Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Samoobslužné pokladny a jiné

Od: soles47 odpovědí: 64 změna:

Jak reagujete na nutnost obsluhovat se sám u samoobslužných pokladen? Známý odvětí personálu: A zaplatíte mi mzdu té pokladní? Přece když "jim nesu peníze", nebudu se ještě obsluhovat sám... před 40 lety čerpadláři také bývali, výpravčí, proč to všechno mizí? Přece nejde jen o redukci mzdových nákladů, stejně se nic neušetří... díky za názory

 

 

64 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

9x

Choď jinam.

 

kare
hodnocení

8x
A že je celý obchod samoobsluha Vám nevadí?

 

hodnocení

7x

To je opakované téma chorobných kverulantů. Jezdím na nákupy do sedmi řetězců a ani v jednom nemám sebemenší důvod používat obsluhované pokladny, pokud tam jsou samoobslužné. Riziko je na straně obchodu. Jako zákazník vidím jen výhody. I před půl stoletím jsem raději jezdil k samoobslužným pumpám, protože jsem si mohl natočit tolik, kolik jsem chtěl zaplatit. Tenkrát se platilo dýško a já jsem skrblík.

starejmladej

A kolik ti je prosím tě let, já když mám v košíku 50 + položek, tak rozhodně nemám chuť pálit energii si to pípat sám :)

No tazatel, už zase neřekne, jestli ten jeho známej má alespoň učňák, případně proč chodí nakupovat před zavírací dobou kdy už je pokladní balí... Anebo proč chodí nakupovat tam kde se mu to nelíbí?

Možná preferuje dobu klasických prodejen, kde byla paní za pultem a on musel všechno říkat co chce, a většinou slyšel že už není :)

Já když jdu takhle blbě pozdě, tak se jí tak blbě tvářím že mi to to hlídací obsluha namarkuje za mě... Ale když mám jenom pár položek do 10, tak to zvládnu i sám

@starejmladej Táhme mi na osmdesát. Řešit úsporu energie v mobilu mě nenapadlo. Bez peněz do hospody nelez. Totéž platí o vybitém mobilu ve kšeftě. Pro případ nouze nosím v peněžence miniaturní powerbanku velikosti platební karty. Prakticky jsem ji ale použil jen jednou v Jizerkách při hledání kešky. Pípání zabere i při velkém nákupu jen pár minut. To moc nespotřebuje.

svatoslav

ten známej je inženýr, věkem jako já, 50+ PROC naskakovat na takové triky, cosi si pípat sám, nač...

obsluha

Mělo by to být dobrovolné, a prodejny s plochou 300 + metrů čtverečných by měli mít alespoň jednu pokladnu s pokladní dostupnou :) Ale co už, je to regulace spotřebitelem, nechceš, nechoď tam...

Já jsem jednu dobu prudil ty řetězce a přál emaily, psali mi že tam mají nařízeno obslužnost. Případně v Kauflandu, když jste čekali na kase déle jak 5 min., tak vám dali kupón na tuším 50 nebo 100 Kč?

Samozřejmě až vím že tahle generace je tak už to bude rarita nějaká paní za pokladnou, když dneska už jsou obchody vůbec bez obsluhy, Každý si tam nabere a zaplatí sám

Inženýrský by si měl uvědomit, že dnes je nejdražší cena práce, takže mít drahou pokladní nebo nemít drahou pokladní je rozdíl minimálně 500.000 za rok!

smode2

No právě. Takže tu pokladní řetězec vykopne, zavede samoobslužku a půl mega ročně si nechá. Místo toho aby dal alespoň část těm, co u samoobslužky dobrovolně markují a dělají práci za tu vykopnutou pokladní. Zajímavé jak to zákazníkům nevadí. Oni si to markují sami, zdarma, a ještě mnohdy chrochtají blahem :)

pane Smode, jak to víte, že to takto funguje? Nebo si to jen myslíte?

smode2
Pane Milane, nevím. Ale jak by to fungovalo jinak?
obsluha

Právě jedu z Lidlu, jedna casa svítila zeleně a vedle toho samoobslužné, kdo chtěl tak šel do samoobslužných a já jdu do kasy paní od samoobslužných přeběhne ke kase zelené a markuje...

