Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Čistitli jste někdy bowdeny na jízdním kole?

Od: pajduch odpovědí: 12 změna:

Čistili jste někdy na svém kole bowdeny? Já sem to dnes zkusil

Taková neobvyklá otázka:čistíte někdy na svém kole bowdeny? Já jsem to dnes zkusil hadrem s trochou jaru a jsou jak nové,jak jste na tom vy?

Č

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar hangar

Vezmu naboj, povolim rozeberu, vysypu kulicky, vycistim hadrem, vycistim kulicky, navalim vazelinu, natlacim kulicky, a slozim..a cistit bowden jako z venku..? EH to je snad for ne..?

cyril*

U náboje do střelné zbraně bych místo vazelíny použil střelný prach a co se cyklistiky týče, tak zde jedině olej a v žádném případě mazací tuky (vazelína je pro buzeranty).

Pro "buzeranty" jo..koukam vlastni zkusenost co ciriloušku...mno ja tak si pak opatrne sedej...

raadek*
Prosím o odstranění příspěvku od osoby s přezdívkou Cyril z důvodů nepřesné až nebezpečné informace. Pokuď by se někdo touto informací řídil, mohl by být ohrožen na zdraví. Vazelína je povinnou součástí jízdních kol. Používá se k mazání středů, ložisek, nábojů atd. R.
cyril*

Jako "nebezpečnou informaci" bych označil toto: "Vazelína je povinnou součástí jízdních kol" Nebo snad znáte nějaký zákon, kde je to nařízeno? Ale jinak každý svého štěstí strůjcem, tak si klidně cpěte vazelinu na kole kam je libo, v tom s Vámi budou opravdoví cyklomechanici souhlasit!

pajduch
hodnocení

No zvenku myslím, zevnitř to dělám tak jednou dvakrát do roka, podle toho jak je třeba, ale zvenku sem to dělal poprvé, tak se ptám
1jara*

Cyryle pokud mažeš olejem i náboje na kole tak asi kolo moc nepoužíváš. V úvahu by připadalo ještě sádlo.

 

hodnocení

0x
avatar hejkal

Pánové, já byl celý život v tom, že bovden:

... se skládá z pružného obalu, uvnitř něhož se pohybuje pevné jádro. Obal obvykle bývá vyroben z ocelové spirály kryté z venku bužírkou, uvnitř je pak ocelové lanko nebo ocelový drát. Obvykle se tímto kabelem přenáší posuvný pohyb, na krátké vzdálenosti jím lze přenášet i pohyb rotační... tolik výňatek z Wikipedie

o nějakých kuličkách, středech a nábojích se mi ani nezdálo, na jisté věci je lepší lubrikant z lekárny...

já jsem bovden občas prolil technickým benzinem a než to černý svinstvo vykapalo, umyl jsem benzínem i lanko... potom pár kapek oleje z každé strany, prostrčit lanko (nebo drát, poznáme např. plyn u Škodovek, ne?) párkrát šoupnout sem tam, namontovat a dokud to nebude zase drhnout, tak zapomenout. Z vnější strany, pokud to není moc mastné, stačí voda se saponátem a kousek hadru.

doplněno 21.09.10 16:37:

z lékárny

doplněno 21.09.10 20:01:

Z venku, pokud to není moc mastné, stačí voda se saponátem a kousek hadru.

pajduch
hodnocení

A zvenku je vůbec nemyjete?

raadek*
Jelikož jezdím z 90% po silnici tak nemyju ani kolo. Buďto ho otřu hadrem napuštěným ze zbytku zbylého benzínu do dvoutaktu nebo ho postříkám WD40 a zase hadrem vyčistím. Samozřejmě bowdeny také. R.
buss

A proč, třeba zmoknou..., když to někomu nevadí, jak vypadají. K funkčnosti to přece není nutné .. no jakési roky vydrží, pak asi ta hmota popraská, ale Favorit má 48 let a fajn. Když tak něčím, co pomáhá udržet pružnost. Jako na autě na gumové části, či glycerín?

 

karina*
hodnocení

0x

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]