Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nemít děti? Otcovské pudy se neprojevují

Od: vis* odpovědí: 23 změna:

Tohle se zde již řešilo, tentokrát jde o pohled chlapa. Čtyřicítka je za dveřmi, děti zatím nejsou a podle všeho to vypadá, že ani nebudou. Důvody jsou tři: Předně je nechci. Neříkám "nikdy", "zásadně", apod. Takový postoj mně přijde křečovitý a čiší z něj zoufalá snaha přesvědčit sebe sama. Ale skutečně je nechci, otcovské pudy se neprojevují. Zrovna včera jsem ve starém panťáku z Kralup do Prahy potkal maminku s malou asi dvouletou holčičkou, obě naprosto kouzelné, dítko veselé a zvídavé, leč nikoliv otravné. Takový ten roztomilý malý rozumbrada. Představa, že by na mě čekaly třeba právě u vlaku, nebo mě přišly vyprovodit? Žádná touha se neobjevila. Sice nevzešel ani odpor, to v žádném případě, ale prostě...nic. Doma bych je zkrátka nechtěl. Typického současného parchanta, který v marketu okamžitě dostane "epileptický záchvat", pokud mu rodiče nekoupí, co si zrovna usmyslí, snad ani netřeba zmiňovat. Druhý důvod je pragmatický a sobecký. Mít dítě, natožpak děti, představuje finanční a časovou pohromu. Sbohem náročnější koníčci, možnost dělat si, co a kdy uznám za vhodné (tedy převážně nedělat nic), konec bezstarostné jízdy...počkej, chytráku, co až budeš starý, kdo se o tebe postará? - Skutečně si nemyslím, že by se dnešní děti zanášely starostmi o budoucí nemohoucnost svých rodičů. Částečně ani nemohou, protože budou mít dost práce se sháněním obživy pro ně samotné, takže ve finále bych je ještě podporoval z domova seniorů zbytkem důchodu, druhak současný trend velí rodiče odložit vždy a za všech okolností. Že bych byl zrovna já ta pětiprocentní výjimka, kdy se děti vzorově starají o nemohoucí předky? Pohádky jen do Večerníčku, prosím. Dalo by se také říct, že za peníze ušetřené díky absencí dětí si oproti důchodcům "dětným" budu moci dopřát královskou penzi...tak moment, kdyby všichni postupovali stejně, za chvíli vychcípáme. - S tím souvisí třetí důvod, který v českých končinách nenalezne velkého sluchu a tím je sounáležitost s životním prostředím. Svět je zoufale přelidněn, přírodní zdroje trpí především konzumem občanů bohatých zemí a případný úbytek těchto lidí přirozeným vymíráním vidím jako velký přínos. Souhlasit se mnou pochopitelně nemusíte, údajně máme demokracii. Jsem zvědav, zda se demokracie projeví i v diskuzi. Děkuji za pozornost.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, z toho, jak jste napsal svůj příspěvek, je vidět, že jste značně inteligentní.

Takový člověk to má v životě těžší, protože používá mozek a tím si zase odbourává pudy. Je to Vaše rozhodnutí a Vaše volba - nikdo (ani KDU-ČSL) Vám do toho nemá co mluvit a nějak Vás přesvědčovat ty děti mít. Tu stranu jsem zmínil jenom proto, že je to jejich priorita neustále zalidňovat a není to od nich seriózní, ale jinak sem nechci politiku zatahovat.

Zkuste si své názory udržet co nejdéle. Zdravím!

 

ivik*
hodnocení

0x

Nemáte pudy,touhu.Máte koníčky, svůj styl života.Tak to nechte jak to je.Ale kdyby si toto řekli Vaši rodiče před 40 lety, tak tu nejste...

 

hodnocení

0x

Měl jsem kolegu (teď je už vdůchodu) velice dobrý odborník v mém oboru, výborný organizátor a vynikající parťák, když se loučil s kolektivem a šel do důchodu tak se v jednu chvíli úplně "rozsypal" že nemá děti a že mu nebude mít ani kdo zatlačit oči. Uvažovat jak si užijete peníze v důchodu co našetříte díky absenci dětí? Tak to docela leccos vypovýdá o vaší povaze. Zdali se děti postarají o své rodiče je dáno především výchovou, s vašim přístupem by jste je rozhodně k něčemu takovému nevychoval. Ćlověk by děti měl mít, pokud mu k tomu nebrání vážné zdravotní problémy. Svět je možná přelidněn, ale český národ vymírá.

