Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nosnost jízdního kola

Od: babajaga® odpovědí: 17 změna:
avatar babajaga

Dobrý den, ještě za totáče se mi tehdy víceméně náhodou podařilo sehnat dámské kolo Favorit. V té době to byla rarita a touha všech cyklistů. Bylo jak sen, lehoučké, silniční, s převody a úzkými ráfky. Měla jsem ho ráda a hodně jsem jezdila. Jenže přišla léta, nemoci...A taky jsem přibrala. Doktor mi řekl, abych po operaci kolena jezdila na kole. Ale už jsem na něm neseděla asi 10 let. Zajímalo by mě, zda nevíte, jaká je asi nosnost dámského sportovního kola Favorit, abych se někde nepotloukla. Jiné kolo kupovat nechci. Díky všem. *slunce*Jaga.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

luke237
hodnocení

0x
Tolik urcite nevazite, abyste to kolo "zlomila". To vam drive odejdou rafky (pokrivi se od narazu napr. do der a zaplat na silnici tak, ze uz nepujdou vyrovnat).

 

luke237
hodnocení

0x
Myslim, ze sehnat dnes kolo, ktere ma jen 4-kolecko vzadu, muze byt dost problem :)
Nepomaha na operovane koleno take chozeni a plavani v bazenu?
hodnocení

Díky, Luke, pajdám jako starý čert. Včera mi z kolene vytáhli zase 30 ml tekutiny. A protože tonoucí se stébla chytá, uvažuji o tom kole. Zpočátku málo, třeba jen 5 - 10 km. Chození zatím moc bolí /jsem ale už 6 týdnů po operaci/ a nejbližší bazén je 20 km daleko. my vesničané to nemáme vůbec lehké. Díky, že jste se zabýval mým problémem. ;) Jaga.

luke237

Neni zac.

Kolo je dobry napad na pohyb po okoli nebo i jen na rekreacni projizdky, zvlaste pokud bydlite na nejake placce.

S tim bazenem me zadne reseni nenapada. Snad jen se rano nebo odpoledne svezt s nekym z rodiny (domu), kdo stejne jede do mesta napr. do prace, at usetrite alespon za 1/2 cesty autobusem.
Cesi jsou ale pry (treti) nejvetsi vlastnic/... v Evrope a jednim z nejcastejsich duvodu, proc si ho porizuji, jsou pry i ty zdravotni ( kolik skutecne st/...)

 

figurek*
hodnocení

0x

si pamatuji, že na kole Eska jsme ze školy jezdili čtyři. Byli jsme starší puberťáci a dohromady i se školními taškami jsme vážili určitě přes 200 kg. Jeden seděl na řidítkách, druhý na štangli, já jsem šlapal a ještě jeden stál za mnou na křídlových maticích zadní osy. Takže rám kola se pod vámi asi nezlomí. Ale může se stát, že jak na cestě narazíte na nějakou díru nebo kořen, pak ráfek předního kola zapruží, sroluje se nabok a vy poletíte.

Radím, kupte si ráfky pro těžké váhy. Dělají se s nosností 120 kg, což by vám při opatrné jízdě snad mohlo stačit *smich*

 

ar*
hodnocení

0x

Jagino, rám vás určitě unese, starší "oceláky" byly neuvěřitelně pevné. Co bych ,ale určitě překontroloval, jsou pláště. Mrknul bych jestli nejsou popraskané, 10 let je na gumu dost. Co bych ani nekontroloval a rovnou vyměnil, jsou brzdové špalky. Taky by si kolo po tlolika letech zasloužilo nějakou tu kontrolu a hlavně promazání ( náboje, středová osa, hlavové složení, řetěz a bowdeny.

kolista

Do staré plečky nemá smysl investovat, to už je lepší vzít něco z Tesca nebo Kaufu za 4000,- a bude to lepší... Gumy + duše + páska do ráfku, přecentrovat kola, budou vymleté konusy, hlavově složení bude mít důlky, nové špalky, seřízení středu atd. atd., = dá za to majlant a pořád to bude Favorit s řazením na rámu...

ar*

Co ti na to říct. Jaga jasně napsala " kolo kupovat nechci." Jestli je to na pár kilometrů ohledně následné rehabilitace, je to pochopitelné. Kolo z Teska za 4000 bude horší ludra než starý Favorit.

kolista

Horší ludra to nebude ;). Bude o něco těžší, ale bude to brzdit, mít lehký převody s řazením na řídítkách, gumy co tak nedrncaj - což jsou dost zásadní rozdíly. Rehabilitační šolíchání to vydrží celkem dlouho. Favorit fakt jedině někde rovince podél řeky po hladký cestě, jinak to bude za trest..

