Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mohu s elektrokoloběžkou na silnici a cyklostezku

Od: pepanovak* odpovědí: 16 změna:
Chtěl bych se zeptat, jaké parametry musí elektrokoloběžka splňovat, aby by mohla jezdit na pozemní komunikaci a její řidič do jakého výkonu motoru nemusí mít ŘP.a platit povinné ručení, též jestli se bere povolená omezená rychlost nastavená v režimu 1 a v kopcích, terénu se může výkon trochu přidat nebo se spíše hledí na styl zodpovědné jízdy jako celkově?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

glguigli
hodnocení

0x

Elektrokoloběžka se považuje dle předpisů jako (za) motorové vozidlo, pokuď umí jet rychleji než 25km/h či jeho výkon přesáhne 1kW, pak na cyklostezku nesmí. Řidič musí mít přilbu, výbavu, povinné ručení, registrace... Je-li výkon nižší je považováno dle předpisů jako (za) kolo, na cyklostezku smí a nesmí na chodníky.

asdfghjk

1kW je cca 0,74 koně

Do kopce můžeš pomoci si nohou jako u klasické koloběžky

pepanovak*
Jasné, že jde se též odrážet, ale to se většinou děla když u e-koloběžky dojde baterie. Co se týče těch předpisů hledám logiku věci.Když přítelkyně pojede na e-koloběžce s nízkým výkonem 250W na 3 rychlostní režim ten nejvyšší, nastaví tempomat na stálých 25km/h.Bude to na pozemní komunikaci vpořádku dle předpisů.Já když budu mít výkon motoru 1050W,zařadím na nejnižší rychlostní stupeň 1 vč.tempomatu tak též pojedu stejně 25km/h.Tak pokuď oba pojedeme stejnou rychlostí zodpovědně,tak bychom logicky splnili podmínku oba jedeme bezpečně stejnou v rychlostí.Uvedl bych podobný příklad. Na dálnici můžete jet autem Mercedesem max.130Km/h.To auto umí vytáhnout daleko více a přesto se smí prodávat a jezdit na silnici, omezovač je ještě na vyšším ciferníku. Tak je na zodpovědnosti řidiče, jak si hlídá sám tu rychlost kolik jede.U e-koloběžky pojedete předpisově tak jak máte, ale oni z technických parametrů usoudí,že to umí jet rychleji tak už Vám to nedovolí na tom jezdit a přitom zrovna můžete jet těch povolených 25km/h.(menu-nastavení-mód tempomat)To mi nedává trochu logiku. Ano, když Vám změří radarem překročení povolené rychlosti tak to už dává logiku.

Zařazením nejnižšího rychlostního stupně podmínku nesplníte, protože ta koloběžka vám umožňuje jet na vyšší stupeň rychleji.25km je nepřekročitelný max,

pepo - ono je to nelogické celé. Všechno jsou to motocykly.

Mimochodem - ta "koloběžka" je nepojištěná a v případě zaviněné škody - velká smůla ..

asd1

Pozor 1kW platí pro dodatečně montované pohony, tj. když si na "manuální" koloběžku dodatečně přiděláš motůrek tak že jde kdykoliv sundat bez zásahů do základní konstrukce. Pokud to je zabudované z výroby a jen tak to sundat nejde, tak smí být jen 250W a rychlost 25kmh. Jak to má víc tak je to motorky = techničák, značky, povinné ručení, řidičák... Pokud to nemáš a způsobíš na veřejné komunikaci škodu (= i polní cesty), jde celá za tebou, podobně jako když nabouráš ožralej v autě. A stačí srazit se s někým na cyklostezce, dolámat ho s trvalými následky a může to být za miliony..

Ovšem ty s vyšším výkonem by musely mít homologaci pro silniční provoz. A tu v naprosté většině nemají. Čili - je to naprostá černota na zabavení řidičáku ..

dadami

Máte pravdu dle EU směrnice koloběžka je do 250W. 1kW je úprava v českých směrnicích, ale platit by mělo to přísnější.

