Nejste přihlášen/a.
Ve městě Ostravě se zavedl zákaz vjezdu těchto elektro dopravních prostředků, které využívají k ulehčení jízdy elektromotorek a jsou dle názoru některých místních lidí nebezpeční při jízdě, protože hrozí riziko, že někoho můžete porazit v pěší zóně a jsou to potom milionové zdravotní náhrady škod, které pojišťovna nehradí.Máte s tím někdo zkušenosti, opravdu je to tak neovladatelně akcelerující šílený pekelný stroj e-koloběžka, že se sotva dá někomu za jízdy vyhnout, manévrovat řidítky,dlouhá brzdná dráha.Nedá se na tom jezdit normálně plynule ubráním plynu páčkou na zpomalení a objet osobu obloukem včas, jestli na zatáčení se nemusí ovšem vyvinout větší síla podobně jako tenkrát byly auta bez posilovače řízení, že to šlo těžko zatáčet apod? Neměl by to výrobce raději stáhnout z trhu tyto elektrické dopravní prostředky ohrožující chodce a auta těžko ovladatelné?
Ony ohrožují i chodce, známá zakopla o koloběžku, kterou někdo nechal na chodníku a spadla. Naštěstí se jí nic nestalo a dobří lidé jí pomohli i sesbírat nákup.
Juraja, riskujete... To je genderově nevyvážené a to je dnes skoro na popravu za úsvitu. Musíte napsat "jezdců, jezdkyň a... aha, jak to je, když to nebude řídit ani muž, ani žena, ale nějaké další pohlaví-nepohlaví?
Sám jsem jednou viděl že to jde též bez potíží u někoho.Jezdec na silnější e-koloběžce jel docela rychle, když viděl překážku zpomalil a plynule ji objel, ještě blinkr se při odbočování rozsvítil nebo brzdné světlo zadní.To záleží na typu a technickém stavu e-koloběžky nebo na jezdci který to ovládá,aby jel bezpečně? Výrobci to mají po technické stránce tyto výrobky vpořádku, že k těm nehodám stále dochází a selháním brzd to asi vě většině případů nejspíše asi nebude, co si myslíte?
Problém je v tom, že na tom může jezdit kdokoli, bez ohledu na to, co umí nebo neumí. Najde to na chodníku, zaplatí a jede. Ani nemusí vědět, zda má jezdit po silnici, chodníku nebo po poli. Ovladatelnost je velmi pofidérní i pro zkušené jezdce.
Ale možná, že až nám Putin zatne ropu, nebo až si ji zatneme sami, budou jediným dopravním prostředkem ..
Správně, jsem pro zákaz jakýchkoliv vozítek na elektriku. Elon ať se třeba po...
Měli by zakázat:
1. cokoliv s elektropohonem - jedno, dvou, třístopá vozidla, dále vznášedla a letadla...
2. nezvedené cápky - jezdí na tom, pohazují to všude a topí ve vodních tocích...
3. dementní důchodce - používají to k provokacím a šikaně sportovců a dále jako nástroj pro eutanasii. To poslední jim nemám až tak za zlé (Darwin by měl radost), ale obvykle to nedotáhnou do zdárného konce a navíc komplikují život nedobrovolným asistentům
Nevadí mi ve městech, ale vadí mi ta hovada, která jezdí po chodníku a když jim dojde kredit, tak to švihnou tam, kam je napadne. Nedávno jsem slyšela dobrý příměr - provozovatelé těchto sraček tvrdí, že pomáhají lidem ve městech, přitom je to bezostyšné parazitování na veřejném prostoru.
Byl jste v létě v Krkonoších v posledních letech? Turistické cesty asfaltované a na nich kolony elektrických motocyklů ..
Zrovna na trzích v Olomouci parkovaly ty veřejné půjčovací koloběžky porůznu poházeně na chodníku před poštou. Slepej by se o ně přerazil, my stačili uhnout. Tady si musí vymyslet města svá pravidla.
Ta pravidla dávno jsou. Na chodník si před firmu nesmíte ani postavit ceduli.
Parkovat tam pohozený motocykl ...
Nejhorší jsou blbci, co to zaparkujou nebo položí na chodníku na štorc (někdy to mohlo jen spadnout, ale někdy je vyloženě vidět, že s tím někdo tak seknul, jak mu to upadlo od ruky). To se teda týká hlavně těch nájemních (tzv. sdílených, ale pokud vím, není to sdílení ale je to pronájem). Ale neni zase tak těžké to vzít do rukou a přeparkovat, několikrát jsem tak učinil (překvapilo mě, jak je to lehké), je to daleko účinnější než to fotit a někam posílat.
Problém bude v tom, že většinu těchto kol nevlastní lidi, ale firmy, které je pronajímají, takže to neni, jako když jedete na svém kole. Taky myslím, že to záleží na jezdci. Je otázkou, jak takový zákaz vůbec udělat. Pamatujete na segveje, než pro ně silniční vyhláška (nebo zákon) zavedla vlastní kategorii (do té doby to byl chodec), tak se to muselo řešit tek, ža se dal zákaz vjezdu chodců (B30) s dodatkovou tabulkou že platí jen pro segveje (byly tehdy i fotky kombinací značky "stezka pro chodce" pod ní značka "zákaz vstupu chodců" a pod tím ta dodatková tabulka, tedy dost pitomá kombinace, co je to za stezku pro chodce, když tam chodci nesmí). Takže jak zakážete vjezd elektrokol aby to nebyl takový guláš (dáte zákaz vjezdu cyklistů (B8) případně obecný zákaz vjezdu (B1) s dodatkovou tabulkou, že to neplatí pro kola bez motoru?).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.