Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
brzy budou parlamentní volby vůbec nevím koho volit, protože mám různé názory na různé věci.
např. docela se stotožňuji s Pirátskou stranou, ale jediný bod, který mi tam moc nesedí, je ten o rasové diskriminaci. Obávám se, že PirS by měřila dvojím metrem a naší tmavé menšině by se všechno prominulo. Plno Vietnamců se tu taky začlenilo, mají večerky, pracujou od rána do večera a jsou tu docela rádi. Proč by tohle nemohli dělat i ostatní menšiny? Na druhou stranu ale taky nemusím DSSS. Nechci volit ani žádnou z parlamentních stran. Poradí mi někdo?
Přizdis... uvažování ve stylu "hlavně aby můj hlas nepropadl" je zaručeným způsobem, jak se dostat ke stavu, na který všichni už několik let nadávají! Nebát se, vybrat si nějakou menší neparlamentní stranu (vyloučit extremisty a hlasatele jednoduchých řešení) a když to udělají i ti, co normálně volit nechodí, dočkáme se určitě nějakého překvapení.
U mě jednoznačně svobodní, přesto že hromada myšlenek je utopických, ale je to asi jediná pravicová strana u nás.
To že můj hlas propadne mi nevadí, mám čisté svědomí, že jsem volil ty který tam chci mít.
Dřív jsem volil ODS ale to ještě v dobách kdy slibovali rovnou daň a byli kritičtí vůči EU. Dnes už z původní ODS moc nezbylo, zbyla jen parta korupčníků...
U těch vietnamců je to sporné, jsou pracovití o tom žádná, ale stojí za nimi velká mafie takže např. DPH jim nic neříká. Vcelku jsem se mezi nimi pohyboval takže vím o čem mluvím.
Takže, ODS v žádném případě po Nečasově aféře, TOP 09 a Kalouska, ať jde pracovat do chemického závodu, kam patří a neobtěžuje nás svou přítomností. Co ČSSD? To je ODS převlečená do oranžového kabátu... Křesťanské demokraty? To bych musela věřit v Boha, v kterého oni sice věří, ale hamouní stejně jako ostatní? Tak koho? Nenalhávejme si, že pokud budu volit nějakou malou stranu, že něco změním. Takže je to asi jasné, kdo mi zbývá, že? Je to smutné, ale je to tak...
Anzi, ten, kdo ti zbývá, je i můj favorit, ale zcela dobrovolný. Volila jsem tuto stranu i minule, protože mi přijde jako psolední záchrana v tom bordelu, co tu je. Co se pracovní sféry týče, i co se týče našich připálených parazitů. Zametli s nimi tehdy, tak by to mohli zvládnout i nyní.
doplněno 09.08.13 17:10: Odvahu? K čemu, když je to absolutně jasné, ne?
Máš ovšem pravdu, že jsem to nechtěla napsat okatě, abych zase nečetla hloupé připomínky těch, co mě budou přesvědčovat, jak jsem špatná já, strana, celý svět a další podobné kecy.
Asi jsem hloupý. Ale spíš se mi nechce věřit, že by Anzionka opravdu mohla mít na mysli komuisty. Ti by opravdu zanetli s kdekým, včertně například herců a spisovatelů.
Marti, jsem si oddechla, že jako zástupce "mladší" generace nejsem sama. V žádném případě se nenechám uchlácholit k spánku spícím knížetem apod., kteří nám ukázali, co za těch 24 let dokázali.
Nikdy nebudou spokojení všichni.
I my "mladí" mají právo na svůj obrázek, jak stát fungoval před lety a jak funguje dnes. A také má právo si vybrat, zda bude podporovat zloděje, za jejichž nadvlády vše fungovalo, nebo zloděje, za jejichž vlády nefunguje nic a všechno jde do hlubší a hlubší ...
A o funkčnosti demokracie jsme také byli přesvědčeni již mnohokrát.
doplněno 09.08.13 17:58:Já mám zváženo už od voleb minulých. Po mnoha vyslechnutých zkušenostech.
doplněno 09.08.13 18:15:Magdon: Bohužel zážitky před rokem 87´ jsou pro mě jen na poslech. Někdo nadává, někdo nostalgicky vzpomíná. Někdo o majetek přišel, další se v této době vypracoval z nuly.
Mám ovšem kupu zážitků z dnešní doby, a rozhoduji se hlavně podle nich.
doplněno 09.08.13 18:26:Ano. Ovšem mám za to, že inteligetnímu člověku to stačí říci jednou, aby pochopil...
Ono je těžké, pozdě bycha honit, takže zvažte koho volit je třeba ještě něco načíst a vyslechnout ty, co mají osobní zkušenosti.
Taky mám zváženo. A ne po zkušenostech vyslechnutých, ale vlastních - prožitých. Takže v tomhle se neshodnem.
Inteligentní člověk nevolí stranu, která násilně přebírá majetek proti vůli jeho vlastníků nebo bez jejich vědomí, a to bez náhrady.
Určité možnosti se nabízí, ale musí se tomu věnovat čas, prostudovat si programy a vědět něco o konkrétních lidech. To už musí každý sám, podle své zodpovědnosti.
Určité možnosti? Dobře, budu studovat programy, věnuji tomu čas, najdu nějakou prťavou stranu, která mi bude vyhovovat. Kolika lidem bude také vyhovovat, nehodím svůj hlas z okna?! Jistě, že hodím! Tak mně nepiště, že určité možnosti se nabízí a napiště konkrétní možnosti.
Jsou zde možnosti a ne jen malých stran, to je výmluva. Až své zodpovědné volbě věnujete čas, vyberete. Jen se mi zdá, že jdete s davem a tvrdíte, že máte vybráno.
A mně se zase zdá, že mluvíte a nic tím neřeknete! Proč nenapíšete jaké možnosti, když tak zarytě tvrdíte, že nějaké jsou?
lll, pod různými zajímavými obraty a kličkami se snažíte v Anzi, stejně jako včera ve mně, vyvolat pocit, že jsme vybraly špatně a máme vybírat znovu. V podstatě tak vytváříte nepřímý psychologický tlak, což není zrovna moudré.
doplněno 10.08.13 12:03: Jinak, jak už jsem psala, je vybráno, takže tečka.
Píšete, že strana násilně přebírala majetek. Aha, dneska se také přebírá, jen ne tak násilně, ale v daleko větší míře a tihle zloději mohou všechno. Na rozdíl od kom. doby nemají mladé rodiny žádné zastání, žádnou možnost bydlení apod. Když jeden z rodičů ztratí práci, druhý na mateřské to nemá šanci utáhnout a rodina skončí v dluzích, případně někde pod mostem. A státu je to šumák. Na cigány a nemakačenka se dávají větší prachy, než na postižené děti. Ono za komunistů kdo chtěl, pracoval, přidělovaly se byty, mladí měli zastání, důchodci nemuseli žrát trávu a cigáni museli makat. Jo, kradlo se, ale nikde moc nechybělo. Spousta známých vybudovala menší či větší firmičky, které prosperovaly, a do pr.ele jsou až poslendí roky, s tímto systémem a touto vládou.
