Výsledky potravinového inspektora

Od: Datum: 29.06.13 15:02 odpovědí: 19 změna: 30.06.13 11:00

výsledkem potravinového inspektora je takový, že v jednom hypermarketu od té doby, co zveřejnili výsledky přepadovky, se gruntuje během otevírací doby a to tak, že uklízející s jakousi lahví s rozprašovačem rozprašuje čistící prostředek na sklo pultu uzenin,masa,salátů a sýrů přímo před zraky kupujících, aniž by byly potraviny zakryté. dá se předpokládat, že by byl čistící prostředek zdraví neškodný? v tu chvíli jsem si nic nekoupil, když jsem viděl, jak jemné kapky dopadají na povrch všeho, včetně potravin


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 29.06.13 15:17
avatar

To asi ne, ale přiznejme si, že potravinový inspektor je jedna velká manipulace s národem. Ostatně taky co jiného od Novy čekat.

Od: qwert*
Datum: 29.06.13 15:21

Manipulace to je, ale udělat v krámech občas bububu, když to nedělá obchodní inspekce ... Kdyby tam bordel nebyl, tak by ho nenašel - ne že by to jinde bylo lepší. Třeba už si Babiš dělá předvolební reklamu?

Datum: 29.06.13 15:27
avatar

Mě nejvíc dojalo, jak kdesi našel prázdné obaly od vyjedených tyčinek a vypitých láhví a nebyl schopný říct, kdo do toho regálu pohodil. Zaměstnanci to určitě nebyli. Další perlička byla, že při jakési kontrole marketu nic nenašel, tak aspoň šel natočit nedopalky na rampu. Já se jen divím, že si na něho ještě nikdo někde nepočkal :D

Datum: 29.06.13 16:51

Pokud to aspoň jednoho člověka přesvědčí, aby přestal nakupovat v Super/Hyper marketech, pak je to chválihodný úspěch a manipulace je odpuštěna.

Datum: 29.06.13 19:54
avatar

Tak to je pěkná blbost co si napsal, myslíš že menší obchody jsou na tom líp? To by ses divil, viz příspěvek níže.

Datum: 29.06.13 21:11

Ano, malé specializované obchody jsou na tom milionkrát lépe. Nikdy se mi nestalo, že bych u lokálního zelináře narazil na celý regál prohnilého ovoce, na krabičku jahod ve slevě, která by byla skrz na skrz prohnilá. Neviděl jsem žádné zelené hnijící maso na pultech v místních řeznictvích, atd atd atd. Jste tak zabedněný od narození, nebo jste měl nějakou nehodu?

Od: fribble*
Datum: 29.06.13 15:17

To není čistící spray, ale růžová barva - lakují všechno na růžovo!

Od: lekaba
Datum: 29.06.13 15:33

Mně by se to určitě taky nelíbilo, pokud je to třeba sanytol, tak by to závadné být nemělo (my jím doma myjeme dřevěná prkénka jednou za čas). Jinak o potravinách si iluze nedělám. Pomlouvá se Tesco, Kaufland, Spar, ale naše drahá česká Jednota je taky pěkný humus. Byla jsem tam krátce zaměstnaná a větší hnus jsem neviděla. Vždycky mě rozčilovalo, že lidi chmatají na pečivo rukama. Kdžy jsem viděla, kde jsou rohlíky uskladňovány a jak se s nimi zachází, než se dostanou na krám, je matlání špinavýma rukama proti tomu nic. Byla jsem svědkem toho, jak plesnivějící celer je rozkrojen napůl a ta "dobrá" půlka prodávána nebo toho, jak nějaký chytrolín místo aby zhasl vitrínu s uzeninami, tak vypnul chlazení. Druhý den tam bylo 13 stupňů. Ve vitríně (příčí se mi říkat tomuto chlaďák) byly makrely, zákusky s máslovým krémem, paštiky, ryby v rosolu... A vesele se prodávalo. Na nivě byla očividně jiná plíseň než měla být. Byla oškrábnuta a sýr dál prodáván. Na prošlé majonézové saláty se nasadila víčka z nových a tím se jim prodloužila trvanlivost. Vydržela jsem pár týdnů a pak odešla. Prostě nemám žaludek na to, usmívat se na seniory z důchoďáku, kteří chodili s chodítkama utratit něco ze svých důchodů do tohoto předraženého vesnického krámu (jiný u nás není a do super, hyper se sami nedostanou) a tvrdit jim, jak je vše dobré a čerstvé, když by se člověk z toho s prominutím poblil. Nemůžete ale dělat nic.

Datum: 29.06.13 16:10
avatar

Jako já bych to tak nehrotil. Český konzument tak aspoň v případě nějaké apokalypsy hned tak z něčeho nechcípne, když je z gastronomického hlediska dobře trénovanej.

