Nejste přihlášen/a.
Tak pro informaci . Prý EU schvalila , že s řidičákem na auto mužete mít 125cm motorku . Jak autromat či manual .
Je to zajimavé , už nejde jen o skutr , ale i klasické řazení . Jsem zvědav zda někdo do toho pujde.
Na Slovensku to už platí dávno,jediným obmedzením podľa vášho článku,že to nesmie byť manuálna prevodovka.
Takový trošku paradox i s těmi skůtry. Člověk, který neumí jezdit na kole (tedy neudrží rovnováhu) může jezdit na motorce. A vzato z druhé strany, proč tedy jen motorky do 125ccm? Objem motoru auta v ŘP B není omezen, tak pokud platí i na motorky, tak proč jen do 125ccm?
Člověk kterej nedrží rovnováhu na kole si asi nebude pořizovat motorku nebo na ní zkoušet lézt. Rovnováha se dá naučit za dopoledne (teda asi pár hodin jízdy to pak chce, ale ten základ se za hodinu malé dítě naučí, nevím jak to mají dospělí), ale asi neni úplně nejlepší nápad učit se to až na motorce.
Na kole (v provozu) může jezdit kdokoliv starší 12 let (bez jakýchkoliv papírů) ale taky nemusí, když nechce. A tady to asi bude podobné.
Jinak je v tom chaos, protože se to každou chvíli mění, dřív se to do řidiřáku připisovalo, pak ne protože to mělo být samozřejmé, tak jestli to teď EU sjednotila, tak je to jedině krok správným směrem. Zatím naprostá většina podobných regulací směřovala k tomu, že to měl každý stát jinak.
S B moto do 125 ccm v automatu platí i dnes , , kdysi bylo automaticky k B i 50 ccm moto. U těch 125 ccm to bylo i nějak podle roku vydání řidičáku, takže tímhle vznikne jen další legislativní chaos.Navíc ostrá 125 ccm umí jet 200 km/h,v papírech může mít 11 kW to na cestě asi nikdo měřit nebude...Jaký má potom význam řidičák na normální motorku
Zadny chaos v tom nebude, ten v tom delate pouze Vy. "Odjakziva" byl i k B maly motocykl (drive sk M- tedy 50 ccm bez omezeni rychlosti, pote AM- tedy 50 ccm a zaroven max 45km/h). Pak uz nejakou dobu plati k B i A1 automat a ted bude A1 bez omezeni prevodovky podminene praxi. Nic sloziteho.
A ostra 125ccm co umi jet 200km/h? Leda ve snu. Nejblize tomu byly Cagiva Mito a Aprilia RS, ale ani "otevrene" fakt 200 nejely. Oboji dost stara zalezitost a navic 2takt- provozovat a udrzovat to v dnesni dobe je pouze pro nadsence...
@k2 Nemáte tak úplně pravdu Co se týče přílepku k B - byly roky kdy B bylo jen a pouze auto . A maximálku u 125 ccm nesmíte hledat u 11kW základu
A ktere to byly roky?
Jak pisu. Ani plne otevrene Mito (23kW) a ani Aprilia RS (25kW) 200km/h fakt nedaly a jine "ostrejsi" seriove vyrabene 125ccm "na znackach" neznam, tedy se necham klidne poucit, jake moto konkretne myslite Vy.
Pozná někdo převrtaný válec? A papírově to může být pořád 125 ccm 11 kW, nemáte šanci to zjistit .A ono i tech 150 na takovém kstitřasu docela stačí
Na VC /125 v Brně PRÚMÉRNÁ rychlost (ano,souhlasím že) závodní moto 176 km/h, maximálka kolem 230 km/h .
Roky kdy se dávalo je čísté B nehodlám v naší legislativní džungli hledat, ale byly.
@nunici: Tak bavime se o motorkach na znackach, nebo zavodnich specialech? Nevim, kam na ty udaje chodite, ale ani zavodni 125ccm vrcholne specifikace 230km/h nejede a prumer 173 je tez blbost.
Jinak ani s kitem Polini 165ccm z "civilniho" Mita 200km/h nedostanete.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.