Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak to budou zvládat občané a ekonomika bez plynu?

Od: anina odpovědí: 132 změna:

Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov nyní podle listu Financial Times řekl, že Rusko nemůže dodávat plyn přes plynovod Nord Stream 1 kvůli sankcím EU, Británie a Kanady.

"Problémy s čerpáním plynu vznikly kvůli sankcím západních zemí, které uvalily na naši zemi a na několik společností," řekl Peskov podle agentury Interfax. "Nejsou žádné jiné důvody, které by mohly způsobit problémy s posíláním plynu," dodal Peskov v zatím nejostřejším vyjádření ohledně dodávek plynu.

Podle něj Rusko dodávky plně neobnoví, dokud se sankce nezruší.

 

 

132 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

8x
avatar juraja

Nebojte, náš pan premiér řekl že plynu bude dost a když né, tak Německo zastaví svůj provoz, a pošle svůj;)

05.09.22 16:15
prik

Změnili jídelníček na hrachovou kaši. Plynu bude dost.

 

racio
hodnocení

6x

EU jasně řekla, že ruský plyn nechce. Na nás si nepříjdou, protože máme zajištěný daleko levnější a kvalitnější LNG z Holandska.


Mám pocit, že v Holandsku je pouze rezervována kapacita na terminálu. Ovšem bez plynu.
To se brzo uvidí, jak to je.

V Holandsku se těží plyn?

Myslíte ten lacnejší,čo sa na burze predáva cez 2000 dolárov za 1000m3?

007cz
Slavco, lng je levnější než krvavý Putinův plyn, máš špatné informace, navíc je od spolehlivých dodavatelů. Odkud nakoupila SR víš?
jawacek350

LNG levnější než dlouhodobý kontrakt s Gaspromem? Jsi 007 spadl z višně ne? LNG z podstaty procesů, které musí plyn podstoupit ( energie dodaná pro zkapalnění, dále převoz tankerem + udržování teploty -167°C, poté přetankování plynu a dodání energie pro jeho ohřátí do plynné fáze, přenos potrubím). Takže buď trolíš nebo nejsi příliš informovaný? Dlouhodobý kontrakt na plyn je jediným možným řešením problému. Ten problém je tu politiky vytvářen uměle, plynu je dost a nebyl důvod k nynější eskalaci.

Obávám se, že jediný volný LNG je Číňany prodávaný ruský plyn. Ovšem za náležitě násobenou cenu.

007cz
Jawacku prozradím ti tajemství, v plynovodu z Ruska(který zadarmo vyrostl ze semínka), navzdory dlouhodobým kontraktům vlají pavučiny. Ale v něčem máš pravdu, ta ruská jitrnice "jakou svět neviděl" je momentálně nejlevnější.
Ra, můžeš být v klidu, i kdyby jsi to napsal ještě 10krat, tak to pravda nebude.

007cz,myslíte tú jednú loď so stlačeným plynom čo kúpil Sulík,pre overenie logistiky,čo sám povedal a už sa vzdal ministrovania,tak to fakt neviem,kde to vyžobral a ani nikde v tlači nebola uvedená cena,čo tá sranda stála. Len jedno viem,že Slovensko má ešte platnú dlhodobú zmluvu na plyn s Ruskom,no je o tom ticho,no Fico sa stým chválil v minulosti.Rok si presne už nepamätám,no je to min do 2028 asi. A pre domácnosti plyn zatiaľ nešiel hore,hoci v lete bolo vyučtovanie. Teraz mám zálohu 110 € za plyn pretopím cca 2400 m3 bez fixácie,u nás je ešte cena regulovaná štátom. Či sa cena zdvihne po novom roku neviem. A ten krvavý plyn z USA vám nevadí. Či krv Líbijcov,Sírčanov,Irákčanov,Srbov alebo Afgáncov je iná ako Ukrajincov? Vojna je zlá a je vždy vyprovokovaná na určitej nevraživosti dvoch treťou stranov pre zisky.

007cz
Slavco ta dohoda tě zahřeje? SR má nakoupený plyn v Kataru, všude zamíchat USA to je nějaký sport nebo paranoia.

Nemiešajte vy do všetkého konflikt medzi Ruskom a Ukrajinou,ja nebudem miešať do toho Ameriku.

007cz
Slavco, máš pocit, že konflikt mezi Ukrajinou a Ruskem nesouvisí s energetickou krizí.

 

hodnocení

3x

Jestli se něco opravdu nějak nepohne ve vládě, a to nemyslím to, že by dávala lidem stokoruny, tak na tom asi bude náš stát a lidé do roka hodně zle.

Jo, budou to zvládat blbě. Dnešní lidi nejsou nastavení na nějakou skromnost. Dovedete si třeba představit, že by v malém bytě žili rodiče i prarodiče + děti, každý den by se vařilo, na večeři byla zeleninová polévka s chlebem a nekupovali se sračky jakéhokoliv druhu? Nemyslitelné.