vis*
hodnocení

Tak to jste na velkém omylu. Nejsem žádný pachtič, honič peněz a kariéry. Naopak nade vše vyzdvihuji poklidný život bez zbytečného stresu, což Vám pochopitelně může zvedat krevní tlak. Ušetřenými penězi odpovídám na řečnickou otázku, kdo se o mě na penzi postará. Ostatně, ve společnosti funguje zažitá představa, že svobodní a především bezdětní muži disponují značnými prostředky, což je přijímáno s velkou nelibostí, téměř na hranici nevraživosti. Čili Vaše záštiplná rétorika spíše vypovídá leccos o povaze Vaší. Navíc majetnost bezdětných mužů není zdaleka tak černobílá. Mnoho z nich vede nezřízený život a končí v dluzích. Dokonce je statisticky doloženo, že se svobodní muži dožívají o tři roky méně. Důvodem je právě ona živelnost. Závěrem - český národ - když už tedy chcete, abych se strachoval o jeho osud - rozhodně nevymírá, od roku 1990 přibylo kolem 200 000 obyvatel, byť povětšinou z řad cizinců.

český narod nevymírá, přibylo...z řad cizinců...tak to mě pobavilo :-D

Vzhledem k vaší reakci jsem se asi trefil do černého.

vis*
hodnocení

Vážený pane, jste si jist, že je tohle vhodná diskuze pro trolling? Češi mají průměrnou ekostopu srovnatenou s okolními zeměmi, dokonce vyšší, nežli němečtí sousedé. Oproti Američanům a Kanaďanům samozřejmě stále mají co dohánět. Počet obyvatel je exaktní údaj, pokud budeme vycházet z dojmu, je výsledek ještě horší...při toulkách krajinou to skutečně vypadá, že se počet obyvatel zvýšil od Listopadu nejméně na trojnásobek, zvláště pak s ohledem na benevolenci při vyjímání pozemků z půdního fondu. Přesto bych tento důvod, proč děti nemít, stavěl až na třetí místo. Prioritní je osobní nezájem.

Nevím co chcete slyšet, nepříjde mi normální pokládat takové otázky . Nejspíš jste sebestředný, egoistický sobec a nikdy vás neneapadne mít potomky, protože jsou s tím starosti a něco to stojí, ale každopádně je to každého věc jak se k tomu postaví :-D

 

hodnocení

0x
avatar clayman

mě by předně zajímaly pohnutky k založení otázky. Nejistota, zda je to tak správně? Alibi pro sebe sama, že v tom nejsem sám?

Cizí děti mě nechávají docela chladným, ani moc nejsem zvědavý na vyprávění o nich... ale u vlastního je úplně jiné. Proto si troufám řící, že i když vás ostatní děti nechávají naprosto v klidu tak u svého by to MOHLO být jinak. Čert ví, kdy přesně ta se vazba utvoří...

ladinpraha*

Já mám někdy dojem, že podobné filozofické myšlenky přicházejí, když po bujarém večeru přijde kalné ráno. Pravda, člověka napadne ledacos, ale nikdy jsem se podobnými myšlenkami hlouběji nezabýval. Jenom čas ukáže, co a jak bude.

Ladine, svatá pravda, jen ještě přidejte ty vánoce za dveřmi. Ty dokáží rozhodit i opravdové tvďáky :D

 

hodnocení

0x
avatar axus

Napadlo mi presne to same co Claymana.

Vypsal si se tady, jak to s Tebou je a co mi ted s tim? Jakou diskusi ocekavas?

Ze to to schvalime, nebo budeme naopak vyvracet? Ze se s tebou nudeme hadat, nebo si spolecne notovat?

Nebo chces slyset nazor? Na Tebe, nas pohled na vec? Jak to mame nastavene my?

Nejak mi zkratka unika, proc si tu Tvoji slohovku sem vubec psal.

doplněno 14.12.13 16:29:

Stejne, jako kdyby nam clovek, ktereho napriklad nezajima nic kolem rybareni mel obrovskou touhu sem napsat, ze ho to rybareni ale vazne vubec nezajima a dokonce uvedl i duvody, proc tomu tak je.

Ok. Bereme na vedomi. Ale co s tim.

doplněno 14.12.13 18:24:

Claymane. To si ze mne delas srandu, ne?

Porusili sme nejaky zakon CR nebo pravidlo poradny?

