Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Osobnost člověka a komunikace

Od: ajajaj* odpovědí: 9 změna:

Mám takovou možná blbou otázku či problém pro někoho, nevím jestli píšu správně..

Jsem vcelku normální :) .. 24 letá holka, či snad už pomalu žena :), studuju VŠ a nikdy by mě nenapadlo jít např, k psychologovi ale poslední dobou mi začíná čím dál víc vadit moje...jak to nazvat nízké sebevědomí a občasné problémy v komunikaci které mám už od dětsví kdy jsem se bála mluvit s jakýmikoliv cizími lidmi, neřekla jsem třeba ani slovo a pak doma před svýma mohla řádit jako pominutá. Nemůžu říct že bych si vyloženě nevěřila, jsou oblasti , nebo spíš období či dny kdy jsem v pohodě, můžu dělat cokoliv a ´pak jsou dny a situace kdy mi selhává i základní komunikace s lidmi.

Obecně nejsem schopná mluvit před více lidma a to skoro nikdy, např.ve škole při prezentacích, mám nervy už třeba měsíc dopředu když vím že mě to čeká. Ale často jsem nervozní i když mluvím třeba i před jedním člověkem kterého neznám důvěrně, třeba i před vzdálenější kamarádkou či známým. Celkově znervozním kdykoliv se na mě upře více očí , navazuju těžce kontakty s cizími lidmi, jsem schopna komunikovat bez vnitřního neklidu a nervozity třeba až po čase. Na druhou stranu mi nedělá problém oslovit na akci třeba kluka nebo tancovat a řádit na parketu kde třeba ještě nikdo netančí.

Někdy mi prostě příjde že jsem jeden velký protipól a nevyznám se sama v sobě. Pořád řeším co si o mě myslí ostatní a nedokážu se toho zbavit. Neustále nad vším přemýšlím, pozoruju ostatí lidi když mluvím a třeba jen lehké pousmání nebo nějáké slovíčko mě dokáže uplně rozhodit a pak nad tím hrozně přemýšlím co si kdo asi myslí Klasické rady jako vyjmenovat si svoje dobré stránky nebo představit si lidi v pyžamu na mě nezabírají.

Nevím jestli jsou moje pochyby ještě normální nebo už jsem magor či mám nějáký psychický blok...