Tady nejde o to jestli sou lidi skromní či ne ta tady spíš de o to až díky tomu začnou padat fabriky a lidi budou bez prace tak potom teprv začne ta správná sranda

Sisi, tohle si představovat v roce 2022 teda nebudu, protože tohle náhodou znám z dob, kdy nebylo vyhnutí. Ale dneska? *sok* Proč bych si měla říkat, že když tomu tak bylo předtím, tak to tak může být i teď? A tomu chcete říkat, že jsme jako národ za ty roky vyspěli, a že se naše životní úroveň klidně může rovnat životní úrovni opravdu vyspělých kapitalistických států. Tuhle hloupost a lež já teda pořád někde čtu a slyším, jak je nám tady dobře a pořád vidím nějaké tabulky a lživé informace o tom, jak je Čechům vlastně dobře a Vy tady připomínáte, že bychom se klidně mohli vrátit k tomu, že bude bydlet 10 lidí v 70 metrech čtverečních, a snad si budou dělit záchod a kuchyň se sousedy. Hrůza *sok* To bych teda zrovna do Vás neřekla. :)

Tady si někdo myslí, že klidné a dobré žití je samozřejmost, na kterou přece máme nárok. To je ale omyl, může se stát spousta věcí, které nám do toho hodí vidle. Kdo se z takové nepříznivé situace nebude hroutit, ten je ve výhodě.

orion, ano může se stát cokoliv, ale není normální se hodit do sraček dobrovolně *bzum*

prik

A co takhle se vrátit do jeskyní. Taky řešení

 

pantatabateku*
hodnocení

2x

Já bydlím v rodinném domě, plyn nepoužíváme. Vytápíme krbovou vložkou, ohřev vody přes elektřinu nebo krbovou vložku. Drobné dřevo mám zdarma z blízkého lesu. Mě se plynová "krize" se to netýká. Věřím že většina domácností ma alternativy, aby v zimě nezmrzla, aspoň dva svetry, někdo možná elektrický přítop.

Rusko musí prodávat plyn, jinak by ztratilo významný zdroj financování svoji země. Evropa zatím plyn potřebuje. Jedno nemůže žít bez druhého. Nebujte, Rusko plyn obnoví.

pantatabateku*

Dříve si také předci dokázali poradit. Když jim bylo hodně zima v zimě, vyvedli kravku z chlíva do izby a spali s ňou. Kráva vydává hodně tělesného tepla. Dneska asi nikdo do obýváku nebo ložnice krávu nedostane (chlapy nemyslím vašu polovičku), ale třeba takové psék co spával venku se možná někde dostane dovnitř.

To ano. Dříve skutečně hospodář za velkého mrazu vyvedl kravku z chléva a zavedl ji do světnice. Ovšem nikoliv proto, aby je kravka zahřívala, alébrž aby se zahřívala kravka ve světnici. Ono světe div se, ve světnici měli kamna a topili si. Samozřejmě nikoliv na 25° C, jak je mnoho lidí zvyknuto.

Prostě kravka je živila.

pb®
Ale týká. Možná máte vyřešené vytápění svého domu, ale to je tak všechno. Pokud nebude plyn nebo bude drahý, dotkne se vás krize jen o trošičku méně než těch, co plynem vytápí. To že vy plynem netopíte neznamená, že nepotřebujete výrobky a služby, kde plyn potřebují.

To je přesně ono. Mně se to netýká, a ostatní ať si to řeší po svém, nebo navléknou ty dva svetry. Ale ne všichni mají lesík za barákem, a mohou si brát dřevo zadarmo. A co to povídáte o přitápění si přímotopy? To nevíte jak drahá je elektrika? A potom, jen abyste se nedivil, protože i Vy potřebujete k tomu topení zřejmě elektřinu. A vůbec, v této situaci přece nejde o nějaké jednotlivce a o to, čím si kdo doma topí. Tohle má dalekosáhlejší následky, než pouze něčí komfort zimního vytápění. To nevíte, jak špatně na tom jsou i různé továrny a jiní výrobci, pro které je plyn životní nutnost? Vždyť to se Vás také týká! Sice ne vašeho domácího způsobu vytápění, ale bude to zvedat neustále ceny všeho, na co se podíváte a mnohé může začít chybět, nebo nebude dosažitelné pro všechny lidi. A o tom to je. Je zajímavé, jak mnoho lidí myslí pouze na sebe, a ani je nenapadne přemýšlet o těch druhých. *co*

A v této situaci napsat, že i dříve si předkové dokázali poradit tím, že si domů vzali krávu, tak to už ani není k smíchu.

