Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Konec výroby spatovacích motorů v roce 2035

Od: slavo® odpovědí: 35 změna:

Vmédiích říkali, že v roce 2035 se mají přestat vyrábět spalovací motory a když běžný uživatel mění auto po 15 letech, tak v roce 2050 bude nulová uhlíková stopa. Respektive budou už jen elektromobily.

Zajímá mě kolik emisí vyprodukuje běžný automobil za 15 let průměrného provozu.

Kolik se vyprodukuje emisí pro výrobu baterie pro elektromobil a kolik baterií spotřebuje elektromobil za 15 let - asi jednu ne.

Kolik se vyprodukuje emisí pro výrobu energie za 15 let pro 1 elektromobil.

Vzhledem k tomu, že roce 2050 většina z náás již tady nebude můžem o tom jenom diskutovat.

Kolik tady jezdí v současnosti vozidel vyrobených před rokem 2007 - tedy starších 15 let.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Vzhledem k tomu, že roce 2050 většina z náás již tady nebude můžem o tom jenom diskutovat.

Já budu 2050 dědek. Snad se tedy dožiju. Co bych tedy měl udělat krom diskuze? Proč bych to neměl nechat plynout? Klidně dojezdím spalováky a pokud to bude ekonomicky nesmyslné, což se dost lidí ubrání a vše se bude zdržovat a odkládat, tak pak nemám problém koupit ojetý elektromobil a nové baterky.

Lidem to straší v hlavě stejně jako předchozí a aktuální situace. Žijí z ruky do huby a nemyslí na zadní kolečka. Pak jsou zbytečně vystresovaní a strašení zprávami.

...

Proč se nikdo nepozastavuje třeba nad kvalitou aut? To Vám jako nevadí dnešní plechovky s mizernou kvalitou materiálů a zpracování? Už jste si všichni zvykly třeba na tvrdé sedačky v autech? Nebo na kvalitu laku o tloušťkách u prahů i 90nm? Že běžný uživatel nebo firma za 6 let udělá z nové Dacie nebo Renaultu vybydlenou plečku? Přesolené silnice v zimě taky udělají zásek do zubu času a je to k vůli tomu, že dnešní člověk neumí řídit. Jen šlape pedály a točí volantem a pak ESP a ABS spaste mě...

Jaká je potom zátěž a uhlíková stopa?

Nebylo by lepší vyrábět z kvalitních materiálů kvalitní a bytelná auta na 30 let?

Odpovím si za Vás. Nebylo, protože by všichni brečeli, že ta auta jsou strašně drahá.

Proto všichni kupují za rozumnou cenu spotřební kvalitu nebo přímo to nej a nejlepvněší na trhu a zátěž uhlíkové stopy to dohání tam, že se musí změnit trh na elektroauta...

Spíš vídám auta z let cca 2007 - 2016.

Auta nejsou drahá kvůli tloušťce laku. Jsou drahá kvůli předepsaným pitomostem ..

Kdyby se nedělal tenoučký plech, nekvalitní lak a interiéry z recyklátů, tak by se ušetřené peníze nemohli vrazit do těch pitomostí co dohání automobilky postupně zahubit provoz spalováků.

Podle mě, kdyby zůstala kvalita zpracování a materiálů a do toho ještě dnešní pitomosti k vůli emisím (ať už vývoj či přímo koncové díly nebo uhonit minitřívalce turby), tak auta začínají na cenách 800 000kč.

tomaso
Málokdo chce auto(nebo jiný vyrobek) 30 let. To je jenom pozůstatek mysleni z dob minulých, kdy se 20 let vyrabelo stále stejné auto, nebo s minimálními úpravami...
Tím neobhajuju plno nesmyslů v dnešních autech, ale pokrok nezastavime. Na zemi je čím dál víc lidí, ti se musí nějak živit, potřebujeme víc pracovních míst, víc vyrobit, rychleji obmenovat... nebo vyrobíme o třetinu min aut, budou třikrát dražší a kdo si je bude kupovat, když bude trojnasobna nezaměstnanost(protoze pak muzeme vyrabet vsechno zbozi, co vydrzi trojnasobek)?
Navíc při dnešním úrovni miniaturizace musí byt poruchovost elektroniky vyšší...

