nic, že by bylo hezké trochu si pohrát s časem (už to je směšné) a nebo se rozhodnu ten prdel zvednout a zajet si do jiného kraje, kontinentu nebo na jinou polokouli...tak to je rozdíl. Chod země kolem slunce neovlivním, slunce ani nebude méně svítit, užiju si ho stejně ať mám na hodinkách kolik chci hodin...
Datum: 25.10.15 11:51

Posun díky časovým pásmům je úplně to samé a ukazuje, jaký žvást jsou pindy o vnitřních hodinách a děsivých problémech způsobených vstáváním o hodinu jinak.


doplněno 25.10.15 12:15:

Proč by mělo být směšné vrátit se aspoň trochu zpátky k přírodě? Miliony let lidé vstávali podle Slunce. Až posledních 100 až 150 let se řídí jakýmsi strojem - hodinami.

Datum: 25.10.15 12:22
avatar
No, to že se dřív něco dělalo, neznamená, že se toho máme slepě držet. Návrat k přírodě zrovna od vás @ra252 fakt neberu :) Mona
Od: fredfrantisek
Datum: 24.10.15 19:13

Nerušt, je příjemné, když letní večery jsou dlouhé. Pokud ovšem zmšna času tak moc škodí, doporučuji zrušit všechny dovolené, které se prožívají mimo časové pásmo, kde žijeme. Tento šok se zažívá většinou během 14 dnů a to jistě zanechá následky na dětech. To budou mít cestovky radost! Fred

Od: milalaskova
Datum: 20.02.16 03:19

Odpovídám na otázku: Změna času, zrušit nebo ne? V dnešní hektické době, kdy se ledaskde pracuje v nepřetržitém provozu, 24 hodin denně, je změna času zbytečná. Nic se tím neušetří a neurychlí. Doplácí na to jen organismus člověka. Ať zůstne stálý středoevropský čas na který je náš organismus zvyklý a bude vše v pořádku. Divím se zákonodárcům, když dělají různá bezpečnostní opatření a tato zkutečnost jim stále uniká. Měli by se také nad tím zamyslet a vše dát do původního stavu. Pokud jim ještě na nás na voličích záleží, mohli by si tento bod dát do volebního programu. Jednou pro vždy. Něco pozitivního pro své spoluobčany konečně něco udělat. Stejně změna času k ničemu nevede. Je to jen zlo! Zlo pro pracující a nemocné občany. Měli by se nad tím zamyslet a udělat konečně dobrý skutek. Vím moc dobře, že by se mnou mnoho lidí souhlasilo ! Změnu času zrušit !

Od: runcore
Datum: 17.03.16 12:05

Zrušit, naprostá zbytečnost a jenom to člověku rozhazuje vnitřní hodiny a spánek.

Od: sindy
Datum: 19.03.16 22:52

Změnu času bych určitě zrušila.Nejvíc mi to vadí,když se na jaře hodina ubírá.

Od: robinx
Datum: 20.03.16 12:47

Mě by vyhovoval čas zimní a ještě o hodinku zpět. Ráno bych nemusel vstávat do tmy a odpoledne jsem stejně v práci. Pak by ani nevadilo, že se stmívá o hodinu dříve (ve tři). A v létě jsou příjemné ranní sluneční paprsky.

Od: pavel*
Datum: 21.03.16 08:26

Změnu zrušit, nechat letní čas. Mě změny už nedělají dobře. Věk 40 let.

Datum: 21.03.16 10:01
avatar

Nevadí mi to, spíše mi to vyhovuje. Na jaře mám radost, protože mám pocit že je den delší a na podzim zase že mám "právo" spát o hodinu déle. Ale nijak o tom dlouze nepřemýšlím, nijak mne to neomezuje. Druhý den už to vůbec nevnímám.

Datum: 21.03.16 16:23
avatar

Mně změna času nevadí a nikdy nevadila. Mám radši ten letní a s přibývajícím věkem bych uvítal nějaký "superletní" *frajer*. Budím se totiž spontáně čím dál, tím dřív. Není výjimkou, že jsem vzhůru od 4:30, takže by se moje procitání posunulo do aspoň trochu rozumné denní doby. Ale jinak uznávám, že svůj původní smysl posun času už dávno ztratil.

Od: pietro*
Datum: 25.03.16 12:55

Je jasné, že pro zrušení je víc důvodů:

- zbytečné zvykání si na posun (člověk má nějaký biorytmus a jistě mu toto neprospívá)

- zbytečné přenastávování hodin a jiných techn. zařízení, které mají hodiny jako součást a nepřenastavují se automaticky

- zbytečné zmatky způsobené opomenutím přenastavit hodiny

Je ale i 1 důvod pro zachování, dokud bude zachován v Německu:

- rádiem řízené hodiny jsou řízeny signálem z Německa, takže asi 5 nebo 7 měsíců v roce by takové hodiny ukazovaly nesprávný čas - lišící se o hodinu (platí pro hodiny, u kterých nelze nastavit časové pásmo a tím se tomuto problémuvyhnout za cenu toho, že toto pásmo přenastavím )

Navíc bych uvítal, kdyby byl přesun už z pátku na sobotu, když už je :o)

Datum: 25.03.16 13:06
avatar

Pro mne se letní čas rušit nemusí,Ani nevín jestli bude o hodinu míň nebo víc.Žiji si pěkný život a neomezuji se časem.Tak naschledanou za rok při stejném mudrování a s přibližně stenými odpověďmi.