Navíc, v dnešní době nehrozí uzavření hranic, ani zákaz VŠ kvůli nepohodlnosti, jak mnozí vykřikují.
doplněno 11.08.13 11:46:Vážení diskutéři, kteří se pořád vnucujete s tím, jak má člověk hluboce popřemýšlet a zjitit, že dělá životní chybu, protože jinak je úplně tupý s vypláchnutým mozkem:
Běžte už do háje, jinak to opravdu už říct neumím. A to jsem ještě velice slušná. Je velmi smutné, jak se normální člověk dokáže proměnit ve velmi nepříjemného, když má někdo jiný politický názor.
pt:
proč by měla něco budovat? Stačí když se nad tím co napsala zamyslí pár lidí co mají vypláchnutý mozek a nemají vlastní názor.
@bmbx: Všiml jste si, jak někteří lidé, zde, narozdíl ode mě, přesvědčují ostatní, včetně mě, abysme změnili názor, že děláme chybu? Ne přímo, ale skrytě. To bych mohla dělat také, ale nedělám to. Já jen dávám podněty a vyjadřuji své názory. Neříkám, že pokud někdo volí toho a toho, že to je špatně. Ať si klidně volí, ale ať se ten dotyčný(á) zamyslí, jestli volí to nejlepší.
"bmbx", nevšímejte si mně, neregujte na mně, nevnucujte se mi. Víte, že se neshodneme. Jsem pro slušnou debatu, ale ne pro nadávky, rýpání a napadání.
Já se vnucuju? Je vidět, že dnes máte zase nějakou špatnou, hysterickou náladu, nic neobvyklého u vás. Nikoho jsem nenapadl, do nikoho nerýpám, nikomu nenadávám
Reagujete jako vždy, jakoby mimo mísu
A vy už jste sám(a) zodpovědně vybral(a)? Pokud ano, neměl by být problém napsat koho, když už jste tady jako anonymní rádce. Jsme v otázce Předčasné) volby - koho volit. Nechoďte kolem horké kaše a přímo poraďte tazateli koho volit, ne koho nevolit! Ono je pěkné, říkat toho ne a tamtoho také ne. Ale horší je říct toho vol(te), že?!
Hmm, vážně si myslíte že komunisti jsou správná volba? Na mě působí s prominutím jako tupci bez názoru, kam vítr tam plášť :D Ti udělají vždycky jenom to, co po nich ostatní budou chtít...(teď nenarážím na předlistopadovou éru)
Ono je to o osobnostech...i kdyby vyhráli volby (jakože nevyhrajou), jsem přesvědčená o tom, že budou jenom loutky v rukách někoho silnějšího...upřímně si nedovedu představit, že by ten matla Vojtěch Filip dělal premiéra :D
Nechcete-li volit současné parlamentní strany, volte ty, které mají alespoň teoretickou šanci se do parlamentu dostat, jinak vyhodíte hlas. Kdybych si měl vybírat, zvažoval bych lidovce, svobodné apod., kteří už tu nějaký rok jsou a nejsou to recesisté nebo rychlokvašky jako VV.
Dodávám, že já osobně žádnou z uvedených stran volit nebudu.
Já budu volit komunisty - a poprvé v životě svobodně! - všechny strany už šanci dostaly - a kam jsme se dostali!
- Pokud se ptáte proč! - zajímalo by mne, jak by si s tímto "marastem" poradili komunisti - a poprvé bez diktátu SSSR.! - Když se o toto chtěl pokusit Dubček - šanci vůbec nedostal! - alespoň jednou bychom to měli zkusit.
Dejme jim šanci, uvidíme, všichni na ně nadávají, ale zkusit je to nenechají... A neříkejte, že zkoušeli po druhé světové až do 89tého. Ano, ale pod vedením SSSR. Stačí mi jet do nějakého většího města, podívám se na hafo těch paneláků, co vybudovali. Stojí ještě dnes, a ještě dlouho stát budou. Když se podívám na naší bytovku, co je stejně stará, jako já, sakra rozdíl. A obrázek jsem si udělala.
Pro "III"
- ať se otáčejí - jenom doufám, že se tam s nimi bude otáčet i Stalin! - vůbec nechápu, proč tohoto masováho vraha a zločince nikdo dnes už tak nevnímá - i když Stalin je zodpovědný za tzv. "zločiny komunismu" v poválečné Evropě po r. 1945.
Nevím - je snad dnes už zakázané o Stalinovi a bývalé SSSR mluvit?!- je to snad nějaká propaganda současné vládnoucí kliky? - jinak si to neumím vysvětlit!
- O Hitlerovi se celkem snad svobodně mluví - ale o Stalinovi ani ťuk. On přece zdiskreditoval komunismus a ovlivnil na 40 let dění ve střední Evropě - já jsem v té době žila - a jako většinu Čechů nás diktát SSSR tehdy štval - proč to dnešní mladí nesmějí? vědět?.
Dnes to všichni "svádějí" na komunisty 50-tých let, - ale to přece není vůbec pravda! - Jak je možné, že to tzv. spojenci a Američani tenkrát dovolili! - a teď na nás "vytahují" svoje moudra - tenkrát se nás měli zastávat! a ne nás hodit do chřtánu Stalinovi.
- a když se Dubček pokoušel o reformu - kterou celý národ nadšeně podporoval! - kdo zase "přispěchal na pomoc?!" SSSR. - No, je to nespravedlivý. Zdravím. Marcela.
Takze za vsechno zlo po roce 1945 ve vychodnim bloku muze Stalin a USA zaroven, ktere to dopustily, nikoliv KSC. Soucasna vlada nam to vse taji, aby obcane neprozreli a nesli hromadne volit KSCM, spasu naseho naroda.
Pardon, ale Vas prispevek je blabol prvni kategorie a opravdova ozdoba teto diskuze zaroven. Nicmene pokud si toto opravdu myslite, tak verim, ze jste zila stastny zivot...
Pro "k2"
- no žila jsem fakt šťastný život - a ani dnes si vlastně nenaříkám - ale jen - co byla SSSR po válce - snad záštita demokracie - anebo co tedy? Děkuju za poučení. Zdravím. Marcela
"...hafo paneláků, co vybudovali. Stojí ještě dnes, a ještě dlouho stát budou..."