Zareaguji jen na alternativu přímotopů, případně na názor přitopit si elektrickou troubou. Z toho mám docela strach. Pokud si ve velkých mrazech jen každý třetí přitopí elektrikou, může dojít k přetížení sítě. Vypadne z dodávek jen jedna ulice? Jedno město? Nebo nastane ten hrozný blackout? Mám ve sklepě uhlí a dřevo, ale bez elekřiny mi voda v radiátorech kolovat nebude. A další potěšení spojená s případným blackoutem ani vyjmenovávat nebudu.

asd1

Ano, kráva ve světnici nebyla kvůli topení, ale aby v chlívě nezmrzla. Že bylo ve světnici tepleji byl jen vedlejší produkt.

Plyn z ruska se měl stopnout okamžitě a komplet, celá situace by vypadala jinak. Rusko by mělo prostředků mnohem míň, sesypalo by se dřív a možná už by byli z Ukrajiny dávno vypráskaný. Pak se dá plyn brát z Ukrajiny, je ho tam dost pro celou Evropu na desítky let (o to taky rusákovi jde - ne že by ten plyn potřeboval, ale aby jsme ho museli pořád kupovat od něj) Mmch. pokud by na Ukrajině uspěl, tak by šel dál a obsadil i nás, využil by i Ukrajinskou armádu, podobně jako Hitler po obsazení Sudet a získání prostředků od nás (technika i lidi). Pro nás je zásadní aby rusák byl z Ukrajiny vypráskanej (a pokud nespáchá sebevraždu tim že tam hodí atomovku, tak to tak i dopadne, pokud teda nějaký sluníčko nestopne naší podporu).

Cena plynu je jen uměle vystřelená, klidně by mohl být levný jen na příděl. Plyn je, jen ho není dost pro všechno, resp. nebude dokud se nezajistí z jiných zdrojů, ty jsou ale chvíli to potrvá, při úsporách s tím ale jde vystačit i bez plynu z ruska. Průmysl je pro nás zásadní, jsou provozy který nejdou omezit jen vypnout, to by byl problém. Nejmíň bolestivé je snížit teplotu v bytech, misto trenýrek vzít svetr opravdu není vážný problém. Tím se spotřeba sníží o tolik, že bude dost plynu aby se průmysl nemusel omezovat. Např. v Anglii se běžně vytápí na 17°C a nikdo tam s tím problém nemá, tady podle kvičení asi umrznem? Kdo chce trenýrkovou teplotu tak může přitápět elektrikou, té je dost, jen si to musí zaplatit. A zase cena elekřiny je jen uměle vystřelená, u el. žádný nedostatek není, vlastních zdrojů máme dost. Jen se na tom rejžuje. Podobně nafta, cena ropy je dost blízká té před válkou a u pumpy to vidět není. Mouka taky, žádný nedostatek není, zdražila se loňská úroda která dávno byla v silech.

U kotle který potřebuje elektriku (oběhový čerpadlo, větrák) když elektrika nebude vůbec, tak stačí mít záložní zdroj + centrálu nebo fotovoltaiku na dobíjení. Ovšem tahle situace nastane leda když strom strhne vedení, ne kvůli téhle válce.

Stejně jako sedlák nesmí sežrat zrní na sadbu ani když ho má málo - další rok by neměl úrodu a chcípl hlady - tak my nesmíme vypatlat plyn na trenýrkovou teplotu a pak muset odstavit fabriky se všemy následky (nezaměstnanost, lidi v ulicích, rabování, krádeže atd.). Příděly, cena plynu, plynový prázdniny (ve velkých mrazech dva týdny školy jen temperovat ušetří dost), příděly plynu aby zásadní průmysl fungoval - to je práce pro současnou vládu (která by zasloužila vykopat, až na vyjímky jen žerou a mlaskaj s tím že řešit to bude někdo po nich)

lesnyk

@Pantátabaterku: A tušíte, že se ta elektřina vyrábí i z plynu?

A že vybíráte z lesa dřevo, tak to se lesníkům pramálo líbí. Tedy pokud to není vyloženě váš les.

Polo-oficiálně se z cizího lesa může (bez pokuty) krást do 7 cm průměru na (nej) širší straně, ale i tak - škodí to lesům a ekosystemu. Už vidím, jak se letos budou pořádat drancování lesů důchodci :) A určitě nezůstane jen u <= 7 cm dřeva. Viďte.

jawacek350

asd1 - To za Vás napsala Pekari? Jako bych jí slyšel! :-D Zbytečně dlouhý text a plný nesmyslů. Na ruském plynu jsme naopak závislí tak, že není možná náhrada v krátkodobém horizontu. Plynu alternativního není dost, dost ho mají politici ve své hlavě a zapomeňte na solidaritu od západních sousedů v případě krize. Ti budou rádi, že obstarají vlastní potřeby. Mimochodem to bylo dost dobře vidět v kovidové krizi, kdy nám Němci zabavili jen tak roušky. :) Kdepak, odtud pomoc nepřijde. Řešení je pouze dlouhodobý kontrakt s Gazpromem, a vrátit se do starých kolejí a během této doby prakticky uskutečňovat kroky vedoucí k odstřižení se od ruskéhoé plynu. Nevím, kde jste přišel k nesmyslu, že se můžeme hned odstřihnout od ruského plynu. Kdo vám takovou kravinu nakukal? Dodáte zdroj? A to víte, že Rus vydělává mnohem vyšší částky za plyn díky vysokým spotovým cenám i když skoro nic nedodává?

