Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ruinování rozpočtu II. a nápad jak pomoci důchodcům a rozpočtu

Od: gogo odpovědí: 108 změna:
S ohledem na ruinování rozpočtu poradte.cz/... a toho, že očekáváme saldo (sekyrka, manko) v průběžném systému 100 miliard korun ročně - mě napadlo motivační řešení:
Co kdyby se zavedla srážka důchodu podle počtu potomků?
3 a víc = bez srážky
2 potomci = srážka 7%
1 potomek = srážka 16%
0 potomků = srážka 35% z důchodu…
Potomek nezúčastněný na pojištěni => 12 let (v době nástupu do důchodu seniora) se zatím nezapočítá. Otec co nepřijal za svého potomka, má smůlu.
Teď ještě vymyslet, od jaké doby by se to dalo aplikovat. Třeba od 2035? anebo vás napadnou nějaké vylepšení nebo problémy tohoto řešení?
Je to myšlenkový experiment, v realitě to aplikovat asi nepůjde kvůli demokracii, kdy se politici chovají čistě populisticky. většinově být tento model nebyl pozitivně přijímán, protože ohrožuje právě ty, kteří těží nejvíce.
Ii. V Současném solidárním systému také nejvíce (poměrově) vytěží ti, kteří odvádějí nejméně. Co si o tom myslíte, je to OK nebo ne? :)

 

 

108 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

13x
Stačí nekupovat zbytečné F35, které ve výsledku mají přijít na 500 mld a máte hned na 5 let vyřešeno. A takových věcí máte víc. Ukrajina nás taky stojí pěkných pár miliard.
Ale holt máme za povinnost ekonomicky podpořit strýčka Sama a jeho zájmy, a to něco stojí.
ben®
tomkk - tak tohle úderné se tady bude hodně líbit .
hola
OK, no ty stíhačky jsou za tu cenu se servisem a vším tuším na desítky let dopředu? Nejen na 5 let schodku důchodů. Ale přece Pointa je v tom, proč se mají výdaje na důchody brát jinde, než z důchodového průběžného systému?!
£
A pokud vás chápu, tak vy jste za placení méně miliard, ale na zastaralé Gripeny, případně za úplné zrušení letectva?
£
Nebýt armády-legií, tato republika neexistuje.
Jen bych si dovolil podotknout, že co jsem četl, tak i ve Švédsku se uvažuje pro jejich letectvo o náhradě Gripenů..
kveta1
V Kremlu z vás musí mít radost. Děkovný dopis a klíčenka vás určitě neminou.

Tak je to věc názoru.. F35 jsou hlavně složité a dosud ne na 100% funkční zařízení... Tak nadruhou stranu třeba za cca 11 let už budou funkční. Zase není zase jistota, že nebude konkurence už lepší. 11 let je dlouhá doba. No obhájci F35 za každou cenu můžou být zase vychváleni v USA... Hlavně za tu předraženou cenu... O tolik % dražší než je cena obvyklá , za takovou ještě nikdy nikdo nekoupil... Zase máme prvenství.. Hlavně když je člověk rozumná socka, tak si taky nekoupí třeba BMW7...

A nejhorší je, kdyz si socka hraje na neco, na co nemá. Stejne ve finale to bude jen zastrasovaci hracka, protoze do boje to nikdo nebude mit koule poslat... To uz je rozumnejsi jit cestou protivzdusne obrany, jelikoz kdyby uz se neco semlelo, tak bude mit vetsi opodstatneni, coz se dnes ukazuje.
No a pak si přečtěte 8 let starý článek
zoom.iprima.cz/...
dylin
Stát má zajistit na prvním místě obranu, na druhém vnitřní bezpečnost a za třetí vzdělanost... Úplně všechno ostatní je nadbytečná role státu a důchod je jen třešnička na dortu. Nemá být prioritou rozpočtu.
petrm

Nějak se vám v těch povinnostech státu ztratilo hlídat dodržování zákonů a spravedlivé potrestání těch, co je porušují, tj. policie, státní zastupitelství, soudy. Taky mi tam chybí zahraniční politika, tj. smlouvy a zastupitelství.

Petře, ale to nevadí...

petrm

Milane, mě to dost vadí, že stát a mnoho jeho institucí není schopno zajistit základní funkce, ale pořád se snaží kecat do toho, co neumí a jen tam škodí.

