Nejste přihlášen/a.
Ve chvíli, kdy němci vypnuli dotace na elektromobilitu, klesla poptávka o 75%. Nějak se nám to vyvrbilo. Citace z dnešního článku,pod kterou se nelze nepodepsat...
Výroba soustředěná na elektrické Audi Q4 bude zastavena. Je to v podstatě stejný postup jako v továrnách VW na modely ID - aut je dost, zákazníků ne, další výroba nemá smysl. Jak dlouho bude tento stav trvat, Audi zatím nepotvrdilo, oficiální informace zní "do odvolání”.
To samo o sobě je uprostřed údajného rozbřesku údajné elektrické revoluce tragikomické, pro 3 500 zaměstnanců fabriky spíše jen tragické. Jejich odezva je ovšem znovu spíše komická - v reakci na oznámení vedení oznámili, že zastavují práci, což je vnímáno jako zahájení stávky. To je obecně vzato legitimní krok, ale v reakci na nepotřebnost? Co má vedení firmy dělat, k čemu ho to má přimět? Má si samo koupit tisíce aut, které se v Německu najednou neprodají? Nebo říkat: Nechtěli jsme, abyste pracovali, vy nepracujete, tak to se teď budeme snažit, abyste zase pracovali? Nedává to smysl.
Buď jak buď všechny tyto kroky ukazují, jak vycucaná z prstu a kapes všech, kteří o tato auta nestojí, celá "elektrická revoluce” je. Je to od začátku jeden velký nesmysl odsouzený ke zkáze do chvíle, než se z elektrických aut stanou přirozeně lepší, lidmi žádané, a tedy snáze prodejné vozy. A k tomu mají zatím hodně daleko. Než se to změní, bude snaha o jejich vnucování vždy pádlováním proti proudu, kterému jednou nutně dojde šťáva.
To čumim, že v D je 25% Stiru
Osobně, menší rodinný auto za mega s životností ca 8 let s tim že to reálně nedá víc jak 300 km v kuse.. Děkuji nechci.
Chci jednoduchý spolehlivý auto který jde normálně servisovat, tj. auto z let ca 2000 - 2010, a vychytat na nich mouchy. Kdo chce auto plný kokotin?
Asd1.
Chci jednoduchý spolehlivý auto který jde normálně servisovat,...kdo chce auto plný kokotin?
Kdyby byla opacna situace, ze elektroauta budou bezna a nekdo prijde se spalovakem jako novinkou, tenhle argument by byl jako prvni. Na co auto, ktere se musi servisovat a je v nem spousta kokotin jako ucpavajici se karburatory, selhavajici trysky, opotrebovavajici se svicky, prevodovky s nutnosti radit, reznouci vyfuky, katalizatory, ucpavajici se filtry vseho druhu, palici se oleje, mizejici chladici kapalina, olej zerouci turbodmychadla, netesnici pistni krouzky, vibrujici a hlucne motory, ktere ani nejdou rozjet od nulovych otacek a tedy s tim spojene opotrebovavajici se rozjezdove spojky atd atd.
Tim se v zadnem pripade nezastavam moderne pojatych elektromobilu, jen upozornuji na neco, co by slo nazvat argumentacnim paradoxem vyhodnosti spalovacich motoru.
Ano dost možností na poruchu, ovšem jen baterka to spolehlivě převáží. A ani jako nový to neni použitelný na jakýkoliv delší výlet, cena dvojnásobná a životnost poloviční. Sorrry ale jen za rozdíl v ceně si můžu koupit asi tak 30 zcela nových motorů, tj. nemusim měnit svíce ale pokaždý rovnou motor, a vyjde to levněji, svíce měnim tak 5x za životn auta, takže oproti el. bez poruch pořád úspora 2,5 mega. = zapal si rodinný domek a postav novej abys pochopil líp ten rozdíl...
Navíc elektromobil má i brzdy, čepy atd. jako normáílní auto, navíc váží o třetinu víc takže díly jsou masivnější a tím i dražší.
Mmch. motor mi na autě nechcípl nikdy. A řadit manuálně je spíš výhoda, řadim jak potřebuju a ne jak chce auto. + veškerý automaty žerou o litr víc takže to pohodlí si musíš zaplatit.
přiznejme (te) si všichni případní majitelé a fanoušci elektromobilů že nebýt dotací (ať na auto nebo na dobíjecí fotovoltaiku) , jde to do kopru . Proč nejdou na odbyt malé elektromobily které by do města dávaly smysl?Proč se vůbec ruší veškerá malá auta když většina lidí jezdí max. ve 2 lidech? Skladné EV na popojíždění do města na nákupy místo SUV jako nákupní taška?
Poptávka samozřejmě klesá napříč nejen autoprumyslem po celém světě. Dotace je až to poslední, co ekonomiku dusí. Jsou to drahé peníze, vysoké úrokové sazby a je možné, že pujdou ještě výš, stejně tak pravděpodobnost recese. Většina nových vozů jde na IČO, firmy a živnostníci jsou teď rádi, že vytvoří nějaký zisk. V US se auta také nekupují za hotové, tam žijí a bydlí všichni na dluh.
Mrkněte na penetraci Ev ve Švédsku, Finsku a Dánsku a zkuste se nesmát. Švédsko končí letos s výrobou dieslu, nikdo už je nechce. Takže jaký zákaz?
Tak ne všichni jezdí do centra velkých měst, takže to není hlavní důvod, proč nekupovat diesel. A také za tím nestojí greténi, ale prokazatelně rakovina plic, plicní onemocnění už u novorozenců a předčasné úmrtí a to jsou fakta. Takže je dobře, že se něco děje, na čistý vzduch mají nárok všichni, jak chodci nebo cyklisti a ti co si vozí prdel, by se měli zamyslet, když už jim na vlastním zdraví nezáleží. A týká se to i benzínu do normy euro 5, ale ani ten benzín si tam od 2025 už také nezajede. Samozřejmě to není jen Švédsko, ale týká se to měst napříč Evropou, jen Londýn to zatím zpoplatnil a brzy zakáže úplně. Proč by měl někdo z okrajové části jet do centra hodinu autem, když bus tam jede stejně dlouho? Stačí se podívat, kam se posunula velká čínská města. Vesměs už vidí modrou oblohu a roušek také ubývá, elektromobilita i v městské dopravě přináší samé výhody, včetně omezení hluku.
Uz pri zalozeni puvodniho dotazu jsem si rikal, proz zrovna sys ma potrebu zakladat dotaz, u ktereho je predem jasne, ze se zvrhne ve flame war a ze presne takove sys pak radi uzamikaji.
No bylo mi jasne ze ten se neuzavre. To by bylo schyzofreni.
Ale proc dvakrat?
Nedomnívám se, že vše, nebo většina bude příliš ohnivá diskuse. Klidně můžete přispět svým názorem. Bylo tam již přes 500 odpovědí, dlouho se to načítalo.
