Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde koupit nejlépe silnější e-koloběžku

Od: eriks odpovědí: 37 změna:
Přemýšlím nad kamenným obchodem resp.e-shopem, který má dobré recenze se spokojeností zákazníků při koupi e-kolobežky.Rád bych nějakou trochu už výkonnější do kopce 1kWh.max při moji vyšší hmotnosti,ale tež skládací do kufru auta.Máte někdo nějaké kladné zkušenosti s dobrou prodejnou nebo seriózním e-shopem,kde v případě reklamace by byli vstřícní k zákazníkovi popř.nějaký zajímavý model e-koloběžky doporučit?

 

 

37 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x

Seriozní obchod tohle v nabídce vůbec nemá, protože tyhle strojky nesmí legálně na veřejné komunikace. Resp. smí pokud to má techničák, značky, ručení a ty řidičák na motorku.. Prodejci který to s úsměvem vychválí a prodá nejde o zákazníka ale jen o prachy a podobnej přístup se dá čekat i při reklamaci *smich*

Problém vyskočí při nehodě se zraněním kdy zatáhneš komplet léčebné výlohy včetně trvalých následků, podobně jako když nabouráš s autem ožralej. Stačí když ti někdo vleze do cesty a ty ho sejmeš = škoda snadno ve stovkách tisíc, pojišťovna to bude vymáhat po tobě.

eriks
hodnocení

Dle vyhlášky píši.E-koloběžky jsou na silnicích běžně považovány za kola a jejich provozovatelům se přistupuje jako cyklistům,avšak musí jet po silnici max.rychlostí do 25km/h.a výkon el.motoru do 1kW.Mimo pozemní komunikaci např.na svém pozemku může jet rychleji.

No,celkem máte pravdu, jen s tím výkonem motoru zůstaňte trochu víc při zemi *smich*

elektro-kolobezky.eu/...

pokud tedy to nehodláte přihlásit na značky jako elektroskůtr.

asd1

"Kolo" to je do max. rychlosti 25 kmh a výkon 250W Ta max. rychlost není kolik zrovna jedeš ale technicky možná = pokud to umí 50 kmh tak to už kolo neni ani když jedeš do 25..

1 kW platí pro dodatečnou zástavbu kdy to jde namontovat/ odmontovat bez zásahu do hlavní konstrukce. To tyhle koloběžky nejsou, tam to je z výroby tak že to sundat nejde = 250W.

Solidní obchod tohle uvede na férovku jako důležité upozronění, ne že dělá jakože pohoda, vychválí výkon, kvalitu blablabla a jen někde u konce návodu je drobným písmem poznámka že to je určené mimo komunikace - tou poznámkou je krytý. A dá se čekat že až proběhne pár bouraček tak to policie začne řešit a chytat i preventivně, takže si s tim budeš moct jezdit leda po zahradě, bude to stejný jako odchycený auto bez techničáku a v něm řidič bez papírů...

eriks
hodnocení

Jo a podle Vás když budete jezdit autem nezodpovědně a nabouráte,tak Vás ŘP nechrání,dostanete pokutu,stržené body a v nejhorším odebrání řidičáku.Jako imunitu před nehodou bych se tím moc nechlubil že jste dokázal v autoškole udělat zkoušky,když přesto neumíte dodržovat dopravní předpisy.Naopak bouraní časté=odebrání ŘP.
asd1

Umíš číst? Jde o to že když nabouráš v normálním autě, tak jde škoda z pojištění, kdežto na tý koloběžce to zatáhneš ty a to i když budeš mít pojištěnou odpovědnost za škodu (tohle patří do výluky). Stejně jako když v tom autě budeš vožralej. Na tý koloběžce neni až takovej problém s někym se srazit a poslat ho na vozejk, pár operací, trvalé následky a máš to snadno v milionech. Na silnici nedáš přednost náklaďáku, ten to strhne vysype náklad a máš těch milionů klidně víc.

Pokud na tý kolobrndě vlezeš na veřejnou komunikaci (= i polní cesty), tak do toho jdeš s tímhle rizikem.

Mmch. když tu meleš o nedodržování předpisů - nikdy jsi neviděl nehodu kvůli bouchlý gumě, zvěři apod.?

 

hodnocení

1x
avatar zmizik

Ať si jezdí každý na čem chce. Ale já - být účastník nehody s koloběžkou, budu automaticky chtít znalecký posudek k tomu, abych věděl, zda koloběžka měla nebo neměla co dělat na silnici. Pokud něco, co nesplňuje technické podmínky jezdí nelegální rychlostí, může se klidně stát, že to snadno přehlédnu.

eriks
hodnocení

Zmizíku;Co takhle si pořídit pro člověka vahově těžšího např.1000W.e-koloběžku,logicky mu to rychle ani jet nemůže při váze 130kg,tak mu to pojede pomaleji-normálně a kdyby tam byla náhodou ještě tendence o něco po rovině nebo z kopce přetáhnout,tak si to může pro jistotu zregulovat režimem módu na digitálním panelu eco,do 25km/h.a tempomat mu hlídá konstantní rychlost.Zodpovědnost dospělého člověka by měla být každý sám za sebe má vědět co dělá.Řidič auta pokuď chce zlobit tak sešlápne pedál a jede nepovolenou rychlostí.Většina řidičů je ale naštěstí rozumných.Trestat zodpovedné e-koloběžkáře za průseráře by bylo nespravedlivé. Když jedu a vidím na tachometru rychlost v jakém koliv dopravním prostředku tak rozum mi dá,že to musím dodržet a nemusím miť omezovač.Ten by měl být jen pro zlobivé a neposlušné bez rozdílu v čem jede.Naopak při drahém benzínu do aut vidím v e-koloběžce při dojíždění do práce pespektivu.Někteří při dnešní inflaci musí šetřit a vzdálenost 30km.na e-koloběžce Vás výjde v přepočtu jen 3-5Kč.dle typu.To u auta nedocílíte.Myslím,že se e-kolobežky stávají moderním a levným dopravním prostředkem který neničí spalinami naší ekologií a prirodu.Mělo by se je naopak podpořit než zavrhovat.Co se týče dopravních nehod,tak nejvíce jsou způsobené osobními automobily.Řidičák nepomáhá u těch co sami nechtějí dopravní předpisy respektovat.Jakékoliv chování je v každém člověku a jeho vůli chtít sám od sebe být kázeňsky slušný.Jinak jakékoliv restrikce jsou jako házet hrách na zeď a nic situaci nezmění k lepšímu,naopak způsobí to agresivitu ještě větší.Příkladem je vládní opatření,které způsobilo u lidí efekt obracený a rozhořčení.Řešení vidím,že si auta,kola,e-koloběžky na sebe mají začít kamarádsky zvykat jako to je Holandsku nebo udělat cyklostezky všude,ne jenom kousek traťi.Nelze neustále se dohadovat,kdo může po silnici jezdit a kdo utře nos.Říci fanouškovi e-koloběžky že si může jezdit jako v blázinci kolečka na své zahradě to se akorát zvedne nevole proti tomu se bránit a nesouhlasit i za cenu odchodu z EU.kde vymýšlí paskvil nelogické nařízení.Banán musí být ohnutý a okurka rovná.Za to berou europoslanci takové pohádkové platy.Jenom by nám chtěli všem poroučet, my jako loutky na provázku se podle nich hýbat.Už vymýšlí další paskvil,intimní soužití s ženou při registraci v aplikaci,jakási obdoba povolenky po pár vyplněných otázkách se rozsvítí ok.máte to povoleno nebo nemáte jako u covidpasu.Řečeno s nadsázkou spousta věcí je nelogických a špatně.
asd1

Tim si leda tak naběhneš, pokud nic nemá a pojišťovna odmítne plnit tak dostaneš prd *smich*

eriks
hodnocení

Asd1;Ty za vším vidíš jen pády na zem,kotrmelce po silnici,nárazy do stromu,patníků.To už podle Tebe neexistují slušní a zodpovědní řidiči kteří jezdí opatrně bez dopravních nehod?Pokuď e-koloběžkář pojede normálně a nějaký bláznivý řidič auta by do něj najel a způsobil mu zranění,tak škodu hradí ten kdo nehodu zaviňil.Jelikož auta mají havarijní pojištění a povinné ručení tak by to léčení šlo z toho.Vy furt vidíte nejvyšší stupeň rizika ze strany e-koloběžkaře.Ne každý se tak špatně chová.Jsou lidé co na tom klidně a vpohodě dojíždí do zaměstnání a skopičiny žádné nedělají schválně nikomu.Co jste viděl pár teenagerů po chodníku jak v Praze ohrožují chodce to je sice pravda, ale zameřte se jen na tyto hříšníky a dejte jim klidně pokuty.Každého nemůžete házet do stejného pytle,protože jsou též i slušní řidiči co nic nezaviňili a nejsou to problémové typy.Jak by se na každého účastníka silničního provozu předem mělo koukat jako nebezpečného vetřelce tak by nemohl už po silnici jezdit vůbec nikdo,protože žádný člověk není 100% dokonalý ani bezchybný.Včera jsem zase viděl silou silniční motorku a řidič blbnul,že jel po silnici slalomový styl a naklaněl to na všechny strany jako by se předváděl.Co takové v autoškole učí kdo jim vydává řidičák jak se neumí na silnici chovat.Zřejmě mu to prošlo. Jak by tohle udělal e-koloběžkář tak by se na něj ukazovalo prstem.Přesto stále převládá dle statistiky nezodpovědná jízda u řidičů motorek a automobilů, nikoliv e-koloběžek jak se na první pohled může zdát.Tak opatření by se mělo u nich trochu přitvrdit.Sotva jim oschlo razítko od komisaře autoškoly už dělají blbosti a stále jim to vše prochází a tady se u e-koloběžky budou řešit jen technické štítky,co by to mohlo dokázat a všichni jsou potencionálně špatní jezdci,ti nejhorší na silnici, přestože pravda je poněkuď jiná.
jd

Dle jaké statistiky? On někdo eviduje počty koloběžek? Takže tvoje statistika může být pouze v absolutních číslech...

hele pokud budeš mít na hlavě kameru a zadokumentováno, jak jsi jel krásně spořádaně a někdo do tebe napálil, tak pravděpodobně žádný problém mít nebudeš. Pokud takový důkaz mít nebudeš, no tak přesně naopak.

 

eriks
hodnocení

Tomu rozumím, že zakazujete cyklistům a e-koloběžkářům ekologickou a poměrně rychlou jízdu v zácpě ve městě a podsouváte auta a udělat si řidičák na ně.Každý nechce jezdit autem a někdo se spokojí s levnějším dopravním prostředkem bez ŘP,kola,e-kola,e-koloběžky.V Holandsku nechtějí auta vytlačit slabší dopravní prostředky a jezdí si po městě všichni bez rivality jeden k druhému.Tady by se měli řidiči naučit byt jeden k druhému ohleduplní.Kazdý nemůže mít všechno a nikdo nesmí nikoho do ničeho nutit co nechce. Auto,motorka ne,kolo a e-koloběžka ano kvůli ekologií a přírodě. Auta se spalovacími motory stejně končí v roce 2035,tak ještě budete vděčný že vůbec se nějak do práce ráno dostanete.Sekýrovat se mají všeobecně takové lidi,kteří se dopustí něčeho špatného a jsou nezodpovědní.Slušné,zodpovědné co nikomu nic nedělají ani nemají žádné nehody nechte v životě napokoji.Hoňte si raději feťáka v autě co Vám ujíždí přes 200km/h a někoho potom sejme.Buďte rád,že se tu e-doprava rozjíždí a zachrání takové lidi co už nemají na drahý benzín a ještě to půjde nahoru až 90Kč/litr.
asd1

Co meleš, nikdo to nezakazuje. Jen když to je výkonnější tak to už neni koloběžka ale motorka a má to svoje pravidla. A když si koupíš motorku bez papírů tak to může mít důsledky.

Mmch. tyhle výkonný kolobrndy jsou dost o držku. Jede to jak regulérní motorka, takže souhlasim s tim aby to mělo značky, ručení a řidičák. Volnost koloběžek bych nechal koloběžkám.

 

eriks
hodnocení

Ještě doplním, že u nás na sídlišti na chodníku se převrátil od mojí znamé z práce na děcké tříkolce malý chlapeček, který jel po chodníku 4-5km/h.,měl odřeniny a bolela ho ruka.Kolegyně mi řekla, že stačila normální kartička VZP.na pohotovosti a statitisíce jak Vy říkáte paní platit nemusela.Navíc ani nezabráníte nehodám na velmi slabé tříkolce.To není o tom,že si řeknete do 250W.je to bezpečné.Můžete upadnout též na chodníku.O tom to není,ale jak se chováte a styl jízdy.Nehodám nezabránite nijak,prostě tu budou s námi už žít nebo se zavřít doma a nechodit vůbec ven.
asd1

Ona ta děcká tříkolka byla motorka? Nebo proč to sem taháš?

 

eriks
hodnocení

Proč to sem tahám,tak Vám na to odpovím. Vy škatulkujete vše podle toho,jestli to je nejslabší, střední, silnější.To nemá na bezpečnost provozu žádný vliv,spíše ten pomalejší dopravní prostředek s omezovačem rychlosti na 25km/h bude brzdit na silnici dopravu a překážet než něco trochu rychlejšího co jede konstantní rychlostí na tempomat když to člověk vezme selským rozumem.Jelikož je člověk zodpovědný sice ne každý,tak si většina z nás nastaví režim pomalejší eco,aby to uřídil a nespadl z toho na zem popř.stačil začátečník ubrzdit.Ano,respekt k takové jízdě je správný i přestože vyježděným klukům co mají silnější e-kolobežky by to připadala nudná a pomalá jízda.Souhlasím s tim jet na silnici tak jak se správně má, mít přilbu a reflexní prvky.To,jestli člověk se vybourá hraje roli více věcí,ne jen rychlost.Tak např.profík vyježděný co jezdí na tom už roky nebo je členem nějakého sportovního teamu,začátečník který se zaučuje,stav vozovky,hustota provozu na silnici,nezodpovědný řidič auta,který Vás může přehlédnout,píše si manželce sms při řízení,uhodí blesk a spadne do cesty větev,skočí tam lesní zvěř.Možností je více, ale člověk musí předvídat na silnici co se děje a být bystrý aby snížil riziko nehody.Nejvíce dopravních nehod je způsobeno lidským selháním a přeceňěním svých sil popř.alkohol.Můžete jet ve ferrari a nic se Vám stát nemusí a v trabantu třeba ano.Zdání někdy klame co je bezpečnější.Tlačit restrikce tam kde to je nejméně potřeba a nechat větší benevolenci,kde je to prioritní se zaměřit je kontrapoduktivní.Podobné jako byste řekl, muž svojí manželku uhodit při hádce doma nemůže protože má na to oddací list (záruka lásky papír).Ten kdo má jen přítelkyni tak se mohou doma pomlátit.Realita je jiná a ani největší matematikář Vám neřekne přesně dopředu okolnost která jistě nastane,pouze pravděpodobnost která může vyjít v praxi jinak.Tak nebuďte zlí ani zavistivý na e-koloběžkaře kteří jezdí na tom s citem a normálně jako nás většina. Extrémy jsou blázni co to tahají okolo 100km/h.a predvádí se jaký jsou frajeři.To samé Vám budou dělat též motorkáři na silných silničních mašinách,kde je láká adrenalín a silnici si pletou se závodní dráhou a potom jsou u silnice pomníčky.Prostě jsem Vám tím chtěl naznačit,že svět není jenom černobilý,ale barevný když otevřete oči a zamyslíte se proč na světě existují dopravní nehody a jak je eliminovat,že by k ním nedocházelo.To by musel být v pravidelných intervalech, každý kdo jezdí po silnici přezkoušen zkouškami,jako to mají dopravní piloti letadel.Někdo má řidičák už 30 let a zapomněl hodně věcí z autoškoly hlavně víkendový důchodci co jezdí na chalupu.Chceteli snížit celkově dopravní nehodovost,chce to přijmout celou řadu dopravních opatření pro všechny a hlavně ten řidič musí sám chtít to dodržovat,jinak je to též na nic.

@eriks

Přemýšlejte hlavou. U nás se prohánějí koloběžkáři na e-koloběžkách po cestě jako prasata ,motají se mezi autama, jezdí po chodníku, po silnici, po přechodu pro chodce se sluchátkama na uších...co to má společného s bezpečností provozu? Pokud chci nějaký silnější stroj, měl bych taky dodržovat předpisy .Motorkáři platí povinné ručení, Podle vaší teorie - pokud budu mít na výběr přejet koloběžkáře který se mi motáí před autem nebo zabrzdit a riskovat že mě měkdo nabourá, raději přejedu koloběžkáře. Protože když zabrzdím, jemu se nic nestane, od nehody ujede... ale auto jedoucí za mnou mě nabourá..A koloběžka nemusí mít SPZ, takže moc nepomůže ani případný kamerový záznam. Je to jen snaha obejít předpisy

eriks
hodnocení

Proč jsem furt taháte nezodpovědné e-koloběžkáře kteří jezdí se sluchátkami jako prasata a potom hazíte na základě pár pomatených jedinců do jednoho stejného pytle s většinou e-koloběžkářů,kteří umí jezdit bezpečné a zodpovědně.Tak udělejte bič jen na ty co to kazí a ne těm kteří nic neporušují.Nést následky nevinně za jiné je blbost.Každý ma být za sebe zodpovědný. To je to samé jako chtít kvůli určitému procentu dopravních nehod u aut zakázat všem jezdit tímto dopravním prostředkem a nazvat ho rizikovým.Přemýšlejte proč e-kolobežkáři jezdí po chodníku ve městě.Jednak mají strach z aut,aby do nich nežuchly a také nejsou ucelená pravidla kde mohou vlastně jezdit.Nejsou oblibení na silnicích ani na chodníku. Cyklostezek je ve městě ještě málo a na své zahradě okolo baráku Vam jezdit dokola nebudou,protože to využívají jako efektivní a ekologický prostředek při jízdě do práce v městské zácpě a rychle se dostanou na místo.E-koloběžka nebyla vynalezena kvůli tomu si jí doma vystavit v obýváku jako dekoraci a jen se na ní dívat,ale využít její jízdní vlastnosti k nějakému účelu resp.volnočasovým aktivitám pro potěšení.Chce to lidi více poučit,jak na ni správně jezdit,protože je to stále něco nového co tu není po mnoho let jako auta.Správná motivace je investice do rozšíření cyklistezek,ale na to všechna města nemají finanční prostředky tak udělají jen část cyklostezky a potom se musí stejně vyjet na místní komunikaci.Ten kdo chce hledá způsoby a kdo nechce tak hledá důvody a toto lidové rčení platí dodnes

Rozčilujete se úplně zbytečně, žádný z nás, co to fungujeme na poradně, nemá žádný vliv na legislativu okolo e-koloběžek :)

Navíc - pokud chcete něco ekologického a přitom rychlého, kupte si klidně Harley-Davidson LiveWire - ten valí, pokud vím, okolo 180km/h - to už by Vám mohlo stačit, ne? Jenže - na takový stroj je třeba patřičný řidičák, výstroj a v neposlední řadě ten stroj musí mít RZ, což z něj činí identifikovatelný (čti postižitelný) objekt. Ano, není levný, jsou i levnější varianty různých e-scooterů a podobných vozidel - ale i pro jejich řízení potřebujete řidičák a plníte veškeré podmínky pro řízení takovýchto vozidel. Což přece není žádný problém, že?

Jinými slovy - pokud to jede víc jak 25km/h a má víc než 250W není to už e-koloběžka. Navíc je v současnosti dost výrazný trend k snížení povolené rychlosti na 10km/h - právě pro zběsilé chování některých jezdců na těchto strojích.

policie.cz/...

Kdo chce, hledá způsoby.Kdo nechce, hledá důvody.Buďto chci jezdit na dopravním prostředku který sám poháním ( kolo, koloběžka) nebo jsem líný ( jsou i vyjimky, ale obvykle jen potvrzují pravidlo) se hýbat a dokonce jsem líný si udělat řidičák a proto se snažím jakýmkoli způsobem obejít legislativu .A zdůvodňuju to tím, že nikdo kolem mě mě nechápe

Chcete stroj s výkonem motorky - smiřtese s tím že potřebujete řidiřák, RZ, povinné ručení ...

 

eriks
hodnocení

250 W.neutáhne do kopce těžšího dospělého člověka tak vhodné pro 45kg.školáka.Je povoleno do 1000W bez ŘP.řikal mi to prodejce.Snížit rychlost si člověk může sám,protože na ovládacím panelu je nastavení do režimu rychlosti eco 10-15km/h,normál 20-25,turbo 30-35km/h.Vše vidí řidič koloběžky na tachometru kolik jede.Pokuď je člověk zodpovědný tak bude dodržovat tuto rychlost sám od sebe bez nějakého vynuceného čipu-omezovače rychlosti.Z toho pramení nedůvěra.Řidiči aut mají tež omezovač rychlosti,ale jestli se může u nás na dálnici pouze 130km/h,tak by omezovač rychlosti měl blokovat na tuto povolenoú hranici limitu a realita je taková,že mnozí to nedodržují a omezovač se zapne na 200km/h.To znamená,že se vsází na vlastní uvážení a zodpovědnost řidičů, kteří svým porušováním to to rozpětí mají jen na svém uvážení, jak moc sešlápnou plyn.To je nefér.Většina aut způsobuje dopravní nehody,tak by bylo spravedlivé přitvrdit restrikcemi i na ně.Statistika mluví jasně,že auta bourají velmi často.Těch 10km/h.na e-koloběžku nikdo kupovat takové potom nebude a do práce by ráno dorazil pozdě.Dětem pro zábavu na hřišti to nevadí. Souhlasím s tím jet do 25km/h,ale přepnout si to sám(ne čip omezovač) na panelu na silnici,ale na vlastním pozemku a polní cestě to nedáva smysl.Tyto omezovače bych montoval pouze za trest jen těm zlobivým účastníkům kteří se chovají jako blázni a riskují,ostatní zodpovědní by to neměli za neposlušnošné nevinně za ně odnášet.Umí jezdit,nepřekračují rychlost,chovají se slušně nejezdí po dvou,takové by se prudit správně neměli bezdůvodně.Zaměřit se na neposlušné řidiče všeobecně bez podjatosti.Kazdý nemá ŘP na kola,e-bike,normalní klasické e-kolobežky nepotřebuje,protože se to bere jako kolo dle vyhlášky. Ano,nadupané e-kolobežky např.2x5000W,11.000W,rychlost nad 100km/h ve stoje,to už je hazard bláznovství a měli by mít ŘP a povinné ručení.Ne takoví co jezdí pomalu do 25km/h.a občas na polní cestě malinko přetahnou na 27-30km/h.Takové bych za nejrizikovější skupinu nepovažoval až tak puntičkářsky. Selským rozumem to je pochopitelné,že jde člověku většinou o normální jízdu do prace, do školy,k vodě na koupaliště,ne závody a předvádět se.Prodejce též říká poklidná jízda a dodržovat dopravní předpisy.

Jel jste někdy na klasické polní cestě třeba na kole těch 30 km/h? navíc pokud se tam " motají" rodiče s malýma dětma, další chodci a cyklisti?

Tak pokud berete jako maximálně erudovaný informační zdroj slova prodejce, tak se můžete dočkat překvapení při případné konfrontaci se silničním zákonem. *smich*

Především - ano, e-koloběžka může mít až 1000W, ovšem zásadní je maximální rychlost 25km/h. Než si někde něco přepnu. Pakliže stroj dokáže jet víc, není to už z pohledu zákona e-koloběžka. To, že při jízdě na takovémto vozidle hrozí v případě nehody dost zásadní postih, to už zde padlo. Krom tučné pokuty Vám hrozí i poměrně nezanedbatelné riziko dost zásadního úrazu - ony ty helmy pro cyklisty mají asi svůj důvod, o výkonnějších strojích nemluvě. Ano, silniční zákon můžete se štěstím i dlouhodobě ignorovat, fyzikální zákony však platí nekompromisně, takže si jistě domyslíte, že není úplně jedno, jestli při držkometu z kolobrndy jedete 10km/h, nebo 50km/h Tudíž varování jste už dostal.

Klidně si kupte ten 11kW stroj, mě z toho není ani horko, ani zima. Zodpovědnost je čistě na Vás.

eriks
hodnocení

Nunici,okolo polní cesty je k soukromému sportovnímu letišti rovná asfaltka a děti tu nechodí,protože to je na vesnici kde je málo lidí a většinou to je prázdná cesta.Tak proč si tam nevyzkoušet 30km/h rychlost když blázni co sice mají ŘP jezdí na silných v běžném provozu a způsobují nejvíce nehod.Tak si myslíte, že tato rychlost je extrémní pro vyježdého člověka 30km/h na soukromé opuštěné staré cestě ke sportovnímu letišti mimo louku? Je správné podle Vás když po polni cestě jede auto jeep nebo houbař si zajede na lesní cestu až do lesa? Tam kde jsou překážky,průvod turistů to je vidět, ale jsou též na odlehlých mistech prázdné cesty a široko daleko není vidět ani živáčka.Prostě nemůžete vyštvat všechny e-kolobežky odevšad a upřednostňovat jenom auta se spalovacími motory.Cyklisté,e-bike,e-koloběžkáři též mají právo jezdit jako všichni. Výrobce nemůže zastavit jejich výrobu kvůli Vám že máte v sobě averzi na ně.Vám se líbí jen sedět celé dny u počítače na poradně a nechodit pomalu ani ven nebo jet autem na nákup a hned domů.Za chvíli byste zakázali dýchat čerstvý vzduch kdybyste mohli to udělat.Jenom ne sami sebe omezovat.

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Tady je výběr odkaz

 

eriks
hodnocení

Včera jsem potkal mého spolužáka ze základky a dělá u dopráváků silničních.Řekl mi,že teoreticky by to mělo výkon do 1kW max a jet rychlostí do 25km/h.Prakticky se nezastavuje každý e-kolobežkář,kterého v Praze vidí za jízdy,že by mu kontroloval štítek co má za typ,jestli tam má režim přepínání rychlosti ,omezovač,tempomat apod.Vybírají si prý náhodně kdo svojí jízdou upoutává pozornost,buď jede moc rychle,kličkuje na tom,jezdí ve dvou lidech,opilec který to sotva uřídí nebo už jak nastane vážnější dopravní nehoda.Kdo jede plynule normální rychlostí a nedělá nejaké hovadiny toho nezastavují a ani nemají čas bez podnětu nebo důvodu takové řidiče e-koloběžek kontrolovat u každého koho na tom vidí jet.To by dělali jenom to jedno bez výsledného efektu a vážné dopravní nehody by nestihali vůbec jak by si hráli jenom na revizory štítku co která e-koloběžka by mohla potencionálně dokázat.Doporučení mi dal spolužák toto;jezdi bezpečně,zodpovědně,měj ochrannou přilbu,nějaké reflexní prvky na sobě, dodržuj dopravní značení a jezdi na tom pomaleji a opatrně.Řekl jsem mu,co když to z kopce se rozjede malinko rychleji než těch 25km/hmih.Odpověděl mne to už není z pomocí síly motoru ale podobné jako u kola na volnoběh z kopce.Takže z toho rozumím, že jejich práce je řešit zodpovědnější a vážné případy než si s lupou hrát na revizora šťiťků u každého koho vidí na e-koloběžce jet. Podobná blbost jako by prošli všechna parkoviště a kdo v autě na tachometru má napsanou vyšší rychlost než povolených 130km/h.nesmí s tím jet na silnici protože stroj by mohl dokázat za určitých podmínek jet rychleji.To se nechává na důvěře tomu řidiči.Řešit do detalů úplné paradoxy a mouchy když je vše vpořadku není důvod ani kapacitně provoditelné.To by též podle Vás ještě mohli řešit kdo je při řízení zamračený a kdo se usmívá.Tak si myslím,komu by se náhodně ukazalo na tachometru z kopce 27km/h.na e-koloběžce,že by z toho nebyl v praxi velký poplach nebo nějaké pozdvižení,že by ho honili s majákam a hřebíkovým kobercem.Když selským rozumem to člověk zhodnotí do priorit závažnosti přestupků co je vážné a co ještě v mezích normy nebo těsně na hranici.Tak např.focení mobilem, by měl být správně souhlas dotyčného,kdo by byl viďen v záběru.Kdo turistů nezachytí na Karlově mostě nebo na Staromáku jinou tvář,přestože fotí kulturní památku.To by musel obejít každého kdo se v zorném úhlu nachází a zeptat se ho,jestli si může vyfotit historickou budovu s tím že v povzdálí bude na tom dotyčný též trochu vidět.Kdo takto v praxi fotí.To je podobné jako u e-koloběžky zastavovat každého,obracet ji a ukazovat štítek jestli to je z pohledů restrikcí úplně do detailů správně.Kolik jich jenom v Praze jezdí všude možně též takové sdílené přes aplikaci.
asd1

Aktuální legislativa je, že těch 1 kW platí pouze pro dodatečnou zástavbu. Tovární tj. to co chceš koupit, tam smí mít jen 250W. Ověř si to ale ne od "kamaráda z dopravky" ale oficiálním dotazem na přslušný úřad. 1 kW je možná nepsaný zákon který policajti tolerujou, ale právník pojišťovny která by měla platit škodu vytáhne platný předpis že jen 250W. A už to pojede.

Nikdo tě na tom běžně stavět nebude aby kontroloval štítek, toho se bát nemusíš (v budoucnu ale možná ano). Ovšem pokud dojde k nehodě, tak se to už řešit bude - na čem jsi jel atd. a zjistí se že na motorce bez papírů. Pak je to stejný jako v autě ožralej = celá škoda jde za tebou. Někoho sejmeš, on skončí na vozejku a platit budeš miliony. Černý scénář ale nic nereálnýho - vleze ti do cesty ty se nevyhneš a je to. Stačí někdo kdo se hne doleva ty myslíš že uhýbá tak nebrzdíš, bereš ho zprava ale on se vrátí doprava a mrd máš to *ua*

Můžeš vzít e-koloběžku s 250W/ 25 kmh a dodělat na ní větší motor, pak to může mít 1 kW. Drošku nelogický předpis ale tohle fakt platí... Prodavač lhal aby prodal, škodu za tebe platit nebude - zapře to, v návodu je na 99% zmínka že to neni na veřejné komunikace... Obvykle drobným písmem někde vzadu...

eriks
hodnocení

Kdybych měl možnost ovlivnit tuto nelogickou legislativu naši slavné EU.o e-koloběžkách,tak bych to vymyslel lépe a logicky by to dávalo větší smysl než toto.Chyba je též že města nemají finance na budování cyklostezek nebo jen z části a potom nezbývá než pokračovat po silnici.Neřešil bych ani to,kolik watů můžeš mít ani kolik e-koloběžka umí vytáhnout.Dal bych plnou zodpovědnost za styl jízdy řidiči, vyznačil bych dopravní značení kolik se v daném úseku může na tom jet na dopravních značkách, též kamery.Kdo by to přetáhl a porušil tak potrestat.Teď když už výrobci vyrobili tolik e-koloběžek a lidi přišli na to,že to je levný a docela rychlý dopravní prostředek do školy nebo do práce a nemusí stát v zácpě, tak se obávám,že jakékoliv restrikce už nemohou zabránit tomu,aby se na e-koloběžkách nejezdilo a ukončila se jejich výroba a distribuce. Jednou to bylo objeveno,tak už to ze silnic úplně nezmizí jak by si mnozí přáli.Jde o to jen nastavit určitá pravidla,ale nesmí býti diskriminační a nelogická.Tvrdá opatření mají stejný efekt jako v pandemií povinné roušky a lidi to stejně nedodržovali a naopak vzrůstalo to napětí.Myslím že rozumné kompromisní řešení existuje,ale na principu dobrovolnosti a své zodpovědnosti jako u dospělého občana bez tohoto ponižování jednat s e-koloběžkáři na úrovni malých dětí.Toto už pomalu zavání určitou manipulací člověka proti jeho vůli.Človek má svůj rozum a ví většinou jak má jezdit pokuď to není zrovna nějaký šílenec.Ten tlak na tuto cílovou skupinu mi nějak nesedí a je zvláštní.Chtělo by to více poznatků a abychom nedošli k závěru,že více dopravních nehod a nebezpečí číhá v autech,což se o tom tak nemluví často a vidí se jem malé procento neposlušných teenagerů na e-koloběžkách,které ještě nejsou jejich,ale sdílené v centru města.Možná by stál za úvahu nějaký podrobnější výzkum na téma e-koloběžek,aby nedocházelo k takové panice jak jsou rizikové za jízdy.Je to zatím nový dopravní prostředek.

 

eriks
hodnocení

Jak byste to řešil po stránce účelové v praxi což není domyšlené do konce.Jeden člověk jede na e-kolobežce jak říkáte o výkonu 250W a váží např.50kg.Ten v klidu po rovině pojede a vytáhne ho to do kopce.Potom je paradox,že na tu samou e-koloběžku stoupne vysoký a těžký člověk o váze 120kg.Sotva to s ním pojede 5km/h a do jakéhokoliv kopce nemá už šanci vyjet.Ta hranice výkonu by měla být též korigována logicky s váhou jezdce.Jinak těžší osoby z tohoto slabého výkonu nebudou mít žádný požitek z jízdy.Ten těžký jezdec by byl na tom stejně vyrovnaně jak by jel např.na 600W koloběžce s jezdcem lehkým na 250W e-kolobežce.Logicky by jeli oba stejně, přestože by měl každý z nich rozdilný výkon.Toto by chtělo ve směrnici přepracovat a detaily dotáhnout do konce.Kvůli tomu jsou tyto kategorie lidí nespojojení,že se nebere na ně ohled a posuzuje se to jen dle lehkých a hubených lidí.Jinak by nebyla žádná výtka jak by to jelo normálně.
asd1

Jak bych to řešil? Převzal bych německej předpis, tam maj výkonnější kolobrndy značku a pojištění odpovědnosti za škodu, při bezpečný jízdě můžeš jet i nalitej a není tam s tim problém..

Bohužel jsou CZ předpisy takový jaký jsou, tak buď ti to do kopce skoro nepojede nebo si koupíš elektro motorku se všim co má.. Ta kolobrnda přes limit je fakt riziko že se přimotáš do bouračky a pak se nedoplatíš (bez legrace)

eriks
hodnocení

Ještě by mne zajímalo,jak by došlo k dopravní nehodě na e-koloběžce a pádu na zem tak v čem by to bylo horší než nehoda na silničním kole? Proč nehoda na e-kolobežce by stála takový majlant peněz v nemocnici když u běžného cyklisty který by byl zraněný stejně by nic platit nemusel a měl by to hrazené z veřejného zdravotního pojištění? Tady je paradoxní situace a následky zranění mohou být velmi podobné e-koloběžka a klasické kolo.
marcell
Pokuď mají omezovač rychlosti do 25km/h.tak nevidím důvod nemít výkon motoru třeba 2kW.To potom nejde na rychlost,ale na sílu a tah do kopce u těžkých jezdců e-kolobežek jak tu někdo popisuje,že ho to neuveze 250W.Stačilo by snad jednu z těch podmínek splnit a nemusí být obě najednou.
asd1

marcell to vysvětluj zákonodárcům..

Jednoduše - na kole jsi cyklista, na komunikace můžeš legálně a řidičák mít nemusíš = léčebné výlohy platí pojišťovna.

na silné e-koloběžce bez techničáku jsi řidič motorového vozidla které na veřejné komunikace nesmí, příp. k tomu ani nemáš řidičák = pojišťovna škodu může vymáhat po viníkovi. Podobně jako když nabouráš v autě ožralej.

 

 

jd
hodnocení

0x

už výkonnější do kopce 1kWh.

Prosímtě pamatuj si, že jednotka výkonu je kW a ne kWh !

 

jd
hodnocení

0x

@eriks nechces si poridit mysuperebike.com/... od ladise? :) Ten tam ma asi jinaci vykony :))

ps: me by zajimalo, co byste si poridili za bike do lesa, nejaky "trerenni":)

Jenže on nechce e - skutr nebo motorku, chce prostě e - koloběžku s patametry e- motorky.

Nechápu tyhle obchazeče.Chci koloběžku, koupím si koloběžku. Chci něco výkonnějšího - koupím si e-skutr a mám e-skutr,motorku třeba i e- harley. Ale bude to mít SPZ .Pokud to SPZ mít nebude, nesmí to na cestu .

Proč si nekoupíte obyčejnou koloběžku, když už chcete mermomocí udělat něco pro zdraví a přírodu?

jd
"když už chcete mermomocí udělat něco pro zdraví a přírodu?" A to tvrdim kde? Treba mam v aute 1MWp jako ladi & margareta

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]