Ano, ty králíkárny stojí řádově 50 let a bohužel ještě dlouho stát budou. I když je jejich tecnický stav často ve velmi žalostném stavu. Bydlím v domě zhruba 2x tak starém, tedy z doby, kdy ještě komunisty nikdo nebral vážně. Taky ještě stojí. Přesto, že se na něm komunistická správa šeredně podepsala. A vypadá to, že ty paneláky přežije.
... skalamartin.blog.idnes.cz/...
Na analýzu příčin aktuálního volebního výsledku nemusí být člověk politolog. Osobně si myslím, že mezi příčiny paradoxně NEPATŘÍ ekonomická politika vlády. Ano, zvyšují se mírně daně, šetří se, současná vláda neprosazuje pravicový program, který slibovala. Přesto se nedomnívám, že by změna daní o procentní bod v době celosvětové krize či o dvě koruny dražší benzín nebo o tři stovky nižší důchody stály za obrovským množstvím protestních hlasů voličů. Primárním důvodem je dlouhodobě nízká morální kultura v politice obecně - je příliš mnoho korupčních afér a příliš mnoho z nich je nevyšetřeno. Jistě, Rath a Dalík jsou první vlaštovky, ale je to málo. Lid chce hlavy a než je dostane, tak mu nevymluvíte, že policie či soudní systém měří dvojím metrem. Sekundárním důvodem je to, že veškeré strany, které byly kdy u moci, se už dokázaly nějak předvést všemožnými chybnými a nedomyšlenými kroky, zatímco KSČM chytře vyčkávala v pozadí a jak známo, tak kdo nic nedělá, nic nezkazí. A do třetice - podle mého naprosto chybně vedená pravicová kampaň. Antikomunismus sice lidsky chápu, ale jako marketingové lákadlo to fungovalo jednou, vcelku i dvakrát, ale už ne potřetí! Lidé mají tendence zapomínat na špatné. Pokud je volič přesvědčen, že se za komunismu měl krásně, tak si můžeme stokrát myslet, že je to trouba a že má pokřivené myšlení, ale názor mu nevymluvíme, ani nezměníme! Nemá cenu se neustále vracet do minulosti. Jsme v EU, máme solidně napsanou ústavu - nevrátí se už zřejmě pracovní tábory, nedostatkové zboží, dráty na hranicích ani orientace na ocel, tanky a uhlí. KSČM sice třídní boj skrytě stále prosazuje, ale navenek si příliš velké excesy nemůže dovolit.
Jedinou cestou podle mě je buď ukazovat problémy současného programu KSČM (který je z ekonomického hlediska naprosto nesmyslný - přinesl by tak obrovský deficit státního rozpočtu, že by se z toho země vzpamatovávala dalších 10-15 let) nebo rezignovat a KSČM nechat s ČSSD jedno volební období vládnout zemi. Kromě asi tak tisíce nevýhod to má i dvě nesporné výhody. Jednak se přetrhají stávající mafiánské vazby parlamentních stran (především ODS a ČSSD) na různé lobbistické skupiny a jednak se podaří levicové extremisty ukázkově znemožnit. Důvod je jasný - představa KSČM, že stamiliardy na financování svého populismu (umělé vytváření pracovních míst, minimální mzda 14000, 40000 nových státních bytů ročně atd.) vezme firmám, živnostníkům a obecně řečeno bohatším lidem, je přesně stejně naivní jako Kalouskovo pravidelné nepochopení Lafferovy křivky. Vládu levicových extremistů totiž nakonec odnese přesně ta část obyvatelstva, která odnáší a sponzoruje vládní nápady pravidelně už mnoho let. Střední třída.
A pokud voliči neprohlédnou ani po jednom volebním období, tak já se na Novém Zélandu uživím... a český stát mé statisíce odvedené ročně na daních určitě postrádat nebude... /Martin Skála/
doplněno 12.08.13 18:14:.
Říkal jsem si, že se tu nebudu pouštět do diskusí o politice, ale řeknu Vám, že založit volbu jen na tom, že se komunisti zatím nezúčastnili velkých afér a zapomenout, že jejich program je založen na rovnostářství, potlačování práv a nesvobodě, to mi přijde jako popírání holocaustu. Ostatně fašisti tu také dlouho nevládli, také se nepodíleli na korupčních kauzách, tak proč je nezkusit. Budete volit fašisty? Já ne. A nebudu volit ani komunisty.
Proč fašisty? Jsou fašisti zastoupeni v politice? Volí v dnešní dobře fašisty 41 % občanů? Dejte mi někdo stranu, kterou bych mohla volit a budu, všemi deseti...
doplněno 09.08.13 19:37:Tak to možná nebude 41 %, ale 16,1 %. Ten graf mě zmátl. Ale graficky je to vyjádřeno pěkně.
Ať se to líbí někomu nebo ne,tak je tvz.nutné volit ČSSD nebo Zemanovce(byť nejsem jejich příznivcem).Už přímou volbou Kobzola to muselo být všem jasné,že je konec parlamentní demokracie.
Že bude prezidentem,který byl zvolem lidmi a tím pádem dostal od Čechů zelenou(na tom taky založil svou kandidatůru),aby mohl naplno kafrat do politiky než jeho předchůdci,kteří jen přihlíželi.Kteří byly opravdu jen symboly pro za nic.
Jakékoliv jiné smyšlení o jiných stranách by bylo dle mě zbytečně a jen by to opakovalo situace v politice takové jaké to už známé.
Tímto samozřejmě,ale nechci nikoho nabádat,aby tyto dvě strany volil.To je každého svobodná vůle jak se rozhodne naložit ze svým hlasem.
Jen názor jak to vidím ..
Vidím tady na foru Stranu svobodnych občanů.To mi připada jako volbu u nas na vesnici,kde naším mistostarostou byl zvolen soused za Nezávisle,ktery byl komouš jako poleno.To že byl pan vojákem po celý život a komouš jak poleno mi nevadí,vadí mi to,že zapoměl nato jaký byl.Že nemá dostatek odvahy si stát za svými ideály.Kam vítr tak plášť.
Zkrátka rodinka jak cumel,matka zatvrzela křesťanka a synáček vychcaný komunista.
Nikdo z vás ani trochu nepřemýšlí, komunismus je stejně jediná logická možnost až kapitalismus dodýchá. Automatizace, robotizace se nezastaví a nastane okamžik kdy všeho bude dost a nebude žádná práce pro lidi, co asi pak nastane? :D
Já jsem úplně vzhůru!
doplněno 09.08.13 20:18:Pár odkazů k zamyšlení. Povšimněte si prosím všichni, že nikoho nepřemlouvám, nepřesvěčuji, pouze podněcuji k zamyšlení...
