Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nejsem sociopat? Jaký názor na to máte vy?

Od: nickaname1 odpovědí: 9 změna:
Dobrý den, předem se omlouvám za delší otázku, ale hodně o tom přemýšlím a konečně jsem se dokopal k tomu, že se někoho zeptám jak danou situaci vidí on. Začnu popořadě:
Je mi 14 let a studuji na osmiletém gymnáziu. Vždy jsem byl tak trochu introvert (ale nedělá mi problém být ve středu pozornosti, jen to musí být chvíle a pak zase pryč) a plus mám doma i takovou trochu přísnější výchovu - ale nikdy jsem neměl problém s kamarády, mám jich pár, zato dobrých. Ostatních lidí se ale trochu straním (to jsou ti, se kterými se nijak extra nebavím, ale jsem s nimi de fact denně - škola, kroužky apod.), např. moc nejevím zájem o dění ve třídě nebo holky (i když se mi, samozřejmě, líbí, tak za nima prostě nejdu a nezačnu si povídat nebo s nima nejdu např. do města, jako to dělají jiní spolužáci). Prostě jsem v nějaké své bublině, bavím se pouze s kamarády, které aktuálně mám a zbytek lidí nijak moc neřeším (někdy se i stydím, jak se chovají, jindy protože mě prostě nezajímají).
Například nemám ani soc. sítě (respektive pouze Twitter, na kterém mám soukromý účet a sleduji tam převážně politiky a ekonomy), nebo nejsem ani ve třídní WhatsApp skupině. A zde je ten problém - baví mě politika, byznys, psychologie a IT a úplně jsem si kolem toho udělal takovou svou masku, že např. na těch sítích sleduji pouze toto a nic jiného. Jenže mě prostě nezajímá, že nějaká spolužačka má nové boty/kluka/oblečení. Jenže mi připadá, že bych se možná měl víc "socializovat" i nasílu, i když o to vlastně nestojím, nezajímají mě ostatní až na rodinu a ty opravdové kamarády. Chci jen jít za nějakým cílem, který si vytyčím sám a nechci být řízen společností, ale připadá mi, že musím. Že musím být na tom Instagramu a všechny "známé" tam sledovat, že musím být v těch skupinách na WA a že se musím zapojovat do dění ve třídě, i když je mi 90% lidí ukradených.