Ano nebo ne?

výtka
Upozornění od sys clayman 14. 12. 2013 18:39:11
Co se vyřeší tom, že se budete slovickarit a chtít mít oba poslední slovo. Si kluci pište soukromě...
vis*
hodnocení

Nebuďte hned tak nedůtklivý. Očividně Vás to zaujalo, jinak byste nereagoval. Vaše odpověď poměrně zřetelně vyjadřuje nesouhlasné stanovisko, ale s tím nic nenaděláte; všichni nemohou být Sparťané. Pro mě bylo zpočátku také šokujícím zjištěním, že se mnou lidé občas nesouhlasí. To je bohužel ta nepříjemná demokracie, kterou se všichni účelově ohánějí. Rybaření mě fakt nezajímá a našel bych dobrých pět důvodů, proč tomu tak je. Ale pro jistotu na vědomí nic neberte. Tím nic nezkazíte.

 

hodnocení

0x
avatar megacruiser

Zeptal bych se jinak. Budete sám sebe považovat za úspěšného, když umřete jako bezdětný dědek? Jak definujete úspěšného tvora? Je to takový, který se prolenošil životem a potom prostě zdechnul, bez toho, aby jeho geny pokračovaly dál v jeho potomcích? Po němž zůstala maximálně hromádka kostí? Pokud uvažujete sobeckým způsobem, který je naznačen v příspěvku, defakto se dobrovolně vyřazujete z genofondu. Uvolňujete tak místo třeba mnohem méně inteligentním zástupcům lidského druhu, kteří sice toho v hlavě moc nemají, ale asi právě proto mají třeba 10 dětí. Kam se asi naše společnost časem vyvine, když inteligentní lidé budou mít minimum dětí nebo žádné (chtějí si jen užívat, ne se o někoho starat) a ti méně inteligentní budou mít v průměru dětí 10? Kam se společnost posune, když v ní začnou převládat méně inteligentní jedinci s jinými prioritami, neschopní udržet současné standardy?

OK, Vám je to jedno, odžijete si svých 70 let a potom ať se třeba společnost vrátí do středověku. Ale proč jste tu potom vlastně byl a spotřebovával omezené přírodní zdroje? Nic nevytvoříte, nikam společnost neposunete, dokonce ani nevychováte další generaci protože jste na to moc líný a pohodlný. Co se týká přelidnění a konzumu občanů z bohatých zemí, to jsou jen hlouposti. Jen díky konzumu, touze po lepším životě a z toho plynoucích nových vynálezů existuje naše rozvinutá civilizace. Takový křovák v Africe sice nekonzumuje skoro nic, ale těžko jeho společnost postaví třeba raketu schopnou letu na Mars.

Pokud se z inteligentních lidí nestanou sebestřední sobečtí lenoši, bude se naše společnost dále rozvíjet a třeba v některé další generaci se vydáme ke hvězdám nebo co já vím. Druhou možností je úpadek. Takový, jaký postihl zatím všechny rozvinuté společnosti z minulých dob. Tyto společnosti ustrnuly a byly zničeny "barbary", kterým ještě zůstaly pudy velící zajistit přežití druhu. Takže se koukejte sebrat a začněte pracovat na další generaci, ve 40 ještě není pozdě :)

vis*
hodnocení

Naprosto s Vámi souhlasím, jen bez Vašeho záporného znaménka. Nechci nic nikam posunout, dobrovolně se vyřazuji z genofondu, atd., téměř vše, co uvádíte a to bez mrknutí oka a sebemenšího duševního pohnutí. Hlavně nechci ovlivňovat jiné životy. Termínu "úspěch" se směju, především mě pak rozesmívá pachtění, které má k úspěchu vést. Kosti po mně nezůstanou, neboť patřím mezi sympatizanty Spolku přátel žehu. Podstatné je dodržovat zákony a vyhýbat se osobní podlosti. Pak samozřejmě nežít na úkor někoho jiného, tedy vydělávat si na své živobytí. Vše ostatní je čistě mou věcí. Společnost je tak jako tak ztracena, ale to je na úplně jinou debatu. Existenciální otázky, které naznačujete, mě naprosto netrápí. Jde samozřejmě o velký problém evropského pojetí veškerenstva, hledání vznešeného cíle. To je další věc, které se směju. Myslíte, že na Marsu najdete odpověď na veškeré potíže? Nicméně už docela odbočujeme a admin nepochybně začíná šilhat po tlačítku Delete.