Jsem přesvědčen, že ten kdo bude chtít napsat vůj názor, tak ho něčím doloží, ten druhý mu ho může slušně vyvracet.
Domnívám se, že to zde je bez urážek, nikoliv jako včera u jiné otázky.
Tři odpovědi, a přišly 4 stížnosti na ty odpovědi, že...
"Stížnosti na odpovědi"
Ale kdopak? Se tu snaží ovlivňovat za zavřenými dveřmi o čem se tu lidi bavi. Někdo zvenku, potajmu ma snahu korigovat diskusi? Kdo by to tak mohl být? Nejaký rozpálený aktivista nebo neziskovka? Nebo žeby snad ... dobrodinci v přestrojení?
Děkuji to mi stačí.
Smazat autor sám nemuže. Ale stěžovatel jo.
Toliko k cele tehle poradne kde se prispevky nemazou.
Zaostávat nemusí být vždy negativní. Např. Pokud budeme zaostávat v kriminalitě, je to paráda ne?
No a proč zaostáváme? Lidi pomalu nemaj co do huby tak je logické, že si kupují levnější a spolehlivější auta. Auto, které dnes jezdí za 6l/100km bude za 20 let jezdit možná za 6,3l/100km, ale kdo ví kolik najede 20 let starý elektromobil, který má v papírech dojezd "až" 400km? To vám dnes pravdivě neřekne nikdo a navíc dobře víme, co vše lze schovat za kouzelné slůvko "AŽ".
Dovolím si ilustrovat, jak funguje ta elektromobilita. Závody formulí - pochopitellně elektrických, v zemi elektromobilům zaslíbené, v Berlíně na letišti Tempelhof, tedy ně někde ve stepi, daleko od infrastruktury.
Dovoluji si doporučit ctěné pozornosti zejména fotku 5 - to je evidentně kašírka pro fotoreportéry, naleštěné formule, na nich velká cedule GREEM LIGHT
no - ovšem v zákulisí ta ekologie vypadá tak, že ty geniálně ekologický káry nabíjí naftovým agregátem - foto 18
ovšem to už je mimo dohled normální veřejnosti a fotografů
Takže typická definice elektromobilu - jde o auto, které škodí zplodinami daleko víc, než běžné auto, ale ,, výfuk´´ se nalézá tak daleko, že můžeme předstírat, že je vše kříšťálově čisté a bez exhalací
Také se přidám do diskuze a trochu zkrotim vášeň ohledně hořící lodi, kterou zapálil elektromobil. Prostě mediální masáž funguje a koluje rychlostí světa na všech webech, přitom žádný neví, kolik těch Ev na té lodi skutečně bylo. Takže se dočteme, že jich na lodi bylo mezi 25 až 500 kousky. Co je ale důležité, loď zapálil elektromobil a ví se o tom dříve, než požár ustane zajímavé... skutečnost je taková, že vyšetřování stále pokračuje, ale nejdůležitější asi je, že všechny elektromobily zustaly požárem nedotčené a to se mnohým z vás líbit nebude. No asi hodily nějakou jiskru nebo magnetické záření do horního patra lodi, kde se vezly spalovaky či topný olej. Už jsem dával odkaz do jiného vlákna, takže ho přidám i sem, i když už to asi víte.
Co se týká požáru prvního elektromobilu v ČR, tak je vidět, že si s tím hasiči dobře poradili i přes to, že tam byl přístup jen přes výtah. A nic to nemění na tom, že elektromobily hoří 50x méně oproti spalovakum. Nutno dodat, že v té době hořel o kus dál spalovací vuz, ale o tom se nikde nepsalo. Proč taky, když denně shoří přes šest spalováků. Asi je to proto, že toto byl první Ev, tak si zaslouží pozornost a je nutno dodat, že Jaguar má svolávací akci na všechny prodané jaguary E-pace, co doteď vyrobil a prodal, z důvodu výrobní vady, kde se bude měnit nějaká elektronika a baterie. No někdo umí, někdo neumí, tak vozí, ale stane se...
Stačí začít znova vyrábět jednoduchý auta na benzín jako v letech ca 2005 - 2010 za dobrou cenu a čínskej elektrombil za 3/4 mega si tu koupí jen pár sluníčkářů. Něco jak Dacia před deseti lety, taky prakticky neznámá značka (šrot z pravěku) a během pár let to je na každým rohu. U mne mám jasno, vyrábět se Focus MK1FL tak ho okamžitě beru. Jako bonus by mohli vychytat už známý mouchy který se projevily až po letech.
Dneska jsem přebíral klíče od baráku, kde budu dělat. Na dvoře zabodlé čtyři káry, audina, tuším Q7, Tiguan, Superb a v koutě skrčený "nový" fiat šestistovka. Ten se mi líbil, tak mi majitel sdělil, že to je asi šest let starý elmobil, stál balík a teď ho nemohou prodat. Ujede prý sedmdesát km a potom se šest hodin nabíjí... Nové baterky prý stojí půl mega. Jestli to nějaký nadšenec chce, prý ho majitel pustí za sedmdesát litrů. Já takovou káru nechci...
dnešní titulky-Ford přiznal, že na elektromobilech letos prodělá nejmíň 98 miliard, zrušil plány s nimi až do roku 2026----------------------------------------------------------------------------Ford prodělává 697 tisíc Kč na každém prodaném elektromobilu.-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Takže prodělává automobilka, prodělávají státy, co ty krámy dotují aby to vůbec někdo chtěl.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------A prodělává blázen, co to koupí, protože auto za mega a čtvrt ztratí za 5 let asi 80% ceny. Ne, není to tím, že by baterka byla tak rychle opotřebovaná , tak strašné to zas nebude ale může za to tzv. morální stárnutí. To co dneska koupí jako hvězdu segmentu střední třídy nebude za pět let zastaralá technologie kterou strčí do kapsy každý lowcost.
A tenhle článek taky pobaví - pokus přejet Kanadu z východu na západ znova ukázal nesmyslnost téhle zelené propagandy.
Však Musk psal, že Ford nemá šanci, pokud nezačne sám u sebe. Ford má 150 dodavatelů software a každý sowtfare je napsaný jiným kódem, jinou řečí. To přece nemůže fungovat a už vůbec ne jednoduše a hlavně rychle spolu komunikovat. Tam jde o spolupráci řídících systémů a jakékoliv zpoždění dělá auto nepoužitelným. Tady má Tesla obrovský náskok a čím dál větší rychlostí se konkurenci vzdaluje. Plán VW byl také dohnat Teslu, ale jak už sami přiznali, Tesla dohnat nejde a ujíždí víc a víc.