Myslím, že už jsme v takovém blahobytu, že řešíme úplné kraviny, nesmysly, hlouposti... Časem budeme hledat, na co nadávat... to je holt lidská přirozenost, a nejlépe pěkně anonymně za obrazovkou :) Většině lidí uniká, Že část věcí mohou ovlivnit Ale to se jim nechce, tak radši budou nadávat :)

Pane Smode, třeba tak, jak to bylo se závozníky u řidičů náklaďáků. Dříve byl řidič a závozník. Já tvrdil dobře placený turista. Pak se řidičům přidalo 20-40%platu a závozníky zrušili.

Ale i zde to může být jinak. Takže nevíte, ale sdělíte, že to je takto.

OK, taky názor.

Přeji hezký a úspěšný týden.

 

hodnocení

6x
avatar milancukrar

Asi myslíte s Vaším kolegou prodejnu Tesca.

Já osobně vyhledávám ty prodejny, kde si zboží sám "namarkuji", vložím do tašky a pak jen u samoobslužné poklady udělám pár kliků a odcházím.

Už aby to bylo všude.

stejně se nic neušetří.***Je to Váš názor a Vašeho kámoše, ale mýlíte se. Ušetří se tím, páč paní pokladní může dělat něco jiného.

Já mám naopak rád, když mne obsluhují hezké prodavačky ... a hezké pokladní.

P.S.: Když bude pokladní dělat něco jiného, nebude to už pokladní.

Ale já se taky rád potěším hezkým personálem, ale kvůli tomu nemusím stát frontu u pokladen.

Milane, obchod na to ušetrí na mzdach,nepotrebuje toľko školených. A čo sa viac ukradne nenaskenovaním a položením do tašky,tak to je už zahrnuté vo zvýšenej cene,čiže riziko je zaplatené. Tak vám dajú pocit pohodlia,ktorý si nevedomky zaplatíte a oni na tom ešte zarobia.

salvco, "Milane, obchod na to ušetrí na mzdach,nepotrebuje toľko školených"

ale to adresujte někomu jinému, páč já to tvrdím taky, stejně jako Vy.

 

hodnocení

6x
avatar promon

Já třeba samoobslužné pokladny preferuji. Nejsem ,,šopaholik´´ , koupím si pár věcí a tyhle pokladny mi umožňují nezdržovat se ve frontách u běžných pokladen, kde každý táhne vozejk se stovkou položek.

 

smode2
hodnocení

4x

Nijak. Nechodím tam. Běžné pokladny mi stačí. Víceméně se to rozděluje na dvě skupiny: První, co si za chvíli kromě samoobslužných pokladem bude sama krájet maso a chodit si vybalovat zboží přímo do skladu, a druhá, co bude sedět doma na zadku a nechá si všechno přivézt až k bytu. Každému co jeho jest. Ale jinak jsem tu už psal několikrát něco podobného: "až budu mít u samoobslužky za celý nákup slevu alespoň 10%, pak tam půjdu. Do té doby nemám důvod." :)

soles47
hodnocení

přesně tak... bohužel ale v onom řetězci nejede žádná kasa, čekat mi totiž nevadí, jsem ale NUCEN se jít odbavit sám... A onen známý ještě dodává: A zavoláte mi, že přijel kamion, abych si to přišel taky sám vyložit?

Kdo pořád vymýšlí tato a podobná kouzla? Trh?

johnnycash

Trh (úspora nákladů) a tlak shora na digitalizaci = sledování a omezení hotovosti. Rada "choď jinam" bude dobrá jen do doby, dokud bude kam.