Petře, mě zase vadí, že mnoho lidí o tom moc neví, ale pořád se snaží kecat do toho, co neumí.

ale je to jedna z lidských vlastností.

 

 

hodnocení

7x

A co kdybys vymyslel jinou variantu...

Třeba kontrolovat to, aby stát hospodařil jako řádný hospodář...

Nevím proč by státní organizace měly platit vedoucím pracovníků statisícové platy až milionové měsičně...

V oblasti zbrojení používat rozum...

Zrušit zbytečný senát...

Zrušit politické neziskovky...

Zdanit zahraniční firmy co pracují na našem území, které vyvádějí své zisky do domovských zemí...

Zdanit robotickou práci...

Snížit nadstdandartní státní aparát... (stačí porovnat s ostatními státy)

Podívej se kolik platíš spolu se zaměstnavatelem státu... ze 30.000 brutto mzdy je sociální zaměstnavatel +zaměstnanec =9390 Kč.. Taky to není málo ne?

A teď mi vysvětli kolik % lidí se dožije těch Jurečkou opěvovaných 21let v důchodu... Tedy kolik lidí umírá v 85 letech... Jen pár silných jedinců!

okolik
18.11.23 14:01
hola
@hiawata “ Nevím proč by státní organizace měly platit vedoucím pracovníků statisícové platy až milionové měsičně...”
Protože za vedoucí funkce je odpovídající inkasovat přiměřený plat? Jak jinak odpovědné lidi získat a motivovat pro práci pro stát? V soukromém sektoru může kde jaké třetí dítě vydělávat statisíce měsíčně…
£
Však si vzpomeňte, jak Miloš jakeš brečel, že Jandové, a Vondráčkové berou, a on NEBERE!
¥
Kolik v úhrnu miliard ten plat je za rok? A senát?
%
Bylo by fajn, kdyby jste napsali, kolik jste za svůj život odvedli na sociálním pojištění a udá už čerpáte:/)

 

re4zon
hodnocení

6x
Vyborny napad. A k tomu provadet u bezdetnych od 15 let test plodnosti. Neplodny by byl automaticky utracen, pokud by se nevykoupil specialni dani za zivot, rekneme polovina celorepublikoveho medianu mzdy. To je tak, kdyz myslenkove experimenty produkuje ten, ktery mel v zajmu evoluce uschnout na prosteradle.
hola
A proč utratit? Vedou se spory o tom, že to nechtěl ani AH, a že on chtěl jen zajistit, že se geneticky poškození jedinci nebudou moci dále množit?
%
Takže podle vás motivovat lidi k vychování budoucích plátců do sociálního systému špatně? lepší tedy nechat celý systém spadnout? což se nevyhnutelné stane v případě, že nedodáte dostatek dětí.

A to se ani neptám na to, proč se domníváte, že ten neplodný si nemůže osvojit dítě? co se týče evidence, tak to už dávno existuje, a je naprosto průkazné, které dítě ke komu patří, po kom bude dědit a tak dále, navíc toto se v matrikách vede již stovky let.
re4zon
Jedna vec je motivovat, coz uz se mimochodem ve vypoctu duchodu deje, i kdyz pomerne malo. Druha jsou absurdni uvahy o penalizacich hranicici s vydiranim. Regulovat porodnost urcitych skupin by slo jednoduse, ovsem to by tu nesmela existovat systemova reverzni diskriminace. A v neposledni rade se dum nestavi od strechy. Ovsem plebs se bude radsi neustale dohadovat o blbostech.
duchodjedaleko
hodnocení

Prozradte jak je (pry malo) motivovano, ja myslela ze uz nijak, od urciteho rocniku a mely to pouze zeny.

 

slon
hodnocení

5x

Nemůžu se zbavit pocitu, že ty jsi také výsledek nepovedeného myšlenkového experimentu. Budiž ti ku cti, že jsi neměl odvahu se pod toto podepsat pravým jménem.

 

hodnocení

3x
avatar martincakl

Mě by se zase líbilo, kdyby každý jedinec v ČR měl zřízeno své osobní důchodové konto, na které by si posílal co chce a následně mohl jít do důchodu kdy by chtěl. A hlavní by ovšem bylo, aby (pokud majitel toho "důchodového konta" zemře aniž by z něj čerpal) veškeré úspory (či jejich zbytek) spadaly do dědictví a ne že je "sežere" zase stát.

