Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Má někdo zkušenosti s autem na vodík?

Od: zvedavec777® odpovědí: 44 změna:

Zdravím všechny poradce.

Omlouvám se za to "krmení" *smich* .

Ano, je tím myšleno využití vodíku ( nejenom ) k pohonu těch našich normálních osobních autíček.

V podstatě jde o to, že do palivové soustavy ( běžně vyráběných osobních aut a j. ) se nainstaluje poměrně jednoduchá soustava s "hydrogenerátorkem", který ... z normální obyčejné "pramenité" :-P vody ... vyrábí vodík, který je následně ( okamžitě, bez skladování v nějaké nádrži ) využíván k pohonu vlastně kdejakého "přibližovadélka".

Vím, že na netu je informací poměrně dost. Bohužel, tam jsem narazil na výsledky experimentů pouze zahraničních "kutilů". Myslím si, že nejenom mne by docela zajímalo, zda někdo z poradců nenarazil na výsledky i našich českých "kutilů", popř. zda někdo z poradců má i vlastní zkušenosti s tímto experimentováním?

Určitě není potřeba se zmiňovat o tom, že jde o velmi zajímavý ( a vlastně i velmi jednoduchý ) způsob ( částečné, ale i úplné ) náhrady klasických pohonných hmot, o kterém se "raději" moc nepíše, protože ta státní "kasa" ty naše "grošíky" ... za benzín, ... za naftu, ... či za el. energii ... vééééélice moc potřebuje. No, ale šikovnosti se přece meze nekladou, ... tak proč nejezdit ... ( skoro ) "zadarmo" ... na vodík?

Za příspěvky ... upřímné díky.

Přeji příjemnou diskuzi ... na téma: Jak jezdit na "vodu"?*zed* ... ;)

Že nejde o nějaký žertík, přikládám i obrázek běžně vyráběných vodíkových generátorků, které skutečné "krmí" *smich* nejenom osobáky.


Má někdo zkušenosti s autem na vodík?

 

 

44 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar luigi

Myslím že máme všichni problémy s cenou nafty a benzínu než na ty tvé utopistické názory :) rád bych jezdil na vodu i ostatní jen nám vysvětli proč by ti to ropná loby nechala projít *jasne*

hodnocení

 

jabraka*
hodnocení

0x

Nu,nemám nic proti hračkám typu "perpetum mobile",ale tento mechanizmus mi to silně připomíná.Kde se vezme při jízdě energie pro elektrolýzu?

JABRAKA

hodnocení

Jabraka,... děkuji za Váš názor. Já mám ale dojem, že Vaše zmínka o "perpetum mobile" ... je ( podle mne ) malinko mimo.Pokud si ( jen tak nějak matně ) pamatuji, ... tak mám dojem, že "perpetum mobile" bylo kdysi definováno ... jako zařízení, které potřebuje energii pouze ke svému spuštění ... a pro další svůj chod ( ale také pro svoji další činnost - tedy pro potřebnou práci, pro kterou by toto zařízení mělo být zhotoveno ) by si energii již muselo dále vyrábět samo,... protože jinak by celý ten "zázrak" *uf* byl vlastně k ničemu. *sok**zed*Je zcela bez diskuze, že jakoukoliv energii si z "prstu vycucat" prostě nejde! U využívání vodíku je ale zcela jasné, že "energie" je dodávána ... v podobě vody, ze které se získává ten potřebný vodík, ... takže nejde o nějaké získávání energie "z ničeho". ( ... alespoň já to tak vidím *nevi* ) Pokud se zmiňujete o obavě, kde se ( při jízdě ) vezme energie pro elektrolýzu, ... pak jde patrně o podobnou otázku jako,... kde se ( také při jízdě ) vezme energie pro dosavadní provoz každého motorového vozidla ... při využívání stávajících druhů paliva. ( Samozřejmě je v tom rozdíl, který tady určitě každý "cítí", ... ale nechci to tu dále rozepisovat, protože ty skutečnosti jsou zcela zřejmé. ) Úplný souhlas s tím, že nějaká ta energie ( k úspěšnému průběhu elektrolýzy ) tam prostě bude potřeba patrně navíc.Takže otázkou by snad mohlo být, ... KOLIK té energie ( pro úspěšnou elektrolýzu ) by k tomu provozu vlastně skutečně bylo zapotřebí - NAVÍC. ( ... ale to už by - podle mého soudu - nemusel být zase až tak moc velký problém )Osobně si myslím, toto.Před "X" lety patrně také nikoho nenapadlo, že ( v tak značném měřítku ) bude možné - k pohonu spalovacích motorů ( např. vysokozdvižných vozíků, ale také osobáků a j. ) - využívat "propan-butan". - No a jak je patrné, dnes ( již jakou dobu ) je to celkem běžnou záležitostí.A těch příkladů "nemožného" bychom ( jenom ve svém nejbližším okolí ) určitě našli také hodně. Já nejsem žádný odborník na toto téma ( proto mne také zajímaly názozy i jiných poradců, kteří se s podobnou problematikou někdy a někde setkali ), ale ... pokud je pravda to, že: Hydrogenerator vyrábí vodík a kyslík z vody ... v objemových poměrech 2000 : 1 ( ... tedy, že z 1 litru vody lze vyprodukovat až cca 2000 litrů vodíku a kyslíku ), ... pak jde o celkem zajímavou skutečnost. Stručně řečeno: ... pohon vozidel vodíkem ( a vůbec další využití vodíku ) začíná být v "kurzu" Samozřejmě, by se ( ... při podstatném rozšíření využívání vodíku ) tato skutečnost ... pro ekonomiky patrně úplně všech států na světě ... rovnala přímo KATASTROFĚ. *nevi*

 

hodnocení

0x
avatar adetouk

Ty si z nás děláš srandu,že? Nebo jsi tak naivní?

doplněno 04.02.11 22:40:

Když už bych měl zdroj proudu,který by dokázal vyrobit dostatečné množství vodíku pro pohon auta,nebylo by lepší jej použít přímo pro napájení elektromotoru,který má mnohem větší účinnost,než spalovací motor?Co myslíš?

jabraka*

To je nabíledni!