 

tj
hodnocení

4x
Naopak. Já to vítám v případě, kdy mám menší nákup. Proč bych čekal ve frontě, když mám 20 věcí, které si mohu téměř okamžitě napípat sám. Obzvláště v jednom nejmenovaném Tescu (ehm, třeba v Plzni na Rokycanské :) ) jsou pokladní tak rychlé, že by jim člověk chtěl normálně pomoct... *smich*.
Spíše mi vadí dlouhé fronty u pokladen, když jedete na pořádný nákup (klidně bych si ho mamarkoval taky, ale samoobslužné pokladny na to kapacitou odkládacího prostoru nestačí, nejsou k tomu určené). Mají třeba 10 pokladen a jedou 4, fronty jako blázen přes půl krámu. Tohle by se mělo řešit. Jenže jak k tomu obchod donutíte? Pro ně je lepší když si zákazníci počkají, než aby zaplatili zaměstnance navíc a nějaká zákaznická stávka? *smich* lidé nejsou soudržní. Samozřejmě, že by bylo super se domluvit, aby se třeba týden do Kauflandu nechodilo a místo toho jinam a na dveře obchodu nalepit, ať mají ve špičce plně obsazené pokladny. Nebudou, další týden nákupy jinde. To byste se divili, jak by rychle nabírali, chodili by po náměstí a prosili lidi ať jdou na brigádu, penízky by prisypali na platech, jen aby měli zase zákazníky. On takový měsíc s téměř nulovým ziskem a k tomu řešení kam s netrvanlivými potravinami, to jednomu vedoucímu prodejny vytvoří studený pot po těle... *smich*

Kaufland? To ještě všechny Kauflandy nemají scannery? Protože pokud tam jsou (nebo ho máte v mobilu v kaufland aplikaci) tak to co píšete naprosto nedává smysl.

U nás jsou pokladní placené podle rychlosti pípámí zboží.jenže pípají tak rychle, že nestíhám ukládat do tašky. Tyhle prostoje při skládání už nikdo nesleduje. osobně bych byl raději kdypy pípaly pomaleji

Pane nunici,

Můj kámoš "slušně požádal" paní pokladní, ať tolika nespěchá, páč to nestíhá ukládat. "Jinak odcházím pryč a nákup zde nechám." Udělal dva kroky od pokladny a paní ho ujistila, že není kam spěchat.

Někdy se ale zlobí další zákazníci, že to jde pomalu.

Co má některá pokladní dělat, komu se zavděčit.

smode2
A já bych byl zase raději kdybychom zde měli nacpávače tašek jako v Americe. Ale to né, na čecháčka musí být přísnost a proto nejen žádní nacpávači, ale pěkně si to i sami namarkujete. A příště třeba poplatek na parkovišti pokud budete mít útratu pod 1000,- Kč (:-D)

černý svět...

 

matys
hodnocení

2x

před 40 lety čerpadláři také bývali, výpravčí, proč to všechno mizí?

Tak to vám klidně prozradím, díky stále větší automatizaci výpravčí už tam jsou tak nějak navíc, zbyteční. Podobně na pokladnách, dřív nebyly čárové kody, digitální váhy které zváží a rovnou vytisknou cenovku atd..dřív to odbavení bez zaměstnance obchodu ani nebylo možné ale dnes už se celý proces tak zautomatizoval že to běžný člověk bez problému zvládne (až na výjimky) a i ten prodavač přestává být potřeba. Podobně na pumpách, strčíte kartu a strčíte hadici do nádrže, na co nějaký poskok. Že před každým autem neběhá člověk s praporkem jako to bývalo dřív vám taky vadí?

smode2

Plně souhlasím*palec* Prognostici co vykládají jak za 10 let bude pracovat jen cca 15% lidí mají pravděpodobně pravdu. Teď jde jen o to zda nepracující zabít a nebo zavézt (ne)podmíněný příjem :)

Jojo,zažil jsem v Kauflandu.
Vypadl proud a nikdo nenakoupil*smich*
statejmladej

Tak choť do Lidlu, tam mají solární panely a baterky

 

hodnocení

2x
Pokud samoobslužná kasa umí hotovost, nemám problém. Naopak je to někdy lepší volba než klasická, kde skoro není za pokladní odkládací prostor (Kaufland).

 

pb®
hodnocení

2x
Mám samoobslužné pokladny ráda. Nikdo mě nestresuje. Nenáším prodavačky, které jsou příliš rychlé, zboží na zákazníka skoro házejí, či s ním třískají. U samoobslužné si mohu hned zkontrolovat, kolik co stojí, v klidu vše uklidit, v klidu zaplatit.