Jenomže to konto by podléhalo inflaci a peníze co sis začal šetřit pře d30 lety měly hodnotu tehdy a ne dnes... Tehdy bys měl za 100 Kč dva obědy a dnes lepší jedno pivo... Proto byl před cca 200 lety vymašlený tak zvaný průběžný system, kdy ty peníze mají hodnotu v současnou dobu... Šetřit si můžeš, ale spíš až na posledních pár let života... To se hodnota změní jenom superinflací...

I to "konto" by samozřejmě bylo zhodnocováno...

Takto každý občan cpe do eráru spoustu peněz u kterých nemá zaručeno také vůbec nic...a když umře, jeho rodina z nich nebude mít ani korunu

petrm

A kdo by to konto zhodnotil? Stát na své náklady? Nebo Kožený v harvardských fondech?

Petrm no jo, tam se mi taky zhodnocuje! :(
duchod
hodnocení

@martincakl toto muze praktikovat od 1990 i dnes kdokoliv (paralelne)… prumerne zhodnoceni dle Buffetta v jeho fondu za 60 let je tusim pres 20% p.a. - staci si precist jeho kazdorocni letters, takze to je dost nad inflaci v dlouhodobem horizontu
Ale my se bavime o povinnem duchodovem “prubeznem” pojisteni, protoze 50% lidi je rekneme ne prilis odpovednych a se predpoklada, ze 70% zamestnancu (osvc ani podnikatele nemaji povinnost platit si duchodove pojisteni, tam se predpoklada prece jen jakasi samoodpovednost) by si tam tutove NIC MOC NEPOSÍLALI a co byste s nimi udelal?
Nechal je zhynout hladem? Ok, ale kdyz takovych budou statisice, tak bude problem. Nejde je odvezt do lesa. A zvladnul byste to vy, financovat vase rodice, kdyby prisli o duchod?

 

paveldvorak
hodnocení

2x

Ty můžeš dělat z fleku poradce M. Jurečky, nebo mladé pohledné paní Nerudové

jen tak mimo řeč, jakákoliv podobná změna by měla být koncepční a komplexní, spolu se změnou daňového systému a za širokého společenského konsensu...ty zřejmě nechápeš že rodit děti je sice jednoduché ale je nutné je vychovat, starat se o ně...tady nejde o procentní rozsévání spermatu, tady jde o bydlení rodičů a dětí, hypotéky, školky, školy atd Pokud někdo udělá podobné nekoncepční nepromyšlené změny, nesmí se divit když to daší politická garnitura smete...Pokud jde o ty důchody, peněz v rozpočtu je dost, bohužel když někdo pravidleně čte novinky cézet a věří lžím provládních redaktorů, že ČR je břed bankrotem a ve stavu horším než Řecko, uvěří také kecům že státní rozpočet ruinují důchodci...

CO udělala s rozpočtem banda pěti? Důchodcům vzala 19 milard a na Ukrajinu vyčlenila 45 miliard...k tomu armádní rozpočet z roka na rok navýšila o 45 miliard...Stanjura tvrdil kolik stovek miliard vybere na windfal -daních od bank nebo IT firem atd...nakonec nevybral skoro NIC...bohužel když někdo naplánuje, že vybere 200 milard, ale v reálu je to 20 milard, hned mu těch 180 v rozpočtu chybí...když premiér Nutela řekne, že nejdříve poskyneme Ukrajině pomoc a počítat budeme až později, protože teď na to enní čas, tak ty prachy pak někde logicky chybí...takže víc na zbraně, víc na Ukrajinu, víc na solární barony / když je inflace musí se jim zvýšit podpora/ víc na církevní restituce / když je inflace musí se jim navýšit platby/ a méně na důchody / když je inflace přestasneme jim valorizovat protože nám ruinují rozpočet/...sorry jako dnes je 17 . listopadu a není co slavit, dnes už víme že vysněný západ nikdy nedoženeme / pokud jde o platy a životní úroveń/...a že ani ty důchody nikdy nedosáhnou úrovně německých nebo rakouských důchodů...naše země nevzkvétá...a nakonec, gogo kdybys nebyl hlupákem vědel bys že jurečka nechal napsat zákon,podle kterého se v budoucnu důchody sníží o těch 35 procent a později o 50 procent i bez ohledu na počet dětí...je to v parlamentu a dnešní stoosmička mu to bez problémů odhlasuje...zaspal jsi dobu...jsi typická ovce která uvěvřila bandě pěti že za manko rozpočtu moho důchody, Babiš,Putin, Rusko, nebo Fico s Orbánem...