JB

hodnocení

adetouk,

... tak srandu si určitě nedělám, ... což jsem - zcela jasně - naznačil hned ve své otázce.

No a, že bych byl nějak "zvlášť" naivní, ... tak to se mi už vůbec nezdá.

Vždyť vodíku se již - zcela běžně - využívá v některých zemích Evropy ( zejména při značně nákladné městské hromadné dopravě ) ... a ty hydrogenerátorky ( nejenom ten nahoře na fotografii, samozřejmě + ještě další součásti využívaného celku ) jsou v některých částech světa docela běžně k zakoupení.

A co se týká toho elektromotoru ...

Je mi jasné, že elektrolýza není právě ten "nejzajímavější" způsob výroby vodíku, ... ale z hlediska využití, ... prostorových možností, pořizovacích nákladů, ... ale zejména také nákladů provozních ... a dalších jiných rozhodujících kritérií jde o způsob, který je k uvažovanému využití patrně nejakceptovatelnější.

A ta Vaše úvaha o využití elektromotoru?

No, pokud byste měl dostatek té el. energie, pak by snad k využití elektromotoru mohlo třeba i dojít ( jako je tomu u hybridů, kdy je k pohonu vozidla běžně využíván výkon spalovacího motoru ... a až z "uspořené" energie pak je - alternativně - k provozu vozidla využívat i elektromotor ).

Bohužel, při úvaze ( k provozu vozidla ) využívat pouze elektromotor ... je háček v tom, kde tu el. energii ( pro ten elektromotor ) vlastně získat?

No a pokud jsem dobře porozumněl úvahám o využití vodíku ( k pohonu aut ), ... tak vodík by byl ( ať již částečně, či úplně ) palivem pro stávající ( či upravené ) spalovací motory ( které mění energii paliva na energii mechanickou ), ... jejichž doplňkovými zařízeními ( již desítky let běžně ) jsou i jednotky vyrábějící el. energii - a to nejenom pro "chod" toho autíčka, ale také pro nezbytně potřebné dobíjení akumulátoru, jako "zdroje" pro veškeré "elektricky" ovládané mechanismy ... tedy i pro případný "hydrogenerátorek". ( ... to vše ale pouze hodně zjednodušeně řečeno )

A jelikož nejsem chemik ... a také problematice alternativních pohonů motorových vozidel se nevěnuji profesionálně, není pro mne právě jednoduché "podchytit" všechny souvislosti, které jsou s touto problematikou spojené, ... proto také tato moje výzva k diskuzi v tomto fóru. *nevi*

tesyk*

Neřekl bych, že vodíku se využívá zcela běžně, jezdí na to pár autobusů, ale vodík si sami nevyrábějí. Mají nádrže, do nichž se vodík přepouští. Mimochodem skladování vodíku je celkem problém, neboť ten difunduje, čili proniká i obalem. Jeho molekula je tak malá, že není snadné ji spolehlivě a dlouhodobě udržet. Dále výroba elektrolýzou z vody je značně energeticky náročná, průmyslově se vodík vyrábí ze zemního plynu, tedy z fosilního paliva a vzniká při tom oxid uhličitý, takže o té ekologii a čistotě to jsou taky žvásty podobné těm blábolům o elektroautech, které se dobíjejí, ale elektřinou vyrobenou ze spalování uhlí.

Apropó zvědavče, nejste Vy v civilu učitel? Připoměl jste mi jednoho, ten měl taky takovou úpravu, podtrhané, tučné, barevné...

hodnocení

tesyk,

v porovnání s využíváním běžných spalovacích motorů, ... využívání toho vodíku - z daleka - není v tak velkém rozsahu, to je bez jakéhokoliv komentáře. V tom jsme za jedno. Měl jsem na mysli to, že prostě na to už ty autobusy také běžně jezdí ... a trvale.

Máte pravdu také v tom, že ty autobusy si ten vodík nevyrábí ... a ten vodík si prostě pouze natankují do svých nádrží. - No a nádrže na vodík? Tak to je údajně ( nemám vůbec žádné zkušenosti ) skutečný problém.

O velikosti molekuly vodíku toho také moc nevím, ale při skladování vodíku je pomerně dost důležitá ta skutečnost, že jde o plyn s velmi malou hustotou a také hodně nízkou viskozitou, což značně znesnadňuje jakékoliv "skladování" vodíku v zásobních nádržích, ... i když ( z druhého pohledu ) právě tyto vlastnosti vodíku jsou velkými výhodami, kterých lze využít právě při okamžité spotřebě vyrobeného vodíku.

U uvažovaného způsobu výroby ( a okamžité spotřebě vodíku ) by ale jakýchkoliv nádrží na vodík nemělo být vůbec využíváno, takže tento problém by měl úplně odpadnout.