@tomaso ... já bych klidně kuchyňské spotřebiče chtěl 30let. Zachvilku ty moje budou mít 20let (lednice, trouba, mikrovlnka, myčka).

Naopak souhlasím, že dnešní spotřební plečky bych fakt víc jak 5 let nevydržoval.

Ale neměl bych problém jezdit třeba Audi 100 dodnes. Nic by mi tam nechybělo. Pohodlný interiér, pohodlný podvozek, klima, abs, ... Bohužel výroba dílů dávno ukončena a tak je to nerentabilní na denní provoz.

 

hodnocení

1x
avatar promon

Ono to nebude tak horký - jednak pro to není infrastruktura, jedni ekoteroristé jsou zásadně proti větrníkům, jednak je pro to potřeba lithium, to se ovšem musí těžit a zase - ekoteroristé jsou proti.

Krom toho - věřím, že do té doby se EU rozpadne, nebo my v ní už nebudeme.

Taky si myslím, že EU se jednou rozpadne.

Stále jsou mezi státy EU velké rozdíly ve všem.

Spíš, jestli se opět postavíme na nohy, když jsme skoro všechno zrušili v průmyslu.

Podle mě, jestli to s plynem bude stále takto pokračovat, tak by nás mohla spasit výstavba další jaderné elektrárny. Spotřebováváme stále víc a víc a mohli bychom ji prodávát těm ekoteroristům, kteří jsou proti, ale ví, že je les větrníků či fotovoltaiky nespasí. Navíc kdo by z nás chtěl vyjet za město a potkávat jeden větrák za druhým.

Většina podniků na území ČR má zahraniční vlastníky. Ty své podniky postavíme vedle nich? Nebo je znárodníme? A kdo v nich bude pracovat?

Bohužel to výstavba jen jedný jaderky nespasí. Na nabíjení takových 5 milionů aut nestačí současný Temelín. K tomu fůra tepelných čerpadel, když bude plynu málo.

Takže buď místo řepky zasadíme všude fotovoltaiku, né, že by mě řepka uchvátila, to ani v nejmenším, ale pořád lepší dvojnásobná plocha řepky, než místo současný řepky fotovoltaika. K tomu vykácet pár lesů a místo nich nasadit větrníky.

Bude třeba nakoupit zásoby svíček, neb až nebude navečer foukat a slunce to už neutáhne, budeme potmě.

garantuju vám, že pokud se EU rozpadne, nebo dokonce že (reálná, ne prázdná formální slupka) EU bude, ale my v ní ne, budou nás trápit aspoň tak o jeden, dva řády horší problémy, než co si počneme bez těch nenahraditelnejch spalovacích aut...
(mimochodem, já si nedělám o naší současný společnosti žádný iluze, ale pokud by se dopustila takový šílený veledebility, že by opustila reálně fungující EU (nebo dokonce eště víc integrovanou a efektivnější) a pořád v rámci dnešní hodnotový orientace, naprosto vážně řikám, že by si podle mě nezasloužila právo na nejen státní, ale i jakoukoliv autonomní svéprávnost);
a eště mimochodem - v normální Unijní Evropě infrastruktura je a bude, to jen v Čechystánu a podobnejch (kupodivu vesměs postkomunistickejch) státech jako obvykle nic neni možný, nic nefunguje jak má... (viz vskutku ilustrativní příklad z posledních týdnů - desítky let halasně budujeme alternativy, abysme v roce 22 najednou byli mezi pouhejma čtyřma (sic!) EU státama, co si musí vysomrovat několikaletou výjimku z embarga na ruskou ropu... (přičemž klasicky do poslední chvíle předtím s typicky čecháčkovskou vůči sobě nekritickou velkohubostí propagujeme co nejtvrdší sankce...))

jenyk... večer se spí a nebo tělocvik v posteli...;)

ra252... budou tu chtít být podniky stále, když se rozpadne EU? Pokud ano a nebude jim vadit, že odběratel je pouze ČR, tak proč by měli odcházet a nebo proč bychom jim měli konkurovat?

