Nejste přihlášen/a.
Poradte mi, prosím, jak mám postupovat, když si můj bývalý partner, otec mého dítěte, vzal půjčku u které jsem mu ručila a aniž bych to věděla, pět let jí neplatil. Po pěti letech,( mimochodem jsme se rozešli měsíc poté, co si ji vzal) my přišla exekuce na plat. Brali mi 4tisíce měsíčně a zaplatila jsem cca 90tisíc. Již to mám splacené, ale já ted vyžaduji po mém bývalém, aby mi to vrátil. Souhlasila jsem se splátkami, ale ani to mi nedává a vysmívá se mi. Nemůžu to z něj dostat, zákony jseou bohužel tak trapně nastaveny, že se nikde nedovolám. Mluvila jsem s právníkem a ten mi řekl, že pokud neni zaměstnán, což neni, tak je to běh na dlouhou trat, nemají mu co vzít. Jedině mě napadlo nechat ho prolustrovat na finančním a pracovním úřadě. Nevím, jak dál, peníze mi chyběj, jsem v začarovaném kruhu, protože jsem se díky jeho exekuci zadlužila...
Bohužel, dříve se říkalo, že "kdo ručí, sám sebe mučí". A je to pravda. vy jste ručila, pak jste sice svým závazkům dostála, což bylo asi pro Vás hodně těžké. Ale z něj to asi nedostanete, obzvlášť, když nepracuje. Nemá tedy splácet z čeho, i kdyby chtěl /a on by stejně asi nechtěl/. Proto je mu bez práce líp, nemůžete od něj nic získat. Na to je další přísloví: "Vem na dlani chlup, když tam není". Je to nepříjemné, ale asi se budete muset smířit s tím, že jste o to přišla. Bohužel. Jaga.
Já vám moc děkuji za vaše vyjádření, ale spíš jsem měla na mysli nějaké právní postupy. Myslím si, že náš právní systém nemůže být donekonečna a ruku takovejmhle podvodníkům a poctivý blbci za to neustále budou pykat...! Nicméně dnes jsem se nakonec domluvila s právníkem a něco se stím dělat přece jen dá. Ještě jednou děkuji za vaše názory.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.