Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co v autech nahradí spalovací motory

Od: elias odpovědí: 22 změna:
Přemýšlel jsem nad tím až skončí výroba spalovacích mmotorů do automobilů čím bude nahrazena.Vývoj,vědecký pokrok jde stále kupředu a modernizace též.Myslíte si,že přejdeme do nové éry elektromobility nebo spíše rovnou na vodíkový pohon popř.solární?

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x

Před sto lety jezdilo v USA víc elektromobilů než čuďáků a v Londýně jezdily elektrické autobusy s dojezdem sto kilometrů s rekuperací. Vědecký pokrok ukázal, kudy vede cesta.

Pokud jde o vodík - má několik problémů. Neroste na stromech, musí se nějak vyrobit. A to chce nějakou energii. Odevšad uteče. Vadí běžným technickým slitinám (vodíková křehkost se tomu říká). Má malou energetickou hustotu. Musí se zatraceně stlačit, aby obsah nádrže obsahoval aspoň něco energie. Když se pořádně, ale pořádně stlačí - zkapalní. Ale litr kapalného vodíku má jen 72 gramů. Čili nic moc. A na takové stlačení spotřebujete asi třetinu až polovinu energie obsažené v získaném množství. Čili zase nic moc účinnost procesu. Má jednu zvláštnost. Většina plynů se při expanzi škrcením ochlazuje. Vodík se zahřívá (záporný Joule-Thompsonův koeficient). A to až k samovznícení. Čili díra ve vodíkové instalaci může znamenat požár i bez nějaké jiskry. Má mimořádně širový rozsah meze výbušnosti ve vzduchu. Čili shrnuto - není důvod, proč zrovna vodík.

 

hodnocení

4x
avatar totak
Až lidstvo vyřeší problém studené fúze a supravodivosti za pokojové teploty, tak budou všichni mít na zahradě vlastní elektrárnu a v autě supravodivou baterii. To bude ten správný čas pro rozvoj elektromobility.
No není to krásná budoucnost? Jen nevím kterého blbce napadlo to cpát lidem už teď, kdy se 80% elektriky vyrábí spalováním uhlí s účinností o které ani nechci mluvit. To je ekologie naruby.

 

mathew
hodnocení

3x
Kdyby záleželo na vědeckém pokroku tak jsou baterky v autech pořád jenom na startování motoru a čekalo by se až se objeví použitelná technologie.

 

pckop1
21.07.22 20:24
hodnocení

2x

Šlapky

 

liska5
hodnocení

2x

Kola a vlaky. Maximálně nějaký elektrobus. Tak to vidím já - co do dostupnosti, až zchudnem energetickou a jinou krizí.

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Vodík je bezva, ale má jednu blbou vlastnost. Strašně špatně se skladuje.
Nešenkuješ plnou nádrž, postavíš auto k baráku, měsíc s ním nebudeš jezdit a v nádrži bude polovina.

 

jd
hodnocení

0x

Výroba nutně neskončí, to jsou jenom sliby, které lze vzít zpět :)

solární – no proč ne, když na 1 m2 plochy dopadá v našich podmínkách až 1100 Wattů ze Slunce (v poledne).

problém je v konverzi (Albert Einstein a jeho jediná Nobelova cena za fotoelektrický jev), kdy ty panely se pohybují na pouhých 20% efektivity (tedy 80% neumějí využít) a hlavní problém je zatím skladovatelnost a energetická hustota -

 

hodnocení

0x

Především není žádný reálný důvod. Jsou pouze bludy uctívačů zběhlé "studentky" zvláštní školy ..

 

makk
hodnocení

0x

Solární pohon je nesmysl. Z 1m2 lze získat něco kolem 200W, takže SUV s výkonem 200kW by muselo mít střechu 100m2, a to by se nesmělo zatáhnout (a to nemluvím o noci). Elektroauta jsou další nesmysl. I kdyby síť nabíjecích stanic byla stejná, jako je dnes u benzínových, tak je třeba si uvědomit, že nabíjení trvá minimálně hodinu. A teď si představte, že před vámi budou 4 auta. Elektroauto má význam dejme tomu pro metaře v nějaké lázeňské zóně, ale mít to na ježdění přes celou republiku je nesmysl. Ze známých technologií má budoucnost asi jen ten vodík.

jd

20 000 W by mohlo na lehke auto stacit

lepsi budouci slibovane panely 300 W /m2 (pres 30% ucinnosti) by stejne potrebovaly 66 m2 plochy, takze jedine pres akumulaci do baterky (prumerne auto stejne vetsinu casu stoji nez jede) nebo jeste vice zmensit vahu a prikon

Ale solarni DIY rychloclun uz jsem videl, jede snad 12km/h a letadla - spis ultra ultra lighty - uz taky existuji na solar :)

Ps: jedine nejaky vedecky prulom - aby se dalo vytezit az 1000 w /m2, tedy ke 100% tak to by bylo neco :)

Proč vodík? Kde ho koupíte a kam ho dáte?

jd

Koupí ho už asi na dvou čerpacích stanicích v České republice, Z nichž jedna je na nějaké vysoké škole pokud se nepletu.

A kde se ten vodík vezme? Roste na stromech?

makk

ra252: Jo uznávám, že vodík není bez problémů, ale je to možná cesta do budoucna. Být to snadné, tak už jiná auta nejezdí.

jd: Ano 20kW na přemístění stačí, ale první solární auta by byla pro "smetánku" tak, jako jsou teď elektromobily a už vidím pana podnikatele, jak se chlubí autem, které má výkon o polovinu menší, než měl Trabant.

Jaká cesta do budoucna? Jaká je účinnost výroby a přepravy a skladování vodíku?

Vodík je ještě větší peklo než baterky.
jd

@makk nene, Trabi to mel v konich (23, pak 26 hp) a ne v kW :)

Ovšem Trabi měl 615 kg pohotovostních ..

 

jd

To je docela hodně ne? Solární papírák by mohl mít klidně 300 kg

I s baterkami pro jízdu po ulici s vysokými domy, pro jízdu za oblačnosti nebo dokonce v noci?

makk

jd: Sorry, 30kW měl až ten poslední Trabant se čtyřtaktem, ale i tak auto s obdobným výkonem jako měl Trabant také není na chlubení (nic proti Trabantům, naopak na ty možnosti, jaké měli to bylo super auto).

jd

Dneska, nejen s Velorexem, jsou to legendární auta :)


 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]