...a není co slavit,...

a co ty tisíce včera?

paveldvorak

v čele s agentem Pávkem?*smich* To musel být zážitek

1989 pamatuji, včetně OF a jejich slibů...u nás byla asi 3 dny 17.listopadu delegace OF...ptal jsem se jich co bude po pádu komunismu...zástupce Of řekl, že nám budou vládnou slušní lidé, kteří ve společnosti nastolí slušné vztahy ...To se nestalo, není co slavit...a co oslavují jiní, bohužel nevím*smich*

Pane Milane.
Když stávkuje (demonstruje) 100 000 lidí tak je to prej nic.
No a když oslavuje cca..90 000,tak je to velká sláva :-D

v čele s agentem Pávkem

Nikoliv. Toto schromáždní nemělo nikoho v čele. Lidé si tam chodili, jak chtěli.

novinky.cz/...

...sorry jako dnes je 17 . listopadu a není co slavit, dnes už víme že vysněný západ nikdy nedoženeme...

Tak to mě děsí míň, než to, jak nás dohání ten komunismus ze západu.

Pane Juro, :).

stávkuje (demonstruje) 100 000 lidí...

kde to bylo?

p.milane to nepamatujete, Milion chvilek pro demokracii?
007cz
Pravdu má Juraja.
Dosud největší z nich (demonstrace Je to na nás!) se uskutečnila 23. června 2019 v Praze za účasti okolo 250 tisíc lidí a stala se tak i největším protestním shromážděním v české historii od revoluce v roce 1989. Své požadavky protestující odůvodňují tím, že je nepřijatelné, aby premiérem byl „trestně stíhaný člověk, vedený jako agent StB“.[1][2][3]
Pan Babiš také říkal,že je to prej na nic, že nikdy neodstupí.

Já nezpochybňuji informace pana Juraje, právě že před 4 lety jich bylo tolika a za jakým účelm, nebo proti čemu a komu se tam sešli..

Od té doby skoro nic, až v pátek na svátek.

 

smode2
hodnocení

1x
Nemáte to blbě? Ten co má 3 děti co se o něj mohou postarat má důchod plný, a ten co se o něj nemůže postarat nikdo má takovou srážku? Nemělo by to být spíš naopak? :)

 

okolik
hodnocení

1x

1) Nevidím utlačované menšiny?

2) Další thrlina, kde máte zohledněno vychované děcko, které opustilo tento systém z důvodu trvalého života v jiné zemi?

3) Eventuelně osoby s nadměrnými příjmy z podivných transakcí?

a tak bychom mohli pokračovat

 

hodnocení

1x
avatar stir

Gogo takže podle vás za rozvrat financí můžou duchodci? Že vás hanba nefackuje. Měl byste jít za rožek a tam si nafackovat sám...toto se určitě ´v dějepisu učit nebude.

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben
Dobrý den, ... a senior, který by se vzdal zcela pobírání důchodu ve prospěch státního rozpočtu by měl slevu na hrobové místo . Jinak je to vtipná úvaha do Volné diskuze. Zdravím!
doplněno 18.11.23 16:44: Jak pročítám diskuzi, která se zde rozjela a všechny ty nápady, jak řešit tuto stařeckou dávku, tak navrhuji její zrušení .
gogo
hodnocení

Jak souvisi statni rozpocet s hrobovym mistem, coz je prijem obce?
Byl jste nekdy treba v Africe, Asii jinde? Tam lide jeste vedi, ze pokud se nezajisti potomkama, tezko jim bude ve stari… Takze si deti hyckaji a vychovavaji, a ne jako u nas, odlozi je k obrazovce, ukazuji jim ze chodit do prace se nevyplati anebo se k nim chovaji jak ke snehove vlocce (jedinacci) atp.
Problem je, ze lide kdyz jim sahnou na penize a na hracky - tak chytaji nerva.
Ale snizit duchody vsem, k cemu casem dojde, by bylo lepsi motivovat lidi v produktivnim veku i k produkci ekonomicky aktivnich potomku - anebo mate na to jiny recept? Bavime se ciste akademicky - ale tak, aby to v realite FUNGOVALO
smode2
Buďte úplně v klidu. Kapitalizmus je u konce životnosti, velkou pravděpodobností je zavedení podmíněného nebo nepodmíněného příjmu ještě v tomto století. Důchody budou v této situaci podružný detail.
ptera

smode2: NZP se neosvědčil, takže dost těžko. Několik experimentů skončilo fiaskem, pár ještě běží.

