Proč lidé pořád kupují Octavie?

Od: Datum: 12.01.14 22:44 odpovědí: 23 změna: 14.01.14 00:07

Opravdu by mě zajímalo, co lidi vidí na Octaviích, proč je tolik kupují? Podle mě jsou předražené, ne zrovna nejhezčí a ani nejspolehlivější, má to každý - do minuty jich potkám 20, kradou se... Ještě by mě zajímalo, čím se živí ti co si dnes koupí novou octavii za půl milionu, všude jenom čtu jak se propouští, zdražuje a v Mladé Boleslavi nestíhají vyrábět. To si berou půjčky? Vždyt za 2 roky budou mít splacenou 1/4 a už to bude mít třetinovou hodnotu. Navíc si myslím, že tyto auta hodně rychle stárnou, po pár letech je to okoukaný a už aby se kupovalo nový. Kdybych si já mohl koupit auto pro radost bral bych bmw e39 nejlépe 530i, kdybych měl víc hledět na pojistku a spotřebu bral bych starou Toyotu, kdybych chtěl stěhovat bral bych starýho Tranzita.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 12.01.14 22:51
avatar

je to koncern, ftédéíčku a fkůži. taky si myslí, že je na to levnej servis a ND... a taky si prej drží cenu.

Od: buss®
Datum: 12.01.14 22:58

Tu otázku je třeba položit kupcům. Kde na to berou? Jsou prostě lidi schopní, umí s vydělat. Jiní natahují ruce a dejte...

Datum: 12.01.14 23:14
avatar

No, nejsem kupec, ale uživatel Octavie. A není ftdédéíčku, není fkůži a už vůbec ne za půlmega - spíše za čtvrt.Je to totiž Tour, je to služebák, a co je pro mě důležité - je spolehlivý, ne že není. Jestli je okoukaný - no tak to je to poslední, co bych řešil. Neříkám, že je to naprosto nejdokonalejší auto na světě, ale zcela jistě není špatné, dá se v něm rozumně cestovat i na delší vzdálenosti, jízdní vlastnosti to má velmi slušné, tak proč nekoupit.

A na to, že v Boleslavi jedou, na to bych si rozhodně nestěžoval. Zažil jsem rok 2008, kdy vlivem krize měla Škodovka problémy, jenže ono zdaleka nešlo jen o samotnou automobilku, ale tisíce na ni navázaných firem, které jí dodávají. Tedy hodně podstatná část tuzemského průmyslu. Takže i z tohoto pohledu - díkybohu, že se škodovky prodávají.

Datum: 12.01.14 23:49
avatar

Nejmenovaný člověk, který zatím auto neměl a jezdí jen na kole nebo vlakem mi sdělil, že si asi bude auto kupovat. Tak jsem jako znalec hned začal z něj tahat, co by tak chtěl a dával jsem mu různá auta na výběr. Ukázalo se, že vůbec netuší co vlastně chce, ale v jednom má jasno: chtěl by Škodovku. Když jsem se ho ptal na důvod, prej jsou na Škodovky nejlevnější ND i servis a každý je dokáže opravit. Kdo mu to říkal? Prej se to obecně ví. Takže i člověk, který vůbec autům nerozumí ví, že Škodovky jsou nejlepší a Oktávka zvlášť. A to bude asi ten důvod proč je lidi kupují :) Pravděpodobně důsledek špičkového marketingu a budování značky. Btw. je skutečně až neuvěřitelné množství lidí, kteří o jiném než koncernovém autě ani neuvažují, protože co není koncern VolksWagen, to je opdle nich šmejd. Potom prožívají často velmi drastické vystřízlivění, když jejich ojetý, zaručeně nestočený Golf stojí v garáži, protože nemají na jeho opravu.

Od: laik
Datum: 13.01.14 02:27
A ted si predstav, ze co jsi napsal o Skodovce, si mysli lidi kolem pocitacu o Windows :)
Datum: 13.01.14 09:00

Jenže to je právě jedna z výhod koncernových aut. I po najetí 500 000 km (tedy nájezd, kdy spousta aut jiných značek už je na šrot) vypadá auto tak zachovale, že je možné tachometr stočit na 180 000 km a spousta lidí tomu věří. Omylem jsme jednou pro firmu koupili pickup Peugeot a to auto začalo třetím rokem (po najetí cca 70 000) rezavět po celém obvodu karoserie! No za toto vyhodit vlastní peníze, tak mě klepne.

Datum: 13.01.14 01:54
avatar

Kradou se z prostého důvodu...je jich u nás nejvíc=kupa nehod=žádost po dílech=čech=chci to levně=krádeže...

Oproti BMW anebo meďourovi je oktávka levnější...

O poslední octávii (alá čínskej drak) nemohu říct co se vzhledu týče nic špatného...

Mám pocit tako týden zpět měl maník v pořadu TopGear naši ochcávku přelepil loga ptal se anglánů co na auto říkaj a zda se jim zdá trochu repre... prakticky všichni ji i spřelepeným logem pochválili...

A ať už je to tím či oním standartní čech u pásu nemá na většinou dražší díly u BMW a spol...

A jak již psali jiní půlka národa bere náš český němec je to nejlepší...