Další jiné způsoby výroby vodíku by asi skutečně byly pouze předmětem k jiné diskusi - na téma "výroba vodíku - ve velkém" - tedy o průmyslové výrobě vodíku.

tesyk, ... s těmi "rádoby" ekologickými řečmi ( o ekologickém využití toho a toho ) s Vámi také souhlasím. Ono totiž hodně lidí pouze ( často slepě ) přijímá pouze to, co slyší ( např. jak je ten a ten způsob využítí ekologický ), ... ale to, co předchází, již ten "hlasatel" ( těch "výhod" ) velmi často ani neuvede ... a méně uvažující posluchač se tu skutečnost vlastně ani nemusí dovedět.

tesyk :) , ... učitelem opravdu nejsem. *smich*

Ale když jste toto téma nadhodil, tak jste mi připomněl, že mne takový kantor také kdysi učil. Mimochodem velice dobrý kantor.
( ... že by to byl následek jeho zcela jasných a jednoznačných výkladů probírané látky ... se zvýrazněním podstatného? Je docela také možné, že jeden a tentýž kantor nás učil oba dva? *nevi* )

... přeji příjemný den. ;)

petr123*

Vodík se v autech používá jako "ekologická a technologická ukázka". Z hlediska praktičnosti a ekonomiky je katastrofa.

Mimochodem, jestli řešíš cenu paliva tak si uvědom, že to že je drahý benzín a nafta není až tak problém ropy jako takové. Problém vysoké ceny paliva jsou především daně.

hodnocení

petr123,

... no, abych řekl pravdu, tak těm dvěma prvním větám sice až tak moc nerozumím, ale třeba mi to časem dojde.

Plně ale respektuji, že i takový názor - na využití vodíku v dopravě - může být. Pokud je ten názor - navíc - podložen vlastními zkušenostmi, pak by opravdu stálo za úvahu se i tímto názorem víc zabývat.

Mě osobně ten problém ( využití vodíku jako paliva pro spalovací motory ) zajímá z hlediska možnosti alternativního využití vodíku - jako paliva ... ať již částečně, či úplně.

No, a cena benzínu a nafty ? - Tak tu ( primárně ) já sám už vůbec neřeším.

A to jenom z toho důvodu, že pokud bude mít stát zájem ty lidi ( a zejména firmy ... a samozřejmě následně i ty lidi ) ještě víc "oškubat", ... tak to prostě udělá ... a kdokoliv může skákat jako "tenisák", ... tak stejně s tím vůbec nic nenadělá. Otázkou ovšem zůstává, jestli je takový krok ... krokem tím správným směrem. ( ... zejména v tom našem Kocourkově, kde solidní systém v jakémkoliv jednání státu prostě úplně chybí )

Jen tak pro dokreslení: Když kdysi dávno Baťa musel okamžitě řešit následky opravdové krize, ... tak se bleskově rozhodl ty svoje botky prodávat za polovinu původní ceny. - No a celá podnikatelská "obec" o něm začala shodně tvrdit, že je blázen ... a že tento krok ho "položí". - Jak je ale dnes známo, tak jeho prozíravé ( a zcela logické ) rozhodnutí ( pro vypráznění skladů a zachování práce pro tisíce lidí, i když za nižší mzdy ) nepoložilo jeho, ... ale položilo převážnou většinu těch, kteří na té krizi ( zachováním, či dokonce zvýšením, cen za své zboží ) chtěli "megalomansky" vydělat.

U nás ( v době té údajné zámořské "krize" ) naše vláda ( se širokým úsměvem ) zavírala oči ... a s typicky "lampasáckou" Boha-rovností bylo na "plnou hubu" prohlašováno, že náš stát ta zámořská krize nemůže vůbec ohrozit, ... což byl, samozřejmě, absolutní nesmysl.

V té údajné "krizi" nešlo o nic jiného, než o jednu "odnož" tunelování ( ... tentokrát po americku ), což s ohledem na celosvětově provázané obchodování nemohlo nemít ( jinak řečeno - zcela jasně muselo mít ) dopad na ekonomiky i mnoha jiných zemí. Otázkou pak zůstává, jak se k takové situaci který stát postaví.

No a protože ti obyčejní lidé ( a to na celém světě ) již mají své ( velmi bohaté ) zkušenosti, tak je jim již ( do jisté míry ) zcela "ukradené", jak se v té situaci stát nakonec zachová ( protože ten si rozhodne podle toho, jak se který poslanec, či senátor, vyspí ... a obyčejný člověk - v důsledku provedených rozhodnutí - zůstane "odrbaný" jako "pulec" ) ... a to konečné řešení základních životních potřeb ( každého z těch obyčejných lidí ) zůstane zase jenom na každém tom samotném "člobrdíkovi", ... a to jenom proto, aby nějak "obstojně" prostě přežil ... a uživil svoji rodinu. ( Dnes již není potřeba chodit nijak daleko. )

Proto ta "kutilská" snaha ( v kterémkoliv státě světa ) ... o využití všech možných dostupných prostředků ... pro maximální možné zlepšení ekonomické situace té své rodiny, ... tedy i využití dostupného levnějšího provozu svého autíčka.

Nebo si snad myslíte, že všichni ti lidé se o tu náhradu paliva zajímají pouze z toho důvodu, aby jenom věděli, že něco, jako využití vodíku pro pohon svých "čtyřkolek", existuje? - Určitě ne. Zcela určitě toho nového ( a určitě realizovatelného ) poznatku budou chtít v maximální míře i využít, ... což se také již všude kolem nás ( ... stále více ) děje.