 

hodnocení

2x

V budoucnu (ne za rok) bude možné získat plyn v množství snad dostatečném. Bude tak drahý, že že průmysl, který doteď plyn používal, zkrachuje a potřebovat už nic nebude.

Trochu bolet bude i to, že plyn se používal i k výrobě dusíkatých hnojiv, která jediná umožňují udržet zemědělskou produkci na trojnásobku toho, co lze vyprodukovat na půdě bez tohoto hnojení.

Tohle jsou nejnovější instrukce od řídících důstojníků?
ben®
ra252 - lhář prorokem .

bene - lhář je ten, kdo úmyslně uvádí nepravdu. Kde nemám pravdu?

Mimochodem, v sedmdesátých letech jsem pravil, že nám (západní civilizaci) islámští bojovníci ještě ukáží, zač je toho loket. A nástup první poklausovské vlády jsem předpověděl rok a půl dopředu v toleranci 24 hodin ..

Proč se plaší Uniper? kurzy.cz/...

jawacek350

Tady není moc o čem přemýšlet. Pokud bude mít např. Maďar nebo Němec levný ruský plyn a my 3x a víc dražší, pak je jasné, že nemůžeme být vůči maďarským (a jiným) firmám konkurenceschopní, protože se jaksi energie musí započítat do ceny výrobku. Tudíž logicky o naše výrobky nebude zájem, firma nebude mít zisk. Když nebude mít zisk, nebude na výplaty. Když nebude na výplaty, musí zaměstnance propustit. Když člověk nebude mít práci, nebude mít peníze, nebude nakupovat, splácet hypotéky a energie a nebude mít na jídlo a přijde exekutor. Mám pokračovat Bene, asd1, Orione, 007 a další, kterým to ještě nedochází? Je na tom něco k nepochopení? Pokud se něco rychle nezmění, tak jsme prostě v p... a můžete si malovat růžové kytičky a nadávat na Rusa jak chcete.

007cz
asd1

jawacku odstěhuj se do ruska a nevotravuj. Mmch. nejlevnější plyn maj rusáci sami, tak to asi budou mnohem konkurenceschopnější a celý svět od nich bude kupovat všechno *smich*

Chucpe je vtrhnout s armádou do cizí země a tam vystřílet města i s lidma a říkat tomu "zachraňování". Na rusáka platí jen síla aby udělal gesto dobrý vůle nebo dokonce jednal o míru tak je třeba vystřílet jeho armádu a vypráskat je ze země pryč. Stopnout jeho plyn aby se rozsypal dřív by bylo nejlepší. Mmch. plyn je i jinde než v rusku a bez ruskýho plynu se obejdeme bez zásadních potíží.

08.09.22 14:39
007cz
Jozef Síkela.
Teď ale musím udělat maximum pro zajištění přijatelných cen elektřiny. Proto jsem se vzhledem k důležitosti zítřejšího jednaní mimořádné Rady ministrů rozhodl slávu přenechat jiným a vydám se přímo do Bruselu. Čeká mě dlouhá noc a další jednání a já chci být co nejlépe připraven

Řekl bych, že se UšiZLejna na naše kašpárky poněkud vybodla ...

Šlo by to bez těch trapných zkratek? Asi ne, že?

007cz
To nejsou trapné zkratky, to budou tajné šifry pro styčného důstojníka.

Dle všeho byl sluneční bůh u řídícího důstojníka včera. To se tady se moc neprojevoval a dnes, co příspěvek, to perla.

Tohle bylo už několikrát. A je fakt, že spojení musí být. *smich**smich*

A nevybodla se?

Kdo se vybodnul? A na co?

Aha. V telecím vízoru Vám to ještě nepřežvejkali ..

007cz
Ten Síkela je v Holandsku a zvoní zvonečkem nebo se na něj jeZheudh vybodla.
novinky.cz/...
Nepřežvejkali.
Je vidět, že s někým není žádná normální diskuze možná.

 

hodnocení

2x
Uz nam ten sikela neco vyjednal?

honzas1®

Vyslal signál, to mě uklidnilo:-D

prik

Čekám, kdy navrhne, ať si seženem o jeden svetr víc

007cz
Aha, takze se vysilaly signaly. Nechame se prekvapit, jaky bude ten plan uvedeny do praxe
007cz
To je konečně rozumné rozhodnutí..

Oni snad něco dohodli?

seznamzpravy.cz/...