Pokud tu zahraniční firma nebude mít ekonomicky výhodné podmínky, tak potáhne sama jinam.

Podle mě, pokud tu budou vybudované závody na zpracování potravin a chov, tak se sem konečně přestanou vozit ty laciné shity z okolních států.

Stejně jako nebudeme v EU z nostalgie, tak z nostalgie nebudeme žrát odpady.

Spíš se obávám toho, že v EU zůstaneme skrz nevybudované soběstačnosti a obnovy původních podniků.

Veden státu a politika je rok od roku horší a horší. Taky je problém ten, že jsme malá země a ještě přijímáme další a další. Pokud nebudeme stavět do výšky, tak se tu nehneme natož abychom ještě budovali průmysl a měli plochu na fotovoltaické a jaderné elektrárny.

Ono to není zdaleka jen o autech a energetice - to je jen takový ten viditelný vrcholek ledovce, kde se projevuje takřka krystalicky čistá idiocie EU - ale upřímně není snad dne, aby člověk nekroutil hlavou nad dalším výživným tématem z tohoto ranku - viz dnes třeba

tn.nova.cz/...

to prostě zastřízliva nevymyslíš. Pokud vím, podobné výmysly tu byly za nacistů, ale ani ti snad neřešili slepice, jen větší domácí zvířata Jenže ono se ani není čemu divit, když je vidět, jaké kreatury figurují v EU parlamentu - za nás třeba Ransdorf - pravda, ten už se smaží v pekle, ale ani takový Vondra a kol nejsou na levelu, kdy by mohli udávat pravidla ostatním . Koneckonců i věčný ožrala Druncker byl dost vypovídající figurou.

reflex.cz/...

Shrnuto - pamatuji ještě RVHP, pak pamatuji posametovou dobu velkého nadechnutí ke svobodnému rozmachu průmyslu - a nakonec to vychází tak, že RVHP byla slaboučkým odvarem sebedestruktivních snah EU

 

hodnocení

1x
avatar hafhaf

mimochodem, výroba toho spalovacího auta, jakož i do úprava a distribuce PHM je teda zcela bezemisní? (když jste tyhle položky (na rozdíl od těch u elektroaut) nevzal v potaz)

 

hodnocení

0x

Průměrné stáří vozového parku (osobního) je 15 let.

 

hodnocení

0x

Mimochodem, ti mudrcové z Brusele vymysleli, že zakážou chovat dobytek. A používat umělá hnojiva.

A ještě spoustu zákazů jistě vymyslí ..

A to jsem nedávno sledoval v TV pořad, ve kterém upozorňovali na nevhodnost spalování biomasy. Tím, že se biomasa spálí, místo aby se rozházela po polích, ubývají v půdě mikroorganismy a půda přestává plodit.

Jo a ty krávy nezakazují chovat, ale budou se muset krmit něčím, po čem nebudou tolik prdět *haha* *bzum*

End The Slaughter Age - to není o prdění ..

Zpřísnění zákona na ochranu zvířat u vás znamená zákaz chovu dobytka. Tak jestli jste týrali zvířata, nebudete mít žádné. svscr.cz/...

Teď žádají registraci všech chovatelů slepic. Ještě, že pamětníků Protektorátů už mnoho není ..

 

hodnocení

0x
avatar axus

Co se tyce emisi vyroby, nema smysl to zkouset vycislit. Budeme do toho napriklad zahrnovat i emise pri taveni hliniku na odlitky bloku motoru? A co emise pri vyrobe vyrobnich stroju, ktere jsou potreba pro ten ktery druh pohonu? Zkratka neni mozne se dobrat ke skutecnemu cislu pro kazdy druh pohonu.

Co se tyce emisi spalovacich aut (osobnich), tak pri dnesnim prumeru cca 130g/km a najezdu prumerne 22000km/rok to vychazi na nejakych 43 tun CO2 za 15 let provozu. V EU je kazdy rok registrovano asi 11.5M aut, takze to vychazi na krasnych 500 milionu tun CO2 za 15 let jejich provozu.