Ano, máte pravdu v tom, že: "Problém vysoké ceny paliva jsou především daně."

Už bych ale vůbec nesouhlasil s dalším Vašim tvrzením - a to, že: " Vodík se v autech používá jako "ekologická a technologická ukázka".

A že: "Z hlediska praktičnosti a ekonomiky je katastrofa." ...? - Tak v tom bychom se už také určitě neshodli. - A to zejména proto, že bych ty ( již také naše české ) výrobce, dodávající soupravy pro výrobu vodíku pro ta naše "přibližovadélka" - nepřímo "pasoval" na pitomce. - A to bych si zdaleka vůbec nikdy nedovolil, ... ba naopak, před těmi lidmi nemohu jinak, než jenom hluboce smeknout.

A jen takový malý dovětek: Při vyslovování svých názorů se sám snažím držet jedné velmi zajímavé myšlenky - a to:

"Že prezentovaný názor je pouze odrazen hloubky poznání problému, ... ke kterému vyslovený názor směřuje."

( ... čímž se vůbec nevylučuje možnost poopravení si, či dokonce změnu, svého názoru,

... pokud se jednoznačně ukáže, že poznaná pravda je poněkud jiná. )

A to vše jenom proto, že je velmi dobré ... maximálně využít všech možností k poznávání nového,

které se - třeba právě nyní - jeví ... jako úplně "nemožné". *nevi*

... přeji příjemný den. ;)

doplněno 15.02.11 12:27:

*zed* ... samozřejmě: ... vyprázdnění skladů ... *zed*

petr123*

Auu, ty barvičky by se měly zakázat. Vypadá to pak jako nějaký blogísek a ne seriozní debata...

Právě ty první dvě věty jsou nejdůležitější. Současná vodíková auta mají jediný význam - "podívejte, naše firma je natolik vyspělá že zvládla vodíkové auto". Případně "podívejte, naše firma je natolik ekologická že jezdíme na vodík". Toť vše. V současné době prostě NENÍ TECHNOLOGIE, která by dokázala dostatečně levně vyrobit vodík v dostatečně velkém měřítku.

A co bude až dojde ropa? No, hooodně velké problémy. Protože ropa se nepoužívá jen na palivo, z ropy se dnes vyrábí téměř vše. Dokonce i v potravinářském průmyslu se pár produktů z ní najde ;) Ale vodík řešením není, na to aby se teď vyrobil "levný a ekologický" vodík totiž zase potřebuješ ropu.

Jinak ale je fajn že se auta na vodík testují a plánují. Protože to vyprovokuje další vývoj ve výrobě a distribuci vodíku. A teprve až "levná" technologie výroby vodíku bude existovat tak budou mít vodíková auta smysl.

 

buss
hodnocení

0x

No si zase myslím, že jde o žert. Kdo, kde s tím jezdí? Ty fota a videa jsou na H. Asi jak magnetický motor a jiné, int je toho plný. Kolik vodíku by to muselo vyrobit pro provoz? Taková flaštička? Používat mozek.
Jako tady upramene.cz/...

 

cyril*
hodnocení

0x

Víra je dobrá věc. Pokud věříte, že ten nesmysl na obrázku je vodíkový generátor sloužící pro pohon nejen osobáků, pak musíte mít naprosto úžasný život. Je to zhruba stejné jako věřit tomu, že když přidáme k ešusu píšťalku, dostaneme exkluzívní papiňák za pár korun, jehož masivnímu rozšíření brání spolčení výrobců drahých tlakových hrnců.

hodnocení

cyril,

... není důležité, jak se problém ( zařízení ) nazve, ale je důležité to, co to zařízení dovede. *sok*

A tady jde o možnost vyrábět "palivo"z vody ... s možností dalšího skutečně přínosného využití. *nevi*

Stejně tak, jak není důležité to, co člověk k problému "říká", ... ale to, co pro vyřešní toho problému ... udělá ... ;)

Nejčastěji člověka totiž přímo "trkne", když se vyslovený ( či napsaný ) názor rozchází s činy ... a ve "finále"nejsou vidět vlastně ani žádné výsledky ... *ee*

Nevím, jestli Vám stojí za to mrknout na následjící odkaz, ... ale pro mne je to docela zajímavá záležitost. *ua*

mojevideo.sk/...

cyril*

Ano, zajímavé to vskutku je. Vůbec nejzajímavější je to v bodě, kde se dozvídáme, že motor pracující na vodu je z ekologického hlediska naprosto nezávadný - jeho produktem je místo jedovatých výfukových splodin jen neškodná a čistá "pára"! Takže pro jednoduchou rekapitulaci: do motoru je vstřikován vodík s kyslíkem vyrobeným z vody, v motoru dojde ke klasickému spalovacímu procesu, kde tepelná energie obsažená v palivu ze přemění na energii mechanickou a tím vlastně motor funguje. Z výfuku poté vychází ona čistá pára, tedy motor zpětně přeměnil plynné skupenství vodíku a kyslíku zpět na vodu a ještě přitom vytvořil spoustu volné energie. To je vlastně tuplované perpetum mobile. Inu, jak říkám - víra je krásná věc! ;)