"Anzi",koukla jsem na ty odkazy, to přece nejde myslet vážně, odkaz na Karla Čapka od "kartagince" má hloubku, to je vidět na první počtení. - pt
"Anzi", ano četla jsem je všechny tři, ten poslední sice tolik neplápolá, ale přečtěte si, ten odkaz na Karla Čapka, snad Vás osloví víc než zdejší příspěvky. Koho volit sama ještě nevím, ale vím koho nevolit a to zleva do prava. - pt
@pt: Já jsem ho četla. Hodně se tam píše o bídě. O bídě v době Čapkově. Dnešní bída není o tom, že by člověk neměl krajíc chleba, aby zahnal hlad. Opravdu si myslíte, že skutečná chudoba je neštěstí, jak píše Čapek? Tohle bylo napsáno v roce 1924. Karel Čapek zemřel 1938. Co myslíte, líbilo by se mu víc, žít v době po druhé svět. válce do 1989 (kdyby přežil fašisty) nebo posledních 24 let. Jaké články by psal v současnosti? V žádném případě ho neschazuji jako člověka, dramatika či spisovatele. Jeho text má něco do sebe, ale je aktuální i v dnešní době?
Komunismus ještě nikde nebyl a není, lidi si jej pletou se socialismem. Málokomu dochází, že by už dnes mohla být díky automatizaci a robotizaci poloviční pracovní doba, ale to se kapitalistovi nehodí, navíc proto se dnes vyrábí všechno s mnohem menší životností, aby pořád bylo co vyrábět, aby bylo pořád na čem vydělávat. Až se kapitalismus tímto sám zhroutí, nastane komunismus, bez revoluce, bez ideologie, bez papalášů - prostě tady bude
Přehled platů vrcholných politiků:
Poslanec (200): 56 900 Kč
Senátor (81): 61 400 Kč
Prezident (1): 204 700 Kč
Předseda vlády (1): 164 900 Kč
Ministr (17): 108 000 Kč
zdroj: mesec.cz/...
Takže já mám ve volbách rozhodovat, kdo bude tyto peníze brát každý měsíc? TO SI DĚLÁTE SRANDU! Dokud se platy politiků nezmenší, tak se nemůžeme divit, že lidi vstupují do politiky ne s vydinou spravdelivého vládnutí občanům, ale kvůli penězům!
doplněno 10.08.13 11:19:Sečteno podtrženo, tito šašci nás každý měsíc, opakuji KAŽDÝ MĚSÍC, stojí 18 559 000 Kč. ROČNĚ to dělá 222 708 000 Kč. Opravdu si ty peníze od nás, daňových poplatníků, zaslouží, za to, co pro nás za těch 24 let udělali?
doplněno 10.08.13 11:24:Dejte stejné peníze za práci popeláře a uvídíte, že zájemců bude tolik, že neuvidíte jednu přetekající popelnici.
Jestli si dobře pamatuji, tak na ně naposled přeci ti zlí soudcové tlačili, a chtěli zvýšit platy, no a oni, jakož ústavní činitelé, se s nimi vezli a museli si platy také zvednout, proti své vůi.. chudáčci..
V dnešní době, kdy se zvedají všemožné daně a klesají mzdy normálních lidí, si zvyšují plat?! Proč plat soudců souvisí s platem politiků?! Já snad žiju v Kocourkově!
Zda se Vam to moc? Muzu se zeptat, kolik by podle Vas mel byt plat tech vyse jmenovanych?
Dejte stejné peníze za práci popeláře a uvídíte, že zájemců bude tolik, že neuvidíte jednu přetekající popelnici.
S takovymito tvrzenimi bych byl opatrny. Velka odmena se ne vzdy musi rovnat kvalitne odvedene praci.
Upřímně - vám ty platy přijdou nějak přehnaně vysoké? Váš naivní přístup mě baví. Opravdu myslíte vážně, že po snížení platů politiků se vše změní jak mávnutím kouzelného proutku? Politika je jedna velká špína. Ti, co tam šli z dobrých důvodů, velice rychle procitli. Buď se přizpůsobili nebo odešli. Řešení mě ale bohužel nenapadá.
Ano, přijdou, vám ne? Myslíte, že by se všichni do té politiky tak hnali, kdyby měli měsíčně bez nějakých bonusů a výhod 20 až 30 tisíc čistého, nechtějte mě rozesmát.
To máte pravdu, to by se tam nehnal už nikdo. Mě přijdou nízké a nikdo by mě tam za tyto peníze nedostal. Radši budu dělat za stejné peníze něco, co mě baví a na co nemusím mít kachní žaludek. Co takhle kdyby to poslanci dělali zadarmo? To by se tam nahnali samí čestní lidé, co to myslí upřímně... To je přece kravina.
P.S. Nerad bych teď vyvolal dojem, že jsem z té verbeže, co je tam nalezlá, nejak nadšený. Ale že by to bylo kvůli pár ušmudlaným korunám poslaneckého platu? Tam se točí jiné peníze, o kterých nemáte tušení, dokud nenahlédnete alespoň trochu pod pokličku. Měl jsem bohužel možnost a raději už nic víc nechci vědět.
Me treba opravdu neprijdou vysoke. Predstava spatne placeneho politika rozhodujiciho o zakazkach v radu miliard me optimismem zrovna nenaplnuje...
Zkuste se odprostit od predstavy, ze politiku nekdo dela pro penize. Vetsi zlo jsou ruzne nahrady, odmeny asistentum a mista v dozorcich radach.
Koho volit? Ono je to v podstatě jedno jelikož všichni se spolu domlouvají a jen lidem se občas do tv pustí něco o tom, že spolu vedou spor a myslí hlavně na dobro státu a občanů. Zlaté padáky, trafiky, korupce. Divím se, že je tu ještě z čeho brát když to ty totalitní vlády tak špatně vedly.
Když jsem při prezidentské volbě volil v druhém kole Zemana, říkal jsem si když vypráská Kalousky, Nečasy a ostatní verbež od vesla budu spokojen a už víc dělat nemusí, ani jsem netušil, že to bude tak rychle
Co vy Svěrákové a ostatní komedianti co jste fanaticky prosazovali Śláfenberga? Položíte si někdy otázku k čemu by nám ten "noblesní" spáč byl?
Věřte tomu, že díky Zemanovi se konečně po 23letech začnem zvedat z bahna.
Přátelé, jsem sice už utahaný po celodenní práci, ale a na toto musím odpovědět.
Včera mě dostala MF Dnes, kde to přesně napsali. Budu to sice jen opisovat, ale to mě fakt dostalo, jak to přesně napsali.
Takže cituji:
SUVERENITA - Nenávidím Evropskou unii, Němce - Prostě vše cizí.
TOP 09 - Jsem skalní pravičák, unavený kníže sice Kalouska neudrží, ale koho jiného volit?