Pokud jsem to spravne pochopil, tak jen prednesli ek nejake navrhy a ta by mela neco sesmolit. Asi povazujou za velky uspech to, ze si ty navrhy ek vubec racila vyslechnout. Jenze obavam se, ze to co ek vyplodi (jestli) se bude hodit do kramu spise vetsim hracum a my utreme jako vzdy. Ale uvidime.
007cz
Rada ministrů se shodla na řešení a úkolovala EK. Je slíbeno řešení do konce měsíce. Ale je pravda,že až ukázána platí.

Na čem se rada shodla a čím konkrétně pověřila tu komis? A proč?

 

hodnocení

2x

A kdo se nebojí, může si počíst:

michalapetr.com/...

ben®
ra252 - čert vem plyn, ale zprávy z bojiště jsou pozitivní. Fakt tomu člověku, který to musí hlásit do Kremlu, nezávidím (radeji by neměl chodit kolem okna ).
007cz
Michalapetr? Soudruh proč se sem zase snažíš propašovat dezinformační lháře? Navíc prolhance toho nejtěžšího kalibru, zlatej Sputnik. Není to to už trapné?

007, pravděpodobně jeden z nových příkazů řídícího důstojníka.

Ahente - a ta lež je kde?

007cz
Můžu vědět jak se ti dva prolhanci dozvěděli, že Brusel natiskne a rozdá biliony a biliony euro? Té slátanině může věřit akorát domovnice a jak říkal jeden politik "s domovnicí se nediskutuje" Už tu byl klid od těch různých Sputniku a ty vytáhneš tu největší sračku co existuje, co covid, ten už ty dva neuživí.

No on je nikdo nenatiskne. Biliony se dávno netisnou.

007cz
Ben situace na frontě je velice zajímavá, pokud tedy Vladimír nemá nějaké to eso v rukávu.:)
Jak to budou zvládat občané a ekonomika bez plynu? #2
ben®

007cz - podle grafického návrhu generálů se zdá, že jeden generál navrhuje obětovat levé křídlo, druhý generál navrhuje obětovat pravé křídlo a Vladimír Vladimírovič se nakonec rozhodne obětovat při strategickém ústupu křídla obě .

No, taky může prohlásit, že je válka ..

inspa*

Kolaboranti zoufale mektají a lžou a zatím další fajn den. Jen houšť a větší kapky. :)

" Největší ukrajinský postup od začátku války, Rusové neřízeně prchají"- idnes.cz/...

Válka ale ještě nezačala. Až začně, poznají to banderovci i my.

Válka ještě nezačala? A co to teda je? Serjožo, vždyť je úplně jedno jak to taťka Putin nazval, ale válčí tam vaše armáda. A momentálně se tam plácáte od deseti k pěti. Nebo snad chceš naznačit, že až Putin nazve válku válkou, tak se situace obrátí a rusáci začnou vítězit? Aha.

Pokud někdo druhé straně dodává elektřinu, plyn a ropu - pak s ní není ve válce. Pokud se vyhýbá civilním cílům a infrastruktuře, pak nejde o válku.

Rusové se na Ukrajině vyhýbají civilním cílům a infrastruktuře?

Máte pravdu serjožo, v tomto případě se nejedná o tzv. totální válku, nicméně "speciální vojenská operace" je nesmyslný eufemismus. Na Ukrajině se jedná o omezenou válku, která pravděpodobně v totální válku nepřeroste, protože Ukrajina je velká země s odhodlanou armádou, Rusko na takovou válku v současnosti není připraveno a nejspíš na ni ani nemá zdroje.

To, jestli Rusko má nebo nemá zdroje, a má nebo nemá na válku, my můžeme jen polemizovat. Pravda ovšem je, že Rusové neútočí na ukrajinskou logistiku a infrastrukturu pro dodávky západní těžké techniky a pomoci. Proč? Neútočí na rafinerie.. Proč? Já to nechápu. Pak nesmyslně ustupují, Ukrajinci ukořisťují funkční ruskou techniku. Proč? Buď jsou Rusáci tak blbí, anebo se tady hraje o něco jiného.. Od začátku "speciální vojenské operace" nechápu ruské kroky.. Máte někdo nápady krom toho, že jsou to tupouni?

 

hodnocení

1x

Tak snad jste natolik přemýšlivá a soudná, že těm ruským lžím nevěříte, nebo snad ano? Ruské vyděračské šmejdstvo nám hrozí zastavením dodávek plynu, a to přes to, že na dodávky máme uzavřeny platné smlouvy a na plynový byznys nebyly uvaleny sankce. Jediné řešení je brát plyn od spolehlivějšího partnera, který přes dodávky surovin nevydírá své odběratele. Ale jestli máte lepší řešení, tak sem s ním.

Každé šmejdstvo to holt bere po svém. To ruské říká, že "koalice ochotných" po ozbrojeném převratu na Ukrajině nedosáhla naplnění Minských dohod a pokračovala diskriminace a vraždění civilistů. Banderovci nakonec prohlásili, že je nikdy dodržovat nebudou a že chtějí hypersonické rakety a atomové zbraně.