hodnocení

cyril,... nejde o motor pracující na vodu, ... ale na vodík, ... což je možné považovat za podstatný rozdíl. - Ale v tom je celkem jasno. A protože využití vodíku ( k uvedenému účelu ) je zajímavou záležitostí, tak mne pouze zajímá, zda s řešením tohoto problému ( i u nás ) má někdo bližší zkušenosti. ( ... a jak je zřejmé z odezvy na tento "zvídavý" dotaz, tak ty zkušenosti tady již jsou )Z mé strany tedy nejde o nic víc, než o možnost získání jen případných dalších nových informací,... protože využití vodíku ( jako případné - i částečné - náhrady ... využívaných klasických pohonných hmot )považuji za docela zajímavé ( a také realizovatelné ) řešení problému. To, co jste popsal, to - v podstatě - "sedí" ... ... ... až na to "tuplované perpetum mobile". *sok*Protože se mi ( někde na "googlíku" ) nechce hledat přesná definice "perpetum mobile", tak pouze stručně, co si ještě malinko pamatuji. Za "perpetum mobile" je považováno zařízení, které:1) ... potřebuje dodat energii ... pouze ke svému spuštění 2) ... ale ... pro svůj další "chod" ... a pro vykonávanou "práci" ( která se od něj očekává ) ... si již ( potřebnou energii ) vyrábí samo ( snad jsem se ... tou svojí volnou interpretací definice ... moc nezmýlil *nevi* )No, a ( jak je vidět ) motor, který pracuje na vodík, ... s "perpetum mobile" nemá společného ... vlastně vůbec nic!A to jenom proto, že ( nejenom podle mého názoru ) nejde o zařízení, které "jede" z nějaké energie "z luftu" ( i když tam je té energie také určitě hodně ), ... ale ( zcela jasně ) využívá energii, která... je mu dodávána ... a to v podobě vyrobeného vodíku - např. z vody.Jde tady tedy ( zcela jednoznačně ) o zařízení, ... kterému ... je energie dodávána.Takže ( podle mého názoru ) je zcela zcestné ( u motorů na vodík ) mluvit o "perpetum mobile", ... natož se ( byť jen ) zmiňovat o nějakém"tuplovaném perpetum mobile". *ee*K "dovysvětlení" mých úvah ... si dovolím tedy využít Vaší věty: "Takže pro jednoduchou rekapitulaci:"A) "perpetum mobile" - by mělo být:1) ... zařízení, kterému by ( v krajním případě ) energie měla být dodána ... pouze pro jeho spuštění2) ... ale již by energie neměla být dodávána ... pro další ( vlastní ) chod tohoto zařízení 3) ... a stejně tak by energie neměla být dodávána ... pro vykonání potřebné práce tohoto zařízeníB) "motor" na vodík- je ( naopak ):1) ... zařízení, kterému ...je dodávána energie( v podobě vodíku ) ... nejenom pro jeho spuštění,2) ... ale je mu dodávánaenergie( v podobě vodíku )... také pro další ( vlastní ) chod tohoto zařízení3) ... ale stejně tak je mu dodávána energie( v podobě vodíku )... pro vykonání potřebné práce ( pro kterou je zařízení určeno )A jde to ještě i jednodušeji:... "perpetum mobile" ... by energii ( snad kromě startu ) nemělo vůbec potřebovat ... "zařízení na vodík" ... využívá energii vodíku, ... který je tomuto zařízení dodáván *nevi*- - - - - - - -A zmiňujete-li se i o "volné energii", pak to, co je tímto pojmem mnohdy nazýváno, domnívám se, je téma na úplně jinou ( a to hodně rozsáhlejší ) debatu.
cyril*

Je-li v ukázce podstatnou dobu prezentováno auto, které má nádrž na PHM, kterou je v tomto případě voda a spaluje vodík a kyslík vyrobený z této vody zařízením, které je v autě a z výfuku mu vychází opět voda, na kterou to auto vlastně jede, tak je to podle mne to co jsem napsal. Novým poznatkům a technologiím se nijak nebráním a spíše je vítám. Jen je třeba aby to mělo aspoň trochu reálný základ a nebylo to prezentováno formou pohádkového příběhu s tajuplným koncem.

 

jabraka*
hodnocení

0x

Ale stejně jsem byl u vytržení,když jsem v telce sledoval pokus o měření hybridního auťáku při cestě do Karlových Varů z Prahy.Po městech baterie a mezi nafta.2.,6 l /100 km mě úplně dostalo.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar axus

Vodik ma ve srovnani s beznymi fosilnimi palivy pomerne vysokou hmotnostni vyhrevnost (pres 100MJ/Kg), tudiz jeho pouziti se zda zcela logicke, nicmene jelikoz se na Zemi prakticky nevyskytuje v ciste forme, je potreba vynalozit nemale usili k jeho ziskani.

Existuje nekolik zpusobu, jak jej ziskat.

Nektere z nich jsou ziskanim z fosilnich paliv (parni reformace a parcialni oxidace) - coz je z pohledu nahrady fosilnich paliv vodikem k nicemu.

Jine vyzaduji velmi vysoke teploty (termicky rozklad vody), ktere vetsina materialu neni schopna snaset a navic je potreba nemala erergie na ohrati, ktera take neni bezne k mani.

Vodik lze ziskavat i mene tradicnimi cestami (z biomasy, methanolu), ale zde je to zase otazka dostatku zdroju.

Dalsi zpusob (o kterem se tu mluvi predevsim) ma zase nemale energeticke naroky na elektrinu (elektroliza), coz hlavne zpusobuje, ze z bajecne vyhrevnosti, kterou vodik ma je najednou nejakych (idealne) 30 procent, coz sme najednou na horsi vyhrevnosti nez u beznych fosilnich paliv a z vodiku se nam v tomto pohledu ze zdroje energie stava pouhy distributor.