Datum: 26.03.16 21:48

Samozřejmě měnit celé léto je vidět o hodinu déle jinak bude světlo od tří od rána ale odpo jen do devíti večer copak tu výhodu nikdo nevidí? Ta posunutá hodina se vyplácí celé léto! Politici co volají po změně jen hledejí téma pro zviditelnění navíc úspora energie v zimě je logická a pro ty co kňučí jak jim jedna hodina za půl roku rozhodí biorytmus víte kolik lidí střídá ranní odpolední a noční směny ne zrovna dobrovolně ale práce to vyžaduje např.zimní údržba na sypači dva dny denní dva dny noční pak den volna a to potom člověk vážně neví jestli je pondělí únor nebo vánoce a příkladů je víc,tak bych vám přál si zkusit takový koloběh a to hořekování by vás rychle přešlo tolik k diskuzi a volám:chceme letní dny do 22hod večer !

Od: radarbrdy
Datum: 27.03.16 18:56

Tak, tak, zrušit.

1/ změna zimní / letní čas nevzniknul demokraticky. Kdyby se o změně hlasovalo svobodně, nikdy by to neprošlo.

2/ z pohledu člověka, který začíná pracovat v 8hod. může být změna zimní / letní čas pozitivně vnímána. Z pohledu člověka, který začíná v 6hod. je to trochu jinačí. Pokud např. dojíždí do práce, tak snídá třeba v 5h. , tam je pak poznat každých 10 minut... Potom máme profese, kteří pracují venku a jsou závislí na světle a počasí...

3/ občas se v TV objeví psycholog a říká, že začínat školu 8h. je pro děti zátěž, že lepší by bylo v 9h. Uvažujeme i ty děti, kteří dojíždí do školy. Stačí tedy neposouvat a přirozeně si pospí v "létě" déle.

Od: alda64
Datum: 01.10.16 16:36

Rozhodně zrušit, nemá to žádný význam. Trvá mně 3 týdny, než se se změnou vyrovnám.

Od: lubospekarik
Datum: 22.10.16 19:59

Čas posunout o půl hodiny všude a je to vyřešeno!

Datum: 28.10.16 19:17
avatar

Otázka je sice stará, ale její obsah je stále aktuální. Po pravdě by mne vůbec nenapadlo nad něčím podobným dumat, ale prohlížím nové otázky a tato na mne vyskočila. Tak taky přidám něco do mlýna. Nevadí mi změna času a nikdy nevadila. Prostě si posunu hodiny a víc to neřeším. Ale musím dodat, že jsem nikdy nemusela honit třeba vlak, nebo autobus a vstávat kvůli tomu jinak. Byla jsem soukromnice a tudíž jsem vstávala podle potřeby a bez ohledu na nějaký letní či zimní čas. Měla jsem zakázky a věděla že musím pracovat a tak jsem vstala třeba v pět hodin ráno, protože jsem se těšila na to, že mohu pár hodin pracovat v úplném klidu, než mne začnou rušit zákazníci z ulice, kterým se také musím věnovat. Z tohoto důvodu jsem milovala bouřky a průtrže mračen, protože lidi dřepěli doma a nezvonili mi pořád u dveří. Na mou psychiku změna času nemá, a neměla nikdy žádný vliv. Takže mi to je úplně fuk. Jestli to zruší, ani si to neuvědomím.

Datum: 28.10.16 19:41
avatar

tato otázka se tu objevuje každý rok. Lidi já nevím co máte za potíže s tím vstáváním, já jsem už v důchodu ale nikdy mi časné vstávání i v 5 h. nedělalo potíže. Chodila jsem do práce sice na pul 8h. ale vypravit tři děti do školy a do školky, zajistit kotel na uhlí a taky sama sebe to nějaký čas vydalo.Je to jednou dáno tak to musíme respektovat, zase se musíte o tu hodinku dostat dřív do postele.Změna času mi naprosto nevadí , ale co mi vadí přetáčet patery hodiny, čas na všem digitálním a za rok zase zpětně.Ani mi nevadí časový několika hodinový posun při cestě do Usa.Lidské tělo je velmi přispůsobivé.Ale pravda je že se mnou nemusíte souhlasit , je to pouze můj názor, hezký večer

 

Datum: 28.10.16 20:10

Se vstáváním problémy nemám, dělám odpolední, ale s tou brzkou tmou, co bude od zítřka až do jara, s tou problémy mám :( Už se těším na letní čas, kdyby byl natrvalo, to by bylo fajn *slunce*

Od: josefsimek
Datum: 29.10.16 21:24

Zrušit změny času, ale POUŽÍVAT POUZE LETNÍ ČAS !

Datum: 29.10.16 21:54

V každém případě zrušit!

Od: balzerka
Datum: 29.10.16 23:57

Zrušit. Je pak problém se slunečními hodinami, orgánovými hodinami, hodinami dojení v kravíně i s ukládáním dětí k spánku za světla.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.