Datum: 13.01.14 07:24
avatar

tak nova octa 3 neni skareda a spatna nebude. Ze je drazsi tak je no , VW dily jsou stejne jiz jak konkurence. Octavky hodne maji firemni auta o to vic % na tuzemskem trhu. Jinak nove BMW nebo novou octu tak je strasny rozdil v penezich. Jinak autobazary nekdy fakt blazni , za tdi stare ojete stocene z 300haku , 10roku stare a chcou klidne pres 120tisic , moc smesne :D

Od: olaf71*
Datum: 13.01.14 08:22

také jsem se divil, že v MB nestíhají vyrábět. sám jsem čekal na Fabii II model SLX skoro 6 týdnů a to nerad čekám. když něco chci, tak to chci hned, protože bych si to mohl rozmyslet. také mě překvapil rozdíl v ceně Praha vs.Pardubice, cca. 20tis. ve prospěch Pardubic

Od: pb®
Datum: 13.01.14 10:13

No vidíte a nás bude asi za rok čekat koupě nového auta, však 18ti letý Passat a 17ti letá Felicie nebudou jezdit věčně. A určitě víme, že Octavii nechceme, však partner je také vyučený automechanik a říká, že je to strašně předražené auto. A taky nechceme nové auto, protože kdo by chtěl vyhodit třetinu ceny auta oknem, ideální by byla nějaká předváděčka. Já mu říkám, kup něco, na co jsou levné náhradní díly, ideálně k sehnání na vrakáči, s čím se nemusí s každou opravou do servisu, co málo žere a stojí tak do čtvrt mega. Takové auto prý není.

Datum: 13.01.14 11:07
avatar

pb: je ale celkem fail cekat , ze uplne nove auto a budou levne ND ktere jeste sezenete na vrakaci. To fakt neni felcka. A je jedno jestli WV Group , nebo francouz , nebo ford. N.D jsou vsude stejne cca , jen je rozdil v tom , zda treba na VW Group nebo francouze , delaji ND jine firmy. Ne jak na subaru xy roku stare kupovat originalni N.D to pak rozdil je

Od: qqqqqqq
Datum: 13.01.14 11:25

mýtus. jak poznáte originální ND od neoriginálního? co to, vlastně, ten originální ND je?

Od: axus®
Datum: 13.01.14 12:05
avatar

Originalni (nahradni) dil je takovy, ktery automobilka otestovala a schvalila pro pouziti ve svych vozech, kam jej posleze take jako originalni / nahradni montovala.

Ze laik nepozna rozdil neznamena, ze rozdily neexistuji.

Pouze, ze existovat nemusi a pak je to skutecne jedno. Coz se ale u neoriginalniho mnohdy pozna az behem realneho pouziti, zda vyhovuje nebo ne.

Co je na tom mytusoveho?

Datum: 13.01.14 10:26

Je fakt, že koncernová auta nejsou nejspolehlivější, ale rozhodně to není nijak extrémní. Existuje na to spousta náhradních dílů za slušnou cenu jak z originální, tak z kvalitní druhovýroby. Já mám třeba 10 let starou Hondu CR-V, za celou dobu nepoznala servis, nicméně teď jsem potřeboval vyměnit čep na pravém rameni. Zatímco na Škodovku koupíte samotný čep za pár stovek, u Hondy si musíte vyměnit kromě čepu také těhlici, ložisko a bohužel v mém případě i snímač ABS (starý nebylo možné jej demontovat, aniž by se jej podařilo zničit) včetně části kabeláže, protože čep lze koupit pouze jako součást většího celku, jiný tam nepasuje a tento komplet navíc dováží pouze originál Honda. Na koncernovém autě se dostanete na pár stovek plus práce, v mém případě na 17 tisíc plus práce, které tam bylo z výše uvedených důvodů více.

Datum: 13.01.14 10:57
avatar
A kdyby všichni jezdili v ojetých bavorácích a Toyotách, byl bys spokojenej?
Datum: 13.01.14 11:23
avatar

Kamarád, takto bývalý mistr odborného výcviku oboru automechanik, považuje oktávky za spolehlivá auta s nepřemrštěnou cenou. Stejně tak přítel, s otcem se pohybují blízko tomuto oboru.

A že je po párr letech okoukaná?*smich* Proto si snad lidi auta nekupují. S Toyotou nicméně souhlasím, ty jsou o třídu, možná dvě výše.

Od: laik
Datum: 13.01.14 18:19
Doufam jsem, ze se doctu, jakou nahradu za Octavky tedy tazatel doporucuje, ale zatim nic :( Takze, co je doporucovana nahrada za napr. Octavia Combi? Nebo Combi 4x4? Velky kufr, levne nahr. dily, literaru pro domaci kutily s popisem oprav, spousta aut na srotaku pro jeste levnejsi ND, spousta mist, kde ND prodavaji (aby se nemuselo platit postovne e-shopu za kazdou korunovou soucastku, kdyz se rozbije), atd.
Od: jojo*
Datum: 13.01.14 18:36

co je to koncernové auto? tedy, v čem je výhoda té koncernovosti?

Od: laik
Datum: 13.01.14 19:47
Koncernovae auto = patrici do skupiny VW. Vyhoda? Hodne spolecnych dilu, ktere jsou navic dobre dostupne v CR.

 

Od: laik
Datum: 13.01.14 19:49
Jeste doplnim: protoze je dany dil v mnoha autech, asi se vyplati i jeho druhovyroba = jeste levnejsi nahr.dil.
Od: jojo*
Datum: 13.01.14 19:53

no, ale tady čtu, že skoro všichni patří do koncernů

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_automobilov%C3%BDch_koncern%C5%AF

Od: laik
Datum: 13.01.14 20:10
TO jo, ale jen VW ma v CR vyvoj + vyrobu; ma nejvetsi mnozstvi vyrobenych aut, nejvetsi podil na trhu a spoustu domacich vyrobcu, kteri pro nej vyrabeji. Navic VW snad prodava nejvice aut v Evrope = masova vyroba = levnejsi dily.
Datum: 14.01.14 00:07

Ahoj. Kámoš dělá v MB a když jsem se ho před lety ptal, pro pořád chrlí ty starý Oktávky a už taky montují dvojky, tak mi řekl. Protože je lidi chtějí. Taky argument.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.