Přesně ! Jen je třeba ještě dodat, že pokud auto skutečně používáte k ježdění nejen kolem komína, zpravidla si s jednou baterií dlouho nevystačíte. Nicméně když zmiňujete Teslu, tak tam vychází jedna chcíplá baterka na necelé tři chcíplé motory
Ale je pravda, jak tu trvale tvrdí jeden kolega, že EV jsou bezúdržbové. Tím je myšleno zřejmě totéž, jako bezúdržbové AGM autobaterie - sice nemusíte dolévat kyselinu, ale za to ji vyhodíte za zlomek času, co vydržela ta ,,údržbová´´
A na rafinaci se spotřebuje na každý litr paliva 1,6kwh. Při našem energetickém mixu vychází 411g na kWh, tudíž dalších přes 600g. Nepočítám převoz paliv k pumpám spalovacími cisternami, elektřinu při čerpání. Počet emisí při těžbě ropy vlivem volně spalovaného plynu je extrémní, ročně volně shoří tolik plynu, že by to energeticky pokrylo celou Afriku na celý rok.
Tak když už je to načaté znova tak si rýpnu. Předchozí diskuzi jsem nečetl tak snad někoho neopakuju. Myslím že toto je stejně důležité jako všechno ostatní co se týče elektrických aut.
Nepřijde mi že hlavní problém je hořlavost baterií nebo infrastruktura na nabíjení, to vše se může dostavět nebo se vymyslí lepší technologie. Problém je směr jakým se všechno vede.
Co mi vadí na elektromobilech nejvíce je, že jsou stejně jako všechna nová auta navržené tak aby brali kontrolu uživatelům. Do softwaru který auta pohání nikdo nevidí a ani pořádně legálně nemůže. Potom se stávají (a budou čím dál častěji) stávat věci jako že random lidi odemykají, startují nebo ovládají auta přes internet, výrobci můžou vypínat na dálku dobíjení vozidel a podobné.
O možnosti konstantního sledování pohybu ani nemluvě. Těm co "nemají"co skrývat často nedochází že k těmto datům a tuto moc (totální kontrolu) nad jejich vozidly nemusí mít přístup jen "ti hodní"kteří chtějí jen to nejlepší pro vás. Jakmile má auto jednou zadní vrátka tak to jsou zadní vrátka pro všechny kdo mají (nebo najdou) klíč. Jediný způsob jak těmto rizikům zabránit je vynutit si legislativní přístup k programovému vybavení auta a možnost si nahrát systém vlastní.
Já stále tvrdím, že nejlepší by byl vodík i se svými známými problémy. Vodík by se dal vyrábět např. pomocí fotovoltaiky a generátorů štěpících vodu nebo jinou sloučeninu obsahující atomy vodíku (třeba NH4) u každého baráku s panelama na střeše. Je tu jistá konspirační teorie, že Evropa měla původně fungovat na vodík a to tak, že by z Ruska putoval potrubím levný čpavek (NH4) a my si ho zde štěpili na vodík a dusík a dusík používali jako hnojivo. Bohužel to dopadlo jak to dopadlo...
Bordel je z toho veliký. A teď si představte, že kousek od nás staví z bývalé továrny loftové byty, kde si majitel bude moct výtahem vyjet autem až do bytu. Tyhle byty si koupí jen zámožný člověk, který pravěpodobně bude mít i na elektrické auto. Hned vedle stojí benzínka. Při požáru v takovém 5. patře voda z hašení nějaký ten byt v nižším patře nejspíš zasáhne. Dle našeho známého opraváře výtahů vím, že výtahy na auta jsou peklo. Ono obecně opravářů výtahů je málo (opravářů eskalátorů ještě méně) nikdo to nechce dělat. Podle mě elektrické auto = neekologický a neekonomický šmejd s bezpečnostním rizikem, který se tváří ekologicky jen díky tomu, že má výfuk v nejbližší uhelné elektrárně.
@jawacek350 A vis o tom,ze vodik se ve vozidlech pouziva maximalne na topeni pro vyrobu elektriny? Takze to je ve vysledku elektroauto na vodik, slepa vetev.
Ještě dodám, že celosvětově každoročně předčasně umírá 8mil lidí na to znečištěné ovzduší. Jakkoliv 1, 8 mil v Číně je obrovské číslo, u nás v přepočtu na obyvatele umírá jednou tolik lidí, cca až 25tis. Co se týká množství emisí na hlavu, tak u nás je to 12tun na osobu ročně, v Číně to dělá 9 tun na hlavu a celosvětový prumer je 6,5 tuny. Nejvíce emisí na hlavu, 25tun produkuje blízký východ - Spojené arabské emiráty, Omán, Katar - těžaři ropy. Čína je tedy na tom lepší než my, ale musí se vzít v úvahu, že je to silně exportní země, takže tyto emise by se měli započítat v těch zemích, kde se prodává toto zboží. Takže cokoliv koupíme v Číně jsou naše emise. Podobný přístup panuje u nás, kdy se vyváží obrovské množství elektřiny, ale emise zustavaji u nás. Lidově řečeno, vyvážíme své zdraví. Má to i ekonomický význam, ale pro nás v podstatě žádný. Takové Norsko má podobné množství emisí na hlavu jako u nás, ale životní úroveň je tam dvakrát vyšší. Naproti tomu Bělorusko má emise na hlavu vyšší, ale životní úroveň je tam poloviční ve srovnání s námi.
Také je to značná redukce nabídek dieselových motorů pro běžné auta. Většina dostupných modelů o naftu přišla, zůstal jen benzín nebo hybrid.
Ono je to zřejmě úhlem pohledu - aneb jak říkal klasik : Důvěřuji jen té statistice, kterou jsem si zfalšoval sám´´!
Já to vidím trochu jinak - víc jak před rokem koncern Stelantis halasně deklaroval, že oblíbené MPV Peugeot Rifter a Citroen Berlingo už bude dodávat jen s elektrickým pohonem. Ano, velmi futuristické prohlášení Ovšem problém se ukázal vzápětí - prodeje aut se smrskly na zlomeček původních počtů - a tak mě vůbec nepřekvapilo, že najednou našli obezličku, jak ze sebe neudělt blbce, ale jen kašpárky - auto budou znovu prodávat se spalovákem, ale jako N1 (tedy náklaďák, tedy mřížka za sedadly) - ovšem už předem je domluvené u dealerů, že tu mříž zase hned odmontují
.
Tyhle info mám přímo od dealerů, protože zrovna v tuto dobu jsme měnili celou flotilu těchto dodávek - a prostě nebyly, nedokázali ani slíbit, kdy zase budou, právě kvůli těmto šarádám. Pointa je opět typická v EKO/Euro stylu : náš mateřský italský koncern zaloboval v Turíně a tak nám přivezli několik kamiónů Fiatů Doblo snad ze Švýcar, nebo odkud . Div se světe - tam není problém koupit dieselové verze .
Prostě stále se ukazuje, že v současné podobě je politicky a ekoteroristicky motivovaný tlak na elektromobilitu nesmyslný. Ano, je možné, že v budoucnu vylepší akumulátory natolik, že elektry budou použitelné i jinak, než jen k lokální dopravě.
no...asik ne... autoforum.cz/... hlavně že všichni přežil-barák se koupí nový-auto ji vrátí z opravy...