ČSSD - Jsem levičák, Sobotka je mladý a slabý, ale věřím standartní předvídatelné partaji.
ODS - Skandály mají přece všichni, krysy teď odejdou a já nikomu jinému nikdy hlas nedal.
LIDEM - Je mi líto všech sexistických poznámek, takže tu mladou dámu podpořím.
KSČM - Vzpomínám naa dobu před rokem 1989, to jsme měli klid na práci
VV - Je mi líto strany, která se stala obětí dinosaurů.
ÚSVIT (Tomio Okamura) - Chci okamžitě sjednat pořádek a vymést špínu z ulice.
LEV 21 (Jiří Paroubek) - V politice chci buldozera, který všemu rozumí a nikoho se nebojí.
ANO (Babiš) - Taky už mám všeho dost a věřím, že miliardář to tu dá vše do kupy.
KDU-ČSL - Po zdiskreditování současných stran se vracím k "hadům na tři", vím, co čekat.
SPOZ - Jsem levičák, ČSSD mi přijde měkká a jsem fascinován Milošem Zemanem.
Hezký den, do diskusí o politice se většinou nezapojuji, příliš často se zvrhnou ve zbytečnou a nesmyslnou hádku nebo osočování. Tak i zde jen vyjádřím svůj názor.
Nevím, zda budou předčasné volby, ještě to není 100%ní, až to bude zcela jasné tak začnu s výběrem, asi zvolím vylučovací metodu.
Tím chci říct, že ještě nevím koho budu volit, ale zcela jistě vím, koho volit nebudu, a to komunisty. Nejen z principu. Určitou část svého života jsem žil pod jejich nadvládou, takže si pamatuji, co to znamenalo pro mne i moje blízké. Nevěřím, že by tato strana po "sametové" natolik změnila své "ideály", aby se v budoucnosti nepokusila některé z těch negativních znovu prosadit.
Pokud předčasné volby budou, možná zvolím i menší stranu, pokud mi bude imponovat, a rád podstoupím i riziko že se do parlamentu nedostane. Pokud nás takových bude víc, bude lépe - třeba nám to vyjde! A budu mít čisté svědomí, že jsem alespoň vědomě nepomohl dalším swiním a korytářům...
doplněno 11.08.13 16:41:Jen bych ještě rád podotknul, že z přibližně dvanácti a půl registrovaných rádců tu komunisty radikálně prosazují pouze tři rádkyně. Vím, že je to značně zkreslená statistika, ale pokud by byl tento poměr v celém našem národu, byl bych klidnější...
doplněno 11.08.13 16:45:... a přiznávám, že věkově mladší rádkyně, které tu dobu nezažily nebo si ji příliš nepamatují zkouším i pochopit, záležitosti znají pouze zprostředkovaně a pak je na jejich světonázor důležitý i pohled toho, kdo tyto informace dodává.
...u věkově starších rádců vážně přemýšlím, PROBOHA, PROČ?!...
Je mi úplně jedno, kolik která strana "vyhodí" peněz za kampaň - mně stačí jenom sledovat, jak se současná pravice zoufale drží svých koryt - a hádá se o každou pozici - a potřeby lidí jsou jim úplně "ukradené" .
Proč dnes stojí před každým obchoďákem (hlavně v Tesku) - "dobrodinci" , kteří vybírají peníze na postižené děti, anebo obchodníci, kteří lákají důchodce na předražené masážní polštářky, nebo voňavky, např...?
Ale abych se vrátila k postiženým dětem! - přece by se měl o ně postarat stát! - anebo církev.! Anebo se zase mýlím? - Stát už přece "zkrouhnul" vše, co se dalo, invalidům, postiženým dětem a lidem, i jejich pečovatelům, atd... Takže pro mne je jasné, koho budu volit!
No, ale - pokud jste se nepoučili ze 25-ti leté vlády pravice - Váš problém! - komunisti zde "vládli" jen necelý dvojnásobek ( 40 let - a to ještě pod diktátem SSSR) - ale nikdo na postižené děti vybírat nemusel! - pravda - neměli jsme banány, a stály se fronty na toaletní papír atd... - dnes ovšem máme spoustu druhů toaletního papíru, abychom se mohli řádně očistit z těch "sraček" , kterými nás krmí ODS a spol. Zdravím. Marcela.
Dobrý den Culdo,
dokud jsem neviděl Vaše politické komentáře, myslel jsem si, že jste zdravého rozumu. Jste upnutá na milované komunisty a cokoli Vám vymluvit by bylo házením perel sviním, čili naprosto zbytečné. Vaše generace přivedla tuto zemi do marasmu a Vy jste tomu dlouhá léta nečinně přihlížela jako zvířátko v kleci, kterému stačilo postavit králíkárnu a byl šťastný.
Zúžit nedostatky předlistopadové éry na banány, když neexistovala svoboda, potlačovala se lidská práva a veškerá aktivita se dusila v rovnostářství, to dokáže jen člověk s krátkou nebo žádnou pamětí.
David
Pro "davidp"
Ahoj Davide - děkuji za odpověď - jsem ráda, že Vaše generace může "činně" příhlížet současné politické situaci a že ji může ovlivňovat. Moc Vám to přeju - mně už je to teď naštěstí jedno!
Mně se v komunistické králíkárně žilo docela dobře - ale strašně mi vadil! diktát SSSR (a ve své historické podstatě vlastně diktát spojenců a Američanů)
- Opakuji milionkrát - proč nebylo Dubčekovi umožněno realizovat koncept "reálného socialismu"? - Jsem Dubčekův fanda - a tenkrát jsme se všichni těšili na "lepší zítřky"! - ale Vaše generace si lepší zítřky představuje zřejmě jinak.
Tak hodně štěstí . Naštěstí pro Vás a ostatní to budou zřejmě už moje poslední volby - my staří postupně vychcípáme - a pak už tato země bude jenom Vaše. Tak přeju hodně úspěchů - škoda, že se s Vámi nebudu moct spojit tak za 10- 20 let. Zdravím. Marcela.
Dobrý den Culdo,
nerozumím tomu, proč používáte výraz "pochcípáme", když já Vám nic špatného nepřeji, jediné, co Vám vytýkám, je zlehčování marasmu, který tu komunisté do roku 89 způsobili. Dubčekův socialismus s lidskou tváří by stejně nic nového nepřinesl, stejně jako Gorbačovova perestrojka, protože na nefunkčních základech nelze nic kloudného postavit. To by bylo na delší diskusi, které byste nejen nerozuměla, ale ani byste ji nechtěla slyšet, protože Vy jste byla spokojené zvířátko, které bylo v komunistické kleci šťastné.