Zaujímavé,čas stáť v rade nemáte a pri samobslužnej pokladni aj kávičku by ste si dali.

 

hodnocení

2x
avatar babajaga

Samoobslužné pokladny mi naprosto nevadí, naučila jsem se je obsluhovat. Pokud není fronta u normálních pokladen, jdu tam. Pokud je ale v provozu jen jedna kasa a čeká za ní zástup 10 lidí s plnými vozíky, nevadí mi jít na samoobslužné.

Má to jednu výhodu. Při markování na kase mi občas napočítají něco úplně jiného, vždycky je to dražší, než bylo uvedeno na cenovce. Nevím, zda je to zaviněno rychlostí markování, nepochopením pokladní, nebo úmyslně. Naposledy třeba 5 jogurtů po 6,50 mi bylo účtováno jako 5 jogurtů po 7,90. Náhoda, úmysl? Kdo ví! A pak se 15 minut dohadovat! Takže pokud nemám opravdu velký nákup, ale tak do 10 položek, jdu na samoobslužnou kasu. Sama si naskenuju, sama si zaplatím a když sama sebe ošidím, mohu si sama sobě dát následně pár facek. Což paní pokladní dát nemohu. Asi tak. Za nějakou těžkou práci navíc to nepovažuju. Aspoň si promrskám mozek. Jaga.

Manželka vždy kontroluje nákup s lístkem z pokladny. Naposledy namarkoval mandarinky za 45 Kč, místo pomerančů za 17Kč. Prý je nepoznal, hrozně se omlouval.

třeba 5 jogurtů po 6,50 mi bylo účtováno jako 5 jogurtů po 7,90***ale to je načteno z čárkového kódu, to neovlivní pokladní

To je další výhoda samoobslužných pokladen. Párkrát se mi stalo, že bylo v regále zboží špatně označené nebo jsem omylem vzal jiné, nezlevněné.

 

hodnocení

2x

U samoobslužné pokladny může být člověk tak dlouho, jak sám uzná za vhodné. V klidu si zboží namarkuje a uloží do tašky. Zatímcu u pokladny s pokladní kolikrát ani nemáte čas si to v vklidu dát do vozíku, protože už pokladní markuje nového zákazníka a vy tam ted překážíte.

 

hodnocení

1x

Nutnost to snad není, vždy bývá otevřena aspoň jedna kasa s pokladní. Samoobslužné pokladny jsou skvělé, za předpokladu, že je má obchod dobře seřízené.

 

hodnocení

1x

Dobrý den, v první řadě vyřiďte vřelé pozdravy svému fiktivnímu vysokoškolsky vzdělanému známému. A dále - jde o nezvratný trend, protože lidská práce (mzdy, odvody, školení, nemocenské, mateřské ...) je drahá. Argument ohledně přerozdělování mzdy pokladních kňourajícím zákazníkům je směšný - kdyby brala 150 Kč čistého za hodinu, kolik byste tak asi dostal jako odměnu za samoobsluhu? 10 Kč? Nejsme v dobách Anny Holubové - ženy za pultem - kde u mechanické kasy seděla paní v bílém plášti z umělých vláken a buzerovala každého, kdo vstoupil do samoobsluhy bez košíku. Doba pokročila, žijeme v digitálním světě. Ano, jsou skupiny zákazníků, kteří to mentálně zvládají hůře z logiky věci - jsou již starší nebo jinak hendikepovaní a těm by prodejce měl vyjít vstříc. Pokud k takové skupině nepatříte, smiřte se s tím nebo jezděte nakupovat někam na vesnici do Jednoty. Jen dejte pozor, abyste nenarazil na prodejnu zcela bez obsluhy, což je také nový trend.

 

hodnocení

0x
Vzhledem k tomu, že mám většinou rodinný nákup, plný vozík za několik tisíc, který se na ten srandovní odkládací vážící pultík ani nevleze, tak třeba zrovna v Tesku, kde se zákazníky snaží "vychovávat" a nejede jediná kasa, dokud někoho nezavolám, mě docela štvou. Navíc v nákupu většinou pivo, nebo jiný alkohol mám, takže stejně musím čekat na obsluhu, která třeba zrovna řeší jiného zákazníka. Tedy pro mě to moc není.
Kdybych byl single abstinent, který si koupí dva rohlíky, sýr a mlíko, tak bych vítal, že nemusím stát ve frontě za lidmi s plným vozíkem. Ale nejsem.