Mrkněte na
a i na komentáře pod videem. Jde taky o to, ze už dnes je daň na naftě >50% neboli státu jde víc jak polovina...
Bude brzy 80% jako na cigára? Jinak se EV nemůže vyplatit viz grafy tam...
Počty jsou počty.
Pokud si kupujete auta za 2 mega tak vam to je jedno, plebs co si kupuje auta za xset tisíc, tak ten má smůlu ...
Ono to není jen na lodi - viz
kdy jde o špičková auta, dá se říct, výstavní skříň elektromobility - a hle, shoří to komplet, závod zrušený
" Ekologická kata/... odpovědný za ochranu moří ve Svazu ochrany přírody (Nabu). Voda, kterou se hasí a ochlazuje trup lodi, je kontaminovaná těžkými kovy, plasty bateriemi a ropou a to vše se už dostalo do moře. To však není nic ve srovnání s tím, co by se mohlo stát, kdyby se loď potopila.
Zbytky z lithiových baterií z elektroaut jsou považovány za extrémně škodlivé. Lithium je silně dráždivé a v plynné formě může poškodit dýchací cesty. Voda při kontaktu s lithiem je nepoužitelná.
Z 28. července, dnes je 30.7. ...a bude hořet ještě dlouho...
Manévry v tuto chvíli nemožné - přesun plamenové nákladní lodi zrušen
Neděle, 30. července, 7:36: Položení hořící nákladní lodi u nizozemského pobřeží na východ k ostrovu Wadden Schiermonnikoog bylo prozatím zrušeno. Současný směr větru a stále silný kouř v hořící lodi manévr v tuto chvíli znemožnily, oznámil vodoprávní úřad v sobotu večer v Haagu.
Takže zvýšíme výrobu...ať nahradíme ztráty...
" Požiar na palube lode, ktorá prepravuje zhruba 3 800 áut, vypukol v utorok (25. 7.) krátko pred polnocou. Príčiny vzniku ohňa nie sú známe, podľa stanice NOS sa však uvažuje, že požiar vznikol v jednom z elektromobilov." Horiacu loď s ele/...
Podstatné je, že když ho poprvé přemluvili a posadili do elektrické Kony, tak jí začal chválit . Pak dokonce vlezl i do Tesly, kterou neustále odmítal. No a teď se do elektrokrámu těší i kdyby to byla Dacia
Ne nadarmo se říká, posaďte odpurce do elektrokrumplu, pak se mu to v té hlavě upraví samo
Ale já Štíre věřím, že tady v principu proti EV nikdo nic nemá a sami by ho chtěli, ale problém je v současnosti baterie, dojezd na delší trať, dlouhé dobíjení a zku...né dotace a protláčení EV za každou cenu a sama cena nového auta. Já osobně bych EV bral všema deseti, to svezení musí být neskutečné. Je tiché, silné, chybí tu spoustu dílů, které se můžou v běžném autě pokazit.
Jaký problém mají současné baterie? Hravě přežijí zbytek auta. Tři tisíce nabíjecích cyklů x 300-400km dává milion km. LFP jednou tolik cyklů, km a nabíjení na sto procent jim nevadí, takže můžou být menší. A že bude kapacita nižší ničemu nevadí, člověk také stárne a nemá poté potřebu tolik někam jezdit. Auto stárne s ním. Články 46/80 se blíží na 70$ za kWh, takže celá baterie cca sto tisíc Kč, takže se můžou a nejspíš i budou dávat do menších vozů. Žádná údržba proti dražšímu spalovacímu motoru. Dojezd opět neberu, v 99% auto budete používat normálně a 1x ročně dovolená? Tak já myslím, že dvě zastávky do Chorvatska drtivá většina udělá i s tím spalovakem. A jestli ne, pak hrozí riziko, že se napijete z petky do které močíte. A s dětmi a manželkou už vůbec nehrozí jet na jeden zátah. Už to zkoušel i Pepa z autosalonu a děti už ho zastavovaly, ještě nevyjel z ČR. Dotace také u nás nejsou a nebudou, to spíše Uršula vyhrožuje clem na čínské Ev, jenže to nedomyslela, protože odkud jsou baterie a celý řetězec na výrobu bakterií? A proč německé ID vozy vyrobené v Číně stojí míň než polovinu ceny v EU? Člověk by se měl spíš zamyslet, proč je to u nás tak drahé...
Jaký problém mají současné baterie? Řekl bych, že celkem zásadní Projevuje se třeba takto
případně takto
v horším případě takto
a ono to nebude tak žhavé ani s tím ,,hravým přežitím ´´ přinejmenším u Tesel, že?
A klidně to můžete okecávát dál, nicméně fakta hovoří vcelku jasně, že?
Ale no tak - žádný z odkazů není na Vámi oblíbené autoforum, některé vypovídající o paskvilních baterií v Teslách jsou ze stránek elektrobláznů, to snad dokážete přečíst, ne? Nicměně ať tak či tak, je naprosto jasné, že Tesla má skutečné a zásadní problémy s bateriemi - přinejmenším s životností - viz soud, ovšem často i s tím, že leckterá blafne a uhašení není nikterak jednoduché - když už to srovnáváte se spalováky.
Stejně tak je v době internetu hodně krátkozraká Vaše lež o bateriovém úložišti - sám moc dobře víte, že jen v Austrálii to nebyl první požár a i tady nešlo o nějaké hašení, spíše jen o řízené dohoření za účasti armády hasičů
mimochodem - nedávno jste tu zrovna Vy dával odkaz na to, kolik lidí zemře na problémy s ovzduším - tak by mě zajímalo, jestli požáry těch Tesel a Magapacků plní alespoň EURO6, když už jsou ty EV takovou spásou planety
Promon - to fakt myslíte vážně? Dva shořelé megapacky za dva roky...? K tomu už není co dodat. Stovky mld kubíků plynu volně hoří v jednom kuse rok co rok do ovzduší, že by z toho mohl energeticky žít neustále celý africký světadíl, takto to shoří do atmosféry bez užitku. Tato záře je vidět z vesmíru, Nigérie je těžbou ropy tak zdevastovaná, že už se rodí děti nemocné, žádná pitná voda, žádná čistá puda na pěstování něčeho, ovzduší nonstop zamořené, věk dožití okolo 40 let a ještě k tomu se tam dodnes vraždí. Těžařské společnosti Shell a jiní zanechávají po sobě spoušť, vytěží ložisko, přestěhují se o kus dál a tak pořád dokola. O tom se ale nikde nepíše, že tam západ vraždí usedlíky. Rusko to samé, tam záři vidí lidí z Finska a když nám omezili dodávky plynu, tak to hořelo ještě víc. Raději ať to shoří. A Evropa? Ta jen vyhrožuje sankcemi, ale ve skutečnosti žádné nejsou. Rusko na Sibiři buduje obrovský zkapalňovač plynu a díly dodává západní Evropa, a samozřejmě v tom chtějí mít svůj podíl jako investici. . Aspoň vidíte jak všichni politici lžou. Ne jedné straně mluví o gryndylu a snaze být energeticky nezávislí, na druhé straně dál závislost na Rusku budují. U nás uhlobaroni lobují za zpomalení tempa budování čistých zdrojů, aby mohly dál bezplatně vypouštět mraky emisí, jedu a rtuti do ovzduší a najednou, když už se stávají vlivem povolenek nekonkurenceschopni, žebrají u vlády o další a další dotace, které stejně zaplatíme my. Víte proč máme nejdražší elektřinu v EU? No protože u nás převazuje ta drahá uhelná. A vláda jim jde pořád na ruku, protože rozvoj čistých zdrojů se týká i ČEZu, jelikož ten má také mnoho kapacity v uhlí, tím pádem by přišel stát o nemalé dividendy. Neustále se u nás odkládá zákon o sdílení energií, o akumulaci energie, nespravedlivé měření po fázích, které nikde jinde neexistuje a Fiala něco kecá o křižovatce...proti tomu jsou dva shořelé megapacky za dva roky nic. A schválně, kolikrát vám shořelo auto? A teď si vynásobte 50x nižší pravděpodobnost požáru baterie u elektromobilu.
