Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prodejce mi odmítl dodat již zaslané zboží

Od: honza85 odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

přes internetový obchod www.elimal.cz (obchod zabývající se prodejem vráceného zboží ve 14 denní garamci vrácení peněz, zboží z výstav apod.) jsem si objednal TV Grundig 82 cm. Cena TV byla 3089 Kč 530 poštovné (dobírka). Jelikož je na tomto místě prodáváno zboží jen s roční zárukou a použité, tak mi tato cena připadala naprosto v pořádku. Zboží jsem si objednal, nejdřív přišel potvrzovací email, poté přímo faktura na zboží s cenou 3089 Kč a pak email, že bylo zboží předáno přepravci a bude mi doručeno v daný den. V tom emailu bylo i číslo balíku, tak jsem on-line sledoval, kde balík je..Firma balík posílala z PRahy a v den, kdy už byl balík v Ostravě, tak mi přišel email, že mi toto zboží nemohou dodat, jelikož došlo k chybě ceny a TV mi můžou dodat za 5799 Kč. S tím jsem samozřejmě nesouhlasil, firmu jsem o tom patřičně informoval. Zavolal jsem si i na spediční službu, která mi měla balík dodat a tam mi sdělili, že mi nemůžou zboží dodat, že ho chce prodejce zpět. Volal jsem do firmy, tam mi nikdo nebral telefon, tak jsem opět trval na ceně s tím, že je mezi náma uzavřena kupní smlouva (dokonce i zboží už v Ostravě) a oni nemají právo ji najednou zrušit. Firma mi opět napsala, že zboží nemůže za takovou cenu dodat. Mám vešekerou emailovou komunikaci, ceny z eshopu, zalohovanou nabídku, fakturu, prostě vše. Volal jsem na SOS, kde mi potvrdili, že jsem v právu a prodávající si nemůže už po uzavřené kupní smlouvě a dokonce už i po poslání zboží bez mého souhlasu měnit podmínky. Chtěl jsem se tedy s firmou naposledy dohodnout a sdělil jsem, že na kupní smlouvě, která byla mezi náma uzavřena trvám a mám zájem za zboží, které jsem si objednal, byla mi schválena cena (dokonce i telefonicky, záznam hovoru mám) zaplatit a odebrat si ho s tím, že se každým dnem frma dostává do prodlení s nedodáním zboží..Firma reagovala opět, tak, že mi zboží nedodá. Předal jsem tedy všechny podklady ČOI, která teď případ řeší...Vím z minulosti, že firmy, které se zmýlili v ceně nakonec kupujícím zboží za objednanou cenu doručili (vodafone, o2, kasa, mall). CHci se zeptat, zda jste se někdo osobně s tímto problémem setkali a jestli už ho třeba někdo z Vás či Vašich blízkých řešil u soudu?

Děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinpraha*
hodnocení

0x

Těžko říci, jak dopadne řešení ČOI, ale hnát to k soudu mi připadá nesmysl, protože se to prodraží tak jako tak. Lepší je se těmto situacím vyhnout a prodejce si předem prověřit. Já bych osobně u této firmy riskoval obchod maximálně za pár stovek. Stačí se podívat na Aukro - sice cca 13000 prodejů, ale téměř 400 negativních a neutrálních komentářů. To rozhodně o něčem svědčí.

honza85
hodnocení

Já mám právě za to, že bych u soudu vyhrál..Už jsem vyhrál 2 soudní spory, ale tenkrát se to týkalo neuznaných reklamací..V tomto případě, totiž ani neplatí, že jsem si byl vědom toho, že zboží kupuji za nesmyslně nízkou cenu..

Jak píšu je to použitá TV s roční zárukou s 50 % slevou a na jejich servru jsou 50 % slevy zcela běžné..Ta cena byla adekvátní..KDby ji prodávali za 5799 Kč, tak bych si přidal pár stovek a měl ji novou, nepoužitou a s 2 letou zárukou..

 

raduz*
hodnocení

0x

Já si myslím, že šanci máte slušnou - našel jsem jednu podobnou kauzu - zkuste se inspirovat:


  • 5. listopadu 2008 - jsem si objednal v e-shopu Oehling CZ zrcadlovku Canon EOS 5D Mark II v setu s objektivem Canon EF 24-105/4,0 L IS USM za cenu 72.999,- Kč včetně DPH [1].

  • 5. listopadu 2008 - Oehling CZ mou objednávku potvrdil a prohlásil, že můj fotoaparát je objednaný u výrobce. Dodání přislíbil začátkem prosince [2]. Tím byla uzavřena kupní smlouva ve smyslu § 52 a následujících občanského zákoníku.

  • prosinec 2008 - objednané zboží v přislíbeném termínu Oehling CZ nedodal.

  • prosinec 2008 - březen 2009 - dodávku zboží jsem telefonicky i písemně opakovaně trpělivě urgoval [3], [4]. Mezitím cena objednaného fotoaparátu na trhu rostla, protože ho byl nedostatek. Postupně se zvýšila o cca 12 tisíc korun.

