Nejste přihlášen/a.
Některé tvary mi dávají smysl:
Banjo je kulate, protože konstrukčně vychází z bubnu a snadno se to tak dělá a potahuje.
Loutna je oválná, protože při příčetné výšce získá větší ozvučnou plochu.
Kytara vypadá jako osmička, protože spodní výklenek je pro nohu hráče a symetrie je hezká.
Elektrické kytary mají další výřezy pro větší délku použitelného hmatníku a rohy vypadají rebelsky (a na tvaru az tolik nezáleží, takže všechno se strunama a snímačem nějak hraje a různé šipky a jiné podivnosti jsou hlavně na efekt).
Ale proč je osmička i basa, nebo housle a jiné violy, to opravdu netuším a zajímal by mě důvod.
někde jsem slyšel (a vzhledem k tomu, že jsem byl svýho času v kontaktu s výrobcem-řemeslníkem, tak to možná bylo od něj) že na tvaru vlastně nezáleží, že je důležitý objem, takže pokud je to pravda, jde jen o estetiku a konzervativnost oboru. ale zrovna před pár dny jsem zahlédl morin chuur a překvapilo mě, že má v podstatě stejný tvar otvorů jako třeba housle, tak jsem přemýšlel, jestli záleží na nich. z mongolska je to do evropy docela daleko, takže by tam mohl být nějaký jiný než estetický důvod.
u elektrik na tvaru nezáleží asi vůbec, jak píšete, ale možná bude trochu záležet na hmotě a její váze, tedy hustotě.
jsem ale úplný laik, takže co píšu berte s rezervou
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.