Nejste přihlášen/a.
Dobry den ridil jsem v zivote 2 auta v autoskole skodu fabii,a mam 3 roky audinu , no a kamarad mi rikal ze at vyzkousim skodovku 120 potom , ze by mne nedelalo problem rozjet kazde auto ,a ejhle ja se nemohl rozjet .Sice po par pokusech jsem se rozjel ,ale s problemy takze se ptam ,kdyz se 120 rozjedu tak rozjedu vsechny auta? A co vy?
Přiznám se, že podobným stylem jsem fakt neuvažoval. Předpokládám, že každé vyráběné auto lze rozjet. Je to jen o troše citu v noze. Pravda, studený škodovky zrovna výkonem nepřekypovaly, ale nikdy jsem neměl nějaký obzvláštní problém ji rozjet třeba i s karavanem za ní. Takže nevidím nějak podstatu otázky, ale chcete li slyšet mou zkušenost, ano, mé první auto byla Škoda 100, tu jsem rozjel a po ní jsem dosud rozjel každé auto.
buďte v klidu, klidně to na Vás mohl ušít jako "boudu"=: škodovka 120 s vylágrovyným motorem a spojkou, pěkně promzlá bez funčního sytiče je asi ta nejhorší kombinace na rozjezd co existuje, a klidně jste ji mohl vyzkoušet. Ty 105tky a 120tky při studeném startu (zmrzlý,studený motor) to jě něco: půlka paliva se spálí a půlka množství projde výfukem rovnou ven až to stříká.u těch fakt opotřebených se to může stávat. Už by je neměli pouštět do provozu. Já jezdil 105tkou a ta na plyn vůbec nereagovala pouze na pohyby sytiče (tedy za studena).
Na každý auto si je třeba zvyknout -jinak Š 120 není přece problém rozjet,je-li udržována.
doplněno 26.12.10 19:28:Jak řekl @miramira asi na vás ušil boudu.Řekl vám vůbec,ať tam dáte sytič?
Spíš než o jednom rozjetí si myslím že kamarád mluvil o ježdění.
Š120 je opravdu super auto pro mladý kluky aby se naučili jezdit. Člověk se naučí jezdit jako člověk - ono to se škůdkou kolikrát ani jinak nejde) Každopádně Š120 je natolik jednoduchá aby člověk pochopil základní (i fyzikální) vztahy který u aut a řízení fungujou.
Žádný posilovače řízení, žádný systémy pro blbce jako ABS,ESP a jiný hovadiny který lidem kteří se s autem učí tak jim zkreslujou opravdový chování auta. Člověk se naučí jezdit tak aby nic z toho nepotřeboval a až se to naučí a přejde do lepšího auta který tyhle blbinky má, tak se na ně nespoléhá ale můžou mu pomoct.
Takže "rozjetí" Š120 bych bral spíš obrazně.
V životě jsem řídil cca 15 aut (teda typů, na kusy to asi nespočítám). Od Aero 30 po Hummera 2. Osobně jsem jich vlastnil 8, ostatní byla služební, nebo půjčená. Každé auto se samozřejmě chová jinak, ale v podstatě jsou všechna stejná. Někdy mi prvních pár desítek kilometrů trvalo, než jsem člověk si zvykl na jiné vlastnosti, ale pak už problémy nebyly. Souhlasím, že by se každý nováček měl naučit jezdit s něčím jednoduchým, prímitivním. (možná by neškodilo to zavést povinně).Jak už tu bylo napsáno, naučí se tím respektovat fyzikální zákony a záludnosti. Pak ho třeba nepřekvapí porucha posilovače, nebo prasklá brzdová hadička. Moje první auto byla ona Aero 30 (celých 30 koní!). Lanové brzdy (občas brzdilo každé kolo jinak), nesynchronizovaná převodovka (řazení s meziplynem a mezispojkou), akcelerace zanedbatelná (prakticky nešlo předjíždět). Takové auto naučí člověka pokoře, opatrnosti a trpělivosti na silnici (teda tomu, co většině řidičů dneska chybí).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.