Jenže lidi nejsou zvířátka, které je nutné chovat centrálním plánováním a vychovávat v pionýru nebo SSM, aby jim to správně politicky myslelo. Lidé jsou svéprávné bytosti s nárokem na plnohodnotný život, který jim nebude diktovat žádná strana.
David
Pro "davidp"
- Ahoj Davide, děkuju za odpověď - je fakt - že jsem byla spokojené zvířátko - a takových nás bylo zřejmě víc - jinak by tak všichni dneska asi nenadávali!
Problém je ale asi v tom, že dnešní mladí nezažili nikdy nic jiného - a jak tak koukám na pořad J. Krampola - Nikdo není dokonalý - mladí nevědí, ani co to byla VŘSR, nevědí nic o naší republice - prostě nevědí nic!
Jak je to vůbec možné, když je dnes školství na "tak vysoké úrovni"! Co vůbec vy mladí víte,? -No, ale Váš problém - jenom se tak, prosím "nevytahujte" na seniory - jen jsem chtěla říct, že za pár let budete senioři vy sami - a jistě si budete všichni "notovat"!
Tak hodně štěstí - Zdravím. Marcela.
Dobrý den,
v každé generaci jsou lidé vzdělaní a nevzdělaní. Mé děti jsou gymnazisté (zatím) s jasným směřováním k vysokoškolskému vzdělání. Moje dcera hovoří anglicky, španělsky a učí se italsky. Nemá potřebu vystupovat v Krampolových pořadech stejně jako ostatní obdobně vzdělaní mladí lidé. Posuzovat úroveň školství podle pořadu "Nikdo není dokonalý" jen ukazuje, že informace o současné společnosti čerpáte z naprosto zcestných zdrojů.
David
Culdo, nic proti Vám, ale docela jste dost mne překvapila svoji naivitou ohledně natáčení TV pořadů, nezlote se, ale budu asi muset upravit názor na Vaše IQ, dosud jsem Vás nějak mlčky toleroval...
Víte anebo alespoň zkusíte odhadnout, kolika lidí se ptají na tu samou otázku, než z toho vyberou pár perliček, které zveřejní a dají do pořadu, aby byl pořad koukatelný a zábavný?
doplněno 11.08.13 18:32:Není to průměrný vzorek, je to přesně daný výběr, aby TV která to vysílá měla co největší sledovanost a tím i co nejvíce vydělala na reklamách, peníze jsou vždycky až na tom prvním místě...
Doporučuji ještě shlédnout slovenský pořad Andrassyho a Vacvalové, tam je to vidět snad ještě lépe. Je to trochu podobné jako wrestling, o tom si taky snad každý musí být jist, že je to divadlo- Jinak palec nahoru za všechny příspěvky v této otázce.
(Na druhou stranu, samozřejmě že jsou lidé, kteří takvé pořady mohou brát vážne a pokládat je za representativní vzorek vzdělanosti. Vzpomínám na dávný vtip Večerní Prahy, která "odhalila", že žižkovský vysílač je vlastně maskovaná balistická střela. I tato zpráva si našla své fandy, kteří by na její pravost přísahali. No a když někdo dokáže číst něčí příspěvek, v němž ten dotčný popisuje, jak má rád svého voříška, a obratem se ho zeptat, proč se za něj stydí ...)
Pro "kartaginec"
- zřejmě narážíte na můj příspěvek - ale otázku jsem tak pochopila - a myslím, že i někteří ostatní.
Pokud tomu tak není - proč paní otázku vůbec položila? - nezlobte se, ale co chtěla čekat za reakce? - já bych se názory takových kolemjdoucích vůbec nezabývala! - takže se jí reakce lidí přece jenom nějakým způsobem dotýkají, ne? Zdravím. Marcela.
No - zřejmě nevím - díky za kritiku!
- ale proč režisér pořadu vybírá ty nejblbější lidi? - Není to znevažování národa? - Proč mám pocit, že jde o průměrný vzorek čechů? - V opačném případě s Vámi naprosto souhlasím. Marcela.
Culdo, a na co ještě v TV koukáte? Psala jste, že máte fešáka přítele a inteligentního, povídáte si s ním tak, jako tady s námi? Máte stejné názory? Zkuste si s ním popovídat. Tak, pa.
Pro "pt"
- sice sem můj příspěvek nepatří - spíše do vnitřní pošty - ale v TV koukám nejraději na horory a thrilery - jsou totiž daleko lépe napsané, nežli politický horor, který zažíváme v ČR.
Můj partner ( inteligentní fešák) - zato sleduje všechny politické debaty a pořady, nejen na české ale i na německé TV - a musím přiznat, že zde v řadě případů (a to nejen v politice) papouškuju jeho názory, zřejmě ale asi neobratně.
O všech zajímavých dotazech na Poradně spolu diskutujeme a dnes jsme konečně našli a ochutnali Vámi doporučenou zmrzlinu za 45.kč. Je fakt moc dobrá. Zdravím. Marcela.
A zapomněl jste, že jste měl vánoční kolekce, zájezdy ROH a další socialistické vymoženosti. To, že tyto "socialistické vymoženosti" šly na vrub narůstající nekonkurenceschopnosti vůči okolnímu světu a směšné kvality výrobků a služeb, to už jste z paměti úspěšně vytěsnil. Byl jste šťastný, když Vám soudruzi centrálně naplánovali Vitacit, březový šampon a Škodu Favorit na pořadník a při dostatečné poslušnosti nechali vycestovat do Jugošky. Pěkně Vám těmi socialistickými uplátky vypláchli.
davidp:
To máš opravdu jen z doslechu nebo si alespoň něco málo zažil?
Jen to bydlení o kterém píše stireček byl hodně velký bonus minulé doby a možná hlavně k vůli tomu co dnes pro mnoho mladých lidí obnáší bydlení, češi vymřou :D
A cestování? To taky nebyl tak velký problém jak se dnes prezentuje. Víš že českskoslovenské aerolinie byly speciálně v 70 letech skoro na špici ve světě? Lítali téměř do celého světa a obsazené, kde tu klientelu brali? V západním tisku se o nich psalo jako o nejdravější letecké společnosti na světě, první na světě zavedly pravidelnou dopravu na proudových letadlech
Náš textilní, sklářský průmysl byl také věhlasný. Čím jsme věhlasní teď? :D Asi jako čítanková ukázka kocourkova...
to bmbx:
Zajímavé, že socialismus vypěstoval ve společnosti potřebu vlastnit byt nebo domek a přitom měl být posledním stádiem před komunismem, kde vlastnictví již nemělo existovat a všechno mělo být všech.
Každopádně vlastnění bytu nebo domku není modla. Například v Německu vlastní byt nebo dům jen zlomek obyvatel a téměr celé Německo žije v nájmech. Je Německo kvůli tomu chudá země? Nájemní bydlení je celkem pružná varianta bydlení, kdy bydlíte v bytě/domku úměrnému vaší momentální potřebě.
