Nejste přihlášen/a.
Jak je to s "Lennonovou zdí" v Praze? Proč se téměř všude se uvádí, že leží na Kampě, když to tak ve skutečnosti není?
mnd - Jaká konečná ? Tím nádražím denně projíždí skrz-naskrz desítky vlaků. Nepletete si to náhodou s "Masaryčkou" (nádraží Praha střed")
?
Kterou.? Tu rozesmátou Káťu .? Ale tahle to asi nebude.Je moc stará - už 44 a vlasy jak počůraný seno od koní.Nebo je to ta jiná/druhá... Ale když jsem se na ni díval,tak je skoro celkem z dálky dobrá.
I Masarykovo nádraží je svým způsobem průjezdné.tam a i zpátky.Možná se pletu v těch názvech,ale ...kdo sem dá jasnou otázku...
@mnd: Jak píšete, i Masaryčku lze svým způsobem projet.
Ovšem poslední (pokud vím) pokus moc nedopadl, ono je to na ten Veleslavín přece jen ještě kus cesty .
Bývaly vlaky, které jezdily "skrz" Masaryčku (prostě přijedou tam a vyjedou opačným směrem), ale myslím, že už jsou rozdělené (vůbec se nám ty vlaky dost rozdrobily, jak každý úsek objednává jiný okres nebo kraj). Jinak Masaryčka neni průjezdná a jentak nebude. Leda v podzemí, jako to udělala u některých nádraží Paříž, ale to hloubkové nádraží (snad až 60 metrů (pro srovnání Mírák je 52 metrů)) se plánuje spíš pod Hlavákem ale termány jsou takové nereálné jako roky 50-70, ale je to takový nesmysl, že možná bude něco úplně jiného. Na průjezdy máme Hlavák, tam těch vlaků projíždí víc (i když většina jsou vlaky typu Beroun-Úvaly nebo Říčany-Milovice), no zrovna Vindobona (Berlín-Vídeň) se taky otáčí, té by Masaryčka stačila. Nevím jestli ještě jezdí Mnichov-Budapešť, ten opravdu jel skrz a neměnil směr.
Ve světě jsou koncová nádraží běžná, má je Londýn, Paříž snad dokonce 7 jestli si nepletu počty (z nějakého udělali obrazárnu a nechce se mi to hledat). Budapešť má 3 (Ňugaty, Kelety a Déli) a jinak je mají větší města, kde vlak začínal (a končil) a prostě se s průjezdem nepočítalo, jsou to města jako Mnichov, Curych, Řím, Florencie, Neapol, Benátky, Miláno... mohl bych pokračovat. Zrovna v té Itálii s tím umí dobře pracovat, nasednete někde v Kalábrii do vlaku směr Turín a za 3 hodiny jste v Neapoli (Napoli Centrale), první otočka, pak je za hodinu Řím (Roma Terminni) druhá otočka, za další hodinu Florencie (Frienze Santa Maria Novela) třetí otočka, pak dlouho nic Boloňa Centrale za další hodinu je průjezdná až Milano Centrale, tam jsme vloni končili po 8 hodinách cesty (v Miláně je koncové ještě Porta Garibaldi) a vlak pokračoval do Turína, kde je taky koncové nádraží, ale tam končil vlak. No u nás máme z významějších nádraží koncovou akorát Masaryčku a naděláme z toho povyků, v Itálii se během cesty otočíte klidně třikrát nebo víckrát.
Ale to jsme se dostali úplně jinam. Ono železniční místopis je občas divný, třeba před nádražím Praha-Zličín je zastávka tramvaje Sídliště Řepy. Nebo zastávka Pyšely se nachází v Čerčanech a železnice je plná podobných paradoxů. A ta praha hlavní se snad taky nacházela za hradbama Prahy, dneska je to centrum.
Zastávka Pyšely se opravdu nachází v Čerčanech, správně by se neměla jmenovat Pyšely, ale Čerčany - Vysoká Lhota, neb Čerčany mají svoje nádraží. A těch železničních paradoxů je a bylo víc - již zmiňovaná Praha - střed, ale taky Trutnov - střed (nachází se v okrajové městské části Poříčí) a nádraží v centru města se jmenuje Trutnov - hlavní nádraží. Občas se někdo projde, odhaduju to na 3 kilometry. Ale určitě toho bude mnohem víc.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.