Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nepochopitelná rezervace ve vlaku Arriva

Od: adamova odpovědí: 12 změna:
Mají napsáno ve vagónu u zavazadlového prostoru expresní rezervace kdekoliv si cestující usedne.Není vyznačené konkrétněsedalo,které je dopředu někým zamluveno, žádnou kartičkou ani lcd displejem konkrétní pozice jako to běžně u konkurenčních dopravců bývá.Při kontrole jizdenek dokonce ani průvodčí Vás neupozorní,že si tam bez rezervace nemůžete sednout.Sice není povinná v tomto vlaku,ale jakmile někdo přijde a ukáže na smartfonu číslo tak mu musíte okamžitě uvolnit povinně místo.Přesednete si tak o sedačku dále k oknu a on Vám řekne,že chce obě místa pro sebe a máte odejít zvýšeným hlasem s oslovením mag.re vypadni tady sedím já.Žaluje průvodčímu a on to nechape,než si pasažér někam usedne,má právo vědět s předstihem kde může se posadit a kde nesmí.V případě,že uvolníte dotyčnému místo, tak může přijít další člověk a vyhodí Vás.Vedení společnosti nechce reagovat o vysvětlení nějakého logického řešení a 30 denní lhůta už jim vypršela při stížnosti.Když už člověk sedí tak je nepříjemné se vícekrát přemísťovat a mít obavy,jestli zrovna na tom místě na Vás nepadne Černý Petr.Má právo cestující s předstihem než se usadí o místě vědět,kde si může sednout nebo až na poslední chvíli vstávat a uvolnit poníženě místo jako škatulata hejbejte se?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Podobnou špatnou zkušenost sem napsal před pár týdny jiný tazatel. Tehdy jsem u poradila, že by příběh mohl zaujmout nějakou redakci. Radím to teď i Vám. Vám, "jakési jedné z mnoha cestujících"(pardon, to není osobní!), nemají potřebu odpovědět. Neodbytnému redaktorovi by nějakou odpověď jistě dali a třeba pak i systém rezervací změnili.

Předchozí stížnost na Arrivu zde.

adamova
hodnocení

To je dobré,že nejsem sama a též někdo jiný řeší podobný problém.Když už mne někdo z místa sezení vyhazuje o kterém nevím, že je obsazené, tak by tam rozhodně neměla být žádná vulgárnost.Na otázku,jestli jiní cestující mohou někoho takto nevhodně napadat mi průvodčí neodpověděl ani nevysvětlil vůbec nic.Vzájemná komunikace chybí a podají to jen rozkazem.Doufám,že jiný lepší dopravce by mohl v konkurenčním boji obstát lépe.Nejvíce mne mrzí,že danou věc neumí vysvětlit slušným způsobem a vznikají kvůli tomu v Arrivě jenom nešváry.Vedení je hluché problému naslouchat,aby s tím něco udělali.
**#Doufám,že jiný lepší dopravce by mohl v konkurenčním boji obstát lépe.***
Víra je krásná věc, ale smlouvy s Arriva jsou poměrně čerstvou záležitostí a hned tak se jich asi nikde nezbavíme. To už je pravděpodobnější to, že zůstane stát v depu Jančura který neplatí poplatky za použití drážní sítě a narůstá mu penále takže se může stát že ho Správa drah jednou na trať nepustí.
adamova
hodnocení

Docela by mne zajímalo,jak by to vyhazování z místa kvůli rezervaci řešili např.u starých seniorů,ZTP,nebo těhotné ženy.Tam by ze slušnosti měla platit nějaká přednost,ale předpokládám že by to u nich bylo asi jedno a pochopení by neměli.
adamova
hodnocení