Věhlasnost nějakého odvětví průmyslu v globálním pojetí ekonomiky postrádá jakýkoli smysl. Jakým průmyslem je věhlasné Dánsko, Belgie, Lotyšsko? Raději mám, když jsme věhlasní krásnými městy, protože to vypovídá lépe o tom, jací jsme a jak nám záleží na našem okolí, a ne, že někde u Jablonce umí foukat sklo.
Například Znojmo, které bylo v roce 89 hnusné a ponuré, je dnes krásným městem. A stejně je tomu tak i v mnohých dalších městech v Čechách a na Moravě.
David
davidp:
na to že komunismus spočívá v tom, že je všechno všech si muže myslet jen dítě chodící do první třídy.
A jsi přesvědčen, že globální svět je to co je dobré? Přemýšlel si někdy na tím kam to vede? Kam vede exponencionální růst, těžby ropy, exponenciální růst výroby všehomožného, záměrně menší životnosti, aby bylo pořád co vyrábět... atd...atd?
neodpověděl si - máš to z doslechu, nebo si něco z toho zažil?
doplněno 11.08.13 20:39:A ještě k tomu Německu, zamysli se kolik němcům zbyde z měsíčního výdělku když si zaplatí nájem a co si s toho zbytku může ještě pořídit a dovolit, a jak je to u nás - :D
citace ze slabikáře žáka první třídy:
Komunismus (z latinského communis = "společný") (Znak:☭ je především politická ideologie, hlásající a požadující společné vlastnictví a odmítající třídní rozdíly mezi lidmi. Jeho zastánci jsou komunisté, zpravidla sdružení do politické organizace - strany, často pojmenované jako komunistická.
Globalizace má svá pro i proti. Na jedné straně může přinášet optimalizaci, na druhé unifikaci. Mně osobně se nelíbí měření bohatství podle HDP. Tento index hovoří jen o kvantu nikoli o efektivitě.
A pokud jde o to mé znalosti života v socialismu, pak to není z doslechu.
Směšné kvality výrobků? No já nevím, naši měli automatku tatramat, která prala několikrát týdně 25let v kuse bez opravy. Naproti tomu si soused koupil nedávno kvalitní pračku, která se mu pokazila dva měsíce po záruce a oprava by byla dražší než nová. Druhý sousedm měl myčku bosh, ta mu odešla tři měsíce po záruce - neopravitelná. To je ta kvalita dnešní doby, vše předražené a nic nevydrží
A cestování? Madarsko, Bulharsko, Jugoslávie nebyl žádný problém, asi máš špatné info nebo špatný zdroj. A ano, dostal jsi na to ještě slevu od podniku. Kolekce , Mdž o tom si dnes můžeš nechat zdát, i když to skoro nic nestojí. Dnes akortá tak dostaneš před vánoci padáka, poněvadž firma nemá na zimu zakázky
Vitacit, šumák to dnes nikdo již neumí udělat, vše je jen chemie. Raděj se necháte dobrovolně okrádat dnešními kapitalisty než mít na něco svůj vlastní názor. I když beru na vědomí, kdo nezažil, neuvěří.
Davide, já tu žila docela spokojeně a dík, že nastavěli ty králíkárny jelikož jinak zde bylo bezdomovců pod mostem mnohem víc. Kam naše generace tuto zemi přivedla? Bylo cca 9 miliard dluhu, lidi byli daleko přátelštější, děti se nekastovaly už od MŠ, byla práce, soběstačnost v zemědělské výrobě, zbrojní průmysl na úrovni a ve světě žádaný, v obchodě málo ale nemusela jsem studovat s lupou co ty dnešní potraviny obsahují za aušus, školství, já myslím, že v pohodě jelikož nebyla republika plná bezduchých blbců, zdravotnictví na poměrně dobré úrovni a to nemluvím o péči o seniory a postižené. Nejsem rasista ale hranice bych klidně zavřela jelikož sem nelezou ti co něco umí ale ti co zjistili jak dobře se tu krade (podniká) a nemluvím o tom, že je sem natahaná spousta nemocí o kterých jsme dík očkování 20 let nevěděli. Vy máte nějakou svobodu větší než tehdy? Za tykadla do kriminálu, za rozkradení republiky metál, kdo se znelíbí např. Rath tak roční vazba, ostatní zloději se smějí někde na Sejšelách. Znám dost lidí co se pro ně změnilo jen to, že jsou bez práce, otevřené hranice jsou k ničemu jelikož na cestu nemají. Ne, já v žádném případě netoužím po návratu před 89 jen vidím, že ne vše bylo špatně.
Za tykadla do kriminálu
Kdy uz lidi konecne prestanou ze Smetany delat mucednika. Za tykadla do kriminalu NESEL! Sel tam proto, ze odmitl nastoupit trest verejne prespesnych praci.
Pro "kovis"
- už jsem se nechtěla vracet - ale kdo zde tedy, chcete-li přesněji - 24 let (od r. 1989) vládl?
1990 - 1992 OF, prem. Čalfa.
1992-1996 ODS, KDS, prem. Klaus
1996- 1997 ODS, KDÚ- ČSL, prem. Klaus
1997 - 1998 úřednická vláda jmenovaná presidentem Havlem. prem. Tošovský.
1998 - 2002 ČSSD (za podpory ODS tvz. opoziční smlouva), prem. Zeman.
2002 - 2006 ČSSD, US, KDÚ - ČSL, prem. Špidla, Gross, Paroubek.
2006 - 2009 ODS, Zelení, KDÚ - ČSL, prem. Topolánek
2009 - 2010 Úřednická vláda ODS-ČSSD, prem. Fischer.
2010 - 2013 ODS, TOP 09, VV - později LIDEM, prem. Nečas.
2013 - 2013 presidentská vláda, prem. Rusnok.
2013 -?
(malá poznámka - to je z mé hlavy a z mých vzpomínek, nikde jsem si to nevyguglil, tak se omlouvám za případné nepřesnosti.
pro: kohovolit- Myslím, že opravdovou radu na váš dotaz si těžko v té nabídce názorů vyberete. Vše se zvrhlo v diskuzi, ve vysvětlování postojů. Je to ale úplně jedno kdo a pod jakou hlavičkou se od roku 1948 prezentoval v našich vládách, v celém tom systému rozhodování a vládnutí - pořád je to ta samá sorta lidí. Dříve jim stačila červená knížka, dnes mají peníze. Nejhorší na tom je, že už je to všechno tak rozjeté, zažité, že už snad ani není možná žádná náprava. Jedině snad nějaký génius - vynálezce, který by to všechno smetl pod koberec a začal od nuly a rozdal karty úplně jinak ...