Ja myslím, že všichni bojovníci "koalice ochotných", kteří 30 let bojovali za válku s Ruskem jsou konečně trochu spokojení. Zatím sice válka není ani na Ukrajině, ale slovanckých mrtvol utěšeně přibývá.

Komické je mektat o tom, že na plyn sankce nejsou, když koalice dodává zbraně a žoldáky.

Orione,tak im bežte servisovať plynové turbíny,ktoré im západ tam pred rokmi namontoval a teraz na základe sankcii,ich nechce servisovať a plniť si svoje zmluvy ohľadom servisu. Možno aj Rusko bude potom si plniť tie svoje.

asd1

rusko plynem jen vydírá, možnosti jak ho sem dostat má, technické problémy jsou jen další lež. Sype se jim válka i celý rusko, kromě vydírání plynem můžou už jen vyhrožovat atomovkama. Vyděračům se ustupovat nesmí, žádný klid by nebyl jen by to bral jako naší slabost a pokračoval by.

Ano, Nord Stream II je už několik týdnů připravený a natlakovaný. Turbíny jsou nové, servis nepotřebují.

Stačí, aby se Němci vykašlali na zákaz ze SSA.

slavco31:
Turbíny jim západní firmy servisují jak ruská strana potřebuje, jak jsem psal, tyto věci byly vyňaty ze sankcí. Všimněte si, že plynovody do Číny jedou na 100%, přitom používají naprosto stejnou západní technologii, jako plynovody do Evropy. Tam žádné problémy nemají, jakpak je to možné? Vy asi patříte k těm rusofilním prosťáčkům, kteří rusákům všechno zbaští i s navijákem.

A že o servisu turbín komunikoval Siemens s Kanadou?

Orione,veď EU nechce ruský plyn,tak čo sa sťažuje,že im zrazu nejde. Jamal je tiež funkčný, no len ho niekto odstavil a neboli to Rusi. Aj ten,čo ide cez Slovensko funguje,no nie na plnú kapacitu,lebo časť odstavila Ukrajina.Ja sa na vec pozerám s nadhľadom a z toho si robím závery a nie čo mi jedná alebo druhá strana nabulíka.

Vy v tom fakt máte hokej. EU chce najít alternativní dodavatele na dovozy veškerého plynu, což potrvá, teprve pak plánuje neuzavírat nové smlouvy s Ruskem. Stále platí staré smlouvy na dodávky plynu, se kterými si ale Rusko vytírá zádel.
Co se týče Jamalu:
Ruský plynárenský monopol Gazprom si nerezervoval kapacitu pro vývoz plynu do Evropy plynovodem Jamal pro druhé a třetí čtvrtletí. Ukázaly to výsledky pondělní aukce, na které upozornila agentura Reuters. Západ obvinil Rusko, že přestal používat plynovod, aby vyvinul tlak na EU, aby zprovoznila nový plynovod Nord Stream 2.

To je zajimave. Hlavne ze jeste donedavna brali polaci reverzem od nemcu. A zase za to muze rus, ze jamalem neposilaji plyn. Pokud se polaci rozhodli brat radeji od nemcu, tak je asi logicke, ze si nebudou rusi rezervovat kapacity. K cemu taky. Navic ho prece nechcemee. My ted radeji ocisteny rusky plyn od hrichu.
jawacek350

A není to Orione a asd1 tak trochu chucpe, uvalovat na Rusa sankce (které teda více škodí nám, ale to je jiná písnička), chtít mu ekonomicky ublížit, dále mu blokovat peníze na účtech v západních bankách a pak po něm na drzáka chtít, aby dodržoval závazky? Pokud vám toto chování přijde normální, pak to o vás něco vypovídá a s vámi bych obchodovat fakt nechtěl...

Rusko si tuhle cestu zvolilo dobrovolně. Sám Velký Putin si byl vědom, že po tomhle teroristickém činu západ na Rusko uvalí sankce, ale přepočítal se v rozsahu, tentokrát to není obvyklá hra na sankce, ale Rusko má opravdu problém. Teď se za to Putin mstí, nic víc to není, prostě nám chce tím plynem co nejvíc "zatopit" na oplátku za sankce, chápat to můžeme, ale v reálu je to jen další porušování dohod ze strany Ruska. Že současná situace obchodu neprospívá, to je jasné, ale jak už jsem psal, Rusko se touhle destruktivní cestou vydalo dobrovolně, nejsme to my, kdo tohle způsobil.
Je evidentní, že se najdou lidé jako vy, kteří mají morálku u zadku a košile jim je bližší než kabát. Klidně se budou tvářit jakoby nic, že Rusko vraždí Ukrajince se nás přece netýká, hlavně že rusák bude dodávat suroviny. Naštěstí většinová Evropa agresorům ustupovat nehodlá a já jsem za to vděčný.

Kdo je to agresor?