  • 26. března 2009 - Oehling CZ mi oznámil, že objednaný fotoaparát pro mě mají, ale nejsou ochotni mi jej prodat za cenu, která je sjednána v naší kupní smlouvě. Pokud prý nebudu souhlasit s cenou o 7.000,- korun vyšší, prodají fotoaparát jinému zájemci! [5]


Zde bych se s dovolením na okamžik zastavil, abychom si zrekapitulovali situaci. Jaký je tedy stav věcí?


  • já mám s Oehlingem CZ platnou kupní smlouvu s jasně danou cenou a termínem dodávky zboží,

  • Oehling CZ má, dle jejich tvrzení, platnou objednávku u Canonu, zajisté také s jasně danou cenou a termínem dodávky,

  • dodávka se neuskutečnila, i když už je více než čtvrt roku po termínu,

  • na volném trhu je v tuto chvíli předmětné zboží v koncových cenách cca o 12 tisíc dražší, než když jsem ho objednával, což však nemusí zajímat ani mne, ani Oehling CZ, protože máme už od listopadu 2008 smluvně jasně stanovené podmínky obchodu.


Jak potom chápat výše zmíněné oznámení Oehling CZ? Nu, snad jedině jako pokus bezohledně zneužít situace na trhu a skutečnosti, že nemohu jít a koupit si totéž zboží za dříve dohodnutou cenu u nějakého seriózního obchodníka. Jako snahu vynutit si nátlakem změnu naší platně uzavřené kupní smlouvy v můj neprospěch. Avšak to, že smlouvy vážně a svobodně uzavřené mezi dospělými lidmi se dodržují, je už po tisíce let zcela základním principem práva ("pacta sunt servanda"). Nikoho rozumně uvažujícího proto asi nepřekvapí, že jsem si to nenechal líbit:


  • 26. března 2009 - odmítl jsem návrh na zvýšení kupní ceny v naší kupní smluvě a vyzval jsem Oehling CZ k plnění závazků z kupní smlouvy vyplývajících; dodal jsem, že jinak si předmětné zboží koupím jinde a Oehling CZ budu žalovat o náhradu škody [6].

  • 26. března 2009 - Oehling CZ mi odmítl prodat fotoaparát za cenu sjednanou v kupní smlouvě a prodal jej jinému zájemci [7].

  • 28. března 2009 - upozornil jsem Oehling CZ, že neplní kupní smlouvu, a vyzval jsem je k nápravě do 20. dubna 2009 [8].

  • 30. března 2009 - Oehling CZ odmítl, že neplní kupní smlouvu, a deklaroval své domnělé právo jednostranně změnit již uzavřenou kupní smlouvu v neprospěch spotřebitele (zvýšit cenu zboží) na základě svých obchodních podmínek! [9] (To byla jejich poslední dobrovolná komunikace se mnou.)

  • 30. března 2009 - snažil jsem se Oehlingu CZ slušně vysvětlit, že se mýlí a že nemají právo zvýšit cenu [10].

  • 24. dubna 2009 - podruhé jsem Oehling CZ upozornil na neplnění kupní smlouvy a vyzval jsem je k nápravě do 15. května 2009 [11].

  • 26. května 2009 - odstoupil jsem od kupní smlouvy, protože Oehling CZ nejenže nedodal zboží, ale už se mnou dva měsíce vůbec nekomunikoval [12].

  • 25. června 2009 - zakoupil jsem si předmětné zboží u náhradního dodavatele za (v té době obvyklou) cenu 84.990,- Kč [13].

  • 29. června 2009 - vyzval jsem Oehling CZ k náhradě škody ve výši 11.991,- Kč, která mi vznikla tím, že oni dlouhodobě neplnili kupní smlouvu a já jsem si byl proto nucen předmětné zboží opatřit za aktuální tržní (= vyšší) cenu u náhradního dodavatele. Dal jsem jim lhůtu do 15. července 2009 [14].

  • 21. července 2009 - podruhé a naposledy jsem vyzval Oehling CZ k náhradě škody ve lhůtě do 10. srpna 2009 [15].

  • 9. září 2009 - podal jsem žalobu k Okresnímu soudu v Klatovech [16].

  • 16. září 2009 - Okresní soud v Klatovech vydal platební rozkaz, ve kterém uložil společnosti Oehling CZ, s.r.o. uhradit škodu 11.991,- Kč, která mi jejich protiprávním jednáním vznikla, včetně úroků z prodlení, a dále zaplatit náklady na soudní řízení a mé právní zastoupení [17].


doplněno 16.10.11 19:45:

Uaaaa - tak tohle nakonec stastny konec nemelo - jsem to nedočetl celé...:

pozor-na-oehling.cz/...

honza85
hodnocení

Děkuji..S chutí jsem si to přečetl..Je nehoráznost co se v tomto státě děje...Slušný člověk je vytrestán a obchodníci si mohou dělat co chtějí..Obdivuji toho pána co to dotáhl, až tak daleko...

Nedivil bych se kdy v tom hráli roli úplatky..

To čeští operátoři se zachováli slušně a za inzerované ceny mobily i dodaly..

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]