Nefunkční zboží zakoupené přes internet

Od: Datum: 26.07.13 10:36 odpovědí: 8 změna: 27.07.13 12:28

Dobrý den, zakoupil jsem na internetovém bazaru od jednoho člověka mobilní telefon v hodnotě cca 1000 Kč. Po obdržení zásilky jsem zjistil, že telefon nefunguje. Dal jsem ho do servisu a tam mi řekli, že oprava by stála cca 500 Kč.

Kontaktoval jsem odesilatele telefonu a ten si stojí za tím, že tel. byl funkční a peníze nevrátí.

Je nějaká možnost vrácení peněz?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: k2
Datum: 26.07.13 10:41

Teoreticky ano, prakticky pokud se nechcete soudit s nejistym vysledkem, tak ne.

Od: vrany
Datum: 26.07.13 11:37

Ptal jsem se již před koupí prodávajícího, zda by mi zboží nedal nejdříve na vyzkoušení funkčnosti a jestli mi dává záruku funkčnosti, prodávající to však odmítl.

Kam se tedy v takovém případě obrátit? Na policii?

Datum: 26.07.13 11:49

No nedokážu si představit jak poslat zboží nejdřív na vyzkoušení, ale pokud už na začátku odmítl dát "záruku na funkčnost" tak nechápu proč jsi od něj to zboží i přesto chtěl koupit. Pak je otázkou co vlastně konkrétně prodával a jestli v inzerátu tvrdil, že telefon je 100% v pořádku...

Datum: 26.07.13 11:49
avatar

To by musel být prodávající blázen, aby na tohle přistoupil. Pokud kupuji použité zboží, tak musím počítat s tím, že k jeho poruše může dojít v kterékoli chvíli. Proto nakupuji pouze u prodejců, které mám možnost si prověřit předem a mají jasně dané podmínky pro prodej a případnou reklamaci. U použitého zboží dávají třeba týden na odzkoušení.

A policie? Co by s tím asi dělala? Jedině soud a potom bude na tobě jak prokážeš, že telefon nebyl při odesílání funkční nebo že jsi jej nepoškodil až po převzetí neodbornou manipulací. Znalecké posudky rozhodně nejsou levné a návratnost nepravděpodobná.

Ber to jako poměrně levné ponaučení, čeho se příště při nákupu vyvarovat.

Od: vrany
Datum: 26.07.13 12:24

Takže to pro mě moc dobře nevypadá ...

Prodávající od telefonu neměl nabíječku, takže tel. byl vybitý a prodávající tak neměl možnost ho " jakoby " vyzkoušet, ale tvrdil, že ho používal zhruba před půl rokem a byl plně funkční.

Mě se tel. po nabití pouze rozsvítí, oprava na cca 500 Kč.

Datum: 26.07.13 14:25

No telefon bez nabíječky většinou znamená, že ho prodávající někde "našel". Třeba když ho majitel položil nepozorně na stůl v restauraci a na vteřinu se k němu otočil zády...

Datum: 26.07.13 15:33
avatar

I argumentace "cybějící nabíječky" a "nemožnosti telefon vyzkoušet" by mne varovala před koupí.

Můžete se pokusit s prodejcem dohodnout na úhradě poloviny ceny za opravu, přestože je to výrazně méně, než vrácení kupní ceny, pochybuji, že byste uspěl. Ale zkusit se má všechno ...

doplněno 26.07.13 15:34:

Oprava: ..."chybějící nabíječkou"

Od: ivy5®
Datum: 27.07.13 12:28

Sice to není uplně jisté(mám doma dva mobily bez nabíječky-jednu jsem ztratila jednu rozkousal pes),přesto by mě to také varovalo,kort když nechtěl dát žádnou záruku.Koupila jsem takto dva a oba měly nějaké závady,asi již jen nový nebo se zárukou(bazary dávají myslim 6měsíců).

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.