Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prodej mobilu

Od: yjehiwib odpovědí: 7 změna:

Potřebuji poradit cca. před 1,5 jsem prodal na aukru mobilní telefon, včetně záruky, návodu. Jednalo se o telefon nový, který nebyl vůbec využívaný. Tenkrát ho dostal můj táta darem od babičky, která ho koupila za 500 Kč jako dotovaný od Telefonica O2.

Jedné paní jsem telefon telefon prodal cca. 2 400 Kč. (přesně něvím) Teď ke konci záruky se jí telefon porouchal a byl tzv. 3x opraven, kdy jí nakonec vzniknul nárok na vrácení peněz. Telefonica O2 jí tedy vyplatilo pouze těch 500 Kč a ona požaduje odemne doplacení na plnou cenu telefonu.

Jak to řešit?

Díky moc za radu.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

martinaa*
hodnocení

0x

Zdravím, paní bych nic neplatila - zakoupením se stala majitelkou přístroje včetně záručního listu, tudíž může reklamace uplatňovat u O2, nikoli u Vás.

V právní poradně jsem našla toto vyjádření:

I bazar je obchod a vztahuje se na něj tedy zákonná úprava koupě zboží v obchodě - záruka dva roky). V prvním šesti měsících od převzetí věci se za reklamovatelné vady považují vady, které měl stůl v době převzetí věci a vady skryté. V době mezi začátkem sedmého měsíce od převzetí věci do doby dvou let od převzetí věci může reklamovat pouze vady, které mělo zboží při převzetí (nikoliv už vady skryté, tedy takové, které se projevily až po převzetí věci a po šestiměsíční lhůtě od převzetí).

doplněno 16.04.14 15:44:

+ Vyžádala bych si sken reklamací a vyjádření obchodu, kde paní mobil reklamovala.

 

anonym0
hodnocení

0x

Nabidnout ji, ze ji vratite penize oproti vraceni mobilu :)

 

hodnocení

0x

Řekl bych, že udělala chybu, když přistoupila na vyplacení jen 500 Kč za mobil a už nemůže bez mobilu požadovat další peníze po vás. (O2 má přenosnou záruku?) Pokud by vám jako prodejci ten mobil přinesla s potvrzením o třech stejných závadách a chtěla peníze, bylo by to něco jiného.

 

jeje
hodnocení

0x

Paní má smůlu. Koupila si zboží za určitých podmínek. Předpokládám, že neexistuje žádný dokument (kupní smlouva), takže byla uzavřena ústně mezi vámi. Pokud jste jí lhal o původu mobilu, musela by to dokázat - nemá jak. Od vás nejspíše obdržela nabývací doklad, ale u něho by jí mělo být divné, proč bylo uhrazeno jen 500,- Kč.

 

buss
hodnocení

0x

Jak řešit? Doplatit, nebo počkat co udělá. Je to na na ní, nebo chce první k soudu?

 

hodnocení

0x
avatar gismo

Paní neměla těch 500 příjímat a měla se domluvit přímo s vami, nemuseli se peníze vůbec brát a mohl se mobil od O2 vyměnit za jiný mobil v té cenové kategorii. Blbost, že to paní těch 500 hned přijmula. Proto bych jí nic nedoplácel a paní to vysvětlil takto.

 

vendl
hodnocení

0x

Vratte ji penize oplatkou za mobil, ktery od Vas zakoupila (funkcni a v puvodnim stavu, vc. zarucniho listu). Pokud to nebude akceptovat, nic bych ji nevracel.

Pri potizich s telefonem se mela spojit s Vami coby prodejcem telefonu, protoze smlouva (ustni, pisemna) byla jen a pouze mezi vami dvema...

Z vasi strany muzete argumentovat s 6.mesicni zarukou pouziteho zbozi.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]