 

pepanovak*
hodnocení

0x
Pokuď by měla elektrokoloběžka např.výkon o něco málo vyšší (50W navíc +-tolerance) a omezovač rychlosti na 25km/h. nebo ještě druhá varianta, že by řidič snížil režim na nejnižší stupeň 1,kde výrobce udává rozmezí rychlosti 20-25km na silnici a na výkonu by si přidal třeba do kopce někde v terénu na louce mimo komunikaci, tak zodpovědnou jízdou se dá předejít nějakým zbytečným problémům nebo rozhoduje pouze podle štíteku kolik je schopná vytáhnout, přestože řidič výkon ani nevyužije, technické parametry při běžné projíždce, jestli každou koloběžku zastavují a kontolují výkon?

Rozhoduje, co je na štítku a ano, kontrolují se technické parametry danného typu koloběžky.

Celé je to postavené na hlavu. Pokud má řidič koloběžky jezdit po silnici, musí znát dopravní předpisy. Jinak neví, jak se má na silnici chovat a je to nebezpečné jak pro něj, tak pro ostatní účastníky provozu. To znamená autoškolu.

pepanovak*
Takže není rozhodující podle Vás skutečnost jakou rychlostí opravdu řidič po silnici jede,ale co daný stroj na štítku umožňuje jako nejvyšší konstrukční rychlost.Uvedu příklad pojedu po dálnici autem zn.Porsche 911,kde mohu jet u nás max.130km/h.Já tak skutečně předpisově pojedu i přesto že mám výkonný model auta,ale policista mne zastaví.Váš vůz má na tachometru napsáno max.300km/h.a na štítku technických parametrů též vyšší rychlost než je u nás povolená.Tím štítkem jste překročil povolenou rychlost,přestože ze záznamu radaru jsem jel třeba 125km/h.Když tu dodržím u všeho povolenou rychlost ze své vlastní zodpovědnosti, tak není důvod že by řidiče kárali za něco co neudělal a hypoteticky jel tou nejvyšší rychlostí, kterou mu stroj umožňuje podle štítku a on přesto jel bezpečně v souladu s předpisem. To je podobné jako by slušný člověk měl na sobě na pláži u vody tričko s obrázkem Rumcajse a nápisem, jsem bandita a ve skutečnosti by jim nebyl a nic neprovedl. Nemá být tak dokazující rychlost měřená radarem a ne předsudky, které se ani nemusí uskutečnit v reálu?

 

Tady hledáš logiku marně. To je stejné jako když řidičákem B můžeš jezdit stovkou na skútru s variátorem ale nesmíš jet na 40 let starém Pionýru protože má řazení nohou. A pokud to odůvodňují tím, že řidič bez zkušeností s řazením na motorce se hledáním rychlostí rozptyluje, pak by zákonitě měli říct, že ten kdo má emko a řadit umí může používat i stopětadvacku bez variátoru protože výkon ani rychlost se od té s variátorem neliší.

 

asd1
hodnocení

0x

Je to max. 250W a 25 kmh. Víc nesmí být technicky možné, takže jet se silnější/ rychlejší do 25 kmh použít nelze. A pozor veřejné komunikace jsou i polní cesty a to terénu obecně moc nesmíš (lesní zákon apod.), takže zbývají pozemky/ komunikace veřejně nepřístupné.

ferik
Co když je pán obézní a neuveze ho e-koloběžka 250W,ta je vhodná pro štíhlé 60kg.lidičky a výkon potřebuje trochu vyšší, ne kvůli strhávaní závodních rekordů,ale minimum co je schopné ho uvést? Říká se,že proti autům to šetří ve městě čas a ekologií a nahle to chtějí znepříjemnit všem.Každý tu říká něco jiného,jeden 250W a druhý 1000W (1kWh)
erikus

Podle mého názoru, když pojede na e-koloběžce zase hodně pomalu po silnici, tak bude brzdit běžný provoz aut podobně jako starý traktor s hnojem. Za mne by bylo lepší jet přiměřeně, nebrzdit provoz a jízda taková normální plynulá podobně jako u kola. To co kdo má, jestli americkou nebo německou značku, tempomat,akcelerátor do prudkých kopců,pneumatiky plné nebo nafukovací, to by mělo být každému jedno.Hlavně atestace od výrobce vpořádku.To už zavání trochu takovou zbytečnou šikanou.Z dobrých jezdců kteří dojíždí každý den na tom do práce dělat neschopné pitomce kteří se hned vybourají to je postavené nahlavu.Trestat prohřešky u těch co něco provedou, ale ne celoplošně tak jak pán se zmiňuje, že chce jezdit bezpečně.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]