Starší kousek mám doma na zdi a vůbec by mě nenapadlo rehabilitovat se zrovna na něm ;) Ohledně dotazu platí že jí v pohodě unese a bát se nemusí - stačí se podívat co na kole vozí v Číně ;)

 

kolista
hodnocení

0x

Pokud nemáte 150 kg tak vás unese v pohodě.

Ale doporučuju Favorita někomu darovat (prodat těžko) a pořídit vhodnější. - úzké ráfky/pneu drncají a jsou citlivé na naražení o hranu díry (u Favoritů navíc často praskají dráty zadního kola na straně pastorků), mizerně brzdí, na "šourání" mu chybí lehké převody, i posed nic moc... = Favorit jedině po rovině na dobré cestě. Jak je kopec nebo díry, tak je to zoufalost...

technoman*

Pravda, přesně tak*palec*

doplněno 05.07.13 10:28:

Co takle horáka s většími, 3" balóny?

 

hodnocení

avatar babajaga

Díky všem za vaše rady. Jednalo by se opravdu spíš o rehabilitaci, takže žádné velké sportovní výkony. Navíc žiji v úrodném Polabí, tudíž kopce jsou mírné a málokdy. Jen mi nasadil brouka do hlavy majitel prodejny jízdních kol. Řekl mi, že klasické Favority byly stavěny na váhu 70 - 80 kg, víc ne. On sám má asi 45, je to takový vysportovaný chocholouš a já ho podezírám, že to řekl spíš proto, abych se zalekla a koupila si raději nové kolo. Asi si ho dám seřídit, pláště a duše už budou jistě zpuchřelé. A pak to prubnu. Co se mi může stát? Nanejvýš si rozbiju nos. ;) Jaga.

mowla*

Neboj - na favouši jezdil i někdejší kolega a ten 120 kilo moc nepřevyšoval, max.tak o dalších deset... :-D A kolo nesešrotoval.

Jen - nevím, v jakém stavu máš ráfky (duše a pláště vyměnit, to je jasné), pokud je budeš měnit, doporučuju co nejširší (např. 622-19 nebo 622-23 namísto 622-13), aby šly nasadit co nejširší pláště - závodit nebudeš, zato otřesy z nerovností budou méně citelné. Ale to ti každý slušný servisák poradí.

doplněno 05.07.13 12:02:

BTW - "vysportovaný chocholouš" je nádherný terminus technikus...*smich*

 

kolista

622-13? *sok* To snad ne... 23 je teď klasika na závodní silničku (úchylný drncáky 19 nebo 20 se už nevozí), na turistiku to chce 25 nebo 28 (co se vejde do vidlice). Ale ještš jednou, jakákoliv investice do F. je nesmysl, pořád to bude plečka. Jen nechat zkontrolovat jestli tam není problém, ale pokud je tak zahodit. Nový gumy už je nesmysl, za tu cenu koupí v bazaru celý kolo 10x lepší...

k2

No tem 70-80kg bych veril v pripade zavodnich modelu (galusky, "lehke" ramy apod.), a pujde o limit nosnosti rafku.

Rozbiti nosu bych se z duvodu prasknuti nebal, limitujicim prvkem pevnosti jsou spis draty a rafky, ram ma na urcite nejakych 1/4tuny nosnosti, ne-li vice (pansky, damsky bude mit nizsi pevnost).

Jinak mi za jizdy napraskl ram na Favoritu (uz jednou mizerne svarovany) a normalne jsem na nem dojel do cile sve cesty...

Jen mi nasadil brouka do hlavy majitel prodejny jízdních kol. Řekl mi, že klasické Favority byly stavěny na váhu 70 - 80 kg, víc ne.

Řekl bych, že v téhle větě je klíčový výraz ,,majitel prodejny´´ - ten má pochopitelně zájem prodat. Sám mám Favorita ještě z ,,temných dob socialismu´´ a občas ne něm jezdím, přičemž vážím 128kg. To není problém, problém je to, že mám i 205cm a tak je kumšt se na něj poskládat, proto jsem si koupil nedávno horské kolo s větším rámem. Takže věřte, že Vás kolo unese.

 

uska*
hodnocení

0x

Pokud je to DÁMSKÉ a ne DÍVČÍ kolo a nemáte 150 kg kilo, tak bez problému cestujte a rehabilujte. I když znám paní a ta bude mít něco přes metrák a na favoritce s úzkými ráfky jezdí do práce i v zimě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]