Kde tuto nelogickou nesrovnalost se skrytou rezervací řešit,pokuď české vedení Arrivy toto vše ignoruje a nemá vůbec ochotu komunikovat? To může si někdo udělat narychlo rezervaci zdarma on-line na každé stanici při cestě a kdo si ji neudělal tak se může přemísťovat po vagónu vícekrát za sebou.Možná by stál za úvahu nějaký časový limit do kdy je možné toto provést s předstihem,aby to nezpůsobovalo chaos v cestování.
Existuje drážní úřad tam by se pravděpodobně daly stížnosti na jednotlivé dopravce adresovat. Jinak smlouvu má Arriva s krajem který jí za obslužnost platí takže krajský koordinátor dopravy by o problémech měl taky vědět aby měl informace o "kvalitě" toho co vybral, představu a příště vybiral líp. Vzhledem k tomu že jen tady na poradně už se Arriva řešila minimálně třikrát za poslední dobu, určitě nebudete první, kdo si na zmíněné úřady stěžovat bude.
adamova
hodnocení

Ještě bych se chtěla zeptat,jestli se nekalými praktikami též ve službách může zabývat Česká obchodní inspekce?
Plati železniční přepravní řád a ten je závazný pro všechny dopravce.Chceš si stěžovat na to že má Arriva bordel v systému rezervací ale obchodní inspekci bys zajímala jen v případě že sis zaplatila službu a firma nesplnila k čemu se zavázala. Myslím že Arriva tě dopravila z místa A do místa B takže úkon který sis zaplatila, provedla.
adamova
hodnocení

Ano,v tom sice máte pravdu,že cílem je splniť svůj závazek dopravit cestujícího z bodu A do bodu B i kdyby měl stát.Tady je to ale trochu složitější případ.Bylo mi průvodčím vyhrožováno,pokuď okamžitě neuvolním sedadlo,že mne může vyloučit z přepravy.Zastavil by vlak a někde v poli mne chtěl nejspíše vyhodit.To už bych ani s platnou jízdenku do cíle nedojela.Též nesmím s tím nesohlasit a dohadovat se s ním kdo je v právu.To že cestující mne vyzvala vulgárně k uvolnění místa je pro mne ponižující.Nějakou úroveň by to mělo mít

 

hodnocení

0x
avatar bimbam

Paní Adamová, posteskla jste si zde několikrát a samozřejmě můžete pokračovat, je to rubrika Volná diskuze. Dostala jste dvě rady, ani jednu nepovažujete za dobrou. Ta od kolegy Totak dobrá je. Zkuste ten kraj. A jen dodám, že přes opozičního zastupitele by to mohlo jít o něco snáz. Možná je to trochu podpásovka, ale před volbami by se možná mohl problematický výběr dopravce opozici hodit.

Přestože si myslím, že už další a z Vašeho pohledu kvalitní radu nedostanete, je dobře, ze zde o svých problémech píšete. Pro návštěvníky této poradny to je varování, aby s Arrivou buď necestovali, nebo pouze s místenkou.

 

hodnocení

0x

no, tak pokud tam mají uvedeno, že místa jsou vyhrazena pro expresní rezervace, tak si na ně nesedejte a nehrozí, že byste je pak musela uvolňovat, pokud si někdo zarezervuje *nevi* anebo si místo sama zarezervujte, a potom vás z něj nikdo nevyhodí.

adamova
hodnocení

To mají přednapsané úplně všude nad každou sedačkou,jen utajené-skryté bez bližšího popisu,(č.rezervace,odkuď a kam).To by potom si člověk bez rezervace nemohl sednout nikde.Rezervaci on-line a zdarma na krátké vzdálenosti si zvykli dělat hlavně školáci,kteří asi málo sedí ve třídě.Logicky by to dávalo smysl pro více potřebnou kategorií seniory,těhotné ženy,postižení o berlích.Je to účelové v tomto případě,jde jen o stůl,wifi,zásuvku na nabíjení a pokecat ve 4 se svými vrstevníky.Podstata k čemu původně sloužila rezervace (nevydržím stát dlouho kvůli zhoršenému zdraví a vyššímu věku)už se mění na pohodlí mladých a zdravých jedinců,což je kontraproduktivní.Též v tramvaji školák se dívá z okna a starý člověk nad ním stojí.To je nejspíše nový trend života.Mladí si už neváží staré generace a často končí v domovech pro seniory.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]