Takové lidi v TESCO vidívám hodně často. A upřímně řečeno je vůbec nechápu. Pomažuji to za masochismus.

Já si u vchodu vezmu scanner, každou kupovanou věc si pípnu (a vidím za je správná cena) a vložím do tašky. U pokladny jen zaplatím, eventuelně si nechám povolit pivo. Jednou za cca 10 nákupů mně pípne že mne zkontrolují - přijde obsluha, namátkou zkontroluje několik věcí co mám v taškách. Mám úsporu času i práce, odpadá nějaké vyskládávání a přeskládávání věcí. A pečivo nemusím hledat v katalogu, protože už ho mám odpípnuté z regálu.

plný vozík za několik tisíc**

to jednou za 14 dní přeci vydržíte. Domnívám se, že jen dopoledne asi do 10 hodiny jsou jen bez pokladních...

Jednou za 14 dní? :-D, vy budete veselá kopa. A bohužel jediné Tesco v Brně, do kterého chodím, je velké Tesco v Avionu, kde je toto běžnou praxí i odpoledne. Je to velký hypermarket s málo zákazníky (určitě na sebe nevydělá, nechápu, že už ho dávno nezavřeli), ale ty zavřené kasy, nebo jen jedna osmdesátiletá pokladní (nepřeháním) jsou bohužel daní za pohodu nákupu v téměř prázdném obchoďáku.

několik tisíc je asi 3 a více...tak asi máte velkou rodinu, nebo jak často děláte nákup za několik tisíc?

Ano, jsem veselý člověk. Uhodl jste to.

Nákup v Tescu za několik tisíc? To se mě snad ještě nestalo. Ani na vánoce. Lidi co kupujete?

5 lidí, pes a dvě kočky, barák. V obchodech tohoto typu kolem 10 k týdně, spíš víc, s tím, že krom potravin a drogerie je tam celkem často i něco technickèho. Nikdo nekouříme, takže cigára v tom nejsou.
starej

No někdo holt žije, aby jedl... Tak utratí desetitisíce za měsíc na žvance, Čemu se divíte? No a třeba ještě neobjevil kouzlo dovážky tesco, anebo se rád prochází ve velké hale

 

jp
hodnocení

0x

Vždy jdu tam kde je pokladní, nehodlám se obsluhovat sama.

 

hodnocení

0x

Samoobslužné pokladny nepustí alkohol.stačí jedno 10° pivo a stejně dokluše obsluha .a když už tam je, tak mi poradí který z 5 druhů chleba mám natipovat. většina ostatních položek jede v pohodě přes čárový kód

Stále se systém vylepšuje, některé pokladny, v některých obchodech začnou blikat modře, obsluha z dálky vidí, že je to statný junák, nebo junačka a nemusí chodit k té kasa. Zákazník jí nemusí volat.

Ale ještě to není všude.

 

merid
hodnocení

0x
Bohužel jsem se s tím tento víkend setkal v Lidlu. Ani jedna kasa, jen samoobslužné, prý novinka. Měl jsem hodně nebaleného zboží. Několik různých druhů pečiva, které ani nevím, jak se jmenují + ovoce, zeleninu. Nikdy předtím jsem toto nepoužíval, nejsem pokladní. Vyloženě jsem tam ztrácel čas hledáním, jak se to používá a jak se všechno to zboží jmenuje. Smrtelně vážně jsem zvažoval, že to tam nechám a odejdu, ale bohužel bych už nestíhal jet jinam. Platil jsem v hotovosti, ale samoobslužné v Lidlu hotovost neumí, takže se musí vytisknout účtenka a s tou jít extra k normální kase, kterou ta jedna osoba, která se kolem těch samoobslužných kas motá, extra kvůli hotovostní platbě otevře. Otevřít na markování nákupu to prý nesmí, jen na finální platbu v hotovosti. Nevím, jestli je to tak v Lidlu už všude a po celý den, ale pokud ano, přestanu tam chodit. Jakmile příště uvidím při vstupu, že jsou všechny kasy zavřené, na pětníku se otáčím a jdu ke konkurenci. Obchod mě nebude nutit vykonávat zdarma práci pokladní a výhledově předpokládám, že platit pouze kartou. Takto opravdu ne!
Já třeba nechodím u nás do Kauflandu. Co mě maximálně obtěžuje, je vážení si ovoce a zeleniny.
Proč to neváží jako všude jinde na pokladně?
A ještě to je na mě už moc velký, to taky nemám rád.