nekdojiny*

V zásadě máte do jisté míry pravdu, ale je to místy dost dogmatické. Taková marná snaha o povzbuzení tam, kde už žádné nepomůže. Uvědomte si, že naší civilizaci už nepomůže ani svěcená voda. To, co Vy popisujete jako temnou vizi budoucnosti, že začnou převládat méně inteligentní jedinci a vzdělání a hospodářství začne upadat, tak to už se přeci dávno děje, neboť méně inteligentní zástupci lidského druhu už dlouho mívají, jak ostatně sám popisujete, mnohem více potomků a pokud by to tady tazatel měl zkoušet dohánět tím, že ve 40 letech bude lovit ze zkumavky své první a pravděpodobně beztak poslední dítě (že ve 40 není pozdě? To si děláte srandu?), tak to si může rovnou vpálit kulku do hlavy, už nikdy totiž nemá šanci "dorovnat skóre". Za každého jednoho narozeného inteligentního občana v bohaté zemi se v Africe narodí 20 křováků...

Jinak inteligentní lidé nejsou sobečtí a sebestřední lenoši sami o sobě. Je to dáno okolnostmi, atmosférou ve společnosti, lidé jsou tak vychovávání školstvím počínaje a médii a kulturou konče. Užívej si a vydělávej prachy, dnešními atributy úspěchu jsou cestování a kariéra, tak cestuj a dělej kariéru dokud to jde, taky by měl mít úplně každý alespoň jednu vysokou školu, měl by se oblékat podle poslední módy, mít drahé auto na leasing, bydlení na hypotéku, nevynechat žádnou "důležitou" společenskou akci a tak dále... a pokud tohle všechno nedělá, tak je méněcenný (a to samozřejmě snižuje šance mimojiné i při výběru partnera). No a lidé většinou nechtějí být méněcenní, ale nároky kladené konzumní společností na to, co musí člověk dělat, aby byl v souladu, jsou zkrátka příliš vysoké, takže tomu lidé věnují veškerý svůj čas a hlavně celé mládí i střední věk a pak pro tohle všechno ty děti mít už prostě nestihnou. Samozřejmě tomu taky přispívá všeobecná ekonomická nejistota. Lidé nechtějí riskovat, že si udělají děti a pak zjistí, že je nemohou uživit, že je vyhodí z práce, pak přijdou o střechu nad hlavou a rodina skončí jako bezdomovci. Tohle všechno se dnes také může stát velice snadno.

No a odpověď na otázku, kam se společnost posune, pokud se takhle bude vyvíjet nadále, je celkem jednoduchá - za nějakou dobu v jistém kritickém bodě (odhaduji to řádově na desetiletí) už to nepůjde utáhnout, svět se ponoří do hluboké ekonomické krize, pak nastane bída, všeobecná anarchie, civilizace se zhroutí, počet obyvatel dramaticky klesne. Po nějaké době pak na troskách někdejší civilizace vyvstane nová, která třeba už bude mít větší štěstí...

Ale už bych se tím raději nezabýval, takové úvahy a diskuse zpravidla končí depresí a ztrátou smyslu života mnoha zůčastněných, z nichž část začne znovuobjevovat svůdné myšlenky pána s fešným knírkem...

vis*

Někdo jiný: Souhlasím, jen se za svou osobu vymezuji vůči druhému odstavci. Kariéra, prachy, VŠ, snaha být nejlepší, žít na 100% a provozovat totální Carpe Diem? Jsem pravý opak; líný, ledabylý člověk, který se nepouští do ničeho, co vyloženě nemusí. Výjimkou jsou koníčky, ty kladu na nejvyšší příčky. Přibývá lidí, kteří si z důvodu pachtičského životního stylu děti "nemohou dovolit", ale to věru není můj případ. Příležitosti pro založení rodiny mě provázejí celý dospělý život, mnoho let disponuji také materiálním zázemím, ale kde není chuť a úmysl, tam se prostě nezadaří. Vymlouvat se na kariéru, nebo tolik populární nepřátelství ministerstva financí vůči rodinám, rozhodně nechci a nebudu. A to říkám jako občasný volič levice!

