Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, letos jsem se rozhodla pustit se do vlastní výroby věněčků nebo jiné výzdoby na dušičky. Nemám s tím absolutně žádné zkušenosti, takže budu ráda za jakékoli tipy, co třeba vyrábíte vy, co se vám líbí atd. Děkuji
Já doma dělám věnce s chvojí, tavnou pistolí na přilepuji ořechy, makovice, slaměnky, šišky apod.
Pěkné (a snadné) jsou vypichované misky. Do misky, nebo třeba do květináče, umístíte kus florexu (je lehce k sehnání) a do něho zapichuje různé chvojí a sušené květy. Je to hotové raz dva a vypadá to dobře.
doplněno 17.10.13 12:14:z chvojí
Není to zas až tak velký problém. Kdo nemá ruce úplně levé a má trochu fantazie,tak to jistě zvládne sám. Nejsem odborník, jen samouk a tvořím si věnečky a ostatní dekorace k různým příležitostem už několik let sama. Na internetu je moře návodů, dokonce i na YouTube, například
V květinářstvích se dostanou koupit polystyrenová kolečka a kola, vlastně skelety věnců, různých velikostí. Pak už je snadné omotat je něčím zeleným, buxus, chvojka, upevnit je zeleným drátkem, který tam také koupíte. Třeba špendlíky, když nemáte tavnou pistolku, připevnit přírodniny, květy a všelijaké přízdoby.
Moji rodiče byli na dušičkovou výzdobu velice šikovní. Každoročně vyrobili veliký chvojový věnec, koš a do nohou ještě květináč. Vše bylo přírodní, z chvojí, doplněné jenom voskovými chryzantémami v jednotné barvě, mamka měla nejraději takové ty slabě nazelenalé. A tak se na jeden večer kuchyně přeměnila v zahradnictví.
Nejprve jsem okukovala, pak jsem to zkoušela taky. Už jako 8 - 10 leté holce se mi povedly pěkné věnečky. Protože ale pro náš hrob měla mamka opravdu pečlivý řád, musela jsem svým věncem poctít hrob tří zesnulých rudoarmějců v rohu hřbitova. Málokdo jim tam co dal a tak se tam můj věneček opravdu vyjímal.