 

mraf
hodnocení

0x

Bezdětní po zásluze potrestání? Oni za to vždy můžou? To už tu tuším za komančů bylo. Něco novějšího by nebylo?:-D

okolik

Mraf , jiní jsou bezuzdně hýčkáni.

hola
Bezdětní potrestání proč?
¥£
Ti co dnes chtějí si užívat a nechtějí rodit a vychovávat,? No jo, ale jak k tomu přijdou ti druzí, víte jaký to je závazek?
!?
I zdejší poradna je plná dotazů typu, nechci děti, chci si užívat. tak ať, ale takový “ zbytečný trubec “ by to možná i měl pocítit na tom důchodovém systému :) pokud je neplodný, nic mu nebrání osvojit si děti, vychovat je, dát jim ty správné zásady a dovednosti k tomu, aby pracovali.
$
Nebo se pletu?!

 

riva
hodnocení

0x

Nesmysl a navíc pokud by měl někoho motivovat, tak téměř jistě takového, u kterého děti navíc neznamenají pro společnost moc dobrého.

Pozitivní motivace bude, když u penzistů skončí část daně z příjmu, kterou jejich potomci odvedli.

petrm

Konečně jeden rozumný názor v tom množství blábolů.*palec2*

 

vili
hodnocení

0x
Mně by se líbilo, kdyby byl jednotný důchod a k tomu by část odváděného pojištění šlo přesměrovat přímo ke konkrétním osobám.
Takže by každý dostal stejně, na každém by pak bylo, jak se zajistí nad rámec garance, a rodiče s ekonomicky aktivními dětmi by od nich mohli obdržet nějaké procento z odvodů. Tím by bylo zajištěno, že kdo si šetřil nebo si koupil vlastní bydlení, bude se mít lépe, a pracující děti mají lépe zabezpečené rodiče. Čím větší je jejich příjem, tím více.
Jenže to určitě nikdy nepůjde, protože většinový volič tohle nikdy nepřipustí.

To by pak stát třeba nemusel z každého zaměstnaného člověka obírat zaměstnavatele a zaměstnance z 30.000 mzdy celkové o 13.444 Kč... Ve středověku se odváděli devátky a desátky... To tedy pak feudál byl velice sklušný člověk...

hola
Jenže to není pravdadesátky ;) víš co to je být nevolníkem?
$
Také se říkalo, že špenát má hodně železa, že používáme pouze 10% mozku, Že se má jíst vydatná snídaně a další bludy.
$
Daňové zatížení je zdánlivě vysoké, ale uvažte toto: za posledních x dní jsem napsal kvůli rozbitému rozvaděči, kvůli díře v silnici, a světe div se, je to opraveno, kde jinde na světě máte takový servis? Anebo ho neumíte používat?
&
Jen doplním, že jediná povinná platba v České republice je zdravotní pojištění, nic jiného platit nemusíte, pan @smode2 jistě potvrdí :)
Do kdy byste chtěl něco k té Otročíne, stále ale není odpověď na otázku, proč platit důchody z jiných peněz než z vybraných na důchodové pojištění?

 

makak
hodnocení

0x
A zemřelé dítě se počítá jak?
kmet

Zemřelé dítě logicky nepracuje a negeneruje, naopak zatěžovalo systém zbytečně, takže by to bylo na extrasankci.

hola
Kolik takových dnes za rok je? Myslím, že to je naprosto nepodstatný problém, úmrtnost dětí je 0,0%
Proč si z toho děláte srandu?
navrhněte něco lepšího, než přilévat do výplat důchodů peníze, které se nevybraly na důchodovém průběžném pojištění
Jde o to, že dnešní mladí lidé nemají moc motivace k zdárnému výchově dětí! Takže kterých děti se dnes rodí nejvíce?
makak
Takže by se stejne započítalo dítě, které zemřelo v 20 a které v 45? To není spravedlive...
hola
No ve 20 asi nebude mít 12 let odvedených sociálního pojištění,Takže by se nezapočítalo stejně, A kdo ho prosím tě, kolik procent dvacetiletých umře ve 20?
Když jsem se díval do matriky, tak v roce 1900 bylo naprosto běžných 7 dětí, z toho se dospělosti dožili třeba 3-4.
Tady se podívej, jak dnešní mladý (nejspíš) uvažují, že budou bezdětný a komu to odkážou: poradte.cz/...

