Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Moje třiatřicetiletá škodovka právě bez problémů prošla technickou kontrolou a chtěl bych jí teď dopřát i trochu péče co se týká vzhledu. Jedná se o "užovku" s chromovaným nárazníkem a čtyřmi světly.
Přední nárazník ale na jedné straně docela kvete a kazí to dojem z jinak vcelku udržovaného auta, v plánu mám ještě lak na autě pořádně rozleštit a navoskovat, ať to vypadá
Jenže se mi nedaří nikde ten nárazník sehnat, všude jsou jen plastové na eMkový typ. Nevíte někdo, kde sehnat trochu solidní (nerezavý) přední nárazník? Druhý požadavek je co nejlevněji, takže asi od někoho jako "přebývající" díl třeba ze zrušeného auta, do nějakého nového se mi peníze vrážet nechcou.
Díky moc za případné rady a pomoci
Fotka je stará 6 let, od té doby byla měněna přední maska a světla
Nějaký fotky (myslím v trochu slušným rozlišení) toho nárazníku by nebyly? Možná by se mu dalo ještě pomoci. Vzhledem k tomu, že sem moc slšný rozlišení dát nejde, bylo by asi dobrý dát fotky někde externě a sem dát jen link.
tohle je stará fotka, aktuálně je koroze v docela pokročilém stavu a skoro po celé šířce jedné strany, takže možnost záchrany zaniká
doplněno 30.03.13 18:28: tohle je nejlepší detail aktuálního stavu nárazníku který mám na fotce. Zítra můžu udělat lepší fotky, ale myslím že je to zbytečné
Zázrak už to není, ale udělat to tak, aby to nebylo takhle, není až takový problém.
Nárazník sundat, rozebrat, vzít malou flexu s drátěným kartáčem, UPNOUT POŘÁDNĚ ČIŠTĚNÝ DÍL NÁRAZNÍKU, kožené rukavice na ruce a brýle na oči a ten rez půjde v pohodě dolů (je to jen na povrchu - jako vrstva). Zůstanou vidět jen ta místa, kde jsou buď díry a nebo kde už chrom chybí (ale i ta se tímto postupem zaleští, že nebudou tak znatelná) Po očištění celou plochu potřít (díry a fleky bez chromu pořádně) hustým olejem a nakonec rozleštit měkkou hadrou. Tohle napouštění opakovat cca 1x za 2 měsíce přes léto, v zimě častěji (olej vysychá a začne se to zase rozrůstat).
Jedno varování - při tom čištění si to fakt pořádně upněte - už mám za sebou zkušenost, že se mi drát kartáče chytil a hranu a roztočená flexa mi doslova skočila do náruče (zdraví mi zachránily právě ty kožené rukavice a montérková bunda se silným svetrem pod ní - obojí se do kartáče namotalo a flexe se tak zastavila).
Poznámka -o chrom se bát nemusíte, tenkrát se ten chrom ještě dělal tak poctivě. Mám odzkoušeno, že když chemicky odstraním veškeré korozní zplodiny z ocelové části nárazníku (zespodu), tak mi chrom zůstane jako plát sám o sobě a v nárazníku budou díry (přesněji ocelová část už pod tím nebude).
Ten nárazník jsem měl několik let ve sklepě.Ale při jedné sběrové neděli před mnoha lety putoval do hutí.Já sám jsem Kastli přestavěl na elko.Dostala nárazníky plastové.
JABRAKA
doplněno 31.03.13 06:34:Trochu je problém v tom,že karoserie je tak zvaná "úzká".Pokud se použije plastový nárazník,musí se podložit,nebo zkrátit.
JABRAKA
Při nejhorším se dá vzít plastový nakoupit stříbrnou barvu a plastový nárazník nalakovat , nepůjde to rozeznat . Nebo jít a projít vrakáče ale tam už to bude všechno zrezlé a pomačkané.
Mohu se zeptat co je to jak píšete ELKO? Pokud jste tím myslel EMKO jako karoserii M - čili max, tak už se neptám.
doplněno 31.03.13 11:44:To Jabraka
doplněno 31.03.13 11:49:Plastový nárazník se dělal i na úzkou( ten typ s oválným předním světlem,tuším ročník 82-83, než začala karoserie typ M), problém je, že to bude ještě horší na sehnání, než ten chrom.
doplněno 31.03.13 11:58:doplněno 31.03.13 12:02:
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.