Nejste přihlášen/a.
Před sto lety jezdilo v USA víc elektromobilů než čuďáků a v Londýně jezdily elektrické autobusy s dojezdem sto kilometrů s rekuperací. Vědecký pokrok ukázal, kudy vede cesta.
Pokud jde o vodík - má několik problémů. Neroste na stromech, musí se nějak vyrobit. A to chce nějakou energii. Odevšad uteče. Vadí běžným technickým slitinám (vodíková křehkost se tomu říká). Má malou energetickou hustotu. Musí se zatraceně stlačit, aby obsah nádrže obsahoval aspoň něco energie. Když se pořádně, ale pořádně stlačí - zkapalní. Ale litr kapalného vodíku má jen 72 gramů. Čili nic moc. A na takové stlačení spotřebujete asi třetinu až polovinu energie obsažené v získaném množství. Čili zase nic moc účinnost procesu. Má jednu zvláštnost. Většina plynů se při expanzi škrcením ochlazuje. Vodík se zahřívá (záporný Joule-Thompsonův koeficient). A to až k samovznícení. Čili díra ve vodíkové instalaci může znamenat požár i bez nějaké jiskry. Má mimořádně širový rozsah meze výbušnosti ve vzduchu. Čili shrnuto - není důvod, proč zrovna vodík.
Výroba nutně neskončí, to jsou jenom sliby, které lze vzít zpět
solární – no proč ne, když na 1 m2 plochy dopadá v našich podmínkách až 1100 Wattů ze Slunce (v poledne).
problém je v konverzi (Albert Einstein a jeho jediná Nobelova cena za fotoelektrický jev), kdy ty panely se pohybují na pouhých 20% efektivity (tedy 80% neumějí využít) a hlavní problém je zatím skladovatelnost a energetická hustota -
Solární pohon je nesmysl. Z 1m2 lze získat něco kolem 200W, takže SUV s výkonem 200kW by muselo mít střechu 100m2, a to by se nesmělo zatáhnout (a to nemluvím o noci). Elektroauta jsou další nesmysl. I kdyby síť nabíjecích stanic byla stejná, jako je dnes u benzínových, tak je třeba si uvědomit, že nabíjení trvá minimálně hodinu. A teď si představte, že před vámi budou 4 auta. Elektroauto má význam dejme tomu pro metaře v nějaké lázeňské zóně, ale mít to na ježdění přes celou republiku je nesmysl. Ze známých technologií má budoucnost asi jen ten vodík.
20 000 W by mohlo na lehke auto stacit
lepsi budouci slibovane panely 300 W /m2 (pres 30% ucinnosti) by stejne potrebovaly 66 m2 plochy, takze jedine pres akumulaci do baterky (prumerne auto stejne vetsinu casu stoji nez jede) nebo jeste vice zmensit vahu a prikon
Ale solarni DIY rychloclun uz jsem videl, jede snad 12km/h a letadla - spis ultra ultra lighty - uz taky existuji na solar
Ps: jedine nejaky vedecky prulom - aby se dalo vytezit az 1000 w /m2, tedy ke 100% tak to by bylo neco
Koupí ho už asi na dvou čerpacích stanicích v České republice, Z nichž jedna je na nějaké vysoké škole pokud se nepletu.
ra252: Jo uznávám, že vodík není bez problémů, ale je to možná cesta do budoucna. Být to snadné, tak už jiná auta nejezdí.
jd: Ano 20kW na přemístění stačí, ale první solární auta by byla pro "smetánku" tak, jako jsou teď elektromobily a už vidím pana podnikatele, jak se chlubí autem, které má výkon o polovinu menší, než měl Trabant.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.