Vychcanej lidí, který se nestydí, ty blbější okrádat, bude vždycky dost. Ale tady fakt nezbývá než se vzdělávat a vzdělávat a pokud se nám to nechce, tak si alespoň nechat radit od těch správných lidí. ( já si nechci dělat srandu - ale Leninovo - Učit se, učit se, učit se - dostává v této souvislosti docela smysl).
martin:
a proč jenom v této souvislosti, ono to má smysl v jakékoliv souvislosti :D
Vzdělanost a vychcanost jsou dvě zásadně rozdílné věci, ty je svým příspěvkem ztotožňuješ
Já jen nechápu a snad i lituji ty voliče , kteří koho volit, se rozhodují jen podle toho co od koho uslyší v předvolebních nabídkách a slibech a v neposlední řadě jak vypadají a jak jsou známý.
Ve volbách jde především o to jaký systém společnosti a jaký její systém hospodaření zvolíme. Vždy zvolíme své zástupce, kteří jsou horlivý, lhostejní i svědomití, ale vždy k systému který představuje politická strana jejíž jsou kandidáty. Pak už musíme jen doufat, že volená strana se dokáže razantně vyrovnat s těmi zvolenými, kteří plní úlohu své pol.strany nesvědomitě, případně příliš horlivě.
Proto uvažujme při volbách především o volené straně (potažmo o jejich nabídkách uspořádání společnosti a jejich vizí o hospodaření) a o jejich kandidátech až následně.
Hezký den přeje- miro
Koho volit? Při volbách jsem vždy sobec. Tzn. volím toho kdo nabízí to co já chci a potřebuji a nebudu se tvářit jako zachránce země a nebudu říkat že budu volit ODS, protože ta jediná zabrání tomu aby zde bylo druhé Řecko (díky čemu vyhrála volby a já zpětně mockrát děkuji všem těmto "zachráncům").
Mám rodinu a (pod) průměrnou mzdu. Tato vláda mi sebrala veškeré sociální jistoty - sebrala i zpětně snad všechny příspěvky na které jsme měli ještě při průběhu těhotenství nárok, ze dne na den nám ze 7600 mateřské sebrala polovinu. Razantně snížala pravděpodobnost, že si najdu v případě potřeby jinou či lepší práci a na druhé straně navíc vše zdražila. Takže přímo ohrozila mou rodinu a její budoucnost. V žádném případě proto nebudu volit pravici.
Na druhou stranu pochopím každého podnikatele, manažera, herce, zpěváka, sportovce atd. který je dnes spokojený protože milionářů je každoročně více a více, že vhodí svůj hlas a podporuje ODS (pravici). Bohužel tito lidé se strachem, že je levice připraví o neskutečné příjmy např. zavedením speciální daně pro vysoko příjmové nebo zvýší minimální mzdu, kterou tito podnikatelé vyplácejí svým "otrokům", jsou agresivní vůči všem voličům levice...
Práci vám dá jedině podnikatel, nikdo jiný. Vaši averzi vůči svému zaměstnavateli nechápu... ODS ale podnikatele nepodoporuje, ODS není žádná pravice. ODS je jen banda prospěchářů, kteří opustili ideály na kterých tato strana na začátku stála.
honzav88:
ono se to točí hlavně kolem hamižnosti a nenasytnosti lidí. S jídlem roste chuť a pro lidi s větším příjmem je za těžko platit vyšší daň. Proč, když by mu zbude na luxusní život, na investování atd...ještě hromada peněz? Že je to demotivující? Kecy, když něco dělám tak mne k tomu nemotivují peníze, ale radost z úpěchu, radost z užitečnosti mého počínání - to je to co lidi ztratili, měřítkem úspěspěchu jsou už jen prachy. Já osobně nikdy nebyl motivován výší příjmu, protože mne moje práce baví a mám radost když se daří. Příjem mám nadprůměrný a stačí mi, mít jej dvojnásobný tak zakážu své přítelkyni cokoliv dělat, mít jej trojnásobný tak budu rozdávat bezdomovcům, protože co s tím co je navíc než potřebuju - koupit si luxušnější auto? Větší barák? Nebo luxusní dovolenou na druhém konci světa? Budu šťastnější?
Lidé s větším příjmem ale platí větší daň, lidé s nízkými neplatí většinou žádné. 20% z 50.000Kč je 10.000Kč a 20% ze 100.000Kč je 20000Kč. Lidé s příjmem 100.000Kč tedy platí dvojnásobnou daň oproti těm co berou jen 50000Kč. Přitom ale od státu využívají téměř stejné služby.
20 % z 20 000 jsou 4 000 Kč. Člověk tedy musí vyjít s 16 000 Kč na měsíc.
20 % ze 100 000 je 20 000 Kč. Člověk tedy "musí vyjít" s 80 000 Kč na měsíc.
Asi tak...
vlasatec:
a umíš to? Zjevně nic takového neumíš, jinak bys to vyzkoušel. Pak bys tady neplácal takové nesmysly
Nehodlám se vůbecmontovat do zdější politické diskuse (vceméně souhlasím s Hopem, že je to ztráta času), ale nemohu odolat, abych nepřinesl historku, která je možná částečne off topic, ale líbí se mi a jistá korelace tam je:
Jistý muž měl sedm fraků a kufr, do kterého se jich věšlo šest. Nu a ten muž stále nemohl vyřešit otázku, který z těch fraků se mu tam nevejde.
Také si myslím, že už to stačí, máme zkrátka různou zkušenost a různé názory ale někdy si vzpomenu na souseda co seděl za totality v Leopoldově za protistátní činnost a tento velice moudrý pán říkával, že to bylo na hov... a teď je to na dvě. Pak ještě vzpominám na kamaráda kterému v restitucích vrátili spoustu majetku a on stále chodil v ošoupané bundě do práce, říkal víc nesežeru, víc nevyseru, víc hader na sebe nenavleču a čur...mám jenom jednoho tož nepotřebuju víc bab. Stále žije svůj život a říká, výhodou hodně peněz je, že můžeš pomoct tam kde je potřeba.
vlastec:
matematiku ovládám dobře a pokud je tvůj argument o využívání služeb státu, tak by neměl u nás nikdo platit žádnou daň Já jsem měl na mysli progresivní daň...
mít jej trojnásobný tak budu rozdávat bezdomovcům
To se to teoreticky rozdava, kdyz to prakticky nemas. Umet si k tobe priradit nejaky vzhled, uz Te uplne vidim, jak chodis po nadraznich bufetech a cpes prachy bezdakum.
axus:
samozřejmě to neber doslova s těmi bezďáky, ale je to tak - rozdával bych
Neříkam to jen proto, že ten trojnásobek nemám, prostě nejsem hamyžný a do jisté míry to dělám i teď
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.