Nejste přihlášen/a.
Ahoj, ráda bych se vám svěřila s něčím, co mě již dlouho trápí. Nemám nejspíš v okolí nikoho, kdo by to pochopil anebo se s tím nechci svěřovat nikomu známému, protože by to mohl pochopit tak, že se například vychloubám, i když mě to ve skutečnosti ze vnitř užírá.
Neumím nic nedělat. Pořád si hledám informace, pořád něco čtu, studuji, investuji, snažím se dosahovat cílů, cvičím, jím zdravě a mmilion dalšího a každý den musím být lepší, než jsem byla včera. Zní to jako asi ideální život směřující k úspěchu, ale problém je ten, že vůbec není. Pokud si chci odpočinout, nejde to. Neumím si prostě pustit film, aniž bych v něm sledovala něco, co mi pomůže na mé cestě. Je to v pořádku, nebo s tím mám něco dělat? Jsem poslední dobou zmatená z mých pocitů a nevím, co je správné. Neumím si prostě jen tak odpočinout a zároveň se cítit dobře. Chtěla bych prostě aspoň jeden den strávit nic neděláním a zároveň se cítit dobře. Jakmile nic nedělám, tak se necítím dobře a přicházejí až depresivní stavy. Mám pocit, že nedělám dostatek, že se flákám, že mohu dělat více a více a mám pocit, že nikdy toho nebude dost, nikdy nebudu spokojená a to mě přivádí k nekonečnému běhu za štěstím, které nikdy nedokážu chytit. Jak se mám tedy zastavit? Potřebovala bych s tím prosím pomoct, nebo mě to dožene do stavů, kterých se chci vyvarovat.
Ráda bych prosím slyšela jakýkoliv názor. I kritiku, pokud bude ovšem objektivní a nepůjde jen o hloupé odsouzení.
Je to tak odjakživa nebo to začalo v určitou dobu?
V prvním případě jde o vrozenou povahu lpějící na vnějších činnostech, v pracovním prostředí zvanou workoholismus. Člověk sice vytvoří mnoho více či méně užitečných věcí, ale "štěstí" zůstává omezeno na činnost. V případě jejího znemožnění, např. nemocí či úrazem, takový člověk dost trpí. Tělo se samozřejmě dřív opotřebuje. Lze to do jisté míry omezit vhodnou stravou, duševní hygienou apod.