@stir
A víte o nějakém čistém efektivním zdroji krom těch které sem taháme bez ohledu na jakoukoli ekologii při jejich výrobě a dopravě přes půl světa?
Štíre, opravdu nemusíte vypisovat ty nesmyslné romány. Stačí prosté - ano, zase jsem lhal. Vy se chováte totiž úplně stejně, jako ten Vámi zmíněný Fiala. Lže, a když je na to upozorněn, okecá to kvantem nic neříkajících plků. ALe je nutno přiznat, že těžba nerostných surovin je ekologická zátěž, přičemž o to horší, když je to v zemích, kde umí akorát pobíhat s kalachem a válčit se sousedním kmenem. Ovšem pokud si myslíte, že elektry spasí svět, protože lithium se přece těží vedle křišťálové studánky a EV se zcela obejdou bez železa, mědi a pod, tak je to s Vámi dost blbý. Ani to nabíjení byť současného mizivérho procenta EV se neobejde bez jádra, uhlí atd. To je ale přece košer, že? EV je přece bez výfuku, tak musí být vzorem ekologie. I když se nabíjí z dieselové centrály, že ...
Nicméně - už jsme si objasnili, že jste lhal o jednom hořícím megapacku. Ale nemusíme až do Austrálie. Myslím, že Lhotku nemáte daleko, zkuste tam zajet a majitelům tohoto domu vyprávět o moderních nehořlavých bateriích
případně se jim vysvětlit, že nejlepší je mít v garáži Teslu
ale možná by se jim pro začátek líbilo si elektromobil třeba jen půjčit, ani ho nemusí nabíjet, on se o obveselení postará sám
pokud to učiníte, jste u mě borec. Ovšem možná byste měl v tom případě použít běžeckou obuv, přece jen je to kraj razovyty a kdoví, jestli nemají ještě nějaké vidle, co jim neshořely...
Munici myslíte tohle?
Na světě není místo, které by nebylo znečištěné, kde by nebyly zničené korály nebo zabitých spousty tvorů
Promon to ještě nic není. Na tohle stačil jeden diesel. Poschoďové parkoviště, 1500 aut , zranění hasiči a tuny uslych zisku leteckým společnostem a problémy cestujících.
Štíre, mám pro Vás ještě jeden argument k použití, chcete? Běží mi tu Tv, na Coolu je film Kurýr 3. Teď tam upadl ze srázu ve velmi vysoké rychlosti mercedes a víte co? Explodoval v obrovské ohnivé kouli! Kdyby ti gauneři měli elmobil, určitě by to nebouchlo a oni by přežili! Můžete to použít jako argument proti Promonovi...
Čína si drží 77% výroby baterií. V Evropě má po 3% Maďarsko a Německo a vede Polsko s 6% celosvětového trhu díky investicím LG, kterou náš stát odmítl. Nyní ani po deseti letech není jasné, zda vláda podpoří investici VW, protože od začátku roku žádný pokrok a než se rozmyslíme je také možné, že se rozmyslí Němci. Oznámili propouštění zaměstnanců a odklad nových modelů na trh, propouštět bude i softwarová divize dva tisíce zaměstnanců. Takže z mnohamiliardového koláče máme stále nulu a jestli to nevyjde, tak to bude ztracený čas, který se mohl využít na spoustu jiných projektů. Holt Polsko nám ujelo ohromnou rychlostí i s nástupištěm a vypadá to, že nemá v plánu vubec zastavovat. Zatímco u nás se ekonomika nedostala ani na předkovidovou úroveň, takže stále jedeme na zpátečku, opačným směrem. Možná se brzy dostaneme do devadesátých let, v tom budeme jednička.
Oznámili propouštění zaměstnanců a odklad nových modelů na trh, propouštět bude i softwarová divize
Ale ale. Ze by se nekde zadrhlo elektricke kolecko?
Povestna klausovska neviditelna ruka trhu se holt jen tak opit ekorohlikem na baterky nenecha.
To není jen elektrické kolečko, ale celá ekonomika EU a nejvíc to odneseme zase my, protože máme nejvyšší inflaci a díky uhelné lobby nejdražší energie, které ještě porostou. Slibovaný růst regulované části o deset procent má být 70%, chápu, že politici neumí rozeznat jedničku od sedmičky, a poplatek oze budou mít firmy ještě vyšší než byl předtím, takže propouštění bude i u nás. A podle studií, ve 2030 budeme uhlí v Evropě pálit jenom my, Rumunsko a Polsko a to už bude stát povolenka 400Eur, takže při současném kurzu baj očko 10kc/kWh místo současných 2,50kc. Poláci tím jak do toho buší a instalují řádově více větru a slunce více než my si tím zásadně energetický mix vylepší. K tomu budují bateriové úložiště.Nám nezbyde nic jiného, než dál platit uhelným baronum, protože povolení na větrník trvá deset let a těžba lithia začne až v době, kdy už budou na trhu levné baterie s pevným elektrolytem. Každopádně dobrá zpráva aspoň je, že aspoň Hyundai u nás ty EV vyrábí.
Je zvláštní, že Polsko má v energetickém mixu větší podíl uhelných elektráren než my a energie mají levnější...
Jestli ono to spíš nebude neumětelstvím našich politiků, než uhelnou lobby, kterou tak často zmiňujete.
U nás se 1 kWh vyrobí a přepraví ca za korunu. Zbytek je čistý zisk který teče jinam, mimo jiné i do těch supr čistých ekozdrojů.
