Nejste přihlášen/a.
Ahoj všichni, rozhodla jsem se, že se zkusím kapánek zlepšit v angličtině a aby mě to víc bavilo, řekla jsem si, že si zkusím přečíst nějakou knihu. Nejsem sice začátečník, jakž takž se v angličtině orientuju, ale zase to není žádná extra sláva, prostě si nemohu dovolit číst cokoli, musím vybírat podle obtížnosti. Chtěla jsem se proto zeptat, jeslti může někdo z vás poradit ne moc náročnou, ale zábavnou knihu v angličtině, kterou jste třeba četli a líbila se vám. Díky, těším se na tipy
Jestli začínáš číst, doporučuju oboujazyčné knihy. Pár jich doma mám i v elektronické podobě. Vlevo anglicky, vpravo česky, když už opravdu nevíš, jak dál nebo pro kontrolu. Jen se nesmí podvádět a číst oboje najednou, chce si to tu pravou stranu zakrýt a nakouknout opravdu, když je to nutný.
Ty komiksy to není špatný nápad, používá se tam jednoduché výrazivo a hovorová řeč, což je výhoda.
Mně ke čtení v angličtině motivovala série Stephanie Plum od Janet Evanovich, která má asi 15 dílů, ale přeložených je asi jen pět nebo šest, takže když jsem chtěl další příběhy, tak mi nic jiného nezbývalo Výhoda je, že když pokračuješ v sérii, tak hlavní postavy a způsob jejich jednání znáš, což docela přispívá k pochopení i tam, kde se třeba až tak moc nechytáš.
Dvojjazyčné knihy, tam mě to velmi svádělo k podvádění.
Radím začít s knihami z edice Penguin Readers, nebo z jinými knihami zjednodušenými pro studenty angličtny. Úrovně jsou různé, nemusíte se bát, stačí si vybrat, nemusíte se bát, že byste četla jen knížky "jak pro mimina". Navíc předělány takto bývají i klasické kusy - Na větrné hůrce, Anna Karenina, i některé modernější knihy.
Četla jsem z toho jedno dobu dost knih a přišlo mi to dobré. Tím, že se slova v knize opakují (i když ne nijak do očí bijícím způsobem) si je zafixujete a skutečně se je naučíte, nejen si je domýšlíte. Navíc to není tak těžké, že s tím za deset minut pokaždé seknete, ale skutečně u toho vydržíte.