Sladí cukr méně?

Od: Datum: 14.11.13 13:31 odpovědí: 30 změna: 17.11.13 09:49

Zdravím,

poslední dobou se mi zdá, že cukry sladí výrazně méně než obvykle. Na stejné množství čaje do hrnce, musím nasypat skoro dvakrát tolik cukru než jindy, aby to mělo stejnou chuť. A nejedná se jen o cukr krystal, ale i moučku od jiného výrobce. To začali ty cukry nějak hromadně vyrábět v horší kvalitě nebo jak? Máte někdo podobnou zkušenost?

Oba cukry koupeny v Tescu, Moučka cukrovary Vrbátky, Krystal - Agrana, hrušovany nad jevišovkou. pravda byly to jedny z nejlevnějších, ale i tak, nějakou kvalitu by to mít mělo, ne? Dotaz na zemědělskou inspekci, už jsem zaslal. Jen se ptám, zda je nás víc, co si toho všimli. Díky.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: pb®
Datum: 14.11.13 13:49

Nemůže to být tím, že na sladkou chuť si chuťové buňky zvyknou a otupí se? Do cukru stejně jako do ostatních základních potravin je zakázané přidávat aditiva, proto také v 90. letech zakázali výrobu barevného cukru. Mnozí jistě pamatují barevné moka kostky cukru.

Od: kaja9
Datum: 14.11.13 13:57

právěže otupenýma buňkama to nebude, sladké zas tak často nejím, nepiju. I když si člověk k tomu balení moučkového cukru čichne, je to takové prázdné, pamatuji si výraznou a plnou sladkou chuť, dnes jakoby tam cukr ani nebyl, anebo jen špetka. D9ky za další komentáře.

Datum: 14.11.13 13:51

Mám stejnou zkušenost. Do těsta na oblíbenou bábovku dávám pořád stejné množství cukru podle receptu a bábovka je daleko méně sladká než dřív :(

Datum: 14.11.13 14:02
avatar
Tržní ekonomika... A tak je to se vším...
Datum: 14.11.13 14:12
avatar

a čím myslíš, že by cukr nastavili, aby ho tam mohlo být méně? *smich* že by tam dřív dávali hroznový cukru se sladivostí 120% a teď už ne? Tomu věříš? *smich*

Datum: 16.11.13 08:47
avatar
To nevím, ale dříve jsme kupovali cukr v padesatikilovych pytlech a pálili z toho 50% lihu. Jenže někdy nateklo 46 jindy 55 litrů, takže o chutovych buňkách to taky nebude, protože ten stejný cukr v kávě sladil úplně každý jinak. Nevím jak je to dnes, protože cukrem nesladim, je to bílý jed. Do kafe dávám med a tam rozdíl nepozoruju. Možná jsou vcelky šikovnější a nesnaží se ošidit
Datum: 14.11.13 14:06
avatar

Odjakživa platí,že řepný i třtinový bílý cukr je 99,8 % sacharoza.Rozdílný pocit chuti je dán zcela určitě rozdílnou citlivostí chuťových buněk,možná i jinou strukturou krystalků.Pak se trochu jinak rozpouští v kapalinách.

JABRAKA

Datum: 14.11.13 14:13
avatar

V každém případě by to mohl být výborný námět na konspirační teorii.

Datum: 14.11.13 14:27

100 bodů pro Jethra !

Datum: 14.11.13 15:01
avatar

Ano, je to možné. Známý dlouho pracoval v cukrovaře a říkal, že nejvíce sladí (objektivně) hrubý krystal. Ten se považuje za nejkvalitnější. Cukr se na krystaly neseká, ale sám je vytváří srážením; čím jsou jemnější, tím méně sladí.

Datum: 15.11.13 13:46
avatar

Přesně tak. V cukrovaru dělal i táta přítele, a také si toho všimli.

Datum: 14.11.13 15:29

Myslím si, že je to jen subjektivní vjem. Podle mě je to stejné jako říci, že sůl je méně slaná, nebo že voda je méně mokrá... Jistý vliv může mít i věk, s rostoucím věkem klesá počet chuťových buňěk.

Od: ludik*
Datum: 14.11.13 16:25

Já mám opačnou zkušenost. Po tom co bába uvaří mám pocit, že sůl a cukr vyrábějí 2x kvalitnější :DD

Od: elza
Datum: 16.11.13 23:50

Neříkejte o žádné ženě "bába"..:(

děkuji

Od: rnk*
Datum: 14.11.13 16:52

že nejlíp sladí hrubý krystal je známé. Měl i jinou barvu.

Ale máma mi vyprávěla, že dříve, když ještě byly cukrové homole tak nejsladší byla ta špička. To prý dostávaly děti jako bonbón.