Tak jsem to zakřikl, ale to se dalo čekat. Než se naši politici rozhoupali, Němci to odpískali. Přitom ještě na jaře měli vážný zájem. No dobře nám tak, z obrovského miliardoveho koláče nebudeme mít ani drobky. Tím Poláci zařadili další kvalt a mizí v dáli. To nás opět posune mimo zorné pole dalších investorů, neschopnost vlády, drahé energie a vysoká inflace to ještě zvýrazní.
Tyhle různý autofóra jsou tak kvalitní novinařina že i Hrom je proti tomu seriozní plátek. Recyklace starých článků, google translator bez korekce a podobný blitky slitý dohromady za půl hodiny a hozený na web..
Malý auto s reálným dojezdem max. 300 km dálky jezdí vyjímečně, takový auta jezdí kolem komína a najedou 5 - 20 kkm za rok, tam neni potřeba řešit nájezd ale čas. Oturbenej tříhrnek neni zrovna etalon kvalitního spolehlivýho motoru, i tak ty rozumnější dávají 200 kkm+, dobrý klasický auto odchází na shnilou kastli po 20 letech, tj. dvojnásobná životnost oproti elektormobilu, a to v případě že baterka nezdechne dřív. Záruka je jen teoretická, už vidim jak po pěti letech prodejce bez fuků zatáhne novou baterku kvůli poloviční kapacitě plůvodní, dá se předpokládat že to hodí na nesprávnou údržbu a bude po ptákách.
Normální slušnej benzínovej motor, klasická atmosféra s nepřímým vstřikem 1 - 1,8 L vydrží 300kkm+ a obvykle přežije zbytek auta tj. 20 let, ujede v kuse 700 km a natankuješ kdekoliv za 5 minut, takže neni problém kdykoliv jet i dálku.
Pokud jde o ekologii, tak cesta neni nízkoemisní auto, ale nepotřebovat jet vůbec, tj. nedojíždět do práce 20 km aly bydlet u fabriky..
To by mě fakt zajímalo, v čem ta Kamányová jede. To musí být třída matroš. Ale když už se nafrčí, neměla by pak sedět u klávesnice,
No, oni nám to budou prodávat okolo poledne, kdo nebud u nabíječky, bude mít problém...a v zimě budeme při loučích...
Ten článek lže... protože počítají dobíjcí místa jako stanice...
Dle statistiky MPO bylo v ČR k 30.9.23 v provozu 2.312 dobíjecích stanic viz. mpo.cz/...
Oproti tomu je veřejných čerpacích stanic k 21.4.23 celkem 3.961.
viz mpo.cz/...
Autorka článku zjevně pracuje s číselm 4.315, což je ale počet dobíjecích bodů... Pokud to chce počítat takhle, měla by u čerpacích stanic ten počet vynásobit 6 - 8, což je průměrný počet současně obsluhovaných aut na ČS.
Něco se nepovedlo Štíre...
A není to jedno? Dva body na jedné stanici umožňují nabíjet dvě auta současně a ještě je tam zásuvka AC 22kw. U benzínky také mnohdy nelze tankovat naftu a benzín současně u jednoho stojanu, protože se tam dvě auta nevlezou. Tady je spíš otázka toho, že dobijecek máme víc než průmer EU na počet aut. Zároveň platí že drtivá většina lidí je nikdy nepoužije, protože nabíjí doma, má zásuvku v práci a víc jak 400-500km denně nejezdí - to je velmi vyjímečné.
Dejme tomu, ale až třeba za dvacet let nastane doba ekoteroristům zaslíbená a budou jen elektroauta, topení doma jen tepelným čerpadlem, uhelný elektrárny zbouraný, jádro a plyn na indexu, kde budeme v zimě brát elektřinu? Fotovoltaika udělá nulu, vodní zdroje, to je v součtu skoro nic, takže větrníky?
Nebo radši uplést silné vlněné svetry, nakoupit svíčky a za barákem postavit maštal pro dva Šemíky?
Na to jsem se už ptal Štíra několikrát. Jedinou odpovědí bylo, zákazem spalováků dramaticky klesne nemocnost a tudíž i zdravotnictví nebude stát zdaleka tolik korun, takže ty peníze vlastně vůbec nebudou chybět.
Vše je krásné a zalité sluncem.
Schválně, kdy vymyslí více důvodů, proč to nejde, nežli jak to udělat.
Ale to zde již bylo několikrát.
Pane Juro, věřím Vám, jako skoro vždy.
Smrtelná nemoc pro chlapi je hrozná, ale věřím, že příští týden budete jako Jura. Vlastně již teď jste Jura.
@Stir Není to jedno... protože ten článek opravdu lže... Pokud to chce autorka počítat tak, že na jedné dobíjecí stanici dobijete dvě auta, pak opravdu musí počítat, že na jedné čerpací stanici současně natankujete třeba 6 či 8 či více aut.
Nabíjecích stanic tudíž není více než čerpacích stanic ať už to počítáte tak, nebo tak.
Můj otec by Vám na Vaši otázku odpověděl, že jedno je, když si strčíte dva prsty víte kam a jeden potom olíznete...
Ale žádná nová investice tu není. I ten enyaq si Němci vzali k sobě...takže elektromobily pouze Hyundai.
No lepší by to bylo, ale ve škodovce u nás se budou dělat jen spalovaky - Seat. V elektromobilite, technologiích a baterií se točí obrovské peníze, konkurence v Evropě nám ujela a my pořád nemáme z toho vubec nic. A vsadím boty, že ani to lithium nevytěžíme, protože dřív Čína přijde s těmi sodíkovými bateriemi. Čtyři roky jsou hodně dlouhá doba, technologický pokrok jde rychle dopředu. Polsku jen výroba baterií dělá hezkou část HDP, navíc na ty továrny od LG je navázaných spousty místních firem a přispívá to k zaměstnanosti.
Tak to je evidentní selhání toho vystavovatele, za to elektromobil nemůže. Sned to jen dokazuje, že kolem EV se skutečně motá víc psychopatů, než je v běžné populaci. Shodou okolností jsme též nedévno měli výstavu dřevoobráběcích strojů, ale první co se řešilo bylo odpojení motorů u strojů, aby se nějaký zvědavec nepokrátil. Takže jen svítily displeje, mohli si to osahat, ale nikomu se nic nemohlo stát.
Mě více zaujala tato věc - člověk by si myslel, že jako taxík musí být EV hvězda, žádný dlouhý trasy, motá se po městě. A ono ejhle - holt ,, kvalita´´ Tesel je skutečně neuvěřitelná
Už jsem viděl včera, to obrovské zrychlení nikdo nečeká a člověk má zatmění. Kdoví, jak to měli nebo neměli pojištěné...