Prinos tohoto ovsem spatruji v presunu vyroby vodiku na jedno misto (elektrarna) a tedy i koncentrace spalin na jedno misto a jiz cisty ostatni provoz. Z tohoto pohledu je vodik jako distributor energie velmi prinosny - mnohem vyhodnejsi, nez mit v aute tezke elektricke baterie nabo mit na strese pantograf a jezdit jenom tam, kam vedou draty.

Se skladovanim jsou urcite problemy, nicmene vhodne materialy existuji a na druhou stranu snadna difuze vodiku prinasi vyhodu v mnohem snazsim smichani se vzduchem pred horenim (v porovnani s klasickymi palivy).

hodnocení

axus,

upřímné děkuji ... za to množství velmi zajímavých informací.

Z uvedeného přehledu ... hned několika možností výroby čistého vodíku ( a to i se stručnou charakteristikou ) ... je zřejmé, že jde o "parketu", která je Vám velmi blízká ... a na které se určitě také cítite velmi dobře.

Protože jsem se k tomuto tématu dostal vlastně pouze náhodou, ... v některých případech jde - pro mne - o informace úplně nové. O to větší dík za rozšíření "obzorů", kdy může člověk ... dost často ... zůstat stát pouze v tichém úžasu, před tím, čeho všeho ( ... a jakými způsoby ) se dá - i nově - využít.

Pokud se týká závěru Vašeho příspěvku ( o tom přínosu využití vodíku - a možnostech jeho výroby v elektrárnách - někde na "odlehlejším" místě ), jde o skutečně zajímavou myšlenku. Bohužel, Vaše vize by asi mnoha "obchodníkům" s klasickými druhy energií neudělala moc velkou radost. *cert*

Vždyť na čem by potom "rýžovali" ty svoje "chechtáčky" *smich**pivo*.

Myslím si ale, že - jako alternativní zdroj enegie ( v širším měřítku ) - se vodík uplatní až tehdy, když bude opravdový zájem dotáhnout do potřebného stádia i maximální bezpečnost skladování a i následnou dopravu vyrobeného vodíku, ... o což zatím moc velký zájem asi není.

Nejspíš bude potřeba asi vyčerpat všechny ropné vrty *smich* ... a aby ti naši ( hodně vzdálenější potomci ) třeba i "nepomrzli", tak se vrhnou i na ten vodík. Ono je to sice trochu legrace, ale pokud by ty zásoby někdy došly ( což si myslím je skutečně ještě hodně v nedohlednu ), tak by na té naší zeměkouli mohl být docela dobrý "mazec". *sok* ( ... ale to raději necháme až těm našim dalším generacím. *uf* )

... ještě jednou upřímné díky za cenné informace ... zdraví zvedavec777 ;)

 

petr123*
hodnocení

0x

Jestli dokážeš "levně" vyrobit z vody vodít tak gratuluji a doporučuji kontaktovat nejbližší patentový úřad. On je vodík sice "dokonalé palivo", problém je v tom kde ho vzít aby se při tom nespotřebovalo víc energie než kolik se pak z toho vodíku získá ;)

No a upravovat po domácku běžné auto na vodík - jestli někdo tuší kde taková auta jezdí tak prosím dejte vědět. Abych se jim mohl v dostatečné bezpečné vzdálenosti vyhnout...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Diskuze vcelku obsáhlá,ale k ničemu,pokud nedopspěje k nějakému závěru.

Ten bych se pokusil vložit.Už za druhé světové války byly používány automobily,jezdící na dřevoplyn.Většinou náklaďáky.Za kabinou řidiče byla nádrž - kotel - do níž se naložilo dříví a zapálilo.když se to pořádně rozhořelo,vstříklo se do toho něco vody a uzavřelo.Při hoření za nedostatku kyslíku vznikla směs CO - oxidu uhelnatého a vodíku.Auto na čtyři,pět polen,ukradených v lese ujelo padesát i více kiláčků.

Tam se tedy dá prakticky dojít v nouzi a benzinové krizi.Rozhodně ne s vodíkem v nádrži za sedačkama.

JABRAKA

Rozhodně ne s vodíkem v nádrži za sedačkama.

To je na technicky zamereneho cloveka dost rezolutni prohlaseni...

hodnocení

jabraka,

... o nádržích "za sedačkama" ... na amatérské úrovni případné výroby ... tu nemůže být vůbec žádná řeč. Nádrže na vodík, to je prostě problém.

Nádrž na vodík ... vyrobená amatérsky ... je ( mám dojem ) řešení ... tak "na jedno" použití. *smich*

U všech amatérsky dostupných řešení jde samozřejmě o okamžitou spotřebu vyrobeného vodíku, ... tj. ke společnému dávkování s jiným palivem ... a to je již poměrně dost široké pole působnosti, ... jak to ukazuje např. tento "maník":


No, nestojí to za úvahu? ... *nevi* ( ... nebo i trochu víc námahy? *dril* *uf* ) ... ... ... ;)

 

hodnocení

0x

Tak jsem to pročetl celé askutečně jsem zde nenašel jeden způsob výroby vodíku, který je v té poslední fázi:)) energeticky nenáročný. Jedná se o reakci mezi čistým sodíkem a vodou. A skutečně už je prototyp mopedu, který jezdí na takto vyrobený vodík. Otázkou je, jak nákladná je výroba čistého sodíku.

cyril*

Nepletou se Vám trochu písmena nebo soustava prvků?