Datum: 29.06.13 16:24
avatar

Já taky když na zahradě najdu trochu nahnilé jabko, tak ho vykrojím a sním

Datum: 29.06.13 17:58

Ja se ani nedivim co vse se da v Cechach prodavat!Ale je to jen v lidech,sice potichu asi nadavaji-ale nechat si zavolat zodpovedneho pracovnika a stezovat si a strcit mu to pod cumak-to se jaksi v Cechach nenosi-a ja kdyz tohle udelam a verejne ukazu sefovi spinave kosiky (do ktereho bych nedala ani konzervu pro psa)kurna to tohle lidi NEVIDITE?,nebo se vam nechce si delat neprijemnosti!,tak na mne koukaji jak na Martana,asi jsem uz trochu zvykla na jinaci pristup (ziji 23 let v NSR-) tak srovnavam-ale jak rikam ,je to jen v lidech-co vse si nechaji libit-ja si to tedy libit nenechavam!

Datum: 29.06.13 19:56
avatar

Zkuste v Čechách říct nějaké mamině, at si urychleně vytáhne dítě z vozíku a uvidíte jak vás požene :D

doplněno 29.06.13 21:38:

mishka: plně s vámi souhlasím, vím o čem mluvíte. Akorát já když jsem viděl shnilou brokolici, či cokoliv jiného, tak jsem ji odepsal, ikdyž pak následoval kartáč za vysoké odpisy. A to nemluvím o zboží poškozených zákazníky následkem nešetrného zacházení. Když nějakého slušně napomenete, tak vás ještě seřve. No a pak se další zákazníci (právem) rozštilují, proč jsou ty jabka potlučená. A vysvětlujte jim, že zákazník před nima s něma zacházel jak s bramborama. Ale to lidi, kteří v obchodě v životě nedělali nevidí a hlavně nepochopí.

Od: mishka*
Datum: 29.06.13 20:51

Co se týče těch košíků, tak to máte těžké. Matky tam cpou dětičky v botách a nenaděláte s tím nic. Já jsme si v práci stěžovala, že lidi lezou pořád bez košíků, tak mě zástupkyně poslala ke dveřím, ať je na to upozorním, sama si to prý už zkusila. Už ani nevím, kolik lidí mě poslalo do ... A to samé když lidem řeknete ať nesahají na pečivo rukama nebo ať nedávají děcka do košíku. Schválně, zkuste někoho napomenout v obchodě. Na nás jako zaměstnance ještě řvali, že si budou stěžovat výš. A to jsem na ně nebyla nijak hrubá, prostě jsem je slušně požádala. Kdysi jsem prodávala boty a paní jsem 3x žádala, ať si i do žabek vezme zkoušecí ponožku, že je to z důvodu hygieny a kotroluje to čoika a kdyby přišli (nebo ona byla z čoi) dostala bych pokutu - ještě mě seřvala že má nohy čisté.Ono je to celé těžké. Já se obchodníků nezastávám, to co se děje je svinstvo. Jenže jde o to, od koho pochází. Myslíte, že od vedoucích prodejen? Ale kdeže... Přítel dělá manažera v jednom z řetězců a tohle všechno je na pokyny zhora. prostě máte daná čísla, co smíte a nesmíte odepsat a když to překročíte, jde to za vámi. Nejdřív pohrozí a sáhnou na peníze a když se nezvládnete dostat do těch daných čísel tak letíte a dosadí tam někoho, kdo bude ochoten prodávat cokoliv. A jak je to dneska na trhu práce víme všichni. Já s tímto v nejmenším nesouhlasím, sami jezdíme na nákupy do Německa, kupujeme tam i vakuové uzeniny atp. takže u nás nekupujeme krom pečiva (a to ještě občas pečeme radši doma) skoro nic, jen ovoce a zeleninu, to co dlouho nevydrží. Ale na druhou stranu tím, že seřvete vedoucího filiálky nic nevyřešíte, protože ten za to fakt nemůže. V kšeftu jsou lidi kteří jsou otupělí a pak ti co to sice vidí, ale prostě nemůžou nic dělat a pokud jim to vadí, tak radši odejdou. Prodavačka z úseku ovo&zel samozřejmě vidí plesnivé jahody a shnilou brokolici... Ale nemůže ji odepsat protože prostě má daný limit. Když ho překročí má průšvih, pak pohrůžky a popř. vyhazov. Ale ona práci potřebuje. Když jí ho manažer navýší, bude mít průšvih manažer a kdyby to jemu navýšil oblasťák bude mít zase průšvih on, protože i on má čísla daná shora

Od: axus®
Datum: 29.06.13 23:51
avatar

Zkratka rikate, ze prodavacky a vedouci prodejen vedome lzou zakaznikum a prodavaji zavadne zbozi, nez aby prijali zodpovednost. A to jich mame litovat?