To je pro predstavu pri atmosferickem tlaku kostka plynu o hrane cca 6,5km.

Ale to cislo je samo o sobe nicnerikajici. Takze pro srovnani, napr. odhadovane rocni emise magmaticke cinosti zeme jsou asi 320 milionu tun CO2.

To znamena, ze 1 generace EU aut (pouze osobnich!) za 15 let provozu vyprodukuje asi jednu desetinu emisi magmaticke cinnosti cele Zeme.

Coz zase neni uplne malo. Jednak protoze to nejsou zdaleka jedine emise ktere clovek produkuje a jednak auta samozrejme nejezdi pouze v EU.

Samozrejme, ze na druhou stranu magmaticka cinnost neni zdaleka jedina prirozena produkce CO2. To jen aby nedoslo k mylce. Zeme prirozene produkuje daleko vice. Tohle je pouze srovnavaci priklad.

emise

A emise pro výrobu nabíjecích stanic, parkovišť a rozvodů k nim.

Nechápu ty nabíjecí stanice ( třeba mi to Štír vysvětlí) pokud mám nějakých 70 kW ve 3 stojanech, je to 210 kW. Pokud najednou dojedou 3 auta, potřebuju 210 kW na nějakou dobu, pak zase třeba 140 nebo nic. jak se budou tyhle rozdíly např. při 100 stanicích vykrývat? to už je výkyv nějakých 21 MW, když vezmu v úvaho nějakou současnost řekněme 15 MW ...jedna věc je výroba, ale jak to dostat tam, kde je to aktuálně potřeba když je to oproti současnému dimenzování sítě navíc?

jd

Nejsem zastánce EV, ale myslím že pro současnou infrastrukturu (VVN) je tohle hračka. Nejhorší je ta poslední míle. Ale co ta výroba? To jako když se najednou domluví 200 aut po facebooku že začnou naplno nabíjet, a že udělají blackout, tak se spustí dva bloky elektrárny :) To bude ještě psina... přesný čísla nevím, to by se muselo pořádně spočítat, ale hypotézy, jak udělat blackout i v České republice existují, stačilo by vypustit chladicí olej na 3 různých místech a byl by blackout. Ale psst ;))

Jo a ty nabíjecí samozřejmě Jestliže jsou dimenzovaný na nějaký výkon, dojede víc aut, tak se o ten výkon musí podělit nedostanou všichni plný výkon, to je jedna věc, a druhá věc je, že maximální výkon do auta jde třeba mezi 30 a 70% kapacity baterie.

Jd. Tak myslenka udrzitelne distribuce energie samozrejme je, ze nebudes nabijet kdykoliv, kdy se domluvis ty na facebooku, ale pouze ve chvili, kdy to centralni rizeni dobijeni tvemu autu umozni.

Pak k zadnym blackoutum dochazet nebude.

A ty nepojedes mimo plan.

jd

Na centralni rizeni zapomen. To se da snadno obchazet.

Ridit se to bude ekonomicky, proste od-do pujde elektrina za 10% ceny apod. Ve chvili nasazeni chytrych elektromeru to nebude zadny problem. Bude zimni a letni cena el. apod. V dobe kdy sviti slunicko bude el. hodne levna a naopak...

Jenže potřebuju dobíjet když mám vybitou baterku ne když zrovna svítí slunce

 

 

kveta1
hodnocení

0x

Vycházíte z naivní představy, že v roce 2035 (nemluvě o roce 2050) bude moci mít automobil každý. Vlastnit automobil bude moci pouze elita národa. Zbytek bude tak maximálně auta sharovat (pokud na to budou mít). Svět se mění rychle a nejbližší zima vám dá zapomenout na podobně hloupé dotazy.

Stále bude demokratický na výběr.

V zimě klepat kosu a stále jezdit autem :)

 

hodnocení

0x
avatar zmizik
Pokud se ptám: "Kolik se vyprodukuje emisí pro výrobu baterie pro elektromobil a kolik baterií spotřebuje elektromobil za 15 let - asi jednu ne."
Pak bych se měl ptát, kolik emisí se vyprodukuje na výrobu jednoho dieselového auta a pohonných hmot, olejových náplní.
Aby to mělo nějakou rovnováhu

Zmizíče - o jakých emisích je řeč?