Nepletou, zkuste vzít malý kousek sodíku ( má značku Na a uchovává se v nádobě pod hladinou petroleje) a vhoďte ho do sklenice s vodou. Uvidíte bouřlivý vývoj plynu a to je právě vodík - H2. Někdy dojde i k výbuchu. právě ten ynálezce toho mopedu na vodík využívá tento způsob výroby vodíku a asi se mu podařilo vymyslet dobrý způsob regulace vývinu toho vodíku.

Ta sklenička, co je výše na obrázku, je zařízení pro elektrolyzu vody, protože tam jsou dvě elektrody, k nimž vedou dráty. To je velmi energeticky náročný způsob výroby vodíku a je zbytečné takto využívat el. proud, který může v případě auta jít rovnou do elektromotoru.

 

buss
hodnocení

0x

Kdyby to bylo tak jednoduché a šlo to, tak už se na to jezdí. Uživatele, podnikatele státní kasa nebude zajímat. Jdu a udělám to. Viz moto číňana...Už s tím někdo jezdí po poli? Ta sklenička dodá vodík do auta s jistým obsahem? NA webu takových ukázek, návodů je.. ale co jede? I si to někteří nechali patentovat ... Jako magnetické motory... Ale vodíkové jsou, busy.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

zvědavec, udělám Vám určitě radost. Mám kamaráda, velmi dobrého kamaráda, již 40 let. Před několika lety začal shánět literaturu, hadičky, nerezové trubky, plechy a spoustu potřebných věcí. Byl přesvědčen, že lze vodík vyrobit a použít na ježdění, zatím stačí na sekačku.

Po mnoha měsících a utracených penězích, které určitě nelituje, páč má alespoň zkušenosti, jezdí stále na benzin a centrálu má na naftu.

Takže klidně mějte názor o uskupení lidí kteří prosazují ropu a podobně (to bylo stránek s podobným zaměřením co jsem musel přečíst), ale ujiš´tuji Vás, že je stále velice drahé vyrobit vodík tak jak píšete.. Pitnou vodu prohnat něčím vodík spotřebovat na pohon a vypustit "páru"...

Přeji Vám zdar v pokusech, ale bacha na peníze...

 

hodnocení

... také velmi zajímavé pohledy *ee* na "svět energií"- viz video:

potravinovezahrady.cz/...*nevi*

... prostě problém *uf**zed*... ;)

 

pravdomluvny*
hodnocení

0x

Já jsem tedy zatím v počátcích... Do auta nám teče při dešti střechou a voda vytéká u zrcátka, takže doplňování nádrže nebude problém. Dej vědět, jak pokračuješ, nabízím spolupráci. :)

ar*

Tak to vypadá že máš na autě šíbr, né?

pravdomluvny*

To ar: Jo, správně, ale ten už je pečlivě omatlanej silikonem. Chčije tam jinudy, asi anténou. Teď v souvislosti s tímto tématem nevím, jestli to mám tedy zalepit, nebo počkat až bude vodíkový pohon doveden k dokonalosti :)

 

lidus*
hodnocení

0x

Kde to koupím? To chci, už mě nebaví platit čím dál víc za benzín nebo plyn.

buss

za 99 000 Kč bych to i vyrobil ..., ovšem za výsledek neručím.

lidus*

buss doufám, že cena je i s DPH.

hodnocení

buss,... jak jsem z mé vnitřní pošty ( již někdy dříve ) vyčetl *cteni* , tak s tou Vaší cenou ... máte patrně pěkně "po ptákách"*smich* , ... protože konkurence "nikdy nespí"( i tady v Česku ) *dril**uf* a je údajně ( o hodně ) levnější: *sok* ... ( 6 900,00 Kč za kit, poštovné v ceně ) ... *ee*viz: jednavodu.cz/... ale, jak to maká, to nevím, ... protože vlastní zkušenosti s tímto ( zatím ) nemám.Nejlepší je obrátit se ( jako při všem ) přímo na odborníky ... .Mě celá záležitost ( zatím ) zajímá ... pouze jako vyřešení celkem zajímavého technického problému, k jehož konečnému řešení nás to všechny ... asi stejně brzy "dokope". *smich*... přeji příjemný den ( lidus, co Vy na to? ... chtěl jsem Vám poslat odkaz vnitřní poštou, ale údajně chybí Vaše registrace, takže to nejde *nevi* proto pouze tento malý "dověteček"*klik* )doplněno 04.05.11 10:06:... no, když to může údajně fungovat i tady: jednavodu.cz/... tak proč by to nemohlo "makat i v těch našich "autíííííčkách"? *cert* ... *nevi*
rv*

Systémů s přisáváním elektrolyticky získaného vodíku a kyslíku do motoru je více. Občas to pro zákazníky zkoušíme. Ptejte se, proč se nepochlubí výsledky nezávislé zkušebny, popřípadě proč si to nenechají takovu zkušebnou ověřit. To, že Běďa má o litr nižší spotřebu je fajn, ale Béďa může být třeba kamarád prodejce, nebo se spletl, nebo měl jen pocit, že spotřeba klesla.

