Nejste přihlášen/a.
Ceny STK vč. emisí se dnes u nás blíží až 3000 Kč. Mně se to zdá značně nadhodnocená částka vzhledem k pracovnímu času, který technik vozidlu věnuje. Za půlhodinu práce vč. vypisovaní protokolů je to pro stanici STK královská odměna.
Přitom vozidla, která sem přivážejí servisy k prohlídce jsou kontrolovány jen zevrubně a to pro stanici STK za stejný zisk, přestože je vozidlům věnováno podstatně méně času. To jsem osobně vypozoroval. Jeví se mi to jako Zlatý důl pro stanice STK a servisy, což se mi nelíbí .Tohle však u nás bohužel nikdo neřeší a vše musíme my řidiči platit. Jaký je váš názor?
A co má STK společného s časem prohlídky vozidla? Není k tomu náhodou zapotřebí nějaká licence, certifikáty, technologie, kvalifikace zaměstnanců, nemovitosti, atd. Podnikání je drobátko složitější, než se na první pohled může zdát.
STK tu jsou od roku 1972 to jest 50 let. Za tu dobu je veškeré vybavení 10x zaplaceno. Takže odvolavat se na investiční náklady, ktere třeba započítat do ceny za STK je irelevantní.
Jasně, mají takový náklady že i s těmahle cenama živoří na hranici přežití , dokonce technikům nemůžou dát víc než minimální mzdu.
Je to jak zubaři, musíš tam, nemáš jinou možnost (kromě nejezdíš/ nekoušeš), tak diktujou cenu. (A ta minimální mzda počítá že z každýho druhýho auta má pětikilo za ten "poplatek za nadstandardní služby")
didas®, to co jste napsal v "dnes 09:39"myslíte vážně?
Jako že dneska používají stroje starší více jak deset let? Vždyť jen jámy se předělávaly kvůli odsávání, přetlaku několikrát...
Nevím tedy jak a kde, ale je snadf na každě Stanici TK možnost objednat se naposled cca měsíc zpět, evidenční.objednáno na sobotu bo dřív nebyl čas, cca 10minut před objednaným časem jsem přijel v kanceláři zaplatil dal doklady a šel čekat k autu za ani ne 5 minut technik u auta a přejeďte si na linku, ještě chvíli před obejdnaným časem, dříve když jsem si jezdil sám, tak jsem se vždy obejdnával a vždy +- 15 minut jsem byl na lince. Pak jsem skrze prácizačal toto dávat svému kamarádovi.hydrospecialistovi a mechanikovi přes citroeny.-stojí mne tom o pětibábu víc, protože projde auto, dá na diagnostiku... večer auto přiveze k baráku ...
Jinak ano je to dražší -mám dvoupalivové auto, takže TK o něco víc, 2x emisní a předtím ještě revize+ zaplatit za přípravu na TK a E. Jen tak mimo soutěž vím minimálně o jedné nepoctivé stanici TK které byla sebrána licence a technici dostali zákaz činnosti na tuším až 5 let zákaz práce v oboru (na TK)
Jinak pro tazatele-brečíte dobře,ale nad špatným hrobem.
Toto povzdechnutí je spíše do volné diskuse.
Jednou jsem si do novostavby pozval pána, který měl "instalovat" podlahovou krytinu a koberce. Z poloviny toho času, co si účtoval, stál venku s cigárem a telefonem. Prý technologická přestávka... Pokud toto mělo být u lepení vinylové podlahy nutností (u lepidla s dobou schnutí 24 hodin), mohl klidně skočit do patra a pokračovat s kobercem... - tenkrát se mi zdála částka fakturovaná jako neuvěřitelná - s ohledem na mé příjmy. A taky jsem si už dával pozor na objednávky...
Proč se zmiňujete o servisech? Jak je možné, že auto ze servisu má kratší dobu prověření než to vaše? - pokud na toto máte důkazy, udávejte vesele na příslušných úřadech. Každé auto na STK musí projít předem stanovenými kontrolami.
Některé věci člověk prostě příjmout musí nebo se musí odstěhovat tam, kde tyto potíže nemá.
Stejně jako STK a pravidlené platby můžete napsat Daně z "doplňte si" , Poplatky koncesionářské TV/ČT, platby za změny v dokumentaci (např.při změně adresy změnit u všech vozidel v TP) ...
Můžu s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno.
@asd1 - to, že některé osoby se znají s jinými osobami a fungují úplatky, to je zřejmě ve všech odvětvích... a samozřejmě to tak být nemá. Ale aby tyto úplatky přestaly být, muselo by se platit více technikům - tj. zvýšit násobně i poplatky za provedení TK... a samozřejmě by ani toto někde nepomohlo. Kdo má moc, ten chce víc... to je od počátku lidstva.
Spíš jde o to, že servis obvykle na STK nečeká. Může to být taky tím, že servisy si dopředu rezervují na STK konkrétní čas na který pak přijedou. Znám klučinu co má určitý den dlouze dopředu zarezervovanou určitou hodinu, samozřejmě za poplatek. ( nebo úplatek,každý tomu říká jinak). Většinou dělá běžné TK, někdy dovozovka.Pokud náhodou konkrétní den a konkrétní hodinu nedorazí,zavolá technikům na STK.Ale má jistotu, že když doveze každý den např. v 10.00 jedno auto, bude okamžitě na řadě
Ale prd. Znají se, technik dostane pětikilo který servis přeúčtuje. Pak nečeká a projde všechno co se povinně nedokumentuje. Spíš to ale funguje že tam jen ráno hodí auto s klíčema a odpoledne si ho vyzvedne, pokud neni debil tak závady si řeknou a servis to dá do po TK kupy, až pak auto předá jako hotový. Pokud je debil tak to vrátí i se závadama s tim že technickou to prošlo.
Kdežto když přijede "cizí", tak něco najde aby vykázal činnost že nepouští všechny auta, toho vyhodí, pokud ho zná tak si drze řekne o úplatek.
STK by měly být pod státem.
Ale co je STK oproti energiím. Vyrobit a dopravit k baráku stojí korunu, ale prodává se za 10. Přitom prakticky státní podnik. Svítit nemusíš, ale potřebuješ a proto platíš. STK to samý. Zlatý desátky ve středověkku.
STK by měly být pod státem.
Ale stát to nebude dělat, stále jen lidi, kteří to umí. A je jedno, zdali je platí státní vedoucí, či jiný člověk. Vše je jen o lidech, nikoliv o státu.
@asd1
..poplatek nebo úplatek...Ale jsou STK kde se může dopředu rezervovat i "normální" uživatel
Končím celou diskuzi. Vidím, že všichni jste spokojení a jediný, kterému vadí nemravné ceny za půlhodinku práce jsem já sám. Vidím, že na některých lidech lze " dřevo štípat"
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.