Datum: 14.11.13 22:19
avatar

Je zima, ochladilo se prudce a je větší tma. Tělo je po cukru jak divé a nic mu není dost - příprava na zimní spánek :-D

Od: buss®
Datum: 14.11.13 22:31

Jestli ho nevozí z čajny .., , že by jiná sacharóza, no co by neudělali pro zdraví pracujícího lidu. Já nesladím, nesolím, i tak je toho dost v kupovaných potravinách..

Od: abel
Datum: 15.11.13 18:08

Ano, máte pravdu. Cukr samozřejmě není tak sladký jako dřív. Už tak nesladí.

Bohužel se nejedná jenom o cukr. Co například schody. Nezdá se vám, že jsou daleko prudší než dříve? Před dvaceti lety jsem schody vyběhl a ani jsem se nezadýchal. A dnes? No, zadýchám se. Z toho jednoznačně usuzuji, že schody jsou dnes daleko prudší než v minulosti.

Co hřeben? Před dvaceti lety mi vlasy zůstávali v hřebenu a dnes žádný Pokud přejedu hřebenem svoji pleš, nezůstane mezi zuby ani jeden vlas. Ach jo, i ty hřebeny jsou daleko horší...

A tak bych mohl pokračovat, ale nezoufejte, některé věci jsou lepší, daleko kvalitnější a silnější. Např.pivo. Před dvaceti lety jsem jich vypil deset a skoro nic. No a dnes vypiju piva tři a poměrně dost je Hezký den. cítím. Z toho vyplývá, že pivo je na rozdíl od cukru daleko silnější než v minuosti.

Atd...

Datum: 15.11.13 19:23
avatar

Něco na tom bude! Dvacet deka salámu za socialismu, to byla pěkná kupa, ne jako dnes. ;)

Datum: 16.11.13 08:38
avatar
Od: rnk*
Datum: 16.11.13 18:23

Pokud jste tehdy kupoval uherák a dnes měkký salám tak zcela jistě. Ale v jednom máte pravdu. Tehdy neexistovaly vakuová balení a čím déle trvanlivý salám ležel na prodejně, tím byl více vysušený a tedy lehčí.

Datum: 16.11.13 23:47
avatar
No právě. Nikdo neplatil za vodu a obal nutno říct, ze vakuove salámy jsou největší svinstvo.
Od: asdf*
Datum: 16.11.13 00:43

Někde jsem četl, že třtinový cukr je slabší než cukr z cukrovky a taky levnější. Tak jestli to nebude tím. Jinak máte pravdu poslední 2 roky je slabší, ale když u jiných výrobků výrobci zmenšují objemy balení a cenu nechávají stejnou tak bych řekl, že to je ten pravý důvod. Přece nebude kupovat 800 gr. cukru jako za kilo a to výrobce moc dobře ví. Ono ještě před 20 lety bylo všechno jinak.

Datum: 16.11.13 08:48

Souhlasím s asdf - přesně takhle to bude. Jsme okrádáni, kam se podíváme. Na kvalitě, na množství. A kde to nejde, tak je přimíchána nějaká laciná náhražka. Kdo ví, čím nás v tom cukru výrobci krmí. Jen tiše doufám, že je to alespoň zdraví neškodné *ee*

Datum: 16.11.13 10:35
avatar

Třtinový cukr že je levnější? Kupovals ho někdy?

Od: rnk*
Datum: 16.11.13 18:20

V místě pěstování třtiny a současně výroby cukru z ní asi levnější bude. Výroba je technologicky mnohem jednodušší. Ovšem doprava, cla a marže obchodníků pak udělá své. Informace o levnějším třtinovém cukru pochází pravděpodobně od globálních ekologistů.

 

Datum: 16.11.13 23:17

Ahoj. Ildika má podle mě pravdu. Tohle pozoruju už několik let. Hlavně je to znát u kostkového. Zmenšili kostičky a ještě jsou méně sladké. Jethro, konspirace by mohla být v tom, aby jsme požívali méně cukru. Ale, asi ho mnozí nahradí úspěšně sladkýma vodama.

Datum: 17.11.13 09:49
avatar

Naopak - konspirátoři chtějí, abychom toho bílého jedu jedli víc. Proto uměle snižují jeho sladkost, aby se ho dávalo do jídla víc. Mám podezření na ilumináty nebo židozednářskou lobby :D

Od: moula*
Datum: 17.11.13 07:55

A co se dívíte, když je do cukru přidávána ze 17,5% sušená voda v prášku !

Datum: 17.11.13 08:15
avatar
Zatracena EU, cukr si vyrábět nemůžeme a ještě tam musíme primichavat sušenou vodu. Sušená voda má jednu základní nevýhodu - musí se ředit vodou.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.