 

nekdojiny*
hodnocení

0x

Je vidět, že to máte v hlavě srovnané, můj postoj je velmi podobný, souhlasím téměř se vším. Jen mám trochu problém s bodem 3, ten je dost odtržen od reality. Porovnejte statistiky porodnosti v rozvinutých a v rozvojových zemích (třeba v Evropě obecně už nějakých 20 let porodnost utěšeně klesá, což se zatím na žádném jiném světadíle jako celku neděje - ty bohatší k tomu mají samozřejmě blíže). A pak porovnejte stav životního prostředí... Je jasné, že těžiště problému přelidnění je právě v těch méně vyspělých zemích, kde by se mělo začít s "osvětou". Nikoliv na vyspělém západě. Uvědomte si, že tu "nejsme sami" (myšleno naše západní civilizace). Tím, že tu lidé nemají děti, rozhodně nezachrání životní prostředí, jen vyhubí sami sebe. Ale Vy jako jedinec to samozřejmě nezachráníte. Jsme jako římská říše ke konci své existence. Naše současná civilizace má těch společných rysů už opravdu hodně. Máme sice oproti starému Římu jistou výhodu ve vyspělejších technologiích a větší globalizaci, otázka je, jestli nám to v konečném důsledku k něčemu bude (a jestli to nakonec náš zánik spíše neurychlí).

sebod*

vis. To, že nechcete mít děti, je jen Váš problém. Nevidím na tom nic divného nebo dokonce špatného. Je dobře, že si tuto situaci uvědomujete. A to, že tady po Vás nic nezůstane? To je hloupost. To bychom tady mohli polemizovat o tom, že i po výborných rodičích tu zůstávají naprosté duševní zrůdy (tím myslím např Hitler, nebo jakýsi masový vrah apod.)

Určitě je od Vás řešení nemít děti daleko lepší, než je pokrytecky splodit, jen abyste uspokojil přání své přítelkyně (nyní spíš jenom domýšlím, že třeba jste měl takovou přítelkyni) a tak se stal otcem z donucení, bez vztahu ke svým dětem.

A to, že jednou budete umírat sám? Vy, kteří mu toto připomínáte, běžte se podívat do domovů důchodců, do LDNek a podobných ústavů a zeptejte se těch lidí tam, jak často si na ně děti vzpomenou. A není to jenom výchovou, bohužel.

Takže, Visy, žijte si svůj život tak, jak vyhovuje Vám. Nikomu tím neubližujete a to je důležité.

 

madl
hodnocení

0x

Je mi přes šedesát, mám 2 děti a 3 vnoučata. Nikdo z nich není problémový a máme dobré vztahy. Je to ale opravdu závazek na celý život, až do smrti. Je jané, že dítě nikdy nevrátí rodiči, to co mu dal (péče, výchova), ale předá to zas svým dětem. Radost z narození, první krůčky, první slova atd. to vám zas nedá nikdo jiný, než vaše dítě. Pravda je, že ty radosti jsou podstatně menší, než ty starosti (nemoce, puberta). Rozhodnout se musíte sám za sebe.

 

 

lidus*
hodnocení

0x

Jestli jste volič levice nebo pravice je mi opravdu (myslím, že i ostatním) jedno. Pokud děti nechcete, nemějte je. Co na tom, že ve stáří budete sám ale to můžete být i když vychováte deset dětí.

 

maf*
hodnocení

0x

Děti po 40-cítce znamená, že půjdou na VŠ a vy v téže době (zhruba) do penze. Takoví samozřejmě jsou - kámošovi je 57 a vozí do školy 7-mi letá dítka. Takže - správná doba pominula, toť hlavní důvod proč dítek libých nemít. A právě vyšší věk otců může za vývojové chyby, nebo alespoň horší zdraví (spolužačka měla 60-ti letého otce a leukémii a posléze infarkt v 37 letech).

Děti starších rodičů bývají inteligentnější, myšleno od 35let výše. Nad 50let mít děti je už celkem pozdě, je potřeba taky myslet na to, aby děti místo rodiče neměli "prarodiče". A že by starší otcové mohli za vývojové vady slyším prvně, pokud vím tak rizikové jsou matky zhruba nad 38 let, a procento pravděpodobnosti nějakého problému u dítěte se zvyšuje podstatně každým dalším rokem.

martinaa*

Zdravím, je to tak, i starší otcové mohou mít vliv na vrozené vady či sklon k vážným nemocem dítěte.

doplněno 16.12.13 17:49:

Odkazy třeba zde rodina-deti.doktorka.cz/...

tyden.cz/...

national-geographic.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]