 

hodnocení

0x

Jediným rozumným riešením je investovanie a zhodnocovanie odvodov v strategických a monopolných podnikoch,lenže to súkromný sektor nechce,lebo by prišiel o zisky. Tento systém,čo teraz je vlastne výmysel súkromného sektora a časom sa zrúti. Dam príklad. Obyčajná jedná predajňa obchodného reťazca každý deň dovezie tovar v predajnej hodnote cca 5 000 000 Kč a v dnešných maržach im určite ostane zisk minimálne 10 %, čo je 500 000 denne 15 milionov mesačne.Ak si to zaberiete tak ročné zhodnotenie je min. 100 tisíc %. K takému biznisu sa obyčajný smrtelník nikdy nedostane. No a teraz neviem,či je to Luxembursko alebo Lichtenštajnsko to majú zavedené v štáte tak,že 10-15 % akcii súkromného zahraničného podniku musí byť k dispozícii na predaj občanom tohto štátu,kde si cez tie akcie zarábajú na vyšší dôchodok. Súkromné dôchodkové fondy sú o ničom s malým ročným úrokom a veľkým rizikom,že skrachuje a dôchodca ostane ako záťaž štátu. Viď krach v USA,kde miliony ľudí prišlo o dôchodky.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Co Čech, to skoro každý ministr financí.

okolik

Závěr takže Ministra financí můžeme šktrnout :).

Paní okolik, správně, protože každý doma je takový malý ministr financí, proto někteří jsou zadluženi, v insolvenci, z někteří to do smrti nezaplatí, co dluží.

Proto se vždy rodina v klidu domluví, co se musí a co nemusí koupit, aby byli všichni spokojeni v rodině.

okolik

Milane, souhlas a taky někteří, kteří nemají finanřní gramotnost si to hodí a další - (mínus) na vrub zodpovědnému zbytku národa.

halamus

Co Čech, to skoro každý ministr financí.
Krom toho je skoro každý Čech odborník na fotbal, hokej, zdravotnictví, mezinárodní politiku...

Pane Halamusi, každý Čech je na něco specialista a to umí nejlépe.

hola
P.Cukrář, kritizovat umí, no, navrhnout fungující řešení už ne?
@Smode2 s jeho nepodmíněným příjmem, pokud vím, tak se to na severu testovalo, a moc se to neosvědčilo. A jak v tomto systému zajistíte milé smode2, aby nadcházející generace byla ochotná produkovat více potomků? Protože bez nich, kde budete do toho průběžného nepo nepodmíněného systému brat finance, HA?
Navíc propočty, které znám, by svědčily v současné době o příjmu cca 11 000 Kč na každého… JJ, to by bylo řevu co? prostě když se jednou nastaví nějaká cena, ať už zboží nebo platu, je vysoce obtížné s tím pohnout v neprospěch druhé strany

Pane hola, ve kterém příspěvku jsem kritizoval? Jen se bavím neplodnou diskuzí...

 

hodnocení

0x

To není novinka. Stejný názor propagoval už ivo Patta v roce 2011:

Pro přiznání důchodu by měl být klíčový počet vychovaných dětí

legacy.blisty.cz/...

---

Ve skutečnosti je průběžný důchodový systém plně udržitelný - to se také vědělo už v roce 2011

Lži o důchodech a DPH -- nepochopení, nebo sprostý podvod?

legacy.blisty.cz/...

Proto jsou tak čtené...

sametka

Taky by mě zajímalo, co si představuje stát pod pojmem VYCHOVANÉ DĚTI. Můžu mít 4 kriminálníky nebo 4 slušňáky, ale 2 tisíce měsíce berou oba.

 

jendad
hodnocení

0x

Stačilo by zavést daň 1% z obratu a hned by bylo 150 miliard . Nazvěme to třeba duchodné.

hola
Pán bude adi ekonom? A jak vyřešíte to, že některé firmy jedou s marži 0,5%, 1%, jiné mají 70% margin, HA?