hodnocení

rv zdravím ... a přeji pěkný den. Když jsem si ( asi před více než 6-ti lety ) přečetl Vaše vyjádření ( ale také vyjádření jiných diskutujících ), nezbylo mi nic jiného, než s Vámi souhlasit ... a Vašim řádkům dát zcela pravdu, že "jedna vlaštovka jako nedělá", a tedy ani ojedinělý názor na vyráběné zařízení ( pro jeho objektivní posouzení ) nemusí mít tu potřebnou vypovídací hodnotu. Pak je tedy na místě ... buď se začít "pídit"po dalších bližších informacích, ... nebo "pouze"trpělivě vyčkávat, co nového - v dané věci - přinese další následující delší období. A když jsem tady v poradně po delší době - zcela náhodou - znovu narazil na svoji otázku ( kterou jsem dal k diskuzi někdy v roce 2011 ), tak mi to nedalo a "mrkl"jsem na stránky, jak pokračuje firma, která v té době již nábízela zařízení k přidávání vodíku do paliva - a to nejenom pro osobní, ale i nákladní, auta.A po pravdě řečeno, byl jsem sám docela překvapený množstvím referencí poměrně dost velkého počtu uživatelů nabízeného zařízení ( ... viz - autonavodu.cz/... ). Jednou z posleních referencí ( i s aktualizací ) byla od majitele osobáku Škoda Octavia 1.8Tsi ( viz - autonavodu.cz/... ... Publikováno dne: 17.08.2017, Aktualizováno dne: 29.08.2017 ) ... a dále s vyjádřeními od dalších asi 70-ti uživatelů, kteří "Systém pro úpravu spalovacích motorů OxyHydrogenem"již nějakou dobu úspěšně využívají. A další bližší info na stránce autonavodu.cz/... ... zasílám k nahlédnutí. ... přeji příjemný ... každý nový den. ;)

 

nikdo*

Vy směšujete dvě naprosto rozdílné věci. A to spalování čistého vodíku(tehdy) a přidávání vodíku ke klasickému palivu(dnes).

Zatímco jízda na čistý vodík by bylo perpeetuum mobile. Několik lidí vám to tu tehdy napsalo, bohužel bez zdůvodnění. Nevím, jestli jste se za těch 6 let posunul v poznání, ale je to nesmysl.

Něco zcela jiného, je spalování směsi vodíku a klasického paliva. Tam situace zdaleka není tak jednoduchá. Je možné, že vodík díky své rychlosti a teplotě hoření, dokáže zapálit směs rychleji a dokonaleji ji díky vyšší teplotě hoření spálit. Což by mohlo vést i k dost značné úspoře klasického paliva. Za sebe si myslím, že je to jeden z možných směrů vývoje a budoucího poznání.

Jak by mohlo dojít k té úspoře? Kolik paliva odchází nespáleno?

hodnocení

"nikdo", ... díky za zaslaný příspěvek. K Vašemu vyjádření "ke směšování dvou naprosto rozdílných věcí"uvádím následující. Zcela s Vámi souhlasím, že spalování čistého vodíku a spalování vodíku přidávaného ke klasickému palivu není totéž, což je zcela pochopitelné. Pouze pro ujasnění uvádím ( což také vyplynulo z veškerých mých dřívějších vyjádření v diskuzi ), že mi v dotazu nešlo o vyjádření ... k využívání pouze čistého vodíku k pohonu automobilů, ale případně i o sdělení, jakýchkoliv poznatků o využití vodíku, ať již jeho spalování souběžně s klasickým palivem, či pouze čistého vodíku ( ... obojí samozřejmě v patřičné směsi umožňující vůbec získávání energie ).Ke zmiňovanému "perpetum mobile", jsem se vyjadřoval již jednou dříve - a to hned v úvodu této diskuze. Přesto k Vaší zmínce o tomto fenoménu doplním následující. Pokud máte na mysli pouze ( a jenom ) čistý vodík, ... tak jízda na čistý vodík - to je skutečně obrovský nesmysl. ( ... ale u "perpetum mobile"jde úplně o něco jiného )Je ale pochopitelné, že je-li tady řeč o vodíku ( k využití pro pohon automobilů ), tak je tedy myšleno, že ten čistý vodík ( hořlavina ) musí být samozřejmě součástí směsi s oxidačním činidlem ( nejčastěji nejdostupnějším kyslíkem, ale je možné i s jinými prvky ), kdy reakce k získání energie je podmíněna nezbytným zdrojem iniciace ( ... když už jdeme do detailů ). No a co dodat k Vaší zmínce na moji adresu: "Nevím, jestli jste se za těch 6 let posunul v poznání, ale je to nesmysl."Veřte, že mi ani tak moc nezáleží na tom, "jestli jsem se za těch 6 let ve svém poznání - v této oblasti - nějak posunul". Ale za mnohem důležitější považuji především to, že, nejenom v oblasti využití vodíku ( a to zejména v dopravě ), ale také v jiných oblastech využití nových zdrojů energie, ... se "posunul"vývoj ve světě, který jde ( a to docela "rychlými kroky") hodně dopředu. A je tedy jenom moc dobře, že potřebuje-li se kdokoliv ve svém poznání "posunout"( a to v jakémkoliv oboru ), tak nemusí vůbec sám nějak moc "koumat"( JAK NA TO? ), ale stáčí se jen umět trochu zorientovat ( a stačí to i na netu ) ... a doví se o využití i toho ( čistého ) vodíku, který se dnes ( už i v hodně velkém množství ) nejenom vyrábí, ale také skladuje, ba dokonce i - např. kamionovou dopravou - přepravuje. *nevi* Stačí kuknout na net a je to:

mnohem zajímavější je ale výroba bioplynu ( stačí pouze pro vlastní potřebu ), ... a to s minimálními, nejenom pořizovacími, ale také provozními, náklady, ... a s následnou další "přidanou hodnotou"( ... to je pak teprve to pravé "ořechové") ;)

 

hodnocení

... také zajímavé

ceskatelevize.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma hmotnostní koncentrace

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]