Štíre, plky o ,,obrovském zrychlení´´ jsou zcela irelevantní. Jednoznačně selhal vystavovatel, přece není možné, aby se vystavený exponát prostě mohl rozjet ! Nedávno byl v Brně IDET a co vím, tak tam nikdo nestřílel z kanonu
Cybertruck - představení a první předávky. V 50 minutě naložené Porsche předjelo Porsche ) http://www.youtube.com/live/ZbSmfbQ4kjQ?si=eIrr_XPCqSrRBmDp
Dřive se v našich luzích často mluvilo o tom, že je třeba ,,myslet politicky´´ Dnes se mluví o tom, že je třeba ,,myslet ekologicky´´. Výsledky jsou však často v obou případech značně tristní - jak nedávno zjistili i ekoteroristé v ,,júesej´´
pozoruhodná je třeba tato pasáž :
Než se to celé zaběhlo – na stanicích DSNY se pak z dieselagregátů dobíjely baterie náhradní, které se měnily za vybité – docházelo k prodlevám a výpadkům ve svozovém režimu. Cyklická výměna baterií si též žádala "specialisty mechaniky"na všech stanicích, a zdaleka nebyla tak pohotová jako prosté tankování.
Zdroj: idnes.cz/...
takže pojmy jako ,,bezemisní´´ a ,,uhlíkově neutrální´´ lze chápat tak, že auto sice nečoudí, ale o jus dál vesele hulí dieselagregát. Typicky ekologické myšlení.
Ostatně nejen silničáři, i Tesly jsou prostě jen mýtem o ekologii - opět typicky současné
Kdyby nebyla zálohovaná generátory...
Aneb jak by anglicane rekli, If my aunt had balls, she would be my uncle.
Zrejme proto zalahovana generatory byla, ze?
Nespletl jste se ,Stire? Odpovídáte na správný příspěvek?
Nějak nevidím souvislost mezi JE v Záporoží a stupiditou amíků, kteří misto dieselů v náklaďáku, který umi udělat dobře a funkčně, vymýšlí pseudoeko elektropohon, který - div se světě - v takové zátěži, jako má silniční pluh prostě nefunguje a celý to korunují tím, že baterky těch EV nabíjí dieselagregátem. Nebylo by tedy lepší používat ty diesely rovnou v těch autech a ušetřit si ty mezičlánky? A trápení s dojezdem?
A co se týče zálohování zdrojů - už před lety jsem tu psal, že žádný energetický systém na světe nemůže ustát nekoordinované připojování tak významných odběrů, jako jsou quickchargery a obecně nabíječky o vysokých příkonech. To musí zákonite rozkolísat soustavu, zejména pokud těch EV má být více, než současné zanedbatelné procento. Ale soudruzi z NDR dali hlavy dohromady a vymysleli geniální , ovšem celkem očekávatelné , řečení. Prostě nabíjení vypnou . Což je v praxi docela fajn, když nekde potřebujete dojet a dobít si baterku, že?
Na konci, jak tam mluvili o těch servisních kontrolách a z důvodu časové náročnosti se na to kašlalo. Prostě záruku to vydrží a pak je to jedno... uvidíme co bude v druhém díle.
Či v súčasnej dobe elektromobily s dnešnou technológiou? Položte si len otázku,čo stojí bazárova akuvrtačka bez funkčnej baterky? Cena elektroodpadu. A to isté platí aj u elektroaut. Bez funkčnej baterky cca 5-6 rokov to bude len nepredajný odpad,čo sa u normalného auta ani po 8 rokoch nedá povedať. Až bude nová baterka mať cenu 20- 30 % z hodnoty nového auta,tak už sa dá o niečom uvažovať z pohľadu kupujúceho.
Tak to ste dali super dobrý odkaz. Tu ľudia kupujú solídny ojazdený automobil v cene len baterky.
Nasypat do ca 8 let starýho auta 300k+ kolíků aby to jelo je supervýhodný Ještě nedávno tolik stálo nový auto použitelný i pro rodinu (kombík v holobytu) s životností 20 let... Cenový rozdíl je v reálu takový, že jeden elektromobil vyjde stejně draho jako asi tak čtyři klasický, pokud beru nový auta, a u ojetin těch klasických bude v pohodě šest a víc..
No zdarma to je dost silné slovo, že? Mě teda nepřekvavpuje, že devítiletá Tesla má pátou baterku, ale co mě skutečně dost zaskočilo, že má 13 motor ! Ano, nájezd skoro 2M je úctyhodný, nicméně když se to vydělí, tak průměrná životnost motoru je někde 150-180tkm .
Zkuste nám, bezvěrcům, Stire vysvětlit, jak to teda je? Pokaždé nám tady tvrdíte, že EV vlastně servis nepotřebují, nedávno jste tu dával pro srovnání komplikovaný motor asi z BMW vs jednoduchý motor z Tesly. Jen jste nějak nepoznamenal, že těn bawor vydrží s jedním motorem desítky let, zatímco Tesla místo každoroční výměny oleje a filtru vymění rovnou celý motor? Jasně, všichni vědí, že Tesla je na tom s kvalitou a zpracováním aut mizerně, ale že až tak? Co se dá tak tragicky zprasit na tak jednoduchém zařízení jako je elektromotor, že je nutné celý to hodit do šrotu, místo obvyklé výměny ložisk? Ano, stane se, že člověk koupí ,,páteční auto´´ a něco na něm odejde. Ale 13x motor?
A abyste si ušetřil plky o nedůvěryhodných informačních zdrojích, tuto informaci Vám tu linkuji přímo ze svatého grálu uctívačů EV elektrickevozy.cz/... ovšem ti to prezentují jako mimořádný počin na poli elektromobility Dokonce dotyčnému gratuloval i velkoelektroBůh Elon! My ostatní to chápeme jako zásadní technický průser, protože i lowcost spalováky vydrží desítky let - a ano, s původními skupinami jako je motor a převodovka , průměrné stáří českých aut je někde okolo 15 let . Takže Vámi zmínněná osmiletá ojetina bude v případě Tesly někde u 4 baterie a 12 motoru. . Fakt výhra
Nebude to tým,že Tesla má ten elektromotor z neodymových magnetov a tie proste odídu a nemajú tú svoju magnetickú silu?
Nevím, jestli jsou v tom neodymy, dost pochybuji. U takových výkonů se už permanentní magnety nepoužívaji. Viděl jsem třeba tohle video google.com/...
kde celá repase byla o přeložiskování. To je pochopitelné a akceptovatelné. Jsou v tom obyč, ložiska a to je prostě spotřebák. Ale kvůli ložiskům přece nevyhodí celý motor za nějakých 80 tKč...
Aha - tak to vypadá, že jsme doma ! Pán s tou ,,dvoumilionovou Teslou ´´ asi jezdil v dešti. Což je, jak vidno , u těchto aut problém.