Socialistická Daň z obratu byla zrušena v roce 1992 a nahrazena DPH.
paveldvorak

stačilo by pečlivě vybírat daně, které jsou určeny zákony...novou daň nepotřebujeme...a daně by měl platit každý, i různé nadnárodní korporace

jendad

Hola .

Socialistickou daň z obratu mají třeba v USA nebo honkongu . U ní se tak nedá optimalizovat a marže obchodníku nikoho nezajímá . Buď máš na to abys podnikal a nebo nikoliv .

Jak jde právě vidět u DPH se dá dobře optimalizovat . Každý věděl , že ta speciální daň je jen výsměch.

 

ptera
hodnocení

0x

Přemýšlíte vůbec? Takže ti, kteří se nejvíce množí (ano, odkazuji na určitou skupinu obyvatel), budou pobírat vysoký důchod, přestože do rozpočtu prakticky nepřispěli? Zatímco ti, kteří obětovali život práci, na tom budou biti? A chápete vůbec, že řada lidí děti mít nemůže? To by se jako dokazovalo lékařským posudkem? ... naprostý nesmysl.

 

jaj*
hodnocení

0x
Nechápu tohle, proč by se nějaké zhoršení důchodu mělo týkat jen mladších, proč nezacit hned ať je to udržitelný. Přece když budu s pár drobnýma několik km od baráku, tak si koupím lístek na vlak a nebudu si kupovat novou voňavku, příště jsou důležitější věci než zvyšovat důchod, třeba to, aby bylo pro ostatní. Navíc každý měl v životě jiné příležitosti, jedni si koupili za pár korun byty a rozprodali firmy co vlastnil stat. Teď je koupě bytu jen pro ty lepší, co dělají za 60 měsíčně. Takže v rámci úspor bych dala důchod všem od 70 ode dneška. Ale klidně to můžete v práci navrhnout a schválit, kdo s tím co udělá.
gogog
hodnocení

Je to proto, ze demokracie motivuje politiky k populismu. A nejvetsi volicska skupinka 2,2 milionu koupenych hlasu chce co? To nevidi jen slepy.

 

velkybobr
hodnocení

0x

Jaké ruinování rozpočtu? Peníze jdou jinam než důchodcům.

Vše se tu dělá špatně a obráceně. Pokud se zvedají ceny, tak se důchody musí snižovat. Pokud ceny klesají, tak se musí na důchodech přidat. To stejné platy, pokud se zvedají ceny, musí se snížit a obráceně.

Jinak je to cesta do pekel.

 

hodnocení

0x
avatar juraja
Stejně je to zajímavé.
Pokaždé když je státní rozpočet v mínusu, okamžitě se objeví milión článků.
"Důchodci"
To vás ještě neopustilo?
"Dědeček a babička ujídají z chlebíčka"

Pane Juro, to já pamatuji desítky let zpět...

To ještě byl internt v plenkách, jako někteří důchodci. Zase ale bylo hodně textu v novinách, jak důchodci hlídaj vnuky a vnučky a mladým dávají svůj důchod..

Ano p. Milane
Hlavně to prosím neříkejte nahlas.
Že jsou zde i důchodci, kteří přispívají mladým na domácnost.
Zase se toho někdo chytne,a bude mít další důvod pro snížení důchodů.:-D

Pane Juro, jen to napíšu potichu a jen Vám. PŠT.

Všem mým synům, vnučce a vnukům platím poplatek za popelnici, přispívám jim měsíčně i na elektriku.

Páč se mám dobře, páč jsem celý život makal, abych se měl i teď dobře.

To zase někomu praskne žilka*smich*
To nesmíte, takhle veřejně...

Juro, ale já to sděluji jen Vám, páč Vy nezávidíte.

Chvála Bohu nee.
Ale počítám, že i to budou někteří zdejší diskutující závidět "Že nezávidím"
Tak jedno virtuální *pivo*
19.11.23 10:19

Díky.

ben®
juraja - ještě štěstí, že jsou tu i ochránci důchodců formátu Okamura či Babiš, kteří dokážou ve Sněmovně na kameru v přímém přenosu za tuto skupinu obyvatel potit (ústy) krev .
Sláva, a je to tu. Už jsem se nemohl dočkat, ...kdo první vytáhne Babiše a Okamuru.
ben®
juraja - někdo to udělat musel. Přeci jim ty ústní "zásluhy" nebudeme upírat.
Já se v tom moc nevyznám.
Ale asi bych se těch důchodců zeptal,kdo pro ně v posledních letech udělal více *nevi*

Jak pro kterého a co dobrého udělal.

