Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych upozornit všechny šotouše (železniční nadšence) že zítra večer ve 20:54 vypraví výpravčí poslední vlak z Klatov. S nástupem nového jízdního řádu začnou v Klatovech vypravovat vlaky vlakvedoucí. Již zmiňovaný vlak pak jede do Sušice. Je to motůrek 810.
Zároveň bych chtěl od železničních nadšenců vysvětlení, co SŽDC vede k těmto krokům a sice takhle ty výpravčí rušit. Takový ten pohádkový výpravčí má prostě červenou čepici a plácačku. A tomu výpravčímu neublíží zvednout ruku. Děkuji za odpovědi.
Řekl bych,že úsporný program.
U nás zrušili slečnu,co prodávala jízdenky.Teď je třeba zazvonit a k okénku přijde nějaký borec,co má na starosti údržbu.
Nebo tak něco.
Bohužel, také to známe. Na trati 212 z Čerčan do Světlé. Jezdí tam také motoráčky 810, teď už někdy Regionova. Jedná se opravdu o úspory. Paní pokladní tam už dávno není, jízdenky se musejí kupovat ve vlaku. Výpravčí, kteří sloužili nepřetržitě, slouží nyní jen od rána do 15 hodin, po nich přebírají službu vyhýbkáři. Vylezou ven v modré čepici, někdy dokonce bez ní a v tom zářivém oranžovém vyhýbkářském tričku. Mají stejné povinnosti, jako výpravčí - nastaví a pak zruší vlakovou cestu, manipulují se závorami, ohlásí odjezd vlaku na další stanici.
V jedné stanici to dokonce dovedli tak "daleko" , že natrvalo zamkli pěknou čekárnu, kde si lidé mohli i sednout. Ušetřili za úklid, v zimě i za topení. A lidé čekají venku pod stříškou. Čekárna neslouží vůbec k ničemu, je prostě jen zamčená.
Je to škoda, právě ten pan výpravčí s červenou čepicí a výpravkou dokresloval pokaždé život na nádraží. Vnuk chtěl být už odmalička výpravčím. Dneska je v osmičce a pokud by i vystudoval příslušnou školu, stejně mezitím výpravčí zmizí v propadlišti dějin. Jaga.
Po pravde se tomu ani moc nedivim.
Zejmena v Klatovech, kde se vypravci vetsinu casu musel kousat nudou.
Jedna lokalka smerem na Horazdovice a jedna rychlikova trat Plzen - Ruda s hodinovym intervalem (s odbockou na Domazlice az v Janovicich). K tomu prakticky nulova nakladni doprava.
Tech par vytizenejsich mesicu, kdyz lide jezdi v zime na lyze to nevytrhnou.
Výpravčí ubývají jak jarní sníh. Už nejsou např. v Praze /na hlavním/, Kolíně, Pardubicích, Olomouci aj. A to jsou nějaké stanice. Službu přebírají modří výpravčí s tím, že se vše bude postupně automatizovat. Taková trať Přerov - Břeclav má výpravčí jen v Přerově a Břeclavi. Večer se prodávají jízdenky kromě Přerova a Břeclavi už jen v Hodoníně a Otrokovicích. Vše řídí centrála z Přerova. Dřív počkal výpravčí na přestup cestujících a jelo se. Dnes i když nikdo nepřestupuje, čeká se... Ceny jízdenek bohužel nemůžou zaplatit tolik lidí, vytopené čekárny a pokladní. Ale nahoře platy ano, na to je pořád!
Ještě k těm radostem cestování. Když není výpravčí, je to smutné, když není záchod v pravou chvíli, může to být i tragédie.
Znovu trať 212 - ta uzavřená čekárna je ve stanici Vlastějovice /mezi Ledčí a Zručí/. Kousek dál v keřích šeříků jsou záchody. Takové ty historické, dřevěné, s laťkami nahoře. Samozřejmě suché, 1 muži, 1 ženy.
Protože ve stanici personál záchod nemá, ten ženský si zabrali pro sebe, dali na něj bytelnou petlici a cestující veřejnost ženského pohlaví má po legraci. Pro muže to zůstalo otevřené, ale ten stav!
A tak už se mi stalo, že při čekání na vláček motoráček jsem se musela urychleně uchýlit za odpadkový kontejner, který stojí za nádražím. Jinam to nešlo! Ležela tam chcíplá kočka a už hodně lidí přede mnou mělo stejný nápad jako já, poznalo se to snadno, nebylo kam stoupnout.
I tohle jsou radosti cestování. Přesto, že se ceny jízdného neustále zvedají a přesto, že jsem starý tramp a zvyklá na různé nepohodlí i spartanské podmínky.
Pokud tedy pojedete vlakem do Vlastějovic a jste žena, zadržte své nutkání. Prostě to tam nejde!:D
Ale jinak? Jinak je ve Vlastějovicích a okolí neskutečně krásně! Prostě Sázava! Jaga.
Co se týče toho zdražování, máte pravdu.
A ještě něco. V Klatovech dříve byl 10 signalistů, 1 výpravčí a 1 přednosta. Dohromady to tedy dává 12 lidí.
Nyní je tam 1 výpravčí, 1 přednosta a 1 dozorce na stanici a dozorce výhybek. Tedy dohromady tři.
Z toho plyne, že dříve na nádražích bylo také plno lidí a také to dráhy utáhly.
Do těch počtů jsem samozřejmě nepočítal vozmistry a posunovače a také strojvedoucí a vlakvedoucí. Ale tak to vidíte, jak to ubejvá.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.