Čtyři baterie na skoro 2mil km přijde moc? Kdyby byl dojezd 450km tak to dává těch 1000 nabíjecích cyklů u baterií, které neměly žádné termořízení, tepelné čerpadlo atd. To je docela slušný výsledek na tu dobu, dneska je to již 3000 cyklu a LFP 6000 cyklu. Navíc u těch puvodnich tesel byla záruka bez omezení km, takže majitel mohl být spokojený. Podobně jako záruka na motory. Spalovací motor bez servisu takové km nedá ani náhodou, měnit oleje a filtry by musel neustále, čerpadlo, turba, vstriky už vůbec ne, rozvody, pumpa, ztráta komprese atd. To ho dřív vyhodí na měření emisí
Je dobre, že je stále možnosť výberu. Na klasiku by som sa zhora zatiaľ nepozeral. Stačí to s elektrikou trocha skombinovať. Aké e-auto si kúpite za cenu tejto mazdy?
.. divný. EV se přece vůbec nekazí, do servisu vůbec nemusí. Tak jste to přece tvrdil, že? Konec konců i Tesla - zakázala uznávat záruky - i tak se dá přistupovat k zákazníkům elektrickevozy.cz/...
Buďte rád, že nežijete v US. U nás vám Teslu opraví vždy na záruku. V US obecně platí, že je snaha ji poškodit, zvláště u politiků, lobby je všude po celém světě.
Navíc spalovak na volnoběh stejně netopí***
to si musíte pustit ventilátor a pak to topí, že to odmrazí i okna.
Pohoda, klídek, tabáček. Môj názor na tento model slovami klasika:
Jen "pár stupňů"pod nulou...
" A bude hůř, až současná elektroauta budou stárnout. Čím starší, čím víc cyklů rychlonabíjení budou mít za sebou, tím vyšší je technické riziko, závad, a tedy požárů. A rychlonabíjení v garážích je tou nejrizikovější fází,"uvádí Prudil. Funkční EPS, sprinklery, odvod tepla a kouře, a pokud možno parkování co nejblíže východu, je podle něj základ
A to je v Praze necelých 3 000 elektroaut...a kolik je asi spalovacích...?
Celkem Praha asi 1,26 milionu aut, z toho necelé 3 000 elektro...takže elektro je 126 000krát méně...a požárů hoodně, když vezmeme poměr vozidel; kdyby to bylo 1.1 bv požárech, tak by muselo hořet 126 000 spalováků...a to ani náhodou
Zase "matematika"která neumí počítat . A co se týče požárů dopravních prostředků - taky jen polovina pravdy. Nebo snad u klasických spalováků nedochází ke vzniku požáru technickou závadou nebo úmyslným zapálením
A už vůbec se tady nepočítá s daní z paliv .
Elektromobily dnes nejsou cesta , ale podvod
Tak stát si rozhodně nenechá utéci peníze, které má ze spotřební daně z paliv. Takže ty peníze bude muset vytáhnout z elektroaut.
Názorům, že ty peníze nebudou potřeba, neb lidé nebudou marodit, snad už nevěří ani ty největší zastánci elektrovehiklů.
Co pořád máte s těmi daněmi? Fiala daně nevybírá, ale přesouvá do šedé zóny a za hranice. Kdo pozorně čte, žádné emiráty z nás nebudou, ale mohli bysme solidně inkasovat na elektřině a ušetřené peníze by zustaly tady doma! Tak jaké spotřební daně? Takto je posíláme do Ruska, kterými podporujeme válku a na straně druhé posíláme stovky miliard na pomoc Ukrajině. To nedává logiku nebo ano? A ještě si zamořujeme prostředí jedovatými látkami z vyfuků. Pokud nebudeme investovat do soběstačnosti, nikdy bohatí nebudeme, protože budeme platit těm druhým. To platí i oligarchům u nás, kteří parazitují na řepce s žádným energetickým ani finančním přínosem. Tato plocha by vyrobila dvakrát tolik energie, co je roční spotřeba celé ČR. Hlavně by to byla levná a čistá energie, není třeba stavět předražené jádro a spalovat uhlí. Jenže to by tady musel vládnout někdo pro lidi a ne pro svou kapsu. A proto tady ty spotřební daně platit musíte a i tu drahou ropu, protože kvuli ní se válčí a kvuli ní jsou drahé energie.
Dobrá. Místo dostavby Dukovan či Temelína postavíme stovky hektarů solárů. Když se k nim ještě postaví nespočet baterií, možná si v létě i večer posvítíme. Naštěstí jsou v létě noci krátké.
Ovšem jak to bude v zimě? Nebo když v létě bude 14 dní pršet?
Ale hlavně si posvítíme v létě v poledne.Štír to nějak staví na hlavu - nebo si myslí,že to co v poledne do elektromobilu v práci dobije, to si doma vycucne do spotřebičů
Ty elektromobily tady budou daleko dříve, než bloky které Fiala slibuje. Navíc jsou zbytečné. V Británii Hyenkly point c už měl dávno fungovat a měl stát 18mld liber, dle nové zprávy to bude již 45mld a nejdříve pojede ve zkušebním provozu 2029, přičemž ještě loni předpovídali rok 2025 a cenu kolem 31-35 mld. Kdo to zaplatí? To by se fakt elektromobil nevyplatil provozovat. Dnes vesměs o víkendech řada lidí na spotu dobíjí z větru v severním moři a ještě za to dostávají zaplaceno. Podobné to bude fungovat v létě z přebytku fotovoltaiky. Ale potřebujeme novou vládu, která nám nebude zakazovat spotove ceny. Závislosti na Rusku a ČEZu už bylo dost... potřebujeme nové technologie a ne vládnoucí garnitury, lobisty v čele s člověkem, který neumí vyplnit daňové přiznání a toto nám vládne?
@stir: Sleduji pozorně politiku v UK a rovnou ti říkám, že nemůžeš věřit absolutně ničemu, co ti šaškové v Tory vládě vypouští za "informace". To nejsou žádné dlouhodobé, experty odsouhlasené plány, ale plácnutí nějakého ministra na to, co zrovna tento týden hýbe novinami (stagnace ekonomiky kvůli extrémně vysokým cenám elektřiny, které jsou následkem jejich katastrofální politiky neregulovaného kapitalismu). Oni žádné dlouhodobé plány nemají, tedy kromě toho nechat známým zprivatizovat státní organizace (momentálně zdravotnictví), aby je mohli vytunelovat.
Nějaké serióznější plány do budoucna lze očekávat až tak za rok a půl, až se usadí Labour vláda a alespoň nechá experty nejlepší možné řešení energetické politiky s ohledem na cenu a mezinárodní závazky a dopady prodiskutovat.
Upřímně řečeno, vůbec jsem nečekal, že EU je schopná v případě elektromobility jakékoliv sebereflexe a že ten průser bude řešit, až když bude skutečně pozdě. A ono - ejhle ! Vypadá to, že někteří si zachovali aspoň zbytky selského rozumu a odpískají to ještě zavčas.
@nonek Napadá mě, že v Německu spotřebitel neplatí (tolik jak u nás) za rezervovaný příkon, pokud se nepletu a tak tam je divočina a nemají z čeho financovat páteře. Jen hypotéza.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.