Nejste přihlášen/a.
Dnes v správach u nas na Slovensku prebehla zaujímavá správa v Hlavných správach. Eurouradníci pripravili legislatívný návrh,kde ak sa pokazí vážnejšie motor v aute alebo prevodovka,tak sa už nebude smieť vymeniť a auto sa bude považovať za odpad a bude určené na zlikvidovanie. Ak to prejde v europarlamente,tak to bude platiť v celej EU. Čo myslíte nemali tí umelci čo to vymysleli len dištančné vyučovanie? Toto zrodiť sa v normálnej hlave asi ani nejde.
PS: nádpis sa mi nepodarilo už opraviť.
Takže,neviem dohľadať ten príspevok zo správ,no našiel som jeden príspevok,ktorý bol možno podkladom pre reportáž. V tom príspevku sú pomenované smernice ktorých sa to týka. Kto chce nech sa na to pozrie.
Ale to je geniální myšlenka! Ještě lepší by bylo, kdyby auto mělo životnost, ať nežeru, sedm let. Potom by majitel byl povinen ho na vlastní náklady ekologicky zlikvidovat v certifikované firmě a pokud by chtěl, koupit si nové... Skvělý, morálně zastaralé vraky zmizí z cest, ekonomika pofrčí, prachy se budou točit, budeme mít elmobily, greta bude spokojená a všichni budeme šťastní...
Ra20z, já mám auto, starší než já, to výrobce určitě také neplánoval. Nemyslím to tak, aby se auto po sedmi letech rozpadlo, ale aby bylo beféhlem dané ho zlikvidovat, samozřejmě ekologicky...
Dobrý den, tato údajná informace hlavní zpravodajské relace slovenské TV zavání pánem Ficem. A bude hůř. Zdravím!
slavco31 - dočkáte se.
slavco31 - ano, to bych Vám a všem Slovákům přál také, ale obávám se, že když je slovenská veřejnoprávní TV financována ze státního rozpočtu, tak za to bude vláda, která ji platí, něco očekávat a chtít. Pan Fico má diktátorské chování a jen co se vypořádá s justicí a policií, tak se vrhne na média (ostatně, nějaké třídění novinářů již začalo).
Bene ja by som radšej nezávislú televíziu a novinárov,aby som nemusel hľadať info po celom svete aby som si o veci spravil objektívny obraz.
Bene,verejnoprávna je len názov.A čo som dal otázku na zamyslenie,tak to nie je politika štátu ale EU. A čo sa týka novinárov ktorý neinformuju objektívne,tak tých nech odstráni hocikto. Bene čítať si článok od novinára,ktorý si sám v članku protirečí je už vec ktorá hovorí za všetko.
A proto zaroven Evropska komise schvalila narok na nahradni dily a opravitelnost spotrebicu?
Dej odkaz.
A to chtějí opravitelnost a nárok na náhradní díly.
Ať žije kozistence.
Naopak bych čekal, že by uzákonili, že výrobce bude povinný po nějakou rozumnou dobu zajišťovat tyhle opravy a ne že je zakážou. (Výrobce si pak takovou opravu nacení na 150% ceny nového zboží, takže se vlk nažere a koza zůstane celá.)
Ale co, v EU vymýšlí různé koňiny, takže se uvidí.
Jsem od pondělí na Slovensku, koukám zde naRTVS 24 asi špatně, páč jsem jen viděl demostraci, proti panu Ficovi. Pak ještě další info, o ekonomickém balíčku a další. Ale o autech jsem byl asi jinde.
Bolo to na STV 1. Milane a čo,že sú demonštracie? Vo Francúsku sú za hociakú somarinu a tú sa to berie ako niejaké zlo. Inak,čo majú naše demonštrácie spoločné s obsahom otázky.
Tak mi to nedalo a prolétl jsem zpravodajství z archívu, ale nic takového jsem ve výčtu nenašel, jediná zpráva, co se tam blížila tématu, bylo ohledně zákazu starších dieselových aut v Římě. Dá se to tedy upřesnit, když jste to viděl? Celkem zajímavé téma, ale bez jakéhokoliv zdroje je to stále v šuplíčku "jedna bába povídala".
To je zvláštní, snažím se to dohledat na internetu ale nikde nic, většinou se odkazuje jen na tento článek, kde se člověk ani nedopátrá zdroje nebo podrobnostem k návrhu. Vzhledem k tomu, že zmiňujete hlavní zprvodajství a zrovna STV tam má celkem podrobný archív... Jediné, co jsem k podobnému tématu našel je návrh, který se týkal převážně jen recyklace.
Jinak pokud bych vycházel z toho článku, tak je to víceméně jen čirá fabulace. Ve všech položkách je zmíněn stav jako neopravitelný nebo jde-li o vážný bezpečnostní zásah do integrity vozidla. Tedy vozidlo po totálce, vozidlo, kde přes díry v karoserii můžete počítat čáry na vozovce za jízdy nebo vyplavenina, by byla považována za odpad a nesměla by být opravovaná a prodávaná jako auto po dědovi, který s tím jezdil do kostela. Tedy to, že by vozidlo mělo opotřebované brzdy, které lze snadno vyměnit, není důvod vozidlo považovat za odpad, stejně tak případ s výměnou motoru, převodovky atd nedojde k zániku původní totožnosti vozidla. Stejně tak zmínka o ekonomické části, kdy je vozidlo považované za odpad v případě, že je oprava dražší je trošku vycucaná a bude se týkat možná nějakých škodných událostí, které už stejně nikdo oficiálně neopraví a pojišťovnou jsou takové případy označený jako totálky. Předpokládám, že kdo si takové vozidlo kutí doma v garáži, toho se to nikdy týkat nebude. Takže celé mi to připadá opět jako z prdu kulička, pokud se vůbec dopátráme toho oficiálního návrhu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.