Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde hledat rozdíl v roce 1930 a po sametu ve výrobě automobilů?

Od: novic® odpovědí: 9 změna:

Dvanáct let po rozpadu RU mělo Československo řadu výrobců osobních automobilů na př. Tatra, Walter, Škoda, Zetka, Aero, Raf, Wikov, Jawa, Disk, Emka, FRM, Gatter, Hava, Juja, Kroboth, Pánek Rex a další na Evropské úrovni.

Po roce 1989 žádné strasti po válce populace v plné síle nepřeberné možnosti pro podnikatele dovoz jakéhokoliv kvalitního materiálů rozdělení státu a pod.

A výrobci aut a motocyklů mimo několika mini výrobců a WV a Škoda v Ml. Boleslavi je to daleko chudčí.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Děkuji za informaci.

Proč nenásledujet pány Wichterleho a Kováříka?

hodnocení

Šohaju já po Velkém hedvábném sametu ještě běhal po hůbách a taťulda neměl šanci stát na startovní čáře tzn na startu to bylo jen pro vexláky, rudochy co zahodili rudou svatou knížku a pro slibotechny a nyní ta šance již je náročná.

 

break
hodnocení

0x
Někteří skončili s výrobou aut ještě před druhou světovou válkou. Zbytek odrovnal stát po válce...

 

petrm
hodnocení

0x

Myslím, že to nebyla otázka jen u nás, ale celkově ve světě. Z některých malých výrobců se staly koncerny (Audi, VW, Ford,..) a jiní zanikly (Simca,? Saab,..). Ale myslím, že u nás zbytečně zanikly LIAZ, Tatra osobní auta), které mohly při troše snahy ve světě uspět.

break
Audi, VW a Ford bych nenazýval malými výrobci svý doby.
Osobní Tatry byly bez šance na úspěch a výroba osobáku v Kopřivnici by byla dnes už nerentabilní a těžko realizovatelná...
petrm

Audi - viz historie DKW, Auto Union - když dělníci prchali z NDR

VW - vznikla a začala se rozvíjet až za Hitlera

Tatra - stačí si přečíst o cestách Zikmunda a Hanzelky a zájmu ve světě a počtu objednávek, které utnuli komunisti

break
V měřítku své doby nešlo o malé automobilky.
VW resp KDF vzniklo těsně před válkou. Produkce rozhodně nebyla malá.
Pokud jde o Tatru , tak osobní auta untnuli komunisti už Tatraplanem. T603 vznikla bokem.
Zájem v zahraničí byl i u ostatních automobilek jako Škoda, Aero, Tatra , ale prostě nebylo tomu přáno.
Třeba Saab měl zájem o dvoutaktní motory Aero.
A po revoluci už bylo pozdě pro Osovský v Kopřivnici. Tatra 613 byla krám a škodovka měla štěstí, že byl favorit.

 

hodnocení

0x
avatar totak

Za první republiky byla běžná praxe, že automobilka dodala podvozek s motorem a karosárna na něj usadila kastli. Obě firmy pak statisticky spadaly do definice "firma vyrábějící automobily". Proto těch historických firem je papírově tolik. Navíc tenkrát šlo o desítky maximálně stovky produkovaných vozidel. Porovnávat to s dnešními podniky moc nejde. Tenkrát zákazníkovi stačilo že to funguje. Dneska jen karburátor projektuje víc lidí než kolik jich tenkrát vymýšlelo a vyrobilo prakticky na koleně celý motor.

 

hodnocení

Jak hledám v historii tak si dovolím doplnit názor.

Německo za patnáct let po 2 sv. válce mělo životní úroveň jako v USA. Československo po rozpadu RU mělo v roce 1935 nejvíce různou výrobu na světě od špendlíků po lokomotivy žádný stát nemohl konkurovat / bez ohledu na některé problémy pastoušky žebračenky a pod. / čím se mohli Rakušáci po rozpadu naparovat max. Sachr dortem, Milkou v Alpách a pod. Uhrové tak zhruba segetinským gulášem a čardášem.

Položil jsem si otázku, neměl T.G. Masaryk a spol. jinou kvalitu než elita po Sametu a když hledám ve starém tisku nejsou tam nářky mohou za to Rakušáci, Císař pán a jeho rodina Habsburgové a pod. V Česku při problému se viník najde velmi rychle mohou za to komunisti, nepovedenej samet, porcování majetku, Brusel, Covid válka a.t.d.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]