Nejste přihlášen/a.
Vyráběly se vozidla s motorem vepředu se zadním náhonem.
Pak nejen škodovka vyráběla vozidla s motorem vzadu a zadním náhonem
Snad většina novějších vozidel má motor vepředu a přední náhon.
Proč se neujaly vozidla s motorem vzadu a předním náhonem?
Ale motor vepředu a zadní náhon měly třeba vozy lada - tam to byla asi pouze výhoda velký kufr hlavně u kombiku.
Vozidla s motorem vzadu mají v případě srážky větší pravděpodobnost, že se motor dostane do interiéru vozidla a ohrozí posádku. U vozidel s motorem vepředu slouží motor jako ochranný prvek a absorbuje část nárazu. To zvyšuje bezpečnost posádky při nehodách.
To je strasnej nesmysl. Pravdepodobnost, ze se u zadomotoroveho auta pri srazce motor dostane do interieru je velice nizka (to uz je snad pravdepodobnejsi, ze do Vas uhodi blesk) a u vozidla s motorem vpredu NIKDY motor neslouzi jako deformacni zona.
Jak uz tu padlo. Hlavnim duvodem motoru vepredu je unifikace stavby a moznost vice karosarskych variant "na 1 podvozku" a vyuziti zavazadloveho prostoru.
@k2: Při nárazu zezadu těžším kalibrem (kamion, traktor) se u koncepce vše vzadu (škoda 1000 MB - Š130) se motor celkem pravidelně posouval do kabiny. Narozdíl od motoru vpředu bohužel nebyly další deformační zónou nohy, ale trup pasažéra. Brr... Viděl jsem to několikrát, naštěstí na zadních sedadlech při nárazu nikdy nikdo nebyl. (tím v žádném přřípadě nechci obhajovat názory @pepa678)
Nemyslím, že by se neujaly, jen jste si jich nevšiml
Přitom jsou poměrně běžné a využívají se denně, jen to holt není klasický rodinný koráb, ale i já je dost často řídívám.
Protože to má pouze nevýhody:
Motor vpředu, pohon na zadek - bezproblémové chlazení, dobré rozložení hmotnosti, ale nutnost použít kardan.
Motor vpředu, náhon na předek - složitější přenos hnací síly, ale úspora místa a velmi jednoduchá zadní náprava.
Motor vzadu, náhon na zadek - úspora místa, jednoduchý přenos hnací síly, ale těžký zadek (to je výhoda jen někdy) a problém vyřešit chlazení.
Motor vzadu, náhon na předek - zabere hodně místa, složitý přenos hnací síly, těžký zadek, problém s chlazením a výhody žádné.
Jsou i jiné koncepce, třeba motor uprostřed mezi nápravami. Zajímavé řešení měl kloubový autobus Karosa, který měl motor vzadu a hnanou zadní nápravu, takže vlastně ten vlek před sebou strkal autobus. Řidiči si to moc nechválili.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.