A ze zakaznik prohrabe rajcata, jako by to byly brambory... Tak proc sou ty rajcata na prodejni plochu navazena na hromade v krabicich, presne jak ty brambory? To prece neni starost zakaznika. Ale to by se muselo premyslet. A to boli.

Datum: 30.06.13 08:10
avatar

Axus: ale ty rajčata v krabicích chodí už od dodavatele, snad si nemyslíte, že je trhají přímo z rostliny. Nemáte páru co dokážou někteří zákazníci udělat i z nenasypaným zbožím. Jak píšu výše, kdo neviděl neuvěří. Těžko to vysvětlovat někomu, kdo to nevidí z druhé strany.

 

Od: axus®
Datum: 30.06.13 09:44
avatar

Ale to me jako zakaznika prece nezajima, jak chodi od dodavatele.

Stejnak tak me nezajima, co se zbozim delaji jini zakaznici.

Zkratka pokud si obchod nechce delat ostudu, musi se postarat o to, aby nezavdaval pricinu. Pokud to neumi, OK, pujdu jinam.

To je jedina vec, ktera me pri nakupu "rajcat" zajima.

Datum: 30.06.13 10:03
avatar

Jo to chápu, že to zákazníky nezajímá, ale obchod žádné páky na zákazníky nemá a ani nemůže mít. Tím nechci říct, že za vše může zákazník, mnohdy je chyba přímo v obchodu.Trochu mě zaráží vaše první věta, že zákazníka nezajímá, v čem chodí zboží od dodavatele. V čem podle vás by mělo chodit, když ne v bedýnkách? Shodou okolností jsem se díval včera na netu na Peklo na talíři, kde zrovna bylo tématem kvalita O/Z. Dobře to tam vysvětlil, přidávám link.

http://www.stream.cz/peklonat…lo-na-taliri-ovoce-a-zelenina

Datum: 30.06.13 10:28
avatar

Staci prvni dve minuty a clovek se dozvi, ze opravdu problem je v obchodnikovi. Pokud obchodnik nechce, nenecha si posilat odpadky na svou prodejnu, ale bude prodavat kvalitu, ikdyz stoji vice.

Ja sem se jednu dobu pohyboval ve skladech jednoho znameho prodejce nejen ovoce a zeleniny, a tam byl problem videt uz na zacatku v zamestnancich. Dneska uz neni ani ten dovoz potravin tak hlidan jako byl pred dvaceti lety. K cemu je dobre sledovani teploty ovoce ze zahranici, kdyz se to stejne tady hodi do skladu kde je tepleji nez venku. pak znovu do chladaku a znovu do tepla. A mame to tu.

mimochodem v tom poradu zaznela i veta, ze prodejci nemaji vetsinou k tomu ovoci vztah, a poskozene jablka sou i dilem takoveho prodejce.

Datum: 30.06.13 11:00
avatar

Ano, šak já nikde netvrdím, že vina je jen na zákazníkovi. U nás třeba jablka nesypeme, právě z tohoto důvodu. Proto mě dokáže naštvat, když vidím zákazníka vybírající jablka, jak s nima hází. My u nás pořád vedení říkáme, že by to chtělo nad OZ klimatizaci, protože v létě tam vystupují teploty až ke 30°C. Ale firma na to prý nemá peníze. Ale pořád nás budou drbat za špatné věci. Ono je to těžko. Pokud si na úsek sám, tak při sebevětší vůli nemáš šanci všechno ohlídat (doplněnost, kvalitu, upravenost atd.). Všichni manageri (nemyslím teď ředitele filiálek) tlačí na hodinový výkon, produktivitu a další nesmysly. Ale už si neuvědomí, že toto jejich "šetření" se musí někde projevit. Neznám žádnou prodavačku, která by s radostí prodávala nahnilou zeleninu, i jim je nepříjemné poslouchat zákazníkovi oprávněné výtky. Zákazníka nezajímá, že je nás tam málo, je to problém firmy, ale vždy to odnoseu ti, kteří s tím nemůžou nic udělat.

Ono s tím dovozem odpadků to taky není jen tak. Je známo, že velká část zákazníků dává přednost ceně před kvalitou. Raději šáhnou po malinách za 25 než za 50 Kč. A čeho obchodník nakoupí víc, kvalitního ale dražšího, nebo nekvalitního ale levnějšího? Kde není poptávka, není nabídka. Z části si za tento stav můžeme my sami - spotřebitelé. Ale věřím, že kdyby vzniklo víc specializovaných obchodů (jak píše amadeus) a lidi se snad naučí kupovat OZ tam. U nás jeden takový je a mají tam furt plno.

 

 

 

Poslední otázky Poradny volná diskuze
Nejnavštěvovanější otázky v rubrice

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.