Vyloženě jsem tam ztrácel čas hledáním***to já se obrátím na obsluhu s prosbou a pomoc, že toto neumím a příjemná obsluha, (většinouu krásná žena) mne to namarkuje...

Pak jsme všichni spokojeni.

@merid Klídek. To je věc osobního přístupu, nikoli obchodu. Faktem je, že pokladny a aplikace nemají jednotnou obsluhu a napoprvé může mít problém každý. Rozdíl je v tom, jestli se to chcete naučit nebo nadávat. Za sebe můžu doporučit raději přepnout na klávesnici, než hledat z obrázků. Někdy se ale stejně člověk nutnosti pomoci obsluhy nevyhne. Např. v Lidlu ananas nejde načíst kódem, ale musi se vybrat v ovoci, v Globusu se bonus uplatňuje magnetickým proužkem na kartě, v Kauflandu se sleva objeví až na poslední obrazovce, v Penny je potřeba nejdřív zadat množství a pak načíst zboží a takových specialit je víc. Obsluha je ale všude ochotná. Není to žádná kosmická věda. Po seznámení se to pak už má jen samá pozitiva a jistoty.

Pane hlada, 1* a *palec*

 

hodnocení

0x
Ja je vyuzivam, kdyz mam tak max 5 veci a jeste se kolikkrat u toho nervnu, protoze kazdy ten system je trochu jiny třeba v zadavani poctu, jednou muzete sejmout kod z celeho baliku mineralek, jinde zase pouze solo flasku. Do toho se vam to sekne kvuli chlastu a pokud tam je hodne lidi, tak tam kolikkrat cekate jak pako nez to odblokuji. Staci, jak si delaji z lidi blazny, kdy jeden typ zbozi rozhazou nesmyslne vsude mozne a pokud jde clovek do kramu, ktery nezna jako sve boty, tak je to trapeni. A to jako ze si mam jeste vse namarkovat sam? Haha. Muzou byt radi, ze jsem si nainstaloval spiclappku a usetril papir...

a co zkusit jinde...

Proc ne. Tohle jsem uz videl pred 10 lety v holandsku. Kasicka a pytle se zeleninou. Zalezi jak dlouho to vydrzi.

Honzíku, opět záleží jen na lidech...

 

 

smode2
hodnocení

0x

To je tak skvělé téma a vždy ho zde moc rád čtu :) je s podivem, jak jsou někteří lidé intelektuálně zdrženliví. Dejme tomu že budu dělat zedníka. Respektive já nebudu dělat zedníka, ale půjčím vám zdarma mobil, ve kterém bude aplikace jak správně postavit zeď. A vy si ji postavíte sami, přesně podle instrukcí co vám tato aplikace dává. A kolik to bude stát? Samozřejmě úplně stejnou částku, jako bych vám tu zeď stavěl sám. To je přece normální, že? Těch pár korun ani nestojí za řeč, no ne? ..chjo, lidstvo prostě hloupne:-D

No teď se vám to také trochu zdrželo, tohle přirovnání kulhá na obě nohy a ruce má stižené obrnou *smich*

Orione, to není přirovnání, ale ...

když já nepoužívám taková slova...

smode2

A to je další skvělá věc. Někteří vám budou tvrdit že ta vidlička na stole je prostě nůž, i kdyby existovalo nekonečné procento svědků, fotografií, výrobců, praxe a já nevím čeho všeho kteří potvrdí, že jde čistě a pouze o vidličku a nic jiného na celém širém světě. Gratuluji*palec*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]