P. Milane proto říkám že nevím, že se v tom nevyznám. Že se mají zeptat těch důchodců.

Jasně pan Juro, chápu.

diskutují dva důchodci, že dostali přidáno. Jeden spokojen, druhý nadává.

Jeden chce vrabce, druhý holuba. A neptejte se, co se stane, když přijde třetí důchodce.

Ale to *pivo* si dáme kde?

P. Milane nevím,k vám i ke mně daleko, a na půl cesty...no začínám bejt trošku lenivej.
Ale až půjdete na jedno, tak si vzpomeňte a dejte si i za mně. Já udělám totéž *mnam*

OK, dnes večer si jedno dám na Vás.

ben®
juraja - když někdo udělá pro důchodce něco ze svého, tak je to OK. Když to udělá na úkor jejich vnoučat/rozhazuje ze státního rozpočtu, resp. nešetří a zadluží další generaci (viz vlády ANO), tak je to nefér a je to i uplácení starších voličů. Pánové Babiš a Okamura nejsou ani kamarádi důchodců a ani dobráci.
Pane Bene.
Před pár dny jsem slyšel p.Jurečku.
Důchod se bude každý rok zvedat o 1000 Kč, aby v roce 2035, byl v průměru 30 000. Nebo tak nějak.
Tady se nemyslí na potomky a vnoučata?

Juro, opravdu tam byly tyto částky, nebo tam bylo procento z průměrného platu,

ben®
juraja - to je zřejmě podle zákona o valorizaci důchodů a je to jediná správná možnost, jak důchodcům přidat. Nebo jde možná o to, co je zatím jen návrh a není to ještě ani uzákoněno.
Pokud se tím prokoušeté*nevi*
seznamzpravy.cz/...
ben®
juraja - děkuji, ale já si počkám až na to, co začne skutečně platit (bude uzákoněno).
gogo
hodnocení

Tak se podivejte kolik se vybere a kolik se vyplati, jaka je porodnost a jak se vyviji pocet duchodcu a pocet budoucich pracujicich. To je o co tu jde.
Chapu, ze tento dotaz zpusobi asi nevoli, protoze dnes kdo z rodinu co jeste nejsou v duchodu ma 3 zdrave a 12 let ekonomicky aktivni potomky? Takovych bude velmi velmi malo, odhaduji treba do 10%?
Takova cisla asi nejsou nikde evidovana.
Bene ale slibem nezarmoutite;)
Důchodci si přečtou, základní důchod se zvedne o 100% ze 4000 tisíc na 8000 Kč. No a dvanáct tisíc ročně,taky není k zahození.
gogo
hodnocení

A správný důchodce @juraja se neptá, kde se na to vezme …
No, vaši vnoci, pokud nějaké budou, tak vás budou milovat, už vidím, jak se bude v dějepise 2050 vyučovat: A tohle děti, rok 2020, byla doba, kdy důchodci chtěli čím dál víc a víc a víc, a šli za Babišem a vy milé děti budete nejméně do roku 2080 splácet …
Gougou ale to řeknete p.Jureckovi. To je jeho návrh.
A pokud si vzpomínám, tak p. Babiš je už dva roky v opozici.
ben®
juraja - ano, pan Babiš je i s tou politickou divizí Agrofertu naštěstí jen v opozici, ale o okrádání důchodců hovoří - a ono se jim přidalo, ale jen o něco méně (to, co si stát nyní může dovolit). Nikdo zde nemá takové ekonomické jistoty (žádná jiná skupina obyvatel) jako ten, kdo pobírá důchod.
Ano máte pravdu a proto byl pro důchodce spuštěn Deštník proti drahotě;)
destnikprotidrahote.cz/...

 

hodnocení

0x
Dle aktualnich signalu ma pracujici obcan ukoncit svou pracovni kariéru v idealnim pripadne skonem. Pokud to budou obcane brát zodpovědně, budeme zit v blahobytu a prebytku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]