Třeba ten, kdo je bez pozvání na cizím území a dělá tam neplechu.

Tedy NATO?

Sluneční bůh nezklame.
Tedy Rusko, jasný jo?

Orione a kto vraždil Ukrajincov na Dombase od 2014 do 2022? Rusy boli predsa doma.

A kdopak rozvrátil a bombardoval "Jugoslávii", kdo přepadl Afghánistán, Irák, Libyi, kdo přepadl Sýrii? Když vynecháme starší historii. Mimochodem, ve které zemi nemají USA vojenskou základnu?

Proč vynechávat starší historii? To jako si vybereme jen to co se hodí? Aha.
Kdo přepadl Afghánistán dříve? Tedy v roce 1979?
Mimochodem, když byl Sovětský svaz ještě v plné síle, i když na hliněných nohou, měl taky základny všude.

Afghánská vláda požádala o SSSR o pomoc proti islámským fundamentalistům. Ty vyzbrojovaly a jinak podporovaly USA. Bush starší, ještě jako šéf CIA je osobně navštívil. Rodina ibn Laden (bin Ladin) a rodina Bushů měly velmi úzké kontakty, jak víme z událostí po 911.

Však jo. V 68 jsme taky požádali o pomoc, že? Kubánci taky. A mnoho jiných.
Prostě vše se dá ohnout tak, aby z toho Rusko vyšlo neposkvrněné.
Západ je prostě fuj a východ super. Nebo se na to špatně dívám?

A že amíci nakonec ty své frýdomfajtrs nakonec šli likvidovat ..

No, to že k nám Ukrajinci poslali armádu v osmašedesátém bylo v souladu i se smlouvou z 15.12.1965. Ovšem ty ostatní armády tu byly tak nějak navíc ..

slavco31:
Když se chtělo osamostatnit Čečensko, tak tam rusák vtrhnul a rozbombardoval všechno na sračky. Přitom v Čečně (skoro) žádní Rusové nejsou. No ale to přece bylo v pořádku, že? Přece si Putin nenechá rozvracet Rusko.
Ovšem když se ruskojazyčná skupina chtěla odštěpit od Ukrajiny a začala ozbrojený konflikt za vydatné pomoci ruských "dovolenkářů", tak mělo ukrajinské vedení mlčet a nechat to být? Nemáte poněkud dvojí metr? Mimochodem, ti ruští separatisti se s ničím nemazlili, obsadili státní správu, policejní stanice, kdo se postavil na odpor, toho zastřelili. Ukradli zbraně UA armády a těma pak ostřelovali vesnice, které chtěli připojit k Donbasu... UA vojáci asi měli jen přihlížet. Co se týče boje ukrajinské armády se separatisty, tak žádná strana není svatá, obě mají máslo na hlavě.

Voloďo252, co pořád máš s tou amerikou? Banderovci a USA, to je původ všeho neštěstí světa, že? USA mají své máslo na hlavě, párkrát ošklivě šláply vedle, třeba zmíněná podpora mudžáhidů zadělala na budoucí problémy Afghánistánu, nebo i ta Jugoslávie byla chyba, která Srbsko odehnala od Evropy a vrhla do náruče Ruska. Přestože USA nejsou svatoušek, takovouhle prasárnu, jako Rusko spáchalo na Ukrajině, tohle nikdy neudělaly. Ale i kdyby ano, poukazováním na prohřešky jiných vinu z rusáků nesmyješ.

Jaká prasárna ve srovnání s agresemi USA?

ben®

ra252 - přiznejte se, že Vám nějaký Američan nebo Ukrajinec *ukal někoho z rodiny. Ta Vaše nenávist k Američanům a Ukrajincům je chorobná. Skoro se divím, že máte v ústavu internet .

Proč myslíte, že nenávidím Ukrajince nebo Američany? V naprosté většině jsou to normální slušní lidé. Pěšáci na šachovnici. Jenom je postrkují howada ..

Debilita čecháčků, oveček, jakmile má někdo jiný názor, tak je proruský, nenávidí ukrajince a ještě mu budem říkat Voloďa, vy jste ale sebranka *smich**smich**smich*

Tak největší howado je Putin. Ostatní howada mu nesahají ani po kotníky.

ben®

bmbx - já se hrdě hlásím k ovečkám i sebrance. Už jsem zde byl pražská kavárna, havloid i vítač. Jo, nálepky jsou fajn - hned je jasno, kdo je kdo. A hlavně mě to neuráží a jsem rád, že do té dobré společnosti patřím.

orione - to je Váš pohled. Nic proti tomu.

bmbx:
Samozřejmě můžete mít svůj názor. Můžete si klidně myslet, že ve vakcíně jsou čipy, Ukrajinci pěstovali smrtící viry na ruské etnikum apod., nebo třeba že Země je placatá - můžete pak hrdě hlásit, že nejste ovce :-D

ben:

jo nálepka něco vystihuje, ale Voloďa? To jako znamená že sympatizuje se Zelenským? :-D

bmbx:
No jasně, sympatizuje s "banderovcem" Zelenským, je vidět, že ti to pálí *palec2*

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, už zase po ruSSku lžou - nejdříve to byla technická porucha a ono jde o sankce. Uvidíme, jak dlouho je bude bavit pálit plyn jen tak zdarma do vzduchu. U nás o plyn pro domácnosti strach nemám a dodávky pro průmysl budou asi omezeny. Zdravím!

P.S. Něco podobného zde bylo už za socíku s uhlím (ve škole uhelné prázdniny) a šlo to přežít. Jen lidi drželi ze strachu ústa.

Když vedeme za SSA "válku" s Ruskem, proč by nás mělo živit? Opakovaně nám přes sankce poslali palivové tyče do atomových elektráren, ropu a plyn dodávali. A co jsme dodávali my?

Mimochodem - Siemens nic neopravoval?

ben®

ra252 - správně. Ať si RuSS ten svůj plyn strčí do p*dele. Jsme na jeho seznamu nepřátel, tak ať si políbí . . .

P.S. Co je to SSA?

Ben - máte pravdu, uhelné prázdniny šlo přežít. Pamatuju je jako dítě. Jednou to byl týden, jednou dva týdny.
Ovšem uhelné prázdniny trvající celou zimu si nepamatuju.

Uhelné prázdniny byl čas, kdy se nechodilo do školy. Ne čas, kdy se nikde netopilo.

SSA jsou Spojené Státy Americké, co jiného? Po slovensky SŠA.

ben®

ra252 - nechodilo se do školy, protože se tam netopilo. Netopilo se tam, protože bylo málo uhlí. Uhlí bylo málo, protože soudruh upřednostnil průmysl před vzděláním. A také se projevil jeden z nejhorších nepřátel socialismu - mráz.

Netopilo se, protože byl mráz. Bývalo -25 párkrát pod -30°C. Rozmrazovací tunely nestačily rozmrazovat. Kdyby byl takový mráz za Fialové vlády - myslíte, že by jezdila MHD, vlaky a všude bylo teploučko?

prik

Vidim jak jsou někteří znalci.Vsechno vědí. Radši si počkám jak to dopadne. A když už ten plyn mají někam strkat, tak do té Benovi.

No ale tyto dvě situace jsou přece naprosto nesrovnatelné. Myslím ty "uhelné prázdniny" a dřívější dobu. Tady přece nejde jenom o to, že by mohli vyhlásit uhené prázdniny pro děti, protože školy by neměly čím topit. *zmateny*

Bene, vy si so svojím majetkom tiež robíte čo chcete,tak prečo by si oni nemohli páliť svoj plyn len tak,keď ho aj tak nechcete. Čo je vám potom? Na druhej strane vlastne pomáha EU,že ohrieva vzduch,aby nezamrzla od Sibíri. Inak si myslím,že je to hoax to spaľovanie,skôr by som to prirovnal ku servisnému úkonu alebo k odstráneniu poruchy.

asd1

Slavco vrt nejde zavřít jak kohoutek, když neni odběr tak se musí pálit.

 

hodnocení

0x

Mimochodem - myslíte, že v Evropě ještě někdo vyrábí AdBlue? A bude ještě za půl roku?

Myslím si,že ho ešte vyrába Duslo Šaľa na Slovensku.

09.09.22 10:26

Už stojí.

 

hodnocení

0x

Třeba takhle: byznys.hn.cz/...

 

hodnocení

0x
avatar diesel

No co budu jezdit na draží benál nebo v jiném autě na ještě dražší naftu!

 

 

hodnocení

0x
avatar zmizik
Permanentně vystrašený národ má jedinou výhodu. Snadno se manipuluje. A vy jim na to ještě jako ovce skočíte. Soudruh Putin říkal, že sankce nemají na Rusko vliv a ekonomiku to navíc upevňuje. A to je ten nejvyšší soudruh, ten by se měl poslouchat, ne nějaká nula Peskov. Navíc - otužování prospívá imunitě a zažene covidovou vlnu. Generaci zocelených husákových děti, kteří vyrůstali na hnoji, chodili venku bosky a jedli chleba ze země nic nehrozí.

 

hodnocení

0x
avatar infantilni

6 hořících svíček v nevětrané místnosti o velikosti 15m² dokáže zvednout teplotu za dvě hodiny o 4°C, kupujte svíčky, bude jich nedostatek a bude se na nich dát vydělat i na burze, na hřbitově svým zesnulým svíčky raději schovejte do trezoru

 

hodnocení

0x

Takovéhle bláboly šíří veřejnoprávní ČT:

ct24.ceskatelevize.cz/...

Takze netopit a nakoupit susaky. To musel vymyslet naprosty genius. Jeste poradte prostredky na plísně, at je to komplet.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma jen houšť

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]