 

tovamlzou
hodnocení

0x

To je jasný, že lžou, aby prodali - prosadili politický názor, který se rozhodli prosadit. Je to nesmysl, přece větší spotřeba elektřiny se musí někde vyrobit. Takže kde se bude vyrábět? Nulová bude nejspíš v Německu, protože ti to budou nakupovat od svých sousedů, kteří vlastnící elektrárny na uhlí budou své ovzduší znečišťovat místo nich. Nepočítáme uhlíkovou stopu, kterou je třeba vytvořit při výrobě ostatních dílů auta jako pneumatiky, nebo když někdo pneumatiky likviduje třeba pálením, že jako třeba v zónách konfliktu kdekoliv na zemi. No a pokud to chtějí prosadit globálně pak je obdivuhodné, že má nějaký zednář odvahu to takhle prohlašovat, jako že to všem lidem vnutí v Americe i v EU a donutí i ostatní země, stejně jako je donutili s těma náhubkama, injekcema atd... Jde jen o politiku a obchod. Ale ten se neobejde bez lží a manipulace, aby se to dobře prodalo.

 

jirkass
hodnocení

0x

To je podle hesla, slibem nezarmoutíš, ale ten termín se nejspíš posune. A současně odhaduji že do 3 let ceny EL klesnou na úroveň spalováků a dále budou klesat...

Jo a mimochodem, v roce 2017 tuším si dělala studie, a 15 * největších lodí světa vytvořil o větší emise (oxidů síry kupř.), než všechny automobily světa.

* někdy se uvádělo 16 lodí, Ale to myslím není už podstatné (Lodě používají méně kvalitní palivo a v ohromné množství)

Tohle o tech lodich je tak casty falesny argument vytrzeny z kontextu.

1. Nelze rict napr. oxid siry, aby to vypadalo, ze veskere emise z lodi jsou vetsi a tedy nema smysl se auty zabyvat. Ve skutecnosti jde prave jen a pouze o oxidy siry, ktere jsou vyznamne a radove vyssi, coz je dano normami pro paliva, kdy pro lode mohlo palivo obsahovat 3.5% siry, mimochodem pouze do 2020, zatimco nyni je 0.5%, tedy Od roku 20 jde o 6 nasobne snizeni techto

emisi. Zatimco u aut je povolene mnozstvi pod 0.001%. Je tedy zrejme, ze konkretne tyto emise jsou skutecne u aut nizsi.

To ale zdaleka nejsou jedine emise aut a jakooliv jsou SOx nezdrave, nejde o plyny se sklenikovym efektem.

Od toho je zde prave CO2, o ktery pri snizovani emisi aut jde predevsim. A emise CO2 silnicni dopravy tvori pres 70% procent veskereho CO2 spojeneho s dopravou a absolutni cisla jsou radove vyssi nez hodnoty veskere svetove lodni dopravy.

Takze zde uz tem milionkrat omilany lodni argument nejenom pokulhava, ale je proste naprosto lzive zavadejici.

Pak tu mame i emise jedovatych NOx. Zde jsou dopady silnicni a lodni dopravy zhruba vyrovnane.

Tedy kazdy, kdo argumentuje, ze se nema smysl se snizovanim emisi aut zabyvat jednoduse proto, ze emise z 16 lodich jsou vetsi, pouziva extremne zkresleny argument. At uz z neznalosti nebo zamerne.

jendad

K tomu roku 2020 a zákazu pálení mazutu v lodích jedna poznámka . Jak říkal jeden ekonom , díky tomu se musí pálit v lodích klasická nafta a té nyní i díky válce je nedostatek . Není na to stavěná infrastruktura a tedy ceny nafty jsou vyšší .

jd

No a hlavně v roce 2020 a 21 ceny lodní připraví vzrostly